Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuun huutelee tuolta kesäkuisista, nyt 7+5 ja v-punaista ja rusehtavaa vuotoa tänään 😟 Oliko täällä ollut samaa?
Mulla tosiaan alkuraskaudessa oli samaa. N. viikon välein tuli pyyhittäessä paperiin vaaleanpunaista tai rusehtavaa valkovuotoa. Sen jälkeen ollaan käyty varhaisultrassa ja siellä kaikki oli hyvin. Nyt ei oo tullut vuotoa moneen viikkoon mutta eilen tuli taas hyvin vähän.
Ne neuvolassa selitti että se on tosi yleistä, kun kohdun alaosa on normaalia herkempi ja alempana niin sieltä saattaa helpommin myös tulla verenvuotoa. Esim seksin jälkeen saattaa helposti tulla vähän verta. Ja ilmeisesti myös istukan / kohdun kasvusta saattaa tulla vuotoa. Meille ainakin sanottiin että jos ei kipuja ole tai vuoto ei runsastu niin todennäköisesti ihan normaalia :)

Tiedän että välillä varmaan hankalaa, mutta koita vaan ottaa rauhassa, todennäköisesti kaikki kuitenkin ok jos tosiaan olette kuitenkin sykkeenkin jo nähneet ja veren vuoto ei ole runsasta!
 
Mulle on rantautunut vähän pahempi huono olo. Nyt viikkoja 8+2 ja pari päivää väsyneenä tuntuu et huono olo on koko ajan. Joudun napostelemaan melko paljon koko ajan.
Ajattelin ettei isompi huono olo itselle ehkä tuukaan, kun viikkoja oli jo sen verran ”paljon”. Milloin teillä muilla on alkanut pahoinvointi?
 
Mulle on rantautunut vähän pahempi huono olo. Nyt viikkoja 8+2 ja pari päivää väsyneenä tuntuu et huono olo on koko ajan. Joudun napostelemaan melko paljon koko ajan.
Ajattelin ettei isompi huono olo itselle ehkä tuukaan, kun viikkoja oli jo sen verran ”paljon”. Milloin teillä muilla on alkanut pahoinvointi?
Mulla oli pahoinvointi pahimmillaan 7+0-9+0. Sen jälkeen ollut aika hyvä olla. Nyt vaan vääntänyt vatsaa monta päivää, varmaan ilmavaivoja mutta kun mitään ei tule ulos päin.. 🙄 tämä sitten aiheuttanut huonovointisuutta.
 
Mulla vaan oireet vähenee, käytännössä tuntuu kuin ei olis yhtään mitään. Jotenkin musta tuntuu ettei kaikki ole hyvin ja kaipais jotain lohdutuksen sanoja 😅 Viikko vielä ekaan ultraan, jolloin sitten toivottavasti saan mielenrauhan edes päiväksi. Tänään 11+2. Mulla ei oo ollu yhtään verenvuotoa koko aikana, mikä lienee tällä hetkellä se ainoa lohtu. Yritän vaan etsiä jotain tilastoja tai faktaa et millä todennäköisyydellä ens viikolla ei löydy sykettä. Tuntuu käsittämättömältä et kunnallisella puolella pakko odottaa näin kauan, ennen kuin saa mitään varmaa.
Joo oon miettiny ihan samaa, että se on aika käsittämätöntä, että kunnallisella puolella joutuu odottamaan nt-ultraan asti, että saa varmuuden raskaudesta.
Toki näissäkin on eroja sairaanhoitopiireittäin, mutta osassa ei tosiaan mitään mahdollisuuksia, jos kyseessä ei ole mikään riskiraskaus.
 
Ei oo mitään käryä miltä liitoskivut tuntuu, mutta luulen että niitä on alkanut nyt ilmaantua. Nyt pari päivää kävellessä tuntunut kipeältä vasemmassa nivusessa ja vähän myös alaselässä.
Onko muilla alkanut jo nivelet löystyä? Sinänsä vähän harmittaa jos nää alkaa näin aikaisin, sillä haaveilin vielä muutamia viikkoja käyväni juoksemassa.
 
Ei oo mitään käryä miltä liitoskivut tuntuu, mutta luulen että niitä on alkanut nyt ilmaantua. Nyt pari päivää kävellessä tuntunut kipeältä vasemmassa nivusessa ja vähän myös alaselässä.
Onko muilla alkanut jo nivelet löystyä? Sinänsä vähän harmittaa jos nää alkaa näin aikaisin, sillä haaveilin vielä muutamia viikkoja käyväni juoksemassa.
Mulla tuntuu välillä kävellessä lonkassa kipua. Ja tuntuu just jotenkin siltä että se olis vähän löytynyt ja kipu tulis siitä. Voi tietty olla muutakin, mutta oon ymmärtänyt että ne nivelet tosiaan alkaa löystymään jo alkuvaiheessa.
Juoksu on sit taas eri juttu, siinä ei vielä toistaiseksi oo mitään kipuja kun askel on tietty vähän erilainen, joten oon vielä käynyt juoksemassa ja ajattelin käydä kun suht pitkälle jos olot sallii. Oon tosin kuullut että toisella kolmanneksella kannattaa pitää jo enempi lepopäiviä, kun palautuminen kestää kauemmin, mutta muuten oon ymmärtänyt että juoksu ihan ok.

Mulla vaan ainoa ongelma juoksun suhteen on mielikuvat siitä miten se vauva pomppii siellä mahassa jos juoksen 😂 niin saa nähdä rupeeko toi jossain vaiheessa häiritsemään liikaa ja loppuu juoksu sen takia.
 
Mulla tuntuu välillä kävellessä lonkassa kipua. Ja tuntuu just jotenkin siltä että se olis vähän löytynyt ja kipu tulis siitä. Voi tietty olla muutakin, mutta oon ymmärtänyt että ne nivelet tosiaan alkaa löystymään jo alkuvaiheessa.
Juoksu on sit taas eri juttu, siinä ei vielä toistaiseksi oo mitään kipuja kun askel on tietty vähän erilainen, joten oon vielä käynyt juoksemassa ja ajattelin käydä kun suht pitkälle jos olot sallii. Oon tosin kuullut että toisella kolmanneksella kannattaa pitää jo enempi lepopäiviä, kun palautuminen kestää kauemmin, mutta muuten oon ymmärtänyt että juoksu ihan ok.

Mulla vaan ainoa ongelma juoksun suhteen on mielikuvat siitä miten se vauva pomppii siellä mahassa jos juoksen 😂 niin saa nähdä rupeeko toi jossain vaiheessa häiritsemään liikaa ja loppuu juoksu sen takia.
Heh, toi mielikuva mullakin on käynyt mielessä, niin siksi itseä myös se juoksu mietityttää myöhemmässä vaiheessa. Neuvolan täti kuitenkin sanoi että niin kauan kun juokseminen ei satu tai tunnu pahalta, niin voi hyvillä mielin harrastaa.
Puoliso ehdotti joogaan siirtymistä, jos oikein liitoksia pakottaa, niin ehkä kokeilen sitä seuraavaksi. Myös uimassa haluaisin käydä useammin, mutta lähin halli on 30min ajon päässä, joten jatkuvasti ei viitsi käydä näillä bensan hinnoilla.
 
Mulla tuntuu pahoinvointi viimeisen parin päivän kohdalla yltyneen ja se tulee enemminkin silloin kun olen syönyt, varsinkin jos olen erehtynyt syömään vähän enemmän. Tänään aamulla ”enemmän” tarkoitti kokonaista pientä ruispalaa.

Tänään siis 10+4. Toivottavasti tämä alkaisi kohta helpottamaan.
 
Heh, toi mielikuva mullakin on käynyt mielessä, niin siksi itseä myös se juoksu mietityttää myöhemmässä vaiheessa. Neuvolan täti kuitenkin sanoi että niin kauan kun juokseminen ei satu tai tunnu pahalta, niin voi hyvillä mielin harrastaa.
Puoliso ehdotti joogaan siirtymistä, jos oikein liitoksia pakottaa, niin ehkä kokeilen sitä seuraavaksi. Myös uimassa haluaisin käydä useammin, mutta lähin halli on 30min ajon päässä, joten jatkuvasti ei viitsi käydä näillä bensan hinnoilla.
Tänään just joogassa käydessä aloin miettimään että kuinkahan pitkään pystyy normaalia joogaa harrastamaan. Kun kuitenkin osa liikkeistä tulis tehdä mahallaan ja jo tänään se tuntui vähän epämukavalta.
Ehkä toi uinti vois olla hyvä idea, täytyisi vaan sit hankkia uudet uikkarit 😁
 
Mulla tuntuu pahoinvointi viimeisen parin päivän kohdalla yltyneen ja se tulee enemminkin silloin kun olen syönyt, varsinkin jos olen erehtynyt syömään vähän enemmän. Tänään aamulla ”enemmän” tarkoitti kokonaista pientä ruispalaa.

Tänään siis 10+4. Toivottavasti tämä alkaisi kohta helpottamaan.
Itsellä oli about noilla viikoilla vähän sama vaiva. Pakko syödä jotain, ettei tuu huono olo, mutta kun söit jotain yhtään "enemmän" ni tuli myös huono olo. Oli ihan hiton tarkkaa, että miten paljon ja minkälaista ruokaa söi, että olo pysyisi kohtuullisena. Mehujäät olis menny joka ruokailussa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mulla tuntuu pahoinvointi viimeisen parin päivän kohdalla yltyneen ja se tulee enemminkin silloin kun olen syönyt, varsinkin jos olen erehtynyt syömään vähän enemmän. Tänään aamulla ”enemmän” tarkoitti kokonaista pientä ruispalaa.

Tänään siis 10+4. Toivottavasti tämä alkaisi kohta helpottamaan.
Täällä 10+0 ja ihan sama homma. Liian vähän ruokaa on huono ja liian paljon ruokaa on huono. Ja sit tietty, ku päivällistä lautaselle latoessa tulee aina otettua se normaalin kokonen annos ja siitä saa syötyä ehkä 3 ruokalusikallista, ni mies on tyytyväinen, että jakso panostaa ruuanlaittoon... Toki onneks hän tietää jo esikoisen raskausajalta, et tä on vaan vaihe, joka menee ohi. Seuraava rajote on sit raskauden loppupuolella, ku vauva on niin iso, ettei mahaan yksinkertasesti mahdu paljoa ruokaa kerralla.

Mun suvun naisillahan on geeneissä se, et odotusaika laihdutaan, ku muut kerryttää kiloja ja sit imetysaikana lihotaan, ku muut karistaa niitä raskauskiloja. Lopputulos yleensä plusmiinusnolla. Toki nyt kun imetys on jatkunu tähän seuraavaan raskauteen saakka, ni mä en ihan oo nyt kyllä raskautta edeltävässä painossa, vaan muutama kilo olis vielä ekstraa, mut josko sit sen toisen imetysrupeaman jälkeen ryhdistäytyy ja koittaa saada ittensä samoihin mittoihin, ku ennen raskautta oli.
 
Ihana kuulla @Lorena & @Elly_ että en oo yksin! Hämmensi, kun tää tässä välissä lähti vielä pahenemaan. Mulla ei oikeen ees tuu erityisen huonoa oloa syömättömyydestä, mutta melkeen heti kun syö jotai niin tulee. Harmittaa, että itsensä ja vauvan ravitseminen rankaisee. Enkä ole vielä(kään) oikeen löytänyt mikä tekee vähemmän pahaa oloa tai mikä enemmän.
 
Täällä aivan samaa ongelmaa etovan olon kanssa kuin monella muullakin. Muuten paha olo ei enää yllätä, mutta jos syö vähänkään liian paljon, niin saa nieleskellä parisen tuntia 😬 uskon, että tuokin oire jää pian pois, jonka jälkeen saa nauttia raskausajan syömisestä 😊

Olen muuten menossa ensi viikolla sokerirasitukseen ja mietin juuri, miten mahtaa olon käydä, kun tyhjään vatsaan juo sokerilitkut. En ole aiemmin käynyt näin varhain rasituksessa, mutta pitää toivoa, että se menisi kerralla oksentamatta 😅 onko täällä muita, joilla sokerirasitus on jo lähiviikkoina?
 
Täällä aivan samaa ongelmaa etovan olon kanssa kuin monella muullakin. Muuten paha olo ei enää yllätä, mutta jos syö vähänkään liian paljon, niin saa nieleskellä parisen tuntia 😬 uskon, että tuokin oire jää pian pois, jonka jälkeen saa nauttia raskausajan syömisestä 😊

Olen muuten menossa ensi viikolla sokerirasitukseen ja mietin juuri, miten mahtaa olon käydä, kun tyhjään vatsaan juo sokerilitkut. En ole aiemmin käynyt näin varhain rasituksessa, mutta pitää toivoa, että se menisi kerralla oksentamatta 😅 onko täällä muita, joilla sokerirasitus on jo lähiviikkoina?
Mulla ensi viikolla myös! Silloin viikkoja 12+4. Pahoinvointia ei onneksi enää ole. 😊
 
Oho, miten teillä on sokerirasitus jo näin aikaisin?
Mun on ilmeisesti iän puolesta pakko se tehdä, mut muistelisin että oli vasta rv24-28 ajoitettu
 
Oho, miten teillä on sokerirasitus jo näin aikaisin?
Mun on ilmeisesti iän puolesta pakko se tehdä, mut muistelisin että oli vasta rv24-28 ajoitettu
Mulla on silloinkin. Sukurasitteen vuoksi kaksi kertaa.
 
Oho, miten teillä on sokerirasitus jo näin aikaisin?
Mun on ilmeisesti iän puolesta pakko se tehdä, mut muistelisin että oli vasta rv24-28 ajoitettu
Mulla rasitus on näin aikaisin, kun edellisessä raskaudessa oli insuliinihoitoinen radi. Ja toki myös täällä toinen rasitus tulee olemaan noilla myöhäisemmillä viikoilla, jos jollain ihmeen kaupalla nyt rasituksessa ei olisi ylityksiä.
 
Oho, miten teillä on sokerirasitus jo näin aikaisin?
Mun on ilmeisesti iän puolesta pakko se tehdä, mut muistelisin että oli vasta rv24-28 ajoitettu
Ymmärtääkseni vain nuoret (alle 25) odottajat, joilla ei oo sukurasitetta välttyvät sokerirasitukselta. Kaikille muille tulee vähintään kerran suunnilleen keskiraskaudessa ja jos on sukurasitetta tai edellisessä raskaudessa ollu radi, ni sit pääsee jo tässä alkuraskaudessa ekan kerran.
 
Takaisin
Top