Mifegynen vaikutus suhteessa tyhjennysvuotoon

Suvetar

Sanavalmis juttuseppä
Marrasmammat 2018
Joudun minäkin siirtymään tänne puolelle tuolta kesäkuisten ryhmästä. Minulla olisi pitänyt olla tiistaina menossa viikko 9+1, mutta neuvolassa terveydenhoitaja ei löytänyt sydänääniä ultratessaan vanhalla laitteelle ja suositteli tarkistamaan tilanteen yksityisellä. Sain ajan onneksi jo seuraavaksi päiväksi. Siellä sitten todettiin alkion kehityksen pysähtyneen pian varhaisultran jlk, joka tehtiin 6+5.

Eilen sain esilääkityksen ja huomenna pitäisi kotona aloittaa varsinainen tyhjennys. Esilääkitys (Mifegyne) ei ole aiheuttanut mulle mitään, edelleenkään ei tule tippaakaan vuotoa eikä mitään kipujakaan ole. Huominen jännittää ja pelottaa ja mietin, voiko tästä päätellä jotain? Esim. voiko kohdun tyhjeneminen olla vaikeampaa jos kroppa ei reagoi esilääkitykseen mitenkään? Osaako kukaan kertoa kokemuksia?

Tyhjyyden tunne ja suru on suuri. Onneksi täältä saa vertaistukea. Voimia kaikille.
 
Oma raskauteni päättyi viikolle 16, sydän ääniä ei vain löytynyt. Kipua tai vuotoa ei myöskään esilääkityksestä tullut, varsinainen tyhjennys sujui silti hyvin ja todella nopeasti.

Suru ja tyhjyys ei unohdu koskaan, mutta päivä päivältä muu elämä saa tilaa enemmän. Kannattaa puhua ja vaatia se mihin on oikeus. Itse jouduin selvittämään neuvola psykologin toimenkuvan itse, kun neuvolan kautta en muuten saanut lähetettä.

Voimia sinulle suvetar2015
 
Ei se esilääkkeeseen reagoiminen kerro luultavasti mitään tulevan tyhjennyksen helppoudesta/vaikeudesta. Itsellä ei esilääke tehnyt kuin pikkasen juilintaa alavatsaan ja hitusen punertavaa vuotoa pyyhkiessä. Itse tyhjennys menikin todella vaikeasti ja pitkän kaavan mukaan. Eka kotona tehty lääkkeellinen tyhjennys ja viikon päästä kaavinta ja vielä muutaman pivän päästä uusi. Eikä senkään jälkeen vielä saanut "terveen papereita", kun kohdussa näkyi edelleen jotakin... :sad001 Toivottavasti Suvetar sinun tyhjennyksesi sujui paremmin...
 
Takaisin
Top