Miten kestätte helteitä?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Helleaalto vain jatkuu ja jatkuu, ja itselläni on ainakin ihan superkuuma koko ajan, olin sitten sisällä tai ulkona.

Mietin, että miten odottajat oikein kestävät tätä kuumuutta. Jos olet raskaana, niin ottaako koville? Onko kovin tukalaa? Itse olin viime kesänä tähän aikaan viimeisilläni raskaana, mutta silloin oli tosi viileä kesä, joten kovin tukalaa ei ollut missään vaiheessa. Nyt on vähän toinen juttu - hetki sitten lämpömittarin lukema oli 32,3 astetta. :woot::dead:
 
Tänään on rv 35+0. Kaikki kysyy tuota että miten kestät hellettä ja onko tukalaa. Vastaan aina että en usko että olisi normaalioloissa sen vähemmän tukalampaa, kuuma kuin kuuma. Joo, jonkin verran turvotusta on ollut mitä ei edellisessä raskaudessa ollut mutta muuten ei mitään erikoista. Kuuma olisi vaikka en olisi raskaana.
 
Kaikki voivottelee mun puolesta "miten tukalaa mulla on". No voe hittolainen kun ei edes ole. :hilarious: huomenna 37+0 ja mä en oo kertaakaan sanonut, että loppuispa nää helteet jo! Tietty hikoilen paljon normaalia enemmän, mutta oon henkeen ja vereen kesäihminen, joten nautin. :Heartred

Kun vaan muistaa juoda paljon ja vilvoitella välillä (meillä on kotona ilmastointilaite) eikä oo koko ajan auringossa niin mikäs tässä. Ihanaa! :happy:
 
Nyt 32+3 ja veikkaan, että tukalampaa olisi alkuraskauden pahoinvoinnin kanssa. Nyt voi olla halutessaan viileässä tai varjossa ja liikkua vähemmän, niin olokin pysyy miellyttävämpänä :)
 
Kuulostaa hyvältä. :)

Itselläni vain oli viimeisilläni ollessani tammikuussakin kuuma ja kamala turvotus, joten siitä tuli mieleen, että helteellä voisi olla tukalaa. :)
 
Kyllä tuo jatkuva helle itelle ainakin vaikuttaa. Meillä on sisälämpötila +28-30 astetta. Tekee ainakin sen kun on jatkuvasti kuumassa, että touhutessa kaikki on raskaampaa. Hetkellisen helpotuksen saa viileästä suihkusta ja pari kertaa päivässä pitää käydä muutama tunti merellä uimassa, muuten ei kyllä tulis mitään.

Kreikassa kun alkukesästä lomailtiin yli +30 helteissä, joka paikassa oli oli ilmastointi, pärjäs ihan erillä lailla.
 
Raskaus on muuttanut jotenkin sitä, että en kestä suoraa aurinkoa yhtään (viikkoja 9+6). Rakastan kesää ja aurinkoa mutta kyllähän tää kikkailuja vaatii että voi pakolliset asiat hoitaa ilman että tarvii päätään aurinkoon pistää, huono olo tulee saman tien. Sisällä on lämmintä 30-32, mutta kun käy välillä uimassa ja esim ilmastoiduissa ostoskeskuksissa hengaamassa päivän kuumimman ajan nii pärjää. Onneks autossa on ilmastointi :D
 
Takaisin
Top