Millainen oli synnytystä edeltävä viikko?

Quara

Puuhakas puhuja
Kuten otsikko kertoo, haluaisin tietää, eräsiko synnytystä edeltävä viikko teillä jotenkin aikaisemmista viikoista? Ja oletteko synnyttäneet lasketun ajan mukaan vai paljonkin myöhässä?

Minulla olisi nyt 8 päivää laskettuun aikaan ja olen ihan varma, että menee yli.  Eikä tunnu mitenkään missään miltään. [&o] Vähän ehkä enemmän lapsi muljuaa tuolla suoliluiden kohdalla, eli himpun alempana.

Alunperin ekassa ultrassakin mietittiin lasketun ajan siirtämistä viidellä päivällä eteenpäin, mitä ei sitten tehty kuitenkaan.
 
Ekassa raskaudessa ei ollut mitään merkkiäkään tulosta ennen LA ja syntyikin sitten 40+4 niin et yöllä alkoi supparit ja siitä sitten päivä meni supistellessa ja 24h jälkeen oli lapsi maailmassa.
 
Toisessa raskaudessa, vatsa oli löysällä pari edeltävää päivää kun ummetuksesta olin kärsinyt koko raskauden ajan. 38+6 päivällä tuli tunnin ajan supistuksia ja illalla meni vedet. Lapsi syntyi 39+0 puoliltapäivin, että ei sen kummemmin ollut tapahtumaa edeltäviä varoitusmerkkejä.
 
Synnytys 3 viikkoa ennen laskettua aikaa. Edeltävällä viikolla ei ollut mitään vaivoja, joita olisin osannut kuunnella. Kolmena päivänä oli tosin yllättäen reidet kipeinä, aivan kuin olisin juossut pitkän matkan. Saman kivun tunsin sairaalassa synnytyksen jälkeisenä yönä. 
 
Kovasti olen yrittänyt tässä etsiä merkkejä, että synnytys olisi kohta alkamassa [:D] Vatta oli pari päivää sitten sekaisin, eilen muuten vaan jouduin käymään varmaan 3-4 kertaa. Ja olo on ollut nyt aika hankala muutaman päivän mutta se saattaa sitten toisaalta johtua myös ihan yksinkertaisesti tästä kuumasta plus me ollaan kolmena päivänä touhuttu pihalla [8|]
Taitaapi olla toiveajattelua vaan, mitään ei näytä tapahtuvan [&o]
 
vou, tää oli hyvä osio. Olis vaan melkeen pitäny alottaa tää ketju jo aikasemmin.

Eipä täälläkään mitään muuta ku yllättäen ilmestyny turvotus, mutta laskettuun onki vielä 2 vk, ja yli varmaan menee.
 
Eipä täälläkään mitään muuta ku yllättäen ilmestyny turvotus, mutta laskettuun onki vielä 2 vk, ja yli varmaan menee.


Mulla myös hurjat turvotukset tullut..[8|]
 
Tän turvotuksen mä kyllä omalla kohdalla laskisin johtuvan helteestä. Jalkapöydät on ainakin mulla aivan pullataikinaa ja koko viikonloppu on touhuttu muutenkin pihalla; istutettu kukkia ja nurmikkoa ja sen sellaista. Viime neuvolakäynnillä mulla kyllä verenpaine oli vähän noussut, mutta toisaalta, mä kävelin sen 3 km:n matkan neuvolaan enkä ehtinyt juuri istua alas...

Tästä helteestä tuli mieleen, että mä en kyllä pysty poistumaan täältä kotoa enää oikein mihinkään. Kuljen miehen treenisortseissa, koska ne on ainoat, jotka menee vatsan yläpuolelle. En ollut yhtään varautunut toukokuuhelteisiin, joten mun äitiysvaatteeni on kaikki lähes talvikamaa...

Viime yö oli ihan kamala. Voi taivas, miten ihmisellä voi olla KUUMA![:@]
 
Täällä synnytystä edeltävä viikko oli kutakuinkin tavallinen perjantaihin asti (vauva siis syntyi seuraavana maanantai aamuna) torstai iltana saatoin siivoillas taas tapani mukaan ehkä saunaa vai pesinkö kenties ikkunat empäs muista nyt :D Sitten mies hieroi mun alaselkää varmaan tunnin sit yöllä alko supistelemaan ja perjantai aamuyöstä lähtien synnytykseen supisteli melko säännöllisesti ja hemmetin kipeää mutta ei ne silti viikonlopun aikana juurikaan saanut mitään aikaseksi, koitin ravata meidän rappukäytävässä supistusten voimistamiseksi mutta ei se juuri auttanut :-D Sitten kun sunnuntaina menin synnäriltä hakemaan kipulääkettä jonka avulla pystyin bout 1½h levähtämään niin olinkin avautunut jo epiduraalin saamisen verran ja siitä sit synnyttämään pikkuhiljaa=) Mutta en kyllä edelleenkään usko että synnytystä voisi kotikonsteilla kovin saada aikaseksi ellei paikat ois sen mukaiset että ois auki, mä kävelin niiden viimesten helvetin kipeiden supistuste (lapsivesiä oli mennyt tuota ennen) kanssa synnärin toiseltas osastolta saliin ja matkaa oli melko paljpn ,liekkö se joudutti hieman synnytystä kans. :)
 
Niin ja pikkumies syntyi rv 38+4, vaikka iste olin varautunut synnyttämään vasta kesäkuussa :-D En ollu ostanut imetysliivejä ja voi hitto mitä touhua se oli ilman niitä ekat päivät sairaalassa, niitä kannattaa ottaa paritkin mukaan jo synnärille! ;)
 
miiuski; Tuo oli kiva tietää, että kannattaa niitäkin jo ottaa synnärille. Kaikkea sitä ei vaan tuu ajatelleeksi.[:D]
 
Joo mäkään en niitä ollut ees ostanut valmiiksi mutta lidlissä oli alle 6e sellasia perus imetys rintsikoita ja ostin sit sellaset parien kalliimpien lisäksi ku nuita näyttää kastuvan ym että saa vaihtaa tiheään. Eihän sitä tosiaan hoksaa varmastikaan kaikkea mitä kannattas/vois ottaa mukaan, mutta empä mä ite ees kerenny lehtiä lukee siellä, ei sillai ees kiinnostanut.
 
Jaa a, en kyl yhtään tiiä, kun "anoppi" kävi ne ostaan mulle.. Mutta mä oon nyt miettiny et ostasin vaa perus rintsikoita mis on irrotettavat olkaimet kun nää on nii mummomaisia että ihan itseenikin ällöttää kun olo on muutenkin niin seksikäs näin juuri synnyttäneenä ;-DD 
 
Ei kauheasti antanu poika merkkejä tulostaan. Perjantaina yksi mahdollisesti supistus, kun liikkumaan ei pystyny, sitte just pe tai la maha toimi oikein urakalla, joka vessakäynnillä tuli molemmista.. Ma-ti yönä se lähtö sitte tuliki. Olin ehtiny vierasvarat leipoa ja pullot ja tutit keitellä maanantaina, vissiin sitä jottain aavisti ;).
 
Harjoitussupistukset ja niitä kovemmat, mutta kivuttomat supistukset, vähenivät. Neuvolassa sanoikin, että voi olla hiljaista vähän ennen kuin oikeat alkaa. "Tyyntä myskyn edellä".
 
meillä ei ollut mitään merkkejä, eikä synnytys tosiaankaan ollut edes alkanutkaan ennenkuin aloimme käynnistellä... eikä se synnytys sitten käynnistynyt juurikaan yrityksistä huolimatta... että silleen. Muuta siitä tarkempaa tietoa sitten tuolla synnytystarinoissa jossain vaiheessa.
 
Monellakos teistä lähti limatulppa? Mulla eilen ja haluaisin tietysti lukee muiden kokemuksia [:D]
 
Mulla lähti limatulppa, ja samantien alko valua veet ihan kunnolla. Ainaki oletan, että se "poksahus" oli limatulppa.
 
Mulla on kuulunut pari kertaa joku poksahdus tuolla vatsassa,tai tuolla alakerrassa,mutta mitään ei ole ulos tullut..joten jaa-a.

Nonnii,sieltä alkaa mohomahakin paukkumaan jo ennen minuu![:D]

Tuleeko tämä ikinä?![8|]
 
Mullakin lähti limatulppa mut se oli käynnistyksen jälkeen. Tuntu semmonen naps, ja sit alko tulla sellasta limaista vähän veristä vuotoa. Siitä se n. 9h poitsu oli maailmassa. Siitä oikeastaan alko mulla ne säännölliset supparit
 
Takaisin
Top