Milloin lapsi oli ensi kertaa yöhoidossa?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Minkä ikäisenä teillä on lapsi ollut ensimmäistä kertaa yön yli hoidossa - vai onko ollut vielä ollenkaan?

Oma esikoiseni oli ekaa kertaa äidilläni yhden yön joskus puolivuotiaana. Olin kyllä itse ihan naapurissa silloin. Ja lapsi oli tuolloin viettänyt todella paljon aikaa mumminsa kanssa - me jopa asuimme muutaman kuukauden vanhemmillani hänen vauva-aikanaan - joten äitini oli hänelle todella tuttu.

Keskimmäinen oli yön yli hoidossa ekaa kertaa aika paljon myöhemmin, n. 1 v 4 kk iässä. Hän oli todella kiinni minussa koko vauvavuoden ja huusi aina kun kävin jossain (vaikka hammaslääkärissä), joten hänen kanssaan ei tullut mieleen edes yrittää yön yli hoitoa kovin aikaisin. Hänkin oli äidilläni tuon ensimmäisen kerran, eikä muualla olekaan ollut (ja sielläkin vain kolme kertaa tähän mennessä).

Kuopuksemme on nyt 8 kk, ja toivoisin että kesällä ollessaan lähes vuoden hän voisi jäädä äitini luokse yöksi. Hänkin on vielä aika äititakiainen (ei tosin yhtä pahasti kuin nuorempi isoveljensä), joten nähtäväksi jää, onnistuuko tämä.
 
Kaksoset olivat ensimmäistä kertaa yökylässä mummin ja ukin luona vähän yli 2,5v iässä. Ovat olleet siellä pari kertaa yksin ja yhdessä. Mummi on todella paljon mukana tyttöjen elämässä ja mummila kuin toinen koti tytöille. Oli minusta hyvä ikä yökyläilylle.
 
Meidän 1,5 v muksu ei oo ollut vielä ollenkaan yökyläilemässä, eikä hoidossa muutenkaan muualla. Kotona on ollut hoitajia päiväsaikaan joitain kertoja, kun ollaan miehen kanssa käyty vaikka leffassa. Nyt olis haaveena lähteä miehen kanssa yöksi hotelliin ja pyytää hoitaja kotiimme yöksi. Uskon että se olisi helpointa niin, kun täällä on kaikki tarvikkeet ja tutut jutut. Toki yökyläänkin voisi varmaan jo kohta mennä.
 
Lapseni oli ensimmäistä kertaa yökylässä vähän alle kaksivuotiaana, koska minä jouduin jäämään sairaalaan yöksi ja lasta ei voinut ottaa sinne mukaan. Ihan hyvin oli mennyt, mutta seuraavaa kertaa ei ole näköpiirissä, koska noita yökylään ottajia ei juurikaan ole.

Ainoastaan hätätilassa löytyy yökyläpaikka.
 
Meidän poika taisi olla ekaa kertaa yökylässä 1v 10kk ikäisenä, jos nyt en ihan väärin muista. Äitini luona joka tapauksessa oli ja sittemmin ollut siellä useita kertoja.
 
Mun lapsoset ovat olleet ekan kerran yön yli hoidossa noin puolivuotiaana ja vanhempi sitten muutaman kerran sen jälkeenkin. Isovanhemmilla ja toinen kerran kummeilla.
 
Esikoinen oli ekaa kertaa 9kk iässä yökylässä, hienosti pärjäsi! Toinen lapsista oli muistaakseni vasta sitten kun mentiin synnyttämään kolmatta lasta eli 2v5kk iässä. Kolmas lapsi oli 2v3kk kun oltiin yksi yö erossa. Hän kaipaili äitiä seuraavana aamuna jo kovasti. Sen jälkeen on ollut pari kertaa muualla yötä reippaasti. :)
 
Alle 2-vuotias ei ole vielä ollut yöhoidossa eikä vielä tunnu ollenkaan ajankohtaselta, on kyllä sellanen äititakiainen että huh :D Edes isin kanssa kahdestaan ei ole ollut yötä, se tulee eteen viimeistään sitten kun pikkusisarus syntyy ja oon laitoksella..
 
Takaisin
Top