Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on pahoinvointia useasti päivässä mutta en oo oksentanut. Niinku ois krapula:sick009
Tissit on niin kipeät ja turvoksissa että herään yöllä jos vahingossakaan käännyn mahalleni. Paino on ollut noususuuntainen jo ennen raskautta ja nyt hieman hirvittää ettei se totaalisesti karkaa käsistä :nailbiting:
Ja yks mitä huomaan, on että hengästyn ja huohotan jo pienestäkin fyysisestä rasituksesta:wideyed:
 
Täällä on ollut kovaa pahoinvointia ja viime viikolla ei mikään ruoka pysyny sisällä paitsi marjakeitto. Pakko oli sairaslomaakin ottaa ja muutaman päivän sain. Onneksi näyttäisi nyt että alkaa vähän ainakin helpottaa. mitä nyt iltasin olo hieman huononee tai jos on töissä ollut nii saattaa sen jälkeen olla huonompi olo. Toivottavasti tämä huonovointisuus menee kohta ohi kun tämä ensimmäinen kolmannes loppuu.
 
Koko ajan muka vähän nälkä, mutta syöminen saa kuvotuksen uusiin sfääreihin. Yök.
 
Minäkin olen odotellut, että pahoinvointi loppuisi. Onneksi ei ole tarvinnut kuitenkaan oksentaa. Rinnat on olleet kipeät ja turvonneet plussaamisesta saakka - voi käyttää vaan urkkaliivejä, tavalliset hiertää ja painaa. Hankalin oire on kyllä väsymys, nukahdan jo ennen iltauutisia ja herään aamulla väsyneenä. (Ja joo kilpirauhashormonit on ihan kunnossa, ei johdu siitä.) Haistan ihan kaiken ja joka jutusta kostuu silmäkulma. Maha on jo nyt niin iso, että liikkuminen on vähän jo vaikeutunut esim. kengännauhat kauempana kuin ennen.
 
Mulla hellitti pahoinvointi kun aloin raskausajan vitamiineja syömään säännöllisesti :happy: Toki vielä pahaa tekee ajatus kaikennäköisestä ruuasta, mutta se jatkuva etominen ja oksentelu helpotti, ihanaa!

Oon siis vähän varovaisesti ottanu aluksi niitä vitamiineja kun aiemmissa raskauksia oksensin aina silloin kun niitä olin ottanu :meh: Jääny joku kammo vissiin :grin

Mutta uusi oire, joka on myös edellisistä raskauksista tuttu, niin sellainen repivä kipu/vihaisu alavatsalla tai lähellä nuita lantioluita. Ja kipu siis tulee jos vaikka vaihtaa asentoa maatessa liian nopeaa, kuulemma jotku jutut venyy tuolla kun kohtu kasvaa o_O
 
Mulla ei ole enää pahoinvointia. o_O Eihän sen pitäisi hävitä tässä vaiheessa minnekään? Kahdessa muussa olen oksennellut pitkään toiselle kolmannekselle, nyt ei ole ollenkaan samanlaista ja se vähäinenkin krapulaällötys on hävinnyt. Onkohan siellä tyypillä kaikki hyvin.
 
Mulla ei ole enää pahoinvointia. o_O Eihän sen pitäisi hävitä tässä vaiheessa minnekään? Kahdessa muussa olen oksennellut pitkään toiselle kolmannekselle, nyt ei ole ollenkaan samanlaista ja se vähäinenkin krapulaällötys on hävinnyt. Onkohan siellä tyypillä kaikki hyvin.
Mulla kanssa loppu pahimmat oireet kun seinään, ei enää rinnatkaan niin arista ja pahoinvointi jäänyt lievän etomisen tasolle. Minulla viikkoja siis 11+1. Et oo ainut joka vähän huolestuu :shy:
 
Mulla nyt ei missään vaiheessa kunnon pahoinvointia ollutkaan vaan lähinnä pelkkää etomista. Mutta kyllä sekin vähän alkaa olla historiaa jo parin viikon ajan. Nyt viikkoja 12+4 ja nt-ultrassa oli kaikki oikein hyvin viime perjantaina. Eli ehkä se oireiden väheneminen on vaan sitä että kroppa tottuu raskauteen jo? Epävarmuus ja huoli on silti kyllä niin isoja ja todellisia asioita, tsemppiä. :Heartpink
 
Mie ehkä kerkesin jo huolestua kun oireet olivat vähän kateissa. Tänään oksensin, ja siitäkös minä aivan onnesta soikeana :laughing021
 
Oksensin viime yönä, koska join lasin vettä ja ajattelin ruokaa jossa oli hius. Pahoinvointia on joka päivä enemmän tai vähemmän. Nyt en ymmärrä miksi olen niin ahdistunut ja stressaantunut opinnoista. Aivan järkyttävä epätoivo. Sydän muljahtelee stressistä jatkuvasti.
 
Muakin on alkanut ahdistamaan ja stressaamaan työssä käynti. Teen siis määräaikaisia työsuhteita ja eilen sitten ilmotin nykyiselle esimiehelle, että siirryn toiseen yksikköön töihin. No minähän sain haukut siitä kuinka vittumaisesti teen kun lähden. Oon siis ollut ikäihmisten parissa ja nyt eka kerran valmistumisen jälkeen sain mahdollisuuden mennä varhaiskasvatuksen puolelle, niin tottakai mä otan sopparin vastaan kun sinne on ainaki tällä alueella pirun vaikeaa päästä. Tai tuo ahdistus johtuu varmaan siitä, että otin liikaa itteeni haukut kun en ajatellut nykyisen yksikön parasta
 
Mulla on nyt reilun viikon ajan vaivannut kipu ylävatsalla oikealla töissä istuessani (toimistotyö). Vatsa on jo kasvanut samanmoiseksi kuin ensimmäisen kohdalla 20 viikoilla, nyt siis viikkoja nt-ultran mukaan 14+0. Kipu selkeästi tuossa ylimmän vatsalihaksen/kylkikaaren kohdalla. Helpottaa seistessä, pitänee testata närästyslääkkeitä jos olisi sitä.:scratch
Onneksi ensi viikolla eka neuvolalääkäri niin voi asiasta kysäistä.
 
Mulla on huono olo loppunut ja ei enää väsytäkään niin paljon.
Nyt tosin täällä on myös ollut vatsakipuja. Varsinkin iltapäivisin, kun on pitkän päivän lähinnä istunut töissä.
Sen lisäksi IHAN kamala hengästyminen. Ei tarvi tehdä mitään, kun alkaa järkyttävä puuskutus. Toivottavasti menee pian ohi!
 
Kun oon täällä lueskellut oirepalstaa jo pitkään, aika monta voisi itekin listata. Mielestäni omista oireista pahin on ollut noin rv 4-8 alakulo / tympääntyneisyys / "mikään ei huvita" -olo. Se oli myös oire, johon en osannut varautua. Varmaan lapsettomuushoidot, vuosien lapsihalu ja talvella tapahtunut keskeytynyt keskenmeno vaikuttivat myös asiaan, mutta luulen, että hormonit oli suurin syypää silti.

Alussa oli lisäksi väsymystä, kuvottavaa oloa (ei oksentelua tosin) vaihteleviin aikoihin päivästä. Aivan alussa oli myös viikon verran nivussärkyä, mikä oli vähän yllättävää.

Keskeistä on olleet mahavaivat: kuvotus, närästys, turvotus, ilmavaivat ja nyt uusimpana ummetus.

Rv 10 alkaen ollut vihlontaa munasarjojen suunnalla, alavatsassa ja emättimessä, joka osin tuntunut myös peräsuolen suunnalla. Muutama päivä aina välissä taukoa ja sitten taas vihloo.

Nyt rv 13+0 aika lailla oireet helpottaneet, mutta tota vihlontaa, turvotusta, väsymustä ja välillä kuvottavaa oloa iltapäivisin.
 
Kun oon täällä lueskellut oirepalstaa jo pitkään, aika monta voisi itekin listata. Mielestäni omista oireista pahin on ollut noin rv 4-8 alakulo / tympääntyneisyys / "mikään ei huvita" -olo. Se oli myös oire, johon en osannut varautua. Varmaan lapsettomuushoidot, vuosien lapsihalu ja talvella tapahtunut keskeytynyt keskenmeno vaikuttivat myös asiaan, mutta luulen, että hormonit oli suurin syypää silti.

Alussa oli lisäksi väsymystä, kuvottavaa oloa (ei oksentelua tosin) vaihteleviin aikoihin päivästä. Aivan alussa oli myös viikon verran nivussärkyä, mikä oli vähän yllättävää.

Keskeistä on olleet mahavaivat: kuvotus, närästys, turvotus, ilmavaivat ja nyt uusimpana ummetus.

Rv 10 alkaen ollut vihlontaa munasarjojen suunnalla, alavatsassa ja emättimessä, joka osin tuntunut myös peräsuolen suunnalla. Muutama päivä aina välissä taukoa ja sitten taas vihloo.

Nyt rv 13+0 aika lailla oireet helpottaneet, mutta tota vihlontaa, turvotusta, väsymustä ja välillä kuvottavaa oloa iltapäivisin.

Mullakin on nyt pari viikkoa ollut just tota vihlontaa samoissa kohdissa. Ne painottuu enemmän iltaan. Tuntuu että pahoinvointi ois voimistunut vaikka eikö sen pitäis mennä päinvastoin?:wideyed: Huono olo tulee mihin aikaan vaan, ihan yhtäkkiä, mutta menee myös samantien ohi kun juo jotain mehua tai syö vähän.
 
Minulla on ollut tänään supistuksia! Siis niitä sellasia kivuttomia kovettumisia, mutta siis nyt jo! Mitähän tämä ennustaa, vaikeaa loppuraskautta? :dead: Ja viikkoja maantaina 14+0 :wacky:
 
Mä oon niin vihainen koko ajan! Miten voi kaikki käydäkin hermoon niin lujaa. Yritän tässä asioida rakennustarkastajan ja puisto-osaston kanssa ja haluaisin vaan sanoa miten typerää tää hyppyytys on... Äääääh. Ja töissä on kaikki ihan viiroja! Ja miehen naama on muuten tosi ärsyttävä! Ja sit noi lapset haluaa koko ajan jotain... :p
 
Mä oon niin vihainen koko ajan! Miten voi kaikki käydäkin hermoon niin lujaa. Yritän tässä asioida rakennustarkastajan ja puisto-osaston kanssa ja haluaisin vaan sanoa miten typerää tää hyppyytys on... Äääääh. Ja töissä on kaikki ihan viiroja! Ja miehen naama on muuten tosi ärsyttävä! Ja sit noi lapset haluaa koko ajan jotain... :p
Kaikkiin näihin yhdyn (paitsi rakennustarkastajasta ja puisto-osastosta en osaa sanoa mitään) :grin mulla aina jostain syystä raskaana ollessa miehen naama ärsyttää valtavasti, mikä lie siihen syynä :grin
 
Takaisin
Top