Mitä liikkeitä voi tunnistaa?

Ti-ti-uu

Oman äänensä löytänyt
Tässä vasta esikoista odotellessa vk18+2 ja ihan ensimmäisiä liikkeitä tunnustellaan (enkä edes ole varma että ovatko vieläkään se vauva vai oma maha).

Muistan, miten joskus kun olin 12, tätini sanoi serkkuani odottaessaan että tällä on hassu tapa kurlailla siellä mahassa. Mietin silloin ja mietin yhä edelleen että miten kummassa voi tunnistaa vauvan kurlailevan? Sen vielä käsitän että voi tunnistaa että huitooko kädellä vai jalalla tms. Jossakin luki että vauvan hikankin voi tuntea ja tunnistaa helposti.

Eli: Mitä vauvan erikoisuuksia olet erottanut odottaessasi?
 
Hikka taisi olla se ”erikoisin” :grin Meni hetki ennenkuin edes tajusin kyseessä olevan hikka, mut ei se taisaisin väliajoin tullut hikottelu muutakaan voinut olla..
 
Vähän kuulostaa itsestäni hassulta että voisi tuntea lapsen kurlauksen. Tai sitten tätisi tarkoittaa kurlauksella eri asiaa kuin mitä minä tarkoitan. :D Hikan tunnisti joo, se taisi olla sellaista nytkähtelyä tasaisin väliajoin. Tunsin myös ilmeisesti kun lapsi puski päällään vaikka neuvolassa vakuuteltiin että kyllä se on jalka/pylly. (Synnärillä selvisi että lapsi on perätilassa.) No ensi kerralla tiedän paremmin jos toinenkaan ei halua kääntyä oikeinpäin.
 
Hikan tosiaan tunnistaa helposti, kun se on sikiöllä, tasainen pieni hytke (:

Minun vauvallani erikoisin oli joka päivä samaan aikaan tapahtuva alapään nyrkkeily, tai saattoi olla potkintaa kun oli viikolle 37 asti perätilassa. Tuntui, että pikkuinen haluaa jo potkia tiensä ulos alapäästä! Ei muuten ollut kovin miellyttävää, yritin sitten aina rauhoitella vauvaa tanssimalla ja laulamalla. Liekö auttanut, mutta muutamaan minuuttiin nyrkkeily ja potkiminen oli ohi.
 
Täällä neljäs vauva masussa, hikkailee joka päivä jopa useamman kerran. Helppo tunnistaa, tasainen naputus tuntuu ja usein vauveli hermostuu hikasta ja alkaa myllätä. Nyt 23+3.

Sen tunnistan myöhemmillä viikoilla kun vauva pyörittelee kantapäitä masunahkaa vasten. Tuntuu häijyltä.

Ja nyt jo hypyt on selkeitä. Tuntuu tumaus peräkanaa sekä kohdunsuulla että masun yläosassa.:D

Noin ylipäänsö myöhemmillä viikoilla oon hyvin hahmottanut kuinka päin vauva masussa on. Yleensä tuntee onko selkä/peppu ylhäällä ja tällöin potkut tulee alemmas. Potkujen suunta kertoo paljon.
 
Takaisin
Top