Minkä ikäiselle tyyny?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä ikäiselle lapselle olette antaneet tyynyn?

Itse en muista minkä ikäinen esikoinen oli saadessaan tyynyn. Kuopus on nyt 2-vuotias ja hänellä ei ole vielä tyynyä. Vähän tässä mietinkin, milloin se olisi ajankohtainen. Ehkä sitten kun lapsi nukkuu sen verran aloillaan, että siinä on mieltä? Tällä hetkellä tyyny tuskin pysyisi lähelläkään päätä. Tai pää lähellä tyynyä.
 
Meillä lapsi alkoi reilusti yli 1-vuotiaana itse laittaa pehmolelua pään alle ja siitä arvasimme, että nyt on aika hankkia tyyny. Siitä alkaen on nukkunut pää tyynyllä.

Peiton alle peittelyn ajankohdan valitsi myös itse ja alkoi pyytää peittoa vasta vähän ennen kuin täytti 2. Ennen sitä suuttui, jos laittoi peiton päälle.
 
Juurikin noin kuin sofia83 sanoi niin on toimittu meilläkin. Lapsi on ilmaissut pään alle työntämällä pehmolelun että kaipaisi tyynyä. Tällöin hankittiin lasten tyyny ja on aika lättänä joten en tiedä onko kovin suurta merkitystä mutta nykyään taittaa sen itse usein kahtia pään alle eli olisi seuraava tyyny pikkuhiljaa hankittava ja alkanut myös kiinnostua peitosta.
 
Lapsi ei ole pehmoleluja sänkyyn kaivannut, niin hankittiin sellainen ihan ohut tyyny 1,5 vuotiaalle. Yleensä haluaa sen, joskus antaa sen jo illalla pois ja nukkuu ilman. Tuo on ainakin helppo kasata myttyyn pään alle jos kaipaa jotain paksumpaa pään alle, mutta vielä lapsi ei ole niin tehnyt.
 
Meillä esikoinen oli 6kk kun hommattiin lasten tyyny. Käyttöön se tuli, kun lapsi alkoi yöllä viereen nostaessa käyttämään minun tai miehen tyynyä omana tyynynään. Olisikohan ollut reilu vuoden ikäinen.
 
Vuoden ikäisenä alkoi meilläkin unirättiä myttäämään pään alle ja mentiin tyynykaupoille. Oisko ollu 1v4kk kun sai sen käyttöönsä. Peitto onkin vielä kysymysmerkki milloin sen alle suostuu. Se on jalkopäässä vain muodon vuoksi.
 
Meillä esikoinen sai tyynyn joskus reilu 1-vuotiaana. Kuopukselle annettiin 1v 2kk ikäisenä, mutta hän ei sitä oikein vielä käytä. Kunhan on sängyssä koristeena.
 
Takaisin
Top