Minkä ikäisenä lapsi yökyläili ekan kerran?

Mirri

Piirimestaruustason postaaja
Ja missä? Ja miten meni lapsella yökylässä, entä osasivatko vanhemmat nukkua yötä ilman lastaan? :)
Meidän taaperon pitäisi aloittaa kesällä yökylä-reissut mummulassa. Ajankohtainen ikä olisi tuolloin 1v6kk. Toisaalta ajattelen että tottakai pärjäävät mutta toisaalta mietin miten itse osaan olla kotona :D
 
Meidän lapset olivat 10-11kk kieppeillä ensimmäisen kerran yökylässä minun äidilläni. Mummi on todella läheinen ja vauvasta asti molemmat ovat olleet paljon mummin kanssa, myös muutaman tunnin kyläilyjä jos olen käynyt itse asioilla tai lääkärissä jne.. kummankin kohdalla se olin minä joka itki ikävää illalla, lapset pärjäsi ihan hyvin ja nukkuivat mummolassa hyvin. Seuraavan kerran olikin sitten vähän helpompi, mutta melko tyhjä olo on aina kun lapset ei ole kotona :) toisaalta silloin voi tehdä hyvin esim kaappien siivoukset kun saa olla rauhassa :)
 
Ei se mitään vaikka samasta aiheesta olisi jo ketju, voi siitä keskustella täälläkin. Varsinkin kun aloittaja kysyy vähän eriä eli miten vanhemmat "pärjäsi". :) Oma lapseni taisi olla yökylässä ensimmäisen kerran vähän vaille 2v ikäisenä. Lapsella meni hyvin, mutta kyllähän se itsestä tuntui oudolta kun lapsi ei ollutkaan kotona. Edelleenkin kyllä tuntuu jos lapsi on yökylässä, mutta ehkä vähemmän haikealta. Ja siitä on oppinut nauttimaan ja luottamaan siihen että lapsi pärjää. :)
 
Ei tuo edellinen ketju tietenkään estä keskustelua muuallakin, arvelin vain, että edellisen ketjun vastaukset olisivat kysyjälle mielenkiintoisia. Ja toisaalta kun tietää, että moni on vastannut jo edelliseen ketjuun, ei ihmettele, miksi vastauksia ei hirveästi tule, kun moni otsikkoa katsoessaan ajattelee jo vastanneensa tähän kysymykseen hiljattain.
 
Meillä oltiin ekaa kertaa yökylässä 7kk ikäisenä. Pojalla oli mennyt hyvin, oli nukkunut yöllä paremmin kuin kotona. Ei oirehtinut sen kummemmin kun haettiin kotiin. Meitä vanhempia jännitti lähinnä etukäteen, mutta ei niin pahasti kun sitten lapsesta oli erossa. Aamulla tietenkin oli kiire hakea pois kun kova ikävä iski. Kotona oli kyllä todella outo olla ilman lasta ja yöllä oli ihmeellistä kun sai nukkua tyyliin 7h, sen enempään ei uni riittänyt vaikka univaje oli suuri. (Nykyään se ei enää ole ihmeellistä kun lapsi nukkuu muutenkin 10h putkeen.) Toinen ja kolmas kerta siitä erossaolosta osasi jo nauttia ihan eri tavalla vaikka edelleen etukäteen jännitti eniten. Sen enempää meillä ei ollakaan oltu yökylässä, poika nyt 1v.
 
Toki saa linkata toisen ketjun, siitä voi tosiaan olla aloittajalle iloa. :) Viestini tarkoitus oli lähinnä se että tätä ketjua ei koettaisi turhaksi.
 
Takaisin
Top