Millaiset kummit?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia teidän lapsen/lasten kummit on? Entä kuinka monta kummia olette valinneet?

Meidän pojalla on kaksi kummia. Kumpikin läheisiä ystäviä, joskin minusta tuntuu että toisen kanssa on välit vähän etääntyneet lapsen syntymän jälkeen. Hyviä ystäviä yhä ollaan, mutta olisi mukava nähdä kumpaakin kummia useammin. Kaikilla vain on omat kiireensä ja ongelmansa. Toivoisin että lapsella olisi läheiset välit kummeihin, mutta ainakin toistaiseksi näkee niin harvoin ettei kovin läheiseksi ole päässyt kehittymään.
 
Esikoisella on kaksi kummia, lapsuudenystäväni sekä isänsä veli, joka asuu Irlannissa. Tuo mun ystäväni on meidän elämässämme ihan säännöllisesti, ja varmaan setänsäkin sieltä Irlannista käsin on sen minkä pystyy. Juuri olivat viime kuussa siellä pari viikkoa.

Keskimmäisellä on kaksi kummisetää, mun veljeni sekä mieheni velipuoli. He eivät näe lasta mitenkään kovin usein, mutta ovat kuitenkin siellä taustalla olemassa. :)

Kuopuksella on myös kaksi kummia, veljeni vaimoineen. Nähdään säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta ihan hyvissä väleissä ollaan, ja mä olen myös heidän lapsensa kummi.
 
Pojalla on nykyään kolme kummia. Silloin kun kastettiin, tuli kaksi kummia. Sylikummina siskontyttöni ja toisena kummina pojan isän paras ystävä. Siskontyttöni ei ole oikeastaan kiinnittänyt mitään huomioita kummilapseensa, ei ikinä kysy kuulumisia, pari kertaa kun olen pyytänyt katsomaan/vahtimaan tunniksi, ei käy. Muistaa synttäreinä ja jouluna, silloinkin lähinnä hänen äitinsä eli siskoni tuo lahjan, joskus oon miettinyt onko kummitäti edes sitä itse ostanut. Kummisetä on ollut ihan ookoosti mukana, kun pojan isän kanssa erottiin, en enää niin ole nähnyt kummisetää enkä tarkkaan tiedä kuinka paljon ovat tekemisissä. Välillä kuitenkin.
Tässä kesällä lisäsin pojalle kolmanneksi kummiksi parhaan ystäväni, jota en vielä kasteen aikaan tuntenut. Tuntui hyvältä ajatukselta, että pojalla olisi lisää välittäviä aikuisia elämässään, kun ainakaan kummitäti ei ole ollut järin kiinnostunut. Nyt näkee uutta kummisetäänsä noin joka toinen viikko.
 
Tää on hyvä aihe kun ite oon mietiskellyt että monta kummia lapselle olisi hyvä kun en liian montaa haluaisi mut esikoiselle on jotenkin vaikea valita vain kahta :eek:
 
Takaisin
Top