Miten päästä huonon tuulen yli

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Eilen olin melkein koko päivän pahalla tuulella. Vaikka tiedostaa asian, en pääse sen yli. On tässä erilaisia syitä. Vauva herättää yöllä aika tiheään, otin reilu viikko sitten hormonikierukan, lapsen synttärit stressaa (ne on mulle aina ihan hirveä stressi), kirjaston kirja on myöhässä ja joka päivä päätän palauttaa sen, mutta sitten se vaan unohtuu. Ja raha-asiat vähän painaa myös. Jotenkin on vaikeaa sopeutua pienentyneisiin tuloihin näin äitiyslomalla. Niin ja sitten on riita siskokset, jotka varmasti käy pian entistä mahdottomimmiksi, kun loma alkoi ja harrastuksetkin tauolla kesän.
 
Mulla auttaa, kun saan vähän omaa aikaa (viimeksi sitä oli maaliskuussa, joten pinna on taas aika kireällä). Pääsisitkö hetkeksi jonnekin pois, vaikka ystävän luo yökylään? Tai edes kunnon hikilenkille? Palauta samalla se kirjaston kirja. :wink
 
Kirjaston kirja palautettu! Ja synttärit vauhdissa, on yökyläsynttärit nimittäin. Ne kauhea hitti tuonikäisten (12) keskuudessa täällä. Ehkä tämä tästä... Lähden varmaan piakkoin vanhempien luo lasten kanssa. Jotain vaihtelua.
 
Kirjaston kirja palautettu! Ja synttärit vauhdissa, on yökyläsynttärit nimittäin. Ne kauhea hitti tuonikäisten (12) keskuudessa täällä. Ehkä tämä tästä... Lähden varmaan piakkoin vanhempien luo lasten kanssa. Jotain vaihtelua.

Mulla oli tänään pinna niin katkeamispisteessä, että otin ja soitin lapsiperhepalveluihin ja pyysin lastenhoitoapua. Se järjestyi jo ylihuomiselle, onpa nopeaa toimintaa! Pitäisi oikeasti saada pakattua muuttoa varten, mutta se ei kerta kaikkiaan onnistu taaperon kanssa ja alkaa epätoivo iskeä. Toivottavasti sieltä tulee joku kiva täti joka vie poikaa ulos leikkimään, muuten on ihan yhtä tyhjän kanssa.


Tsemppiä sinne! :)
 
Tsemppiä kummallekin! Mullakin auttaa, jos saa edes pienen hetken omaa aikaa. Toisinaan myös ihan vain ajatusten harhauttaminen auttaa. Jos mielessä pyörii ikäviä asioita voi siis tehdä jotain keskittymistä vaativaa, mistä pitää niin ei toivon mukaan ehdi ajatella niitä ikäviä asioita. Ja jos tekemättömät asiat rassaa on parempi mieli, kun saa ne tehtyä. :)
 
Takaisin
Top