• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Mitä vauvalle mukaan synnärille ?!?

Mua kyllä kans ihmetyttää tuo. Itsellä ei ollut kyllä tarvetta ottaa mitään mukaan sieltä ja vieruskaverille erikseen huomautettiin rintakumin palauttamisesta. Niitä kai katoaa melkoisesti ja onhan se iso summa, vaikka yksi maksaisikin sairaalalle vain pari euroa, mutta kun tarvitsijoita on tuhansia, niin alkaa ne parikin euroa tuntumaa. Sama kuin sitä niiden vaatteiden nyysimistä en ymmärrä. Miksi niitä nyt edes haluaisi? Taysin vauvakuteet ainakaan niin kummoisia olleet..
 
Taitaa totuus olla tarua ihmeellisempää! en kyllä tunne/tiedäketään joka ottais sairaalasta juttuja mukaan? mutta kaiketi sama ilmiö kun hotellipyyhkeiden yms häviäminen, vai ottavatko niitä muistoksi??? siitä ikään kuin maksetaan, ja vaikea ajatella ettei ne olis omia, kun niitä siellä käytetään vapaasti?

Galina, kannattaisi varmaan sunkin ottaa tuo aihe puheeksi jo neuvolassa, että saavat tiedon kauhuistasi sairaalaan asti- jos perhehuoneita ei es satu olemaan vapaana just silloin?
 
Mä myönnän nyysineeni sairaalasta pari jättisidettä ihan vaan siksi, ettei kaupasta saa riittävän isoja jotka ois pitänyt mun jälkivuotoa 15min kauempaa. Ja aion tehdä tällä kerralla saman jos vuodan kuin seula nytkin!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo, noi siteet oli kyllä loistavia..ehkä niitä pitäisi voida ostaa jostain?

Ja samaa linkiiä itsekin katselin, masunasukki, ja yhä suuremmalla kummastuksella ihmettelen miksi sieltä ei päästetä pois vaikka haluaisi???:mad::mad::mad: (joo, tiedän kyllä ne syyt, mutta tuo lääkäri ei kerkee tarkastaa syy-on se jota en haluaisi niellä..) ei pakko päästä nyt kotiin, kaikkeni teen sen eteen tälläkertaa!
 
Ehkä niitä jostain tena-kaupasta voi laatikollisen tilata :D Mut oma tarve kun on päivälle tai kahdelle ennen kuin vuoto tasaantuu ja kaupan isoimmat yösiteet pitää edes hetken niin en todellakaan niitä lähde metsästään paikallisia supermarketteja pidemmälle! Mut siis vinkkinä kaikille, et ostakaa kaupan suurimpia siteitä jälkivuotoa varten! Mä en ennen ekaa synnytystä ymmärtänyt ollenkaan, et jälkivuotoa voi tulla enemmän kuin tippa tai kaksi :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Se jälkivuoto oli kyllä aika järkytys. Ja kun sitä vaan jatkui ja jatkui pari viikkoa. Toki onneksi alkupäivien jälkeen edes vähän tasaantui
 
Mä taas olin varannu yösiteitä mut en tarvinnu niitä ku yöllä. Sairaalassa käytin niitä jättisiteitä vaikkei ois ees tarvinnu mut kotiinlähtiessä laitoin yösiteen vaikka ois riittäny päiväsideki.. Päivisin riitti sit normi side. Mulle ne oli niinku menkat, 4 viikon menkat. Viikon tauko ja lisävuotoo tai menkat, kukaa ei voi tietää oliko sillon ekat menkat vai oliko se vielä jälkivuotoo, ku on tavallista et se loppuu ja alkaa sit viel hetkeksi. Seuraavat menkat tuli 3kk ja 5kk synnytyksestä.
 
Ne jättisiteet oli hassuja, minulla on myös aika lievää vuotoa yleensä niin aika liioittelua käyttää niitä :D

Ei mitään havaintoa mitä pakkaan mukaan.... Yritän miettiä lähempänä. Minä myös toivoisin mahd. pian kotiutumista, vaikka suoraan salista. Yleensä olen toipunut synnytyksestä käymällä kerran suihkussa :D tikkejä esim. En ole koskaan saanut enkä ole tuntenut oloa mitenkään kipeäksi.
Minulla on outo unirytmi, rupean unille klo 20-21 ja saatan herätä jo klo 4 joten olen häiriöksi kolistellessani klo 5 ympäriinsä. Lisäksi en jaksaisi millään odottaa aamiaista klo 7 asti :)
Ja illalla sit häiriinnyn muista jotka kukkuu puolilleöin. Koti-ikäväkin on aina kova ja huoli miten lapsoset pärjää.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mäkin otin mukaani sairaalasta niitä jättisiteitä, ja ihan sairaalan henkilökunnan luvalla. :wink
Se alun jälkivuoto vaan oli jotain niin hirveetä, ettei siihen normisiteet olisi riittäneet. Muutenhan se sitten aika pian tasoittui sellaisiksi viisi viikkoa kestäneiksi menkoiksi. :p
 
Mulla viimeksi leikatiin eppari ja silti repesin vielä lisää, niin tikkejä kyllä löytyi vaikka kuinka ja ne oli kyllä kurjat niiden siteiden kanssa... Mutta menkat sitten tulivatkin takaisin vasta kun poika oli melkein 14 kk =) Ja kerran vaan jouduin niitä ihanuuksia kestämään ja tulin uudestaan raskaaksi. Mutta tosiaan taas odotan kyllä vuotavani kuin seula muutaman viikon, ihan vikalla viikolla riitti pelkkä phs, mutta aluksi yösidekin oli liian ohut, kapea ja lyhyt.
 
Mulla jäi mukavat muistot sairaalasta. Kiva ku saa valmiit ruuat ja pyykistäkään ei tarvi huolehtia. Vauvaa en kyllä tälläkertaa anna vauvalaan, ku viimeksikin olin aivan levoton jos se ei ollut vieressä. Ja se perhehuone olis tosi hieno juttu nyt ku tuolla ukkelillaki saattas asia kiinnostaa.
 
Ainii ja mukava ku täällä jo pakataan sairaalakasseja ku olen miettiny olenko ihan yli-innokas ku tekis mieli jo pestä vaatteet vauvalle ja kestovaippoja haluttaa hypistellä valmiiksi :). Tosin olen jo itsekin mietinyt mikä olisi se potkupuku missä kotiudutaan... Ehkä Metsolan hienous...
 
Mä päätin eilen käydä läpi kaikki meiän pienet vaatteet ja yllätyin et kuinka vähän niitä ihan pieniä jotka pojallekin sopii, loppupeleissä on.... tää on siis ihan selittelyä et saisin hyvällä omallatunnolla ostaa muutaman ihan pikkasen poijan vaatteen. Mä aion jo laitoksella pitää vauvalla omia vaatteita ja niin tein esikoisenkin kanssa :)
 
Esikoinen synty huhtikuun alussa, ja kotiin lähti ä-pakkauksen bodylla ja potkareilla, kevyttoppiksella ja jostain muualta tais olla pipo ja kaverin tekemät villasukat ja -tumput. (nyt kun osan tekstejä lueskellu niin olipas meillä ohkasesti... :oops: mut autolla kuljettiin)
Nyt ei käryä mitä oikeesti kesän lapselle päälle... Aattelin body ja potkarit, eiköhän se riitä (jos on reilusti lämmintä, tyyliin +25). Ja tälläkin kertaa, nyt valittavaa tais olla peräti 2 settiä, päällä pakkauksen kuteet.
Jotenki tuntuu et voisin tälläkertaa ylipukee lapsosta... Esikko ei kyl muistaakseni koskaan valittanu kylmyyttä / tuntunu viluiselta.
Tuttia en tod raahaa mukana, sitä aletaan syömään sitten jos tarvetta on, ja jos ja kun imetys lähtee kunnolla sujumaan.
 
Mä muistelisin, että joku sanoi mulle sillon joskus aikoinaan, että vauvalle pitäisi pukea yksi ylimärääinen kerros verrattuna omiin vaatteisiin..
 
Persikka nii mun äitiki aina sanoo. Kesällä vaa pitää muistaa et vauva ei osaa hikoilla nii sit saa jonku lämpöhalvauksen ku liian kuumaissaan on. Mut pitkälahkeiset meinaan pienellä pitää ja jos yhtään on viileempää nii ohutta vilttiä/velourpukua päälle, ne on niin herkkiä vilustuun.
 
Äääk.. oonko mä ihan jäljessä :eek:
Ensimmäisen kohdalla mulla ei ollut mitään pakattuna valmiiksi. Ajattelin ettei ole kiire, kun yliajaksi menee.. Eipä mennytkään, kun päivää ennen LA päätti syntyä.
Tunti lapsiveden menosta alkoi supistukset, joten eipä siinäkään tullut tehtyä kivusta järkyttyneenä yhtään mitään :grinOnneksi oli oma äiti lomalla, niin tuli pää kolmantena jalkana auttamaan :Heartred

Hmm.. ehkä mä alan miettimään kunnolla sitä pakkaamista sitten, kun mun tilaamani hoitolaukku saapuu, ihan vain varmuuden vuoksi :p
 
Meillä taisi olla kans heinäkuussa syntyneellä esikoisella lähes aina pitkät lahkeet ja hihat, paitsi kotona, kun oli pahimmillaan 30 astetta...
 
Takaisin
Top