Mikä on taaperovaiheessa parasta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapsen jokaisessa kehitysvaiheessa tuntuu olevan hyvät ja huonot puolensa. Mikä teistä on taaperoissa parasta?

Omasta mielestäni (muistaakseni) parasta oli se, että lapsi oppi taaperona viestimään ymmärrettävästi. Laululeikit taisi myös olla taaperoiässä eniten in ja ne oli äidistäkin kivoja. :)
 
Monta ihanaa juttua... Se, kun taapero oppii kommunikoimaan. Se, kun hän oppii muutenkin monenlaista ja on niin innoissaan uusista taidoistaan. Ja se, miten hassu ainakin tuo meidän 2-vuotias on! Niin täynnä intoa ja elämää ja naurua (uhmaa ja huutoakin kyllä, mikä ei ole niin ihanaa...). Hän hassuttelee ja sanoo itsekin aina että "pelleilen" . :grin Ihana tyyppi!
 
Juurikin tuo kommunikoinnin hurja lisääntyminen ja se käsittämätön into ja riemu, millä taapero tutkii maailmaa :grin Ja ainakin meillä maailman ihanimmat halit ja pusut! Taapero sattaa juosta milloin vain kädet levällään kohti ja tulla halaamaan ja se sanoo ihanalla äänensävyllä "aaaai!" :Heartred
 
Pakko lisätä tähän "taaperoaksentti". Eli se kun jo jotenkin puhumaan oppinut taapero sanoo asiat niin söpön painokkaasti. Nykyisin ei puhu enää yhtään niin söpösti. Taapero kun sanoo "hankalaa" sen tietää jo äänen painosta että asia on hankalaa. :D
 
Pakko lisätä tähän "taaperoaksentti". Eli se kun jo jotenkin puhumaan oppinut taapero sanoo asiat niin söpön painokkaasti. Nykyisin ei puhu enää yhtään niin söpösti. Taapero kun sanoo "hankalaa" sen tietää jo äänen painosta että asia on hankalaa. :D

Tämä on niin totta! :rolleyes:
 
Musta toi puheen kehitys on ollut parasta. Ihanaa, kun voi asioista keskustella jo 2-vuotiaan kanssa.
Mä oon aina halunnut äidiksi ja kun viimein lapsen sain, niin mikä sen ihanampaa, kun pieni oma poika tulee sohvalla viereen, halaa mun käsivartta ja sanoo "äiti rakas" :Heartred
 
Mun mielestäni ihmeellisintä ja ihaninta tässä iässä on kehityksen nopeus. Tuntuu ihan mahdottomalta, minkä määrän uusia asioita taapero imee itseensä päivän aikana. Ja se ilme, kun taapero tajuaa jonkin asian, on aivan ihana. Voi melkein nähdä kun ”lamppu syttyy pään päälle” :hilarious:. Rakastan myös sitä miten meidän kaksivuotias on oppinut jekuttamaan äitiä ja isää. Yleisin on ”kakka tulee” huuto sängystä, jotta saisi venytettyä nukkumaan menoa vielä ihan pienen hetken :)
 
Vallattomuus ja aitous (jos jokin on kivaa se näytetään koko keholla ja solulla, jos jokin on huonosti kaikki huomaavat sen tunteen)
 
Takaisin
Top