Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

Aiotaan kertoo jouluna sukulaisille raskaudesta sillon viikkoja 19 jos pysyy siihen asti salassa.
Laittamalla esikoisen päälle teetetty jouluinen paita jossa lukee isoveli :) katotaan moniko huomaa paidan ja sanoo jotain.
 
Me ollaan jo kerrottu melkeinpä kaikille,minun kavereille ja tutuille ja vanhemmille samoin miehen kavereille ja vanhemmille.. Ja tottakai tuleville isovanhemmille :)
 
Ananasa no joo, se on vähän insidejuttu että tupakkaa toi . Mä sit kerroin että oon muute ollu x viikkoa polttamatta ni lupas tuoda suklaalevyn huomenna ja vaihtaa sen siihen tupakkiaskiin :laughing025 ei sillä vieläkää järki leikannu raskauden suuntaan , no olkoot katotaan kauan kestää tajuta! :laughing021:laughing002
 
Huhhh, täälläkin on nyt kerrottu molempien vanhemmille ! :grin
Olihan se aika hirveää. En tiiä miks sitä kertomista jännitti niin hirveästi ?!? Mutta nyt on kerrottu ja vitsi miten vapautunut tunne... Enää ei tarvi salailla ! Nyt on uskaltanu ruveta ostaa vauvanvaatteitakin vähän enemmän julkisesti.. :D Yks kaveri vasta tietää, mutta muilla kavereille ei olla vielä kerrottukkaan... Joskohan niillekkin pitäs ruveta infoamaan! :laughing002
 
Me kerrottiin mun vanhemmille isänpäivänä! :grin Ostin isänpäiväkortin ja loppuun laitoin terveisin "meidän nimet" ja.. alla oli ultra kuva :p

Jännitti kyllä kauheesti kertoa!
Miehen vanhemmille kerrottiin viime viikolla, kun käytiin heillä. Ei halunnu mies viestillä asiasta kertoa.
Muut ei vielä tiiäkkään.. jokohan kohta alkais kertomaan:)
 
Me (toisin sanoen minä) ei olla jaksettu enää nt-ultran jälkeen salailla. Muutamalle kaverilla ja perheille kerrottiin jo ennen sitä. Esikoisesta salailtiin paljon pidempään, tosin sillon maha alko näkyä vasta paljon myöhemmin :)
 
Milloin aiotte kertoa/kerroitte työnantajalle, mikäli asia ei ole jo selvinnyt esim pahoinvoinnin tai sairasloman vuoksi?
 
Milloin aiotte kertoa/kerroitte työnantajalle, mikäli asia ei ole jo selvinnyt esim pahoinvoinnin tai sairasloman vuoksi?

mä oon kattellu aina töissä et josko johtajaa näkyis, mutta kaks kertaa ku sen oon nähny ni oonki ollu että "no äh, eihän asialla mikään kiire oo" :D meillä siis vaihtui tää ylin esimies tossa mun edellisen mammaloman aikana ja tähän uuteen en oo oikein ottanu / saanu mitään kontaktia. Taidan sit puolen välin kieppeillä eli tossa tammikuussa mainita, siitä ei varmaan kauaa mee ku tarvii jättää yövuorot pois / vaihtaa työpistettä..
 
lisään vielä että niin kauan ku työ tuntuu hyvältä tehdä ni tuntuu niin turhalta mainita asiaa ku en tahdo että kukaan ottaa "mun puolesta" huomioon olotilani, teen sen kyllä huolellisesti itsekin enkä varmasti tee mitään (esim nostoja) mikä ei olisi suositeltavaa "tässä tilassa" :)
 
Milloin aiotte kertoa/kerroitte työnantajalle, mikäli asia ei ole jo selvinnyt esim pahoinvoinnin tai sairasloman vuoksi?

Tuota oonkin pohtinut! Meinannu jo kertoa, mutta en oo sitten kummiskan kertonut :D
Aatteli esimiehelle ja meidän osaston vastaavalle kyllä kertoa lähiviikkoina, koska niitten pitää alkaa sitten alkaa kouluttaa mun tilalle jotain toista tyyppiä. Aattelin ajoissa silläkin kertoa, että ne osaa sitten just varautua tuohon, että mäkin jään töistä pois.
Meillä onkin nyt töissä porukkaa lähtenyt aika paljon, niin saa nähä mitä ne sanoo kun mäkin jään pois :D

Yks päivä tässä mietinkin, että millonkohan mulla ees mammaloma sit alkaa :D En tiiä noista jutuista vielä mitään :D
 
Me kerrottiin lähipiirille (vanhemmat, sisarukset ja muutamat ystävät) jo ennen np-ultraa ja np-ultran jälkeen annoin vanhemmille vapaat kädet hehkuttaa uutta lastenlasta sisaruksilleen. Myös töissä kerroin asiasta vähän np-ultran jälkeen, koska koin jotenkin helpommaksi ettei tarvitse salailla ja miettiä, että koska sitä sitten kertoisin.

Kuulin eilen, että briteissä on tapana kertoa kaikille vasta rakenneultran jälkeen, eli käytännössä kun ollaan jo puolivälissä. Jäin sitä sitten miettimään, että olisiko kuitenkin pitänyt vielä viivyttää ja töissäkin kertoa myöhemmin. Suomessa tuntuu et np-ultraa pidetään tärkeämpänä ja merkityksellisempänä vaikka kyllä rakenneultrassakin voidaan löytää vielä kaikenlaista ikävää...

Kauhea dilemma, kun olin jo ajatellut ruveta pukeutumaan äitiysmekkoihin jne. mukavuussyistä ja koska normivaatevarasto on supistunut olemattomiin pyöristyneen vatsan takia, mutta pitäisikö kuitenkin vielä yrittää peitellä seuraavat 3vk? Helppoa se ei kyllä tule olemaan... Töissä siis tietää vain muutama tärkein ihminen, ei kaikki.
 
Molempien vanhemmille tuli tosiaan kerrottua jo 6 raskausviikolla kun reissu suunnitelmat meni mönkään. Töissä kerroin melkeen samaan aikaan pomolle kun jäin saikulle joka sitten venyikin 2kk mittaseksi.. Nyt kun ollu pari päivää takas töissä nii ruvennu kertoon myös työkavereille kun on kumminkin fyysinen työ niin helpompaa jos työpari tietää nii osaa vähän ottaa huomioon. Se jänskättää että miten sitte isomman mahan kanssa pystyy enää tätä hommaa tekemään. Olen siis Clinical support worker sairaalassa joka ois about sama kuin hoitoapulainen aikoinaan.

Täällä tuntuu että monet on puhunu raskauksistaan jo aika aikasten. Siis täällä Englannissa. Ne muutamat ketä tuntee. Sekin varmasti yksilöllistä.
 
Takaisin
Top