Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä en käsitä tätä vessassa juoksemista. Ei siinä päivisin niin mitään, mutta oon koko tämän viikon joutunut käymään yöllä vessassa. Raskaustestikin tuli tehtyä aamulla klo 4.30 kun en pystynyt pidättelemään kauempaa 🤪 mä olin jotenkin aina ajatellut, että se on vain loppuraskauden riesa. Oon siis ekaa kertaa elämässäni raskaana, siksi tää oli mulle uutta 😅
 
tänään 6+0
-väsymys edelleen isoimpana oireena, oon alkanu vetää päikkäreitä mitä en oo ikinä harrastanu
-vähän nälkäsempi ja janosempi fiilis kun normaalisti, oon lihonu jo kilon :D
-jännä havainto - hyttyset on alkanu pistää! ennen ne on karttanu mua...

pahoivointi edelleen loistaa poissaolollaan, oisimpa siinä onnekkaassa vähemmistössä jonka ei tarvi kärsiä siitä!
 
Aamulla töihin pyöräillessä huomasi, että joutuu ihan eri tavalla miettimään hengitystä. Tasaisella hengästyy, vaikka aiemmin ei ja vauhtikin on vähän hitaampi 😅 Sykkeet on nousseet n. 5-10 lyöntiä/min.
 
Täällä pahoinvointi, hengästyminen, kipeet tissit ja alavatsan jomottelut tällä hetkellä.
 
Mulla on nyt menossa arviolta rv 5+1. Tässä on kuitenkin sellainen kimurantti juttu, että mulla on epäsäännöllinen kierto (about 30-36 päivän välillä), enkä bongannut ovista, joten todellisuudessa raskaus saattaa olla myös viikkoa pidemmällä.

Huomasin ekat pms-oireista poikkeavat oireet ehkä puolitoista viikkoa sitten. Oli palellusta ja jopa hieman kuumeinen olo ja janotti. Myöhemmin mukaan on tullut heikotusaaltoja, vatsatuntemuksia ja lieviä repäisykipuja sekä jäätävä turvotus ruokailun jälkeen. Muutaman päivän nyt ollut tavallista hengästyneempi olo. Tänään ekan kerran aamulla oksetti. Täytynee siis hankkia jotain helposti alas menevää aamiaista. Ehkä mustikkakeittoa tai jotain 😜
 
Minulla oli hedelmöittymisestä? lähtien olo, että olen raskaana. Oikeastaan se oli suoranainen varmuus, jota ei pystynyt millään järjellä selittämään. Muita oireita oli eiliseen asti niin vähän, että niitä olisi voinut selitellä millä tahansa muullakin. Mutta pari päivää sitten se varmuus ja tunne katosi. Eikä ole tullut takaisin. Tänään on kuitenkin ollut pitkin päivää aivan kamala ja etova olo sekä vatsa niin turvoksissa, että jouduin avaamaan työhousujen napin. Tätä olisi niin paljon helpompi kestää, varsinkin, jos vielä pahenee, mikäli se miellyttävä varmuus raskaudesta olisi säilynyt.
 
pahoinvoinnista ja kaikesta huolimatta, himot käy kyllä jollain aivan hullulla levelillä.. Onko kellään muulla tämmöstä? Mies tekee itestään kohta jonku miestensuojeluilmotuksen 😆
Oli siihen asti, kunnes outo varmuus raskaudesta katosi pari päivää sitten. Samalla lähti halutkin. Sitä ennen teki mieli pysähtyä voihkimaan ja vaikertamaan jopa lenkillä koiran kanssa.
Tsemppiä miehelle! Meillä ukkopahaa harmitti, kun joutui tekemään pitkää päivää töitä.
 
pahoinvoinnista ja kaikesta huolimatta, himot käy kyllä jollain aivan hullulla levelillä.. Onko kellään muulla tämmöstä? Mies tekee itestään kohta jonku miestensuojeluilmotuksen 😆
Tämä edellisessä raskaudessa ehkä siinä toisen raskauskolmanneksen alkupuolelta lähtien. Tunsin oloni seksuaalisuuden jumalattareksi 😂
 
Oksentanut en ole mutta etova olo joka aaltoilee. Saatan himoita jotain ruokaa mutta kahden suupalan jälkeen se alkaa ällöttää. Tänään meni niin oudoksi maku että ainoa asia mikä lautaselta maistui siedettävältä oli peruna. Kaikki muu ”maistui liikaa”…

Väsymys vaivaa ja nälkä ja jano jatkuvasti.
Välillä esim aivastaessa tulee vatsaan repäisevä vihlaiseva kipu.
 
9+6 RV meneillään ja luojan kiitos hirvein oksetus helpottanut. Nyt on vetämättömyyttä, turvotusta, ummetusta, ruokavalio on ihan kummallinen kun se on rajattu kun juuri mikään ei maistu. Mieliala on ollut vähän ja vaihtelevasti apea alkuraskauden aikana, kun olo ei ole ollut mitä parhain. Mahassa tuntuu jo olevan jotain, ja ihan kuin pientä raskausmahaa alkaisi tulla (housuja kiristää hieman jo). Väsyttää kyllä reippaasti (ja sitä lisää nämä 3 muksua kotona pyörimässä) ja vaikea saada aikaiseksi asioita. 😅
 
Oksettaa aamusta iltaan. Mut en oo oksentanu ku kerran. Närästää, väsyttää, mut yöllä en meinaa saada nukuttua..
 
pahoinvoinnista ja kaikesta huolimatta, himot käy kyllä jollain aivan hullulla levelillä.. Onko kellään muulla tämmöstä? Mies tekee itestään kohta jonku miestensuojeluilmotuksen 😆
En nyt sanois että ihan hullulla levelillä, mutta kyllä huomaan muutoksen entiseen. 🙈 Meillä ei onneksi ihan vielä olla niissä lukemissa että mies joutuis kärsimään. 😂
 
Mulla ensimmäinen raskaus ja meni vähän turhan kauan tajuta tilanne, kun mitään oireita ei oikeastaan ole. Jatkuva nälkä ja vessassa ravaaminen paljastivat tilanteen. Toivon kaikki sormet ristissä 🤞ettei pahoinvointi löydä mua! 🤞 Rinnat hiemat arat ja hengästyn helpommin, mutta laitoin ne alkuun vaan tulevien kuukautisten ja oman huonon kunnon piikkiin. 😂 Ai niih ja onhan tää aamuinen heräily kanssa, en osaa enää nukkua 6 pidempään. 🙈
 
Kun käännyttiin 7+ viikolle niin selkein ja inhottavin oire on ollut alavatsa ja selkäkivut, menkkakivun tyylistä. Tämä myös jotenkin siksi inhottava, kun tulee sellainen olo, että alkaako sieltä nyt vuoto. Ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että johtuisi kohdun kasvusta kivut. Jotenkin kuitenkin yllättänyt kivun voimakkuus, välillä käy mielessä josko ottaisin paracetamolia, mutta en haluaisi kuitenkaan käyttää jos ei ole ihan pakko. Onko teillä muilla tällaista? Tuntuu että aika harvoin tästä oireesta puhutaan. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja mietin että vaikuttaisko se asiaan. Tietty lisäks lantionpohja ja vatsalihakset on varmaan ylikireät, et ehkä sekin vaikuttaa🤷‍♀️
Itse odotin sitä järkyttävää oksentamista mistä kuulee puhuttavan, ja olen välillä vähän ihmeissäni, kun ei ole tarvinnut oksentaa. Toki väsymystä on, ja huonoa oloa vaihtelvasti, ruokahalu on heikko ja hyvin rajoittunut.
 
Takaisin
Top