Millä viikoilla lopetit vatsallaan makaamisen?

Lavinia

Sanavalmis juttuseppä
Toinen kolmannes alkanut ja aina välillä vatsallaan maatessa (kuten nyt) tulee vähän epämukava tunne, että ahdistaako vauvaa. Tuskin nyt vielä kuitenkaan, mutta se on se tunne.. :D Ja yleensä luen kirjaa, lehtiä ja puhelinta just tässä asennossa, joten en "turhan aikaisin" vain varmuuden vuoksi haluaisi vaihtaa asentoa, koska muissa lukemisasennoissa menee niskat kipeiksi tai kädet puutuu.

Voi kuulostaa ihan pikkuongelmalta ja kyllähän tää tavallaan onkin. :grin Mutta kun luen tosi paljon niin se asento vaikuttaa arkeen aika paljon.

En muista aiemmista raskauksista milloin aloin vältellä tätä asentoa. Milloin te?
 
Hmm.. en kyllä yhtään muista! Olisiko ollut jossain rv15-20 välissä, kun kaksosista alkoi maha näkymään ja mahallaan oleminen alkoi tuntua pahalta. Omien olojen mukaan menin aika pitkälle. :)
 
Kyllä mulla kohtu pömpöttää jo nyt niin paljon että tuntuu ikävälle olla mahallaan. ja nyt 13+5. :Do
Todella pehmeällä alustalla pystyy hetken olemaan, mutta rupeaa tuntumaan pahalta.
 
Mä makaan hetkellisesti vielä vatsallaan, mutta aika pian vauva ilmoittaa potkuilla, että äiti hei käänny. :D en kyllä makaa koko painolla vaan tuen vähän jalalla. Mutta eiköhän mun vatsallaan olemiset oo nyt oltu.

Rv19+0
 
Tänää 23+0 ja edelleen mahallaan tuntuu hyvältä olla ja nukun niin joka yö... kauhulla ootan koska pitäis koittaa nukkua muussa asennossa
 
23+4 menossa ja hyvin alusta jo piti lopettaa täysin mahallaan nukkuminen. Pitkälle pääsi että piti tyynyä ja jalkaa niin ettei ihan mahallaan ollut mutta nyt sekin tuntuu pahalta. Mitenhän mä kohta nukun? :D mahalleen aina nukkunut muuten ei uni oikein tuu ja nyt mulla muutenkin on tosi hankalat yöt eikä saa nukuttua. No jospa se siitä helpottus.. :)
 
Heh, itsestä tuntuu oudolta että joku pystyy vielä +20 viikoilla nukkumaan vatsallaan, kun oma pötsi niillä viikoilla ollut aina jo todella iso :D

Vaikuttaa varmaan hurjasti tuo kohdun asento. Itsellä todella eteenpäin kallistunut kohtu, joten se myös tuntuu ja näkyy aiemmin.

Jokainen kerta lääkäri ääneen mainitsee tuon "onpa eteenpäin kallellaan tämä kohtu"
 
Minä olen aina nukkunut kovin mielelläni vatsallaan, mutta rv 20+ se alkoi hiljalleen tuntua epämukavalta. Mahan kautta kyljen vaihtaminen kuitenkin onnistui vielä pitkään, mutta on sekin jäänyt pois joskus rv 30 jälkeen.
Kara rv 35+5
 
Vielä ei mahaa suuremmin näy mutta tuntuu epämukavalta jos täysin vatsallani nukun.. puoliks vatsallaan/kyljellään niin on mukavaa vielä. Neljästoista viikko menossa.
 
Onkos siitä muuten todettu jotain haittaa vauvalle, että nukkuu mahallaan pitkälle raskauteen jos oma keho ei käske vaihtaa asentoa?
 
Mulla tuli alamahaturvotusta oikeastaan heti ja mahallaan makaaminen ei vaan tunnu hyvältä. Etenkin häpyluun aluelta tuntuu heti pahalta, painava tunne siellä, jos mahallani olen. Ja tänään tosiaan vasta h.6+ menossa :eek:
 
Mullakin alkoi tosi varhaisessa vaiheessa (joskus rv 6) mahallaan makaaminen tuntua ikävältä. Voi johtua siitäkin, että mahaa on mulla ollut jo entuudestaan. Aiemmin olen nukkunut vatsallaan tai kyljellään, mutta nyt aika luontevasti nukun enää kyljellään. Mahallaan nukkuminen ei kai ole selälle hyväksi, joten ei varmaan mikään huono juttu nukkua kyljellään :) Selälläni en osaa nukkua ollenkaan.
 
Mä vedän edelleen mahallani, vaikka lääkärit siitä jo vähän huomauttelee... mutta kun se on luontevin eikä tunnu ikävältä tosin sen asennon takia taitaa johtua et vessassa saa juosta useasti yössä kun painaa rakkoon varmaan aikalailla. Kummallista, että paikallana voi mahallaan olla, mutta kyljen kääntäminen mahan kautta ois aivan mahdoton ajatus :D nyt rv37+5
 
Täällä piti lopettaa mahallaan makaaminen tässä viimeisen viikon-parin sisällä. Maha pompsahti esiin rv17, ja sen jälkeen on enenevissä määrin suoraan mahallaan makaaminen tuntunut ikävältä. Tuohon asti pystyin siis pehmeällä makaamaan hyvin mahallani, kovalla (esim.jumppamatolla lattialla) makaaminen jäi jo joskus rv14. Nyt rv18+5.
 
Takaisin
Top