Miten nopeesti menkat synnytyksen jälkeen?

pikkuenkeli67

Vauhtiin päässyt keskustelija
Miten pian teillä on alkanu kuukautiset synnytyksen jälkeen? Oliko normaali synnytys vai sektio?
Ite synnytin sektiolla ja nyt 6 viikkoo myöhemmin alko menkat.
 
Alatiesynnytys 41+0 jälkivuotoa kesti reilu viikko ja menkat alko 3vko synnytyksestä. Tuli heti säännöllisenä.
 
mä en ole imettänyt kuuteen viikkoon kun maidon tulo vaan loppu.:(( mut menkkoja vaan ei näy..ei silti en niin kauheesti kaipaakkaan.
 
Synnytin 26.tammikuuta.
Kaks viikkoa sitten ehtyi maidontulo aivan yllättäen ja nyt alkoi menkat. Olisin kyllä ihan mielellään odotellu niitä menkkoja vielä vaikka 6kk...

Liekö tuolla kuukautiskierronkäynnistymisellä osasyynsä maidon ehtymiseen?
..nyt maito taas nousee kun käytän rintapumppua useamman kerran päivässä normi-imetyksen lisäks.
 
Ettei vaan olisi ollut tiheän imun kausia teillä, ainakin joillain, ei maidontulo lopu seinään.

Synnytin normaalisti alateitse reilu kolme kuukautta sitten, ei kuukautisia vielä.
 
Mulla alkoi menkat n. 11 kuukautta synnytyksen jälkeen. Normaali synnytys. Täysimetys 6 kk saakka, ja kokonaan lopetin imettämisen n. kuukausi sitten. 
 
Jep Viirukhan, on niitä fysiologisia syitä miksi maidontulo voi loppua ja juuri tuo teidän tapaus. Aattelin, että näätte kaikki mun pään sisälle ja ymmärrätte, että tarkotan ns. normaali tilannetta, missä vauva osaa ja haluaa imeä rintaa, ja äiti on terve :)
 
Sektio takana ja menkat ei ole vielä alkaneet, poika kohta vuoden ja imetän edelleen.
Imetys varmaankin pitänyt menkat poissa ja sit kun se loppuu niin varmaan ne menkatkin palaa.
Ikävä ei ole ja mun puolesta saa vielä poissa pysyäkkin ;)
 
Normaali alatiesynnytys vkolla 39 tasan. Menkat alkoivat heti, kun lopetin imetyksen eli puolen vuoden/7kk synnytyksen jälkeen.
 
Normaali synnytys;viikolla 41+3 Mä en imettänyt ollenkaan ja maidon tulo lakkasi parin viikon jälkeen ja menkat alkoi 7 viikkoa synnytyksestä...
 
Takaisin
Top