Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin aaltoileva pahaolo jatkuu. Nyt muuttunut niin, että kun on nälkä ja syön, ruoka on aluksi herkullista mutta yhtäkkiä viimeiset haarukalliset alkaa ällöttää ja melkein oksennan.
 
Ja taas noin klo 5.30 heräsin 🥴 Tarviiko sitä näin aikasin alkaa valmistautua vauvan kanssa valvomiseen 🤣
 
Mä heräsin yhden aikaan yöllä, enkä saanut enään unta ja nukahdin klo. 4.45 uudestaan ja aamulla töihin herätys klo. 6.10. Sais niinkö pysyä unet vielä parempina kyllä. 😌
 
Eiku huomasin vasta, että varmaan lapojen välin kireys/Jimi voi olla myös raskausoire! Ainakin jossain sanotaan, että alaselkäkipu ja lapojen kohdalla oleva kipu voi johtua raskaudesta. Voihan se olla tietty myös ihan normaalia jumiakin, ota nyt näistä selvää 🤔
 
Täälläki kärsitään selkäkivusta🙋 närästys oli ikävä vaiva, mutta nyt son vähentyny selvästi. Pahin on alavatsakivut, ei ole niinkään voimakkaita, mutta aina pelästyn. 😲
 
Mullakin aaltoileva pahaolo jatkuu. Nyt muuttunut niin, että kun on nälkä ja syön, ruoka on aluksi herkullista mutta yhtäkkiä viimeiset haarukalliset alkaa ällöttää ja melkein oksennan.
Tää sama vaivaa täälläkin! Ikävää kun syöminen on aika säätämistä näiden äkillisten ällötysten takia.
 
Mulle ainakin toimii tosi hyvin se neuvo, että syö usein(max 3h) ja tiputtaa annoskokoja. Joskus vaikeaa kun hyvää ruokaa, mutta ehkä sen oppii kun syö tarpeeksi usein itsensä siihen tilaan.

Välillä tulee niitä hetkiä kun sanon miehelle ihan yllättäen, että "tuo mulle äkkiä hapankorppu, NYT!" Toivottavasti se saa siitä jotain osallisuuden tunteita 😅
 
Rv 9 + , rinnat aristaa , illalla ällötystö, väsymystä ja jatkuvaa pissahätää. Siinä ehkä isoimmat tuntemukset.
 
Täällä nyt 11+2 ja pahoinvointi on alkanut pikku hiljaa helpottamaan ♥️ Tietty on ollut nyt helpompaakin lomalla, kuin töissä. Välillä tulee pahan olon aaltoja, mutta selkeästi parempi kokonaisvointi 🙂 Aiemmin närästikin usein, nyt ei enää.

Oon nukkunut harmittavan vähän lomalaiseksi ja näen paljon unia.

On turvonnut olo ja painoa on tullut 1,6kg 😐 Hengästyttääkin ja metsäreissulla tuntui syke nousevan lähes tyhjästä...
 
Kiitos terveisistä, @Enniy , täältä tullaan pari viikkoa jäljessä. En malta odottaa että ekan kolmanneksen huono olo ja väsymys alkaa väistyä.

Meinasinkin kysyä täällä, että onko hengästyminen raskausoire vai onko kunto näin pahasti laskenut nyt kun ei ole jaksanut liikkua.
 
@Selah Osa näistä tämänkin viikon pahoinvoinneista olisi varmaan vältetty, kun olisin vielä tunnollisesti pitänyt kiinni säännöllisistä pienistä aterioista. 🤭 Muutama viikko sitten piti syödä aamuyölläkin esim. banaani, että sai nukuttua joten kuten! Nyt sitten tullut huono olo, kun on venyttänyt ateriaväliä, ja ehkä sitten syönyt kerralla reilummin...

Luultavasti hengästyminen ja sykkeen nousu on hyvin yleisiä oireita. Jännä, miten paljon oireita on jo alkuraskaudessa! Miten paljon jo pelkät hormonit vaikuttaa. Ennen raskautta olin kyllä kuullut ties mistä vaivoista, mutta kuvittelin niiden liittyvän paljon enemmän myöhempiin raskausvaiheisiin. 😄
 
Mulla ainakin selkeästi hengästyminen ja sykkeen nousu liittyy tähän raskaudentioaan. Portaita noustessa huomaa parhaiten 😅
 
Melko oireeton raskaus, kuten esikoisestakin (no jotain pieniä oireita toki oli, joista ehkä omituisin maaninen rintojen kutina!). Tässä raskaudessa ei tuota kutinaa, mutta heti alusta pamahti päälle ah niin ihana ummetus ja nyt koko heinäkuun on ummetuksen lisäksi vaivannut ihan kamalat ilmavaivat ja vatsakrampit; ilma ei tule ulos (on mulle kyllä valitettavan tyypillistä) ja jos nälkä ehtii mennä yli tulee vieläkin järkyttävämmät vatsakrampit… Eli cuplatonta ja visibliniä vaan non stop ja ateriavälit ei saa venyä yhtään.
 
Takaisin
Top