Millainen on tyylisi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Muotiketjussa useampi mainitsi oman tyylinsä, joten kertokaahan, millainen tyyli teillä on. :)

Mä en tiedä, onko mulla mitään tyyliä - siis yhtä tiettyä. Yhtenä päivänä saatan olla fiinisti mekossa ja korkkareissa, toisena sporttipirkkona treenitrikoot ja urheilutoppi päällä. :grin Toki asua määrittää pitkälti se, mihin olen menossa, mutta ihan noin perusarjessakin tyyli vaihtelee mulla aika paljon. Tällä hetkellä päällä on musta farkkuhame, toppi, farkkutakki ja sellaiset siistimmät tennarit, mutta en tiedä, ilmentääkö tämä asu tyyliäni sen paremmin kuin joku muukaan.

Tykkään istuvista vaatteista, kapealahkeisista housuista, mekoista (etenkin kesällä) ja värikkäistä yläosista (ei mitään sateenkaaren värikirjoa, mutta mieluummin pukeudun vaikka turkoosiin tai lilaan kuin mustaan). Teen löytöjä niin kirppiksiltä kuin ketjuliikkeistäkin, mutta yritän nykyisin panostaa laatuun kertakäyttörättien sijaan.
 
Mun tyyli taitaa olla yhtä lailla vaihteleva. Kaupungilla on yleensä jalassa farkut (mieluiten kapealahkeiset), kesällä joskus hame tai shortsit. Farkkuja löytyy mustat, perussiniset ja vaaleammat turkoosin vivahtavat sekä reikäiset. Paita on useimmiten musta, liila, sininen tai turkoosi, joskin muitakin värejä löytyy. Kesällä saatan käyttää toppeja, mutta paremmin viihdyn hieman löysissä t-paidoissa. Jos vain tarkenee käytän takin asemasta useimmiten hupparia. Tyyliäni voisi siis sanoa olevan farkut, tennarit, hupparit, löysät t-paidat (mukaan lukien Apulannan bändipaidat), mutta minut voi nähdä liikkeellä ihan toisenkin näköisenä. :D Tyyliini sen sijaan ei kuulu minkäänlaiset röyhelöt tai bling-bling.
 
Oma tyyli aika simppeli, pelkistetty, ehkä hieman sporttinen. Tykkään istuvista farkuista-, topeista- ja t-paidoista, tunikoista, legginseistä, neuleista, collegeista, kesäisin maksimekoista/hameista, farkkuhameista..jalassa usein jotkut tennarit, kuten converset, niket tai vansit. Kesällä sitten yleensä lisäksi ballerinat tai sandaalit. Värit yleensä mustaa, valkoista, harmaata, välillä sitten vuodenajasta riippuen esim. kirkkaanpunaista tai keltaista. Mistään blingblingistä, hörhelöstä tms.en välitä, edes juhlavaatetuksessa.
 
Fiilispohjalta!

Välillä on sporttiset vaatteet - juoksutrikoot jne.
Toisinaan pillifarkut ja neule.
Joskus myös hame ja/tai korkkarit.
Paljon yksittäisiä värejä, muutama kuvioitukin. Vaakaraitaa löytyy paidoissa useampikin.

Kotona usein leggingsit ja mukava paita, mutta mä en leggareissa lähde ihmisten ilmoille. Leggings are not pants so cover you ass.

Aika paljon ns perusvaatetta, joita on helppo yhdistellä.
Muutama must have juttu kuten mustat farkut, musta ja harmaa puuvillaneuletakki, musta puolihame...

Ulkovaatteet/takit/kengät löytyy joka tilanteeseen käytännölliset.
 
Tyylini on mukava ja tummanpuhuva. Pehmoisia, rentoja (melko löysiä) housuja ja paitoja. Väreistä käytän vain mustaa. Myös ukkoni pukeutuu useimmiten pelkkään mustaan, tai muihin tummiin.
"Synkistä" kuoseista huolimatta emme ole emoja/hevareita/gootteja ym. mitä näitä nyt on, vaikka useimmat niin luulevatkin :p
 
Mustaa paljon käytössä täälläkin, paitsi kesällä tykkään käyttää värejä. Mulla on aika monta erilaista tyyliä väliltä viherhippi - ladylike, tilanteen ja fiiliksen mukaan valitsen vaatteet. Talvisin on ihan tylsät vaatteet, pääasia että tarkenee. Kesällä kuljen lähinnä mekoissa ja haaremihousuissa ja unohdan kokonaan farkkujen olemassaolon. Töissä on työvaatteet, joten niiden suhteen ei tarvitse aamuisin tuskailla.
 
Tyyliäni kuvaa ehkä parhaiten käytännöllinen tai asiallinen. Lapsen kanssa siis vedenpitävät ulkoiluvaatteet, sadesäälle kurahousut ja sadetakki. Talvella toppahousut ja untuvatakki. Muuhun arkikäyttöön mukavat farkut, miellyttäviä helppohoitoisia paitoja. Juhliin on mekkoja.

Korkokenkiä en enää käytä, ei ole hyväksi ihmiselle. Mielelläni käytän värikkäitä vaatteita, koska en käytä meikkiä enkä värjää hiuksia. Mustaa vaatettakin on, koska sitä on helppo yhdistää muihin. Aina kuitenkin jokin väripilkku on ja koska palelen aina, niin huivikokoelma on mittava. Värit, huivit ja taskulliset mekot/tunikat ovat ehkä sellaisia, joista minut tunnistaa.

Yksi työlapseni oli leikkinyt kotona olevansa minä ja etsi itselleen ison kirkkaan huivin ja alkoi puhua kuuluvasti ja selkeästi antaen ohjeita pikkusiskolle.
 
Tyyliäni voisi kuvailla varmaankin lähinnä sanalla värikäs. Suosin värejä ja kirkkaina. En ikinä pukisi ylleni kokonaan pastellinsävyistä tai aivan vaaleaa asua. Lähinnä punaista, sinistä, keltaista, oranssia ja liilaa. Lisänä käytän mustaa.

Päivittäiseen asuun kuuluu usein pillifarkut (punaiset, vihreät, revityt kukkakuosiset, liilat, vaaleansiniset, valkoiset ja mustat) ja toppi/paita (usein käytän bändipaitoja tai jotakin humoristisesti kuvitettua paitaa) ja kelistä riippuen heitän päälle hupparin, nahkatakin, revityn farkutakin tai sitten talvella toppatakin, pari vuotta on ollut käytössä armeijahenkinen toppis, ens talveksi oon suunnitellut kirkkaankeltaisen hankkimista...
Kuoseista pidän kukkakuosista ja leopardista, usein asusta löytyy jompaakumpaa. Usein yllä on varsinkin kotona jotakin "lapsenmielistä", lökäreistä löytyy batmania ja hellokittyä... Kesäisin tykkään maksimekoista, kukkakuosilla! Ja shortsihaalarit ovat myös kivoja.
Kenkinä on talvisin maiharit (ruskeat, liilat ja maastokuvioiset) ja kesäisin sitten kangastossuja (siniset, punaiset, pinkit) ja ballerinoja (taitaakin täytyä ostaa, lensi viime muutossa viimeiset roskiin kun olivat rikki). Joskus korkkareitakin, mutta vaikka tykkäänkin siitä miltä korkkarit näyttää ja sinänsä tykkään niitä pitää, en ole kovinkaan taidokas korkkareilla kävelijä ja lisäksi mies on auttamatta pätkän näköinen kun kiskon korot jalkaan...

Mulla on usein myös korvikset. Lisäksi löytyy nenälävistys. Meikkaan harvoin. Oon tosi iloinen siitä, että oma tyyli on pikkuhiljaa löytynyt, teini-ikäisenä kuljin vain mustassa (aina farkut ja huppari) ja multa joskus kysyttiinkin onko mulla muita vaatteita... :oops:

Inspiroidun fiftari- ja punkkarityylistä. Näihin sitten sekottelen omia fiiliksiä. En seuraa muotia, mutta minulle ei ole aivan yhdentekevää miten pukeudun, kun vaatteet tuntuu omilta, nousee itsetunto paljon. Skaala muutenkin vähän vaihtelee, joskus voin näyttää hipiltä ja joskus siltä kun olisin menossa rockkonserttiin.
 
:) minulla taas ei missään tapauksessa ole vaatteissa tekstiä logoja eikä lapsella mitään piirroshahmoja tms. Väreistä voi löytyä pastelleja ja valkoista, pääosin kuitenkin kirkkaita, punaista, keltaista, sinistä, vihreää, violettia ja oranssia. Ei missään nimessä murrettuja värejä. Eikä vaatteissa ole reikiä tai repaleita.
 
Oma tyyli on ollut kadoksissa sen jälkeen kun paksuin raskausaikana, nykyään päällä mitkä mahtuu eikä purista. Tunikat, oversize t-paidat ja löysät mekot. Aiemmin pidin tiukkoja housuja ja istuvia paitoja, vaihtoehtomuotia, paljon asusteita.
 
Just eilen mietin omaa vaatetustani, että se on ihan mummotyyliä enimmäkseen :banghead:

Mukavuus on aina ollut oikeastaan se mun ohjenuora, en ole koskaan tykännyt kiristävistä ja kireistä vaatteista, mutta raskausaika muutti sitä vielä löysempään suuntaan. Nyt tietysti reilu ylipaino sanelee vaatteiden kireyden, en halua olla kävelevä uimarengasnäyttely, joten kohtuullisen lepattavia on ainakin paidat.

Normaali työasu on joku tunika ja kiiltäväpintaiset trikoohousut, tai jotkin vastaavat, joskus myös leggingsit laitan, jos paita/tunika on tarpeeksi pitkä (mekkomainen). Ostin kyllä jokin aika sitten semmoiset skinny fit -farkut mutta arvioin oman kokoni aivan väärin, ne farkut on niin isot, ettei niitä tuunauksesta huolimatta oikein viitsi pitää, eikä tullut sitten aikoinaan vaihdettua pienempään kokoon. Nyt tänään tilasin uudet samanlaiset, mutta pari kokoa pienemmät, katsotaan nyt sitten, miten ne istuvat päälle.

Tekee mieli pukeutua nuorekkaammin, mutta ylipaino kyllä rajoittaa aikalailla sitä vaatteistoa, jota suostun päälleni laittamaan, kun haluan peittää tietyt asiat ennemmin kuin näyttää ne koko maailmalle suoraan, esim. allit. Onneksi nyt jotain sentään löytyy muutakin kuin mummovaatetta. Itse kun tekisi, niin voisi suunnitella itse, mutta olen vähän laiska ompeluihminen.
 
Värikäs ja ehkä hieman tyttömäinen. Talvella käytän farkkuja, kesällä paljon hameita ja mekkoja. Toisinaan myös leggingsejä ja tunikaa. Väreistä eniten punaista, pinkkiä, keltaista ja turkoosia. Mustaa ja harmaata saattaa olla vähän, mutta ei kaikki vaatteet samalla kertaa.
 
Takaisin
Top