Mitä vaippoja suositte?

Liberolta on tullut uusi hybridivaippa, mikä on vähän kuin normivaipan ja kestovaipan välimaastossa. Onko kukaan ehtinyt niitä kokeilla?
 
Liberolta on tullut uusi hybridivaippa, mikä on vähän kuin normivaipan ja kestovaipan välimaastossa. Onko kukaan ehtinyt niitä kokeilla?
Mua myös tämä kiinnostaisi. Aikaisemmin ainakin olisi liberokerhosta saanut vaippa pisteillä tilattua näitä, mutta ei mahdu enää meidän taaperolle ne koot mitä sieltä saisi.

Meillä liberot käytössä teippivaipoista, housuvaippoina änglamark (s ketjun halpikset).
 
Meillä mennään liberon kertseillä. Nyt kun vauva syö kiinteitä ja jätökset on sitä myöten kiinteämpiä, voisi periaatteessa kokeilla kestojakin. Oon kuitenkin niin väsynyt ja aivot seis, että tarvitsisin jonkun kädestä pitäen opettamaan niiden käytön ja kasaamisen, pukemisen vauvalle, oikeat koot ja huoltotoimet. Netistä en oo löytänyt sellaista oikeasti riittävää ohjeistusta. Paljon on vertailuja eri sisuksista ja puhutaan harsoista ja kuorista ja pesupusseista, mutta mistään en oo löytänyt sellaista insinöörintarkkaa kuvitettua käyttöohjetta.
 
Meillä mennään liberon kertseillä. Nyt kun vauva syö kiinteitä ja jätökset on sitä myöten kiinteämpiä, voisi periaatteessa kokeilla kestojakin. Oon kuitenkin niin väsynyt ja aivot seis, että tarvitsisin jonkun kädestä pitäen opettamaan niiden käytön ja kasaamisen, pukemisen vauvalle, oikeat koot ja huoltotoimet. Netistä en oo löytänyt sellaista oikeasti riittävää ohjeistusta. Paljon on vertailuja eri sisuksista ja puhutaan harsoista ja kuorista ja pesupusseista, mutta mistään en oo löytänyt sellaista insinöörintarkkaa kuvitettua käyttöohjetta.
Kannattaa katsoa jos omalta paikkakunnalta löytyisi kestovaippalainaamo, sieltä saa varmasti hyviä vinkkejä ihan käytännössä. Onhan siinä alkuun opettelemista ja kokoajan oppii lisää näin parin vuoden kestoilunkin jälkeen :smiling-eyes:
 
Meillä osakestoilu, eli öisin ja reissussa kertsit. Kertseistä käytetään Muumeja kotimaisuuden vuoksi. Kestot kyllä toimii kakkojen kanssa parhaiten vauvalla, mikään merkki/malli ei ole varmuudella niitä jysäyksiä :rolling:
 
Meillä mennään liberon kertseillä. Nyt kun vauva syö kiinteitä ja jätökset on sitä myöten kiinteämpiä, voisi periaatteessa kokeilla kestojakin. Oon kuitenkin niin väsynyt ja aivot seis, että tarvitsisin jonkun kädestä pitäen opettamaan niiden käytön ja kasaamisen, pukemisen vauvalle, oikeat koot ja huoltotoimet. Netistä en oo löytänyt sellaista oikeasti riittävää ohjeistusta. Paljon on vertailuja eri sisuksista ja puhutaan harsoista ja kuorista ja pesupusseista, mutta mistään en oo löytänyt sellaista insinöörintarkkaa kuvitettua käyttöohjetta.
Täällä sama homma, et kiinnostaisi mut ei jaksa ja ehdi perehtyä. 😅

Meillä käytetty tähän mennessä vain Liberoa ja Muumia (Libero koodien takia, kerätään vielä pari viikkoa että saadaan yksi vaate niillä). Siirrytään varmaan sitten Muumeihin, kotimaisia suosimaan. Mutta tosiaan jospa kevään ja kesän tullen - kun aletaan siirtyä kiinteisiin - olisi enemmän energiaa perehtyä kestoiluun sillä halua olisi kokeilla myös kestovaippoja. 😄
 
Meillä mennään liberon kertseillä. Nyt kun vauva syö kiinteitä ja jätökset on sitä myöten kiinteämpiä, voisi periaatteessa kokeilla kestojakin. Oon kuitenkin niin väsynyt ja aivot seis, että tarvitsisin jonkun kädestä pitäen opettamaan niiden käytön ja kasaamisen, pukemisen vauvalle, oikeat koot ja huoltotoimet. Netistä en oo löytänyt sellaista oikeasti riittävää ohjeistusta. Paljon on vertailuja eri sisuksista ja puhutaan harsoista ja kuorista ja pesupusseista, mutta mistään en oo löytänyt sellaista insinöörintarkkaa kuvitettua käyttöohjetta.

Kestovaipat jaetaan kuori, tasku ja AIO vaippoihin.

Kuorivaippa on kuori joka tarvitsee sisälleen sisävaipan. Esim taitellun harson tai sisävaipan joita voi ostaa.

Taskuvaipan itse täytän hitaalla imulla, bambu/hamppu ja taittele harson pötköksi jonka väliin laita hitaan imun. Parhaita ovat hitaat taittoimut, jotka ovat paksuja ja helppoja taittaa.

Aio vaippa ei tarvitse yleensä mitään sisälleen. Ehkä isommalla lapsella yksi imu. Itse tykkään kovasti Aio vaipoista.

Kestovaipat pesen 60 astetta pesukoneessa ja kerta viikkoon 90 astetta. Sanoipa pesulappu mitä hyvänsä, niin joka vaippa joka minulla on ollut on kestänyt 90 asteen pesunkin.

Kestovaipassa minulla on nyrkkisääntö, että harso/taittoimu kombolla vaihdan taskuvaipan noin 3 tunnin välein. Aio vaippa voi mennä 4-5 tuntiakin.

Kestovaippa on hyvä olla pukiessa napakka, mutta saisi jäädä parin sormen mentävä väli vauvan mahan ja vaipan väliin. Tarravaippoja on helpoin minusta säätää.

Hoikalle lapselle L-koko voi mennä tosi pitkään. Meillä 1.5 vuotiaalle. Xl taas menee pulleammalle taaperolle ja kaikille tosi pitkään. Kilomääriä on hyvä seurata. Jokaisella vaippamerkillä on yleensä omat kilotaulukot.

Sit on koko vaippaiän vaippoja eli 5-15kg. Esim. Mama koalat.

Jos ei tiedä mikä materiaali sopii vauvan pyllylle, niin coolmax sopii todella monelle. Meillä esim polymokka ei toiminut niin hyvin ja iho ei tykännyt.

Tässä vielä kuvaa miten taittelen harson ja taittoimun sinne sisälle.
Collage_20230210_161138.jpg
 
Liberoa ja muumia. Meidän neidin iho on tosi herkkä ja Pampers hautoo sitä liikaa. Valmiista pesulapuistakin vain Libero sopi.
Saksaan muutettaessa oli vaikeuksia löytää uutta sopivaa vaippa- ja pesulappumerkkiä, tuli Liberoa ikävä :sad001 Täällä teen pesulaput itse; ostan kuivia pesulappuja, lisään vettä ja hieman ihoöljyä, koska kaikki valmiit pesulaput aiheuttaa ihottumaa.
 
Me ollaan tykätty liberosta. Muumikin on ok, mut tuntuu että muumista jäi ikävät painaumat, libero istuu paremmin. 😊
 
Kestovaippakäyttäjät, mistä mallisista/brändeistä tykkäätte eniten, ja mistä ootte ostaneet niitä? Tuliks ne heti vastasyntyneelle käyttöön?
 
Kestovaippakäyttäjät, mistä mallisista/brändeistä tykkäätte eniten, ja mistä ootte ostaneet niitä? Tuliks ne heti vastasyntyneelle käyttöön?

Snowcotton.fi ja mama koalat on hinta-ja laatusuhteelta tosi hyviä. Coolmax sisäpinta meillä koska on parhaiten siedetty. 😃

Jos haluaa superlaadukkaita vaippoja jotka käy myös yöstä ja tarvii ehkä yhden lisäimun pienellä, niin jyväskylänkangaskauppa.fi ja kvk nighty aio - vaipat. Aivan parhaita, mutta hintavia.

Jos tykkää ympäristöystävällisestä niin bambujoustofrotee on sisäpintana jutta.fi kaupan pilvi kestovaipoissa. Niitä on joskus ollut äp-pakkauksissa.

Myllymuksut kestovaipat on kanssa tosi laadukkaita ja samoin nalle kestot. Nalle kestot vaan kirjoittaa googleen.

Siinäpä mun suositukset.
 
Kestovaippakäyttäjät, mistä mallisista/brändeistä tykkäätte eniten, ja mistä ootte ostaneet niitä? Tuliks ne heti vastasyntyneelle käyttöön?

Vastasyntyneet on niin hoikkia ja pikkuisia, että ihan kuorivaippa ja sinne harso taiteltuna riittää jos jaksaa kokeilla. En oo itse käyttänyt, mutta kuullut että toimii.

Monet kestovaipat on isoja vastasyntyneelle. Pilvi vaipat sopivia.
 
Kestovaippakäyttäjät, mistä mallisista/brändeistä tykkäätte eniten, ja mistä ootte ostaneet niitä? Tuliks ne heti vastasyntyneelle käyttöön?
Meillä vastasyntyneelle oli Myllymuksujen sisävaippa + kuoret. Ostin uutena heidän verkkokaupasta. Ollaan pysytty aikalailailla Myllymuksujen linjalla myöhemminkin, kun niissä on parempinsaatavuus käytettynä ja ovat istuneet ihan hyvin. Muutama Jadenan vaippakin on ja niistä oon tykänny myös. Ovat oikeastaan melkein parempia kuin myllymuksut, ovat jotenkin laadukkaammin tehty ja tarrat on paremmat. Jos tulee vielä tarve ostaa uusia, niin Jadenaa ostaisin. Muutama Pilvi-vaippa on ollut myös, ei istunut meillä kauhean hyvin ihan pienelle. Lisäksi muutama KVK:n vaippa, jotka myös jees. Suosin kotimaista ja tykkään enemmän tarroista kuin nepeistä

Facesta löytyy kestovaippakirppis, josta olen myös ostanut käytettynä pari kertaa
 
Itse oon ostanut kestovaippoja ihan käytettynä joko kirppikseltä tai torista (sieltä tullut tehtyä myös muutama huti osto eli rikkinäisiä vaippoja, kun luottanut siihen, ettei ihmiset myis niitä nii ei oo hakiessa tullut kaikkea katsottua läpi 😖) tai babydotista. Itse oon suosinut kaikilla kolmella muksulla ihan pienenä harsoa + kuorivaippaa, saa helpolla kaikille sopivan paketin. Myös sisävaippa + kuorivaippakombolla sattuu vähemmän ohivuotoja kuin taskuvaipoilla. Tälle kuopukselle oli vastasyntyneenä vähän hankalampaa löytää mitään sopivia vaippoja, kun oli niin ohuet reidet. Nyt istuu jo onneks paremmin ja pystyy jo taskuvaippojakin käyttää. Käytettynä oon ostanut taskuvaipoista Fuzzibunzeja ja Myllymuksuja ja ne olleet ihan ok. Nyt pitäis haalia M-koon vaippoja (kuori- ja taskuvaippoja) pikkuhiljaa. Suosittelen ensin ostaan käytettynä niin näkee, mikä malli omalle lapselle ois paras ja millaisia vaippoja itse tykkää käyttää ja sit voi panostaa uusiinkin.
 
Takaisin
Top