Milloin raskaustesti kannattaa tehdä?

IK

Silmät suurina ihmettelijä
Montako vkoa/päivää ovulaation jälkeen raskaustesti voi näyttää plussaa, jos hedelmöityminen on tapahtunut?
 
Voi näyttää jo 10 päivää ovulaation jälkeen, mutta suositellaan tehdä samana päivänä kun kuukautisien kuuluisi alkaa, eli 14 päivää ovulaation jälkeen. Minulla on näkynyt testissä jo haalea viiva 9 päivää ovulaation jälkeen, mutta tosiaan kaikilla hormonit nousee eri tavalla niin joillakin voi plussa näkyä hyvinkin myöhään. Itse ainakin olen himotestaaja ja aloitin testaamisen hyvin aikaisin ja testejä kuluikin monta! :D
 
Ääh, 7pv et menkkojen pitäisi alkaa ja täällä ollaan ihan malttamattomana. Tein jo perjantaina yhden testin mut näytti negaa. Kaapissa olis vielä yksi.
 
Mä tein päivää ennenkuin menkkojen piti alkaa cb:n ja näytti negaa. Tosin olin yövuorossa joten ei varsinaisesti ollut aamuvirtsayte.

Nyt menkat päivän myöhässä, mietin uskaltaisinko testata
 
Samaa mietin, että milloin voisi tehdä raskaustestin... Kun lyhyt kierto minulla, noin 22pv. Melkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna, mutta eihän sitten ole kuin vasta jotain 3+1, joten voiko raskaus vielä näkyä?!? En ole yhtään ymmärtänyt miten nuo viikot ja plussat menee lyhyessä kk kierrossa... AUTTAKAA :D
 
Moi kaikki en ole aikesemmin kirjoitellut täälä mutta nyt tarviin purkaa ajatuksiani semmoisten kanssa joka ymmärtää minua kun minulla on nytte 8 pv kuukautiset myöhässä ja mietin että millon raskaustestin pitäis tehdä kun tein perjantaina testin niin silloin näytti negatiivista, olemme puolisoni kanssa yritetty saada lasta jo kolmatta vuotta ja lapsettomuus hoidoissakin käyty
 
Muokattu viimeksi:
Tein testin kierron 33pvä ja vielä illalla, yleensä kierto mulla 30-35 päivää. Heti tollon läsähti kirkuva viiva, ei tarvinnu odottaa ku pari sekuntia pissimisestä. Laskettua aikaa lykättiin ultrassa vielä viidellä päivällä, eli ilmeisen aikaisin tuli selkeä tulos raskaudesta :) Prismasta ostetulla halpistesterillä vielä.
 
Toisilla plussa tulee vasta jopa yli kaks viikkoa ovulaatiosta, kun hcg nousee hitaasti. Joten ei kannata kiirehtiä.:)
 
Itselläni kierto vaihtelee 30-34 päivän välillä. Ovulaation olen testillä plussannut nyt kerran kp20. Olen ollut kerran raskaana, jolloin minulla tuli kuukautiset ihan normaalisti raskautumiskierrosta. Tuolloin testasin kp32 ja negatiivinen oli. Vasta viikko valekuukautisista tein outojen olojen vuoksi uuden testin, joka oli positiivinen. Eli kannattaa odottaa pari päivää oletettujen kuukautisten alkamispäivästä ennen testin tekemistä. Testin tekeminen ei kuitenkaan muuta millään lailla sitä tosiasiaa, että oletko vai etkö ole raskaana. Kyllä siinä pidemmän päälle rahaakin säästää.. Itse olen tämän oppinut kantapään kautta ja monien turhien testien tekemisen jälkeen!
 
Joo, kannattaa testit tehä, kun ekat selkeet oireet tulevat niin säästyy rahan menoltakin ja mielipahalta. :)
(Itse paraskin puhumaan! Oonkin vähän malttamaton nyt...:wacky:)
 
Täälläkin odotellaan todella malttamattomana testausta, DPO 7 tai 8 menossa ja viikon päästä on menkkojen jo pitänyt alkaa. Yritän malttaa tuonne alkuviikkoon (lähelle DPO 14), jos vaan pystyn, ja suosittelen muillekin niin kemiallisen raskauden takia oikeastaan.

Täältä olen katsellut todennäköisyyksiä miten näkyy testeissä vs. DPO: http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/ Esim. DPO 10 jopa 67 % saa jo positiivisen tuloksen ja DPO 14 sitten jo 87 %.
 
Minä olen jokaisessa kolmessa raskaudessa testannut vasta kun olen jo ollut aika varma että raskaana olen. Eli testasin kun tuli oireita. Ehkä joillain raskaus viikoilla 5-7...
 
Aikaisintaan kun menkkojen pitäisi alkaa tai mieluummin muutama päivä sen jälkeen. Malttia :) sitäpä sitä on itsellekin saanut hokea ja kun se maaginen viiva on ilmestynyt, sitä ei ole uskonut todeksi ja onpa tullut tehtyä jokunen testi lisää :)
 
Itse tein menkkojen oletettuna alkamispäivänä testin, joka oli negatiivinen. Elin siinä uskossa (eka kerta, sen tarkemmin asioita tutkimatta), että kun nyt oli negatiivinen niin se oli se kierto siinä :D parin päivän päästä alkoikin "menkat" ja unohdin siihen. Noin viikko myöhemmin valittelin outoja kipuja ja mies käski tehdä testin. Yllätykseksi se olikin selkeä plussa. Eli itse kannattaa ainakin odotella vähän pidemmin niin säästyy mielipahalta, ja rahaa :)
 
Takaisin
Top