Miten nimetä vaatteet, joissa ei ole pesulappua?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Esim. sukissa ei yleensä ole pesulappua. Tai jos lasta kutittaa tai raapii pesulaput, ne pitää poistaa. Miten nimetä sellaiset vaatteet?
 
Paitoihin/housuihin olen kirjoittanut tussilla kokolapun paikalle. Siinä yleensä vähän paksumpaa kangasta, niin ei näy ulkopuolelle. Sukkia en ole nimikoinut, joskus yrittänyt ja sen verran huonoa jälkeä tussilla tullut, ettei ole jatkoon mennyt.
 
Ja apteekista voi ostaa semmosta ruskeaa haavateippiä ja laittaa tussilla siihen nimen. Kestää pesutki hyvin 👍 sukkia en minäkään oo jaksanu koskaan nimetä.
 
Jossain näin, että pystyi tilaamaan sellaisia nimilappuja vaatteisiin. En ole varma onko tarroja vai silitettäviä.
 
Jossain näin, että pystyi tilaamaan sellaisia nimilappuja vaatteisiin. En ole varma onko tarroja vai silitettäviä.
Jos perheessä on kaksi muksua, niin kannattaa hieman suunnitella mitä nimen kohdalle kirjoittaa.
" * Matti* x*Jaana* " yhdistelmällä saa leikkaamalla lapun puoliksi lappuja molempien vaatteisiin !
 
Jossain näin, että pystyi tilaamaan sellaisia nimilappuja vaatteisiin. En ole varma onko tarroja vai silitettäviä.
Meillä tarroja, joissa molempien lasten etunimet ja sukunimi. Kävivät molemmille isommille lapsille kun olivat yhtäaikaa päiväkodissa. Sukkia en minäkään nimikoinut. Lapset olivat isossa vuoropäiväkodissa, jossa vaatteissa piti olla etu- ja sukunimi.
 
Me ollaan laitettu nimitarrat suoraan kankaaseen, jos ei ole ollut lappua mihin kiinnittää. Valitettavasti ne vain irtoaa vaatteesta muutamassa pesussa (pesulapussa pysyy loputtomiin). Esikoisen sukat nimikoitiin haavateipillä, mutta kuopuksen sukkia ei ole enää nimikoitu.
 
Vaaleat sukat oon joskus nimikoinu tussilla. 😅 Vaikka sinänsä sama vaikka katoaisi kun koipi kasvaa vauhdilla. 😇 Osan vaatteistakin oon kirjannut nimen tussilla sisäpuolen kankaaseen ja sama se vaikka menisi kirpparille niin voi vetää yli nimen tai seuraava laittaa nimi tarran. 😅😇 Päiväkodissa usein lapsella ei oo ne ykkös vaatteet päällä 😅 osaan on kirjannut vaan nimikirjaimet (esim j.j.) koska ihan sama eksyykö joku pusero kaverin käyttöön 😊 lähinnä katsonut että ne kalliimmat kamppeet eksyy kotiinkin ja on hävinnyt vaan yhdet kurahousut ja hanskat jonnekkin 😇
 
Takaisin
Top