Miten ja milloin kerrotte raskaudesta?

Vaapukka__

Jostain jotain jo tietävä
Itse olen kertonut omille vanhemmille ja sisaruksille. Kerroin heille heti kun olin varma, että testi on vahvistumaan päin, eli 4+0. Näemme joka viikko ja viestittelemme paljon, joten tuntui luonnolliselta kertoa heti. Kerroin ihan face-to-face, kun näimme heidän työpäivän jälkeen, enkä keksinyt mitään yllätystä :grin

Onko jollain suunnitelmia miten yllättää ja panostaa kertomiseen, vai onko helpoin vaan kertoa suoraan?
 
Itsellä on läheinen suhde äitiini ja toisaalta tekisi mieli kertoa heti, toisaalta jo kerran myös keskenmenon kokeneena tekee mieli odottaa siihen rv 12 saakka. En varmaam kykene ihan siihen. Mutta varmasti odotan vielä muutama viikko. Isänpäivänä voisi olla mukavaa kertoa tuleville isoisille. :happy:
 
Esikoisesta tuntui etten pysty yhtään pitämään salaisuutta ja kerrottiinkin varhaisultran jälkeen. Nyt tuntuu että ehkä haluan ns. hautoa rauhassa pidempään. Mutta suunnitelmasta ei olla edes puhuttu vielä, kun vasta plussasin :D
 
En oo vielä kertonut kenellekään miestä lukuunottamatta. En ois osannut arvata, että en heti kerro parhaille kavereillekaan, kun en osaa pitää asioita sisällä :wink Mutta varhaisultraan ainakin taidan odottaa.
Töissä vähän jännittää, että huomasiko tarkkasilmäisimmät, kun en viiniä ottanut juhlissa.

Muutama hauska idea olis mielessä ja viikkojakin alkaisi joulun/uv:n aikaan olemaan hyvin kasassa.
 
Me kerrottiin isovanhemmille niin että kuopus vajaa 3v kertoi hänestä tulevan isoveli. Toki hän selitti että hänestä tulee isoveli huomenna ja mummu ja pappa luulivat sitä vitsiksi kunnes kysyin pojalta että olikos se huomenna vai ens kesänä, niin sitten poika korjasi että ens kesänä :D
 
Miehen lisäksi läheiset ystävät tietävät. Jään kyllä heti varmaan kiinni muulle kaveriporukalle, kun en alkoholia juo, sillä ollaan tähän asti oltu miehen kanssa kovia juhlijoita... :grin
Pitää yrittää huijata muita vielä vaikka ostamalla sitten alkoholittomia siidereitä ja kaataa niitä vaikka sitten lasiin:p

Minun vanhemmille aion tällä viikolla kertoa, miehen vanhemmille kerrotaan varmasti vasta myöhemmin, tai mies tahtoi, että odotetaan ”varmoille viikoille”. Mikä on varmasti ihan fiksua!
 
Lähimmille ystäville kerron tässä lähiviikkoina. Sukulaisille paljastetaan jouluna, jos malttaa sinne asti odottaa :happy:
 
Läheiset ystävät ja vähän vähemmänkin läheisistä osa tiesivät projektin, joten osa tietää jo nyt tuloksen. Osalle kerron, kun seuraavan kerran yhteyksissä.
Vanhemmille ja sisarukselle kerron vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen. Elättelen toiveita, että saisin sieltä ultrakuvan, jos suostuu tsekkaamaan, onko alkioita 1 vai 2. Sit ois kiva laittaa kuva viestillä niille. Jos en, niin laitan vaan raskaustestin kuvan WA-ryhmään. Kuukauden melkein meinaan vielä odottaa kuitenkin, vaikka mieli tekisi möläyttää.

Edit. Kerroin nyt sit kuitenkin. Vinkkasin BigBrotherin katsomisesta kolnisteen kun kuvassa minä ja esikoinen. Ei menny perille. Ilmoitin et meidän BB alkaa vasta 12.6.2020. Ei siltikään. Raskaustestin kuvan lähetin seuraavaksi. Vastaanotto oli hämmentynyt. Ehkä ne tottuu ajatukseen tässä jossain kohden.

Ekan kanssa tein niille eräänsortin aidon näköisen lentolipun/matkalipun, jossa lähtöpäivä oli laskettu aika ja sit olin siihen laittanut varhaisultrakuvan. Ideana oli että vanhemmat pääsi ns. matkalle isovanhemmuuteen. Luulivat ensin et olin oikeesti ostanut niille Finnairkn lennot jonnekin, et olin ihan tyytyväinen ns. lippuväärennökseeni. :grin Aika kauan niillä kesti älytä. Isäni totesi vain että jaa! No mä katoinkin että oot vähän lihonut. Äiti meni ihan pähkinöiksi.
 
Muokattu viimeksi:
Vain mieheni tietää. Odotellaan suosiolla ensimmäinen kolmannes. Ihan vaan sitä ajatellen, että joitain jos sattuu, on se sen verran rankka paikka, että mielummin sitten surraan keskenämme, kuin kerta toisensa perään revittäis haavat auki kun asia tulisi esille eri ihmisten kanssa keskustellessa.
 
Mieheni tietää ja omalle äitille olen sanonut. Kerrotaan vasta ensimmäisen ultran jälkeen muille, näin tehtiin esikoisen kohdalla myöskin.
 
Miun mies sekä kaksi parasta ystävää tietävät. Ystäville kerroin koska tiesivät toiveeni ja että yritämme. Joten ovat säännöllisesti kyselleet onko tuottanut tulosta ☺️

Jouluun jos malttaisi odottaa ja jos pysyy piilossa niin sillon ois joululahjaideoita miten paljastaa muille läheisille
 
Muokattu viimeksi:
Kumppanin lisäksi tietää pari hyvää ystävää sekä jouduin kertomaan työpaikallekkin, kun fyysisen väkivallan uhka. Mikä omalla tavalla stressaa. Onhan nasu masussa toki hyvässä suojassa, mutta tuskimpaan kukaan tälläistä tilannetta toivoo. Kerrotaan mummeille ja papoille sekä muille, kun eka kolmannes mennyt ohi.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä lähes kaikki lähimmät tiesi että tästä kierrosta olisi pitänyt alkaa hoidot, joten kerrottu monelle ettei nyt sit tarvittukaan hoitoja vaan saatiinkin plussa. Toki myös mainittu, että toivottavasti pysyy loppuu asti kyydissä.
 
Me kerrottiin mun vanhemmille viime viikonloppuna, kun en malttanut pitääkään salaisuutena. :smiley-ashamed004
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Nt-ultran jälkeen varmaan sitten kerrotaan kaikille. :)
Tai ehkä ton varhaisultraan jälkeen voitais kertoa mun siskolle ja miehen äidille. :grin
 
No kerrottiin eilen miehenkin vanhemmille. :joyful: Ilmeisesti en osaa pitää salaisuuksia. :smiley-ashamed004
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään vaikka mieli tekis. Odotetaan nt ultraa ja jos siihen mennessä kaikki hyvin niin lähisuvulle ja ystäville varmaan kerrotaan. Viimeksi laitoin yhden pullan uuniin ja laitoin siitä siskoille kuvan ilman mitään tekstiä. Nyt ajattelin laittaa jonkun kuvan jossa tyttö olis mukana. :)
 
Mekin yritetään pitää aika matalaa profiilia asian suhteen. Perheelle ollaan tosin mainittu ja pari läheisintä ystävääni tietävät asiasta. Meillä piti hoitojen alkaa nyt, niin se on kyllä yleisessä tiedossa. Eli varmaankin kohta saa vastailla uteiluihin siitä, että miten hoidoissa sujuu.:rolleyes:
 
Esikoisesta kerrottiin nt-ultran jälkeen omille vanhemmille, paitsi mä heti plussan jälkeen lähimmälle ystävälle. Joulun hujakoilla kerrottiin meidän sisaruksille ja muille läheisille ystäville
Nyt ei onneksi ole enää niin vaikea salata edes kun ei tarvitse tehdä muutoksia elämän tapoihin.. Että saa nähdä tuleeko edes sanottua tänä vuonna
 
Me meinattiin kertoa loppuviikolla olevan varhaisultran jälkeen vanhemmille, mutta nyt alkanut tulla sellainen olo, että jos odotetaankin sinne nt-ultraan asti. Sinne ei ole sitten kuitenkaan enää niin pitkä aika, vaikka heti plussan jälkeen tuntui, että nt-ultraan on ikuisuus. Mies lisäksi epäili osaako äitinsä olla kuinka hiljaa asiasta :D
 
Takaisin
Top