Mitä kaikkea käyttää?

Lana

Satasella mukana keskusteluissa
Heips!
Vauva kovasti olisi toiveissa ja se ainut toivonpilkahdus joka jo oli, osoittautuikin kystaksi.. että se siitä...
Mutta yritys jatkuu! :)

Mitä kaikkea käytätte raskauden edesauttamiseksi? :)
Olen lukenut täällä, että jotkut on kokeillut thin400 ja aqua control -valmisteita.
Tuota aqua controlia en edes löydä netistä...voisiko joku laittaa johonkin verkkokauppaan tuohon vaikka linkin suoraan?
Mites tuo thin400..sitä löysin kyllä. Onko joku huomannut, että olisi sitten auttanut painoonkin? ;)
Entä onko siitä haittaa jos syö, vaikka olisi jo raskaana?

Foolihappoa olen käyttänyt, kun lääkäri sitä suositteli.
Vitamiineja syön päivittäin, mutta ajattelin että pitäisiköhän vaihtaa johonkin multivitamiiniin, joka tarkoitettu raskausaikana/raskautta suunnitteleville.

 
Hei :)

En tuon aqua controlin ja thin400:n kanssa osaa sanoa juuta enkä jaata, joten vastaan vain kysymykseen, mitä käytän. Aikaisemmin söin foolihappoa, mutta nyt vaihdoin raskausajan multivitamiiniin. Siinä kun pitäisi olla suunnilleen kaikki mitä raskaana oleva/imettävä/yrittävä tarvitsee. Myös se foolihappo. Ei sitten ole ainakaan mistään vitamiinin puutostilasta raskautuminen kiinni. :) Lisäksi olen nyt vähän aikaa juonut greippimehua. Sen pitäisi saada limat uimareille helpommin läpäistäväksi ja muutenkin mukavammaksi, jos oikein olen ymmärtänyt.
 
moi :) minä käytin mama-vitskuja ja greippimehua kierron alusta loppuun pari lasillista päivässä. olin jo tosi epätoivonen kun yritystä takana oli noin puol vuotta ja joulukuussa km. niin huviksemme testattiin spre speed liukkaria ja toivottu tulos saatiin :) ja tota liukkaria ei käytetty kun kerran. suosittelen :)
 
Hei!

Täällä käytössä mama- vitamiinit, Foolihapot, kalaöljy vitamiinit (sellaiset jotka ei sisällä a-vitamiinia)
 
Itse aloitin syömään erilaisia vitamiineja puolivuotta ennen yritystä. Mutta itse liputan greippi-mehun puolesta :D. En tiedä oletteko jo kokeilleetkin, koska on tällänen "perinteinen" keino, mutta se ei ainakaan paljoa maksa, vaikkei toimiskaan. Join viime kierrossa noin 4 litraa greippimehua heti kuukautisten alkamisesta lähtien ja noin 2-4 dl päivässä :). Ja tärppäs ;) Ja opin muuten pitämäänkin mehusta :)
 
Täällä on käytössä yhtä sun toista :D Mutta mitäpä sitä ei kokeilis kun alkaa hoidot olla loppusuoralla ja tuloksena keskenmeno rv17+ ja sen jälkeen vaan kemiallisia.
-mammaksi aikovien monivitamiinia
-lääkärin suosittelemaa foolihappoa (ylipainon vuoksi annoksella 4mg/päivä)
-vehnänalkioöljyä parantamaan limakalvoja (kohdun limakalvo oli nyt paksumpi kun yhdelläkään muulla kerralla)
-omenaviinietikka happamoittamassa paikkoja (keskenmeno johtui liian korkean ph:n aiheuttamasta tulehduksesta)
-nyt vihdoin lääkäri suostu primaspaniin (aspiriini ja disperini ajaa saman asian) lisäämään pintaverenkiertoa kohdussa.

Olikohan tuossa nyt kaikki.. nii no sit on hoitoihin kuuluvat tukilääkitykset :D Kumma jos ei ala kohta onnistumaan.
 
Olen kuullut, että huomattavalla osalla lapsettomuudesta kärvistä on alhaiset D-vitamiinitasot, eli siihen vitamiiniin kannattaa panostaa!
 
Tuota foolihappoa on myös esim.maksassa, parsakaalissa, pinaatissa, ruisleivässä,kananmunan keltuaisessa, marjoissa ym...niitä kun lisää reilusti ruokavalioon niin saa sen tarvittavan määrän myös :rolleyes: Täällä yritys aluillaan, kuukauden ollut ilman e-pillereitä..menkat pitäs alkaa ens la..saas nähä oisko jo 1.kierrolla tärpänny :love017 Oireet on aika positiiviset ollut oviksesta asti. Rinnat aristaa, päätä särkee, mahaa nipistelee, viluttaa, väsyttää, pissattaa useemmin ym.... Odotellaan... :happy119
 
Esikoinen tärppäs ihan ilman mitään "vippaskonsteja" ja nytkin mennään sinänsä luomusti. Mama-vitskuja on mullakin kaapissa ja nappailen niitä nyt satunnaisesti, mut en tosiaan oo säännöllisesti alkanut niitä ottamaan vielä. :) Tuota greippimehua oon ajatellut, et vois kokeilla, jos ei ala tärppäämään.. Yk 2 menossa tosin vasta, ihan rauhassa vielä. :)
 
Mulla on nyt käytössä macakapselit, vehnänalkioöljy ja raskausvitamiinit. Kolmatta on yritetty enemmän ja vähemmän tosissaan reipas vuosi, tälle kierrolle aloitin nuo öljyn ja kapselit. Aikaisemmat raskaudet on alkaneet ilman mitään "apuja" ( esikoinen ekasta kierrosta ja juniori kolmannesta). Saas ny nähä miten tässä kierrossa käy....
Edit. Ja lokakuun alussa tuli sitten se plussa :Heartred Ekasta kierrosta jossa oli öljyt ja kapselit mukana :)
 
Muokattu viimeksi:
Mie ehin kyllä kokeilla greippimehut ja kofeiinin vähentämiset ja nollatoleranssin alkoholin suhteen. Mutta kun ei tärppiä kuulunut ni join sitten saunasiiderit ja ruokaviinit sun muut ihan normaalisti :P Ainoa mikä oli ja pysyi oli monivitamiini, allergialääkkeen joutui joka tapauksessa ottamaan joka aamu ni sama se ottaa vitamiinit samalla. Vitskut oli ihan tavallista Pirkkaa kunnes se plussa tuli, sit vaihdoin äitiysvitskuihin ettei olis sitä A-vitamiinia mukana.
 
Esikoista yrittäessä, lopetin alkoholin kokonaan. Tupakkaa en muutenkaan polta. Ja yritin muutenkin syödä terveellisesti ja otin tavallisia vitamiinilisiä. En kuitenkaan ole edes kuullut näistä mitä täällä mainittiin :O missä kaivossa oon eläny tänki asian suhteen :D Mutta ei sillä että uskoisin niistä hirveesti olevan apua ;D mut ainahan sitä kokeilla vois :D
 
Minulla käytössä:

- Femibion Raskaus 1 -monivitamiinit, sisältää myös foolihappoa suositellun määrän
- D-vitamiini
- Vehnänalkioöljy (Valioravinto)
- Greippimehu

Tähtitomu, onko sulla tosiaan ylipainon vuoksi foolihappoa 4mg/pvä? Sehän on kymmenkertainen määrä normisuositukseen nähden?
 
Mulla käytössä Multivita raskaus ja imetys + koitan päivittäin litkiä greippimehua.. :)

Oonkin tässä miettiny että mitenhän nuo lisäravinteet, tohtiiko käyttää? Kuntosalin tai intervalli sisäpyöräilyn jälkeen tulee otettua palautusjuoma.. :) Onkohan noista haittaa? Onko kellään kokemuksia tai onko jollekkin esim. kielletty käyttää?
Tällä hetkellä en oo uskaltanu ottaa muita käyttöön kun palkkarin..
 
Onko kukaan ottanut kuukuppia avuksi? Jostain toiselta foorumilta luin, että joku oli laittanut kuukupin paikoilleen pupuilun jälkeen ja sattunut raskautumaan juurikin siitä kierrosta. Sattumaako lie, mutta ehkä kokeilun arvoinen juttu, jos kuukupin omistaa valmiiksi :grin

Ton greppimehun / greippien syömisen tehoon uskon, sillä aikoinaan, kun olin luontaistuotekaupassa töissä, työnantaja varoitteli, ettei mitään greippivalmisteita saa käyttää hormonaalisen ehkäisyn kanssa. Yksi hormonaalisen ehkäisyn (pillerit ja renkaat) ehkäisevistä vaikutuksista on, ettei ovulaatiolimaa muodostu ja greippi taas edistää sen muodostumista.
 
Takaisin
Top