Miten lopettaa yöimetys

Vanellope

Oman äänensä löytänyt
Miten lopetan 1v yöimetyksen? Nukkuu perhepedissä. Vaikeaa on lopettaa kun niin tärkeä on imetys meille. Mutta olisi jo aika. Miten olette tehneet?
 
Meillä päätettiin, että mies hoitaa öisin nyt lomansa ajan. Nuorin kohta 1,5v ja tissiä pitäisi saada useita kertoja öisin. Nukkuu myöskin perhepedissä tai nukkui - mies ei vieren nosta yöllä. :)
 
Meillä kävi sairaalasta hoitaja kotona antamassa neuvoja unikouluun. Ekat yöt olivat raskaita, mutta kannatti. Poika siirtyi siis samalla omaan sänkyynsä nukkumaan.
Nyt, kun hänellä on ollut noro, niin ollaan otettu pitkän tauon jälkeen väliimme nukkumaan - taas on koko ajan tissi suussa. Mutta eipä pääse kuivumaan. :rolleyes:
 
Ihoteippi nännin päälle. Ensimmäisenä yönä lapsi heräsi muutamia kertoja yrittämään imemistä, ja kun se ei onnistunut, jatkoi sitten uniaan kainalossa. Kolmantena yönä ei enää edes yrittänyt, vaan käänsi suoraan kylkeä.
 
Tuntuu että koko imetys pitäisi lopettaa että onnistuu. Mutta sitä en haluaisi. Yksin saan pärjätä ei mies suostu kun töissä käy. Pitää kai vaan hoitaa itse. Mummolassa nukkuu vaunuissa ja ottaa välillä hörpyn nokkamukista.
 
Lopetin esikoisen kanssa yöimetykset lapsen ollessa 1v3kk. Ymmärsi jo tosi hyvin puhetta ja itsekin puhui vähän, niin edellisen päivän hoin, että yöllä maito nukkuu ja maitoa saa taas aamulla. Tätä hoin myös yön ja lohduttelin kaikella muulla mahdollisella tavalla, mutta en antanut maitoa. Vettä sai jos halusi. Nukuttiin perhepedissä ja haluttiin nukkua vastakin, joten hoidin yövieroituksen itse. Jotenkin ajattelin, että olisi parasta niin, että minä kerron ettei maitoa enää saa öisin ja sen jälkeen voidaan jatkaa perhepedissä nukkumista. Näin myös kävi. 3-4 yössä helpotti, vaikka temperamenttinen tapaus onkin. Lapsi heräili kyllä edelleen 1-2 kertaa yössä noin 2,5-vuotiaaksi, mutta ei enää tsiljoona kertaa yössä. Imetystä jatkoin kahden vuoden ikään asti, eli meillä onnistui imetyksen jatkaminen päivisin. Olin yrittänyt lopettaa yöimetyksiä jo pari kertaa aiemmin ja kolmannella kerralla mulla oli vaan tullut mitta täyteen ja päätin lujasti, etten enää imetä öisin. Luulen, että se auttoi onnistumaan, olin tosi päättäväinen asian kanssa enkä enää lipsunut imettämään kuten aiemmilla kerroilla.

Lapset (ja vanhemmat) ovat kuitenkin hirmu erilaisia tässä(kin) asiassa ja mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Toivottavasti löydätte Vanellope teille sopivan tavan lopettaa yöimetykset ja saisitte sun toiveiden mukaisesti vielä jatkettua päivisin imetystä. :)
 
Lapset, vanhemmat, tavat ja kodit ovat tosiaan niin erilaisia, että on varmasti monta tapaa jokaiseen asiaan.

Meillä kumpikin lapsi heräsi yöisin vain syömään ja kasvaessaan heräsivät harvemmin. Eli nukkuivat yöt periaatteessa oikein hyvin. Esikoinen lopetti yösyömiset noin 10 kk iässä. Oli yritystä aiemminkin minun puolelta ja nukkui isänsäkin kanssa, mutta ei vain onnistunut. Yhtenä yönä vain päätin, että nyt loppuu ja siihen ne syömiset jäi. En edes oikein muista miten, mutta ei ollut suurempaa draamaa. Esikoinen nukkui omassa sängyssä, mutta meidän sängyn vieressä. Kuopus on nukkunut minun vieressä koko ajan. Hän päätti itse lopettaa yösyömiset 1 vuoden iässä. Aikaisemmin yritin, mutta vauva vain huusi. Mikään ei auttanut. Itse vain lopetti. Eli meillä meni hyvin kivuttomasti molempien kanssa, kun vain aika oli oikea.
 
Takaisin
Top