Mies valehtelee....

  • Ketjun aloittaja PettynytVaimo
  • Aloituspäivämäärä
P

PettynytVaimo

Vieras
Mitä sinä tekisit vastaavassa tilanteessa?

Mieheni siis valehtelee niinkin typerästä asiasta kuin tupakanpoltosta. On lopettanut vuosia sitten, mutta viime syksynä sain hänet kiinni salatupakoinnista. En toki pidä tupakoinnista, mutta pointti tässä oli se luottamus ja sen rikkoontuminen. Kävimme jopa parisuhdeterapiassa asian tiimoilta. Asian piti tulla selväksi, että valehtelua en voi hyväksyä, että polttakoon sitten avoimesti tai ainakin kertokoon minulle jos sen askin ostaa. Ja kun on näin tehnyt, olen antanut hänen rauhassa polttaa ilman valitusta asiasta. Kehunut olen, että kun on rehellinen. Eli mies osti vähillä rahoillamme salaa tupakkaa ja poltti sitä sitten esimerkiksi kun olin töissä, uimahallireissuilla ja sanoi menevänsä pienelle kävelylle selkäkivun takia, vaikka tosiasiassa menikin polttamaan. Hajua hän piilotti käyttämällä hanskaa, pastilleja yms.
Välillä hän on kertonut käyneensä ostamassa askin ja yleensä näin käy jos tulee riitaa jostain.
Mutta hän on myös sanonut, että se avoimesti polttaminen ei tunnu yhtä jännittävältä.

Autossaan piilottaa nytkin tupakkaa ja käy sitä polttamassa kun olen lasten kanssa ulkoilemassa. Varastossa on tupakointihanska jota käyttää, että saa peitettyä hajun. Ja suihkussa oli käynyt nytkin, etten haistaisi, vaan tuota hanskaa oli käytetty.

Miksi ihmeessä täytyy tehdä näin?
Olen melko varma, että muita valheita ei ole. Toisaalta mistäs minä sitten kuitenkaan sitä tiedän.

Meillä on pieniä lapsia, joten onhan se elämä tällä hetkellä kiireistä lapsiperhe-elämää vailla omaa aikaa, mutta antaako tämä valehtelu nyt tosiaan sitä jännitystä ja hohtoa millä tämän pikkulapsivaiheen jaksaa loppuun?

Ajatuksia?
 
Jos tupakointi on ainoa asia, mistä miehesi valehtelee..Anna toiselle se nautinto..mutta puhukaa sitä ennen asia avoimesti. Kerro, että et pidä ja kysy, miksi. Kun saat tietää syyn, ehkä ymmärrät häntä paremmin. Ei parisuhde ole sitä, että toisen täytyy olla juuri "jonkunlainen". Ei ole reilua, että toinen pelkää niin kovasti reaktiotasi, että salailee asiaa suht suunnitelmallisesti. Kyse voisi olla paljon pahemmastakin, esim.alkoholi, pettäminen yms...Toki tupakka on pahasta, eikä lasten kanssa suotavaa, mutta jos miehesi rentoutuu sillä (tai mitä ikinä siitä saakaan, niin miksi ei). Kokeile ajatella asiaa hänen kannaltaan.
Rehellisyydestä, avoimuudesta, hyvistä keskusteluväleistä ja rakkaudesta ne parisuhteet toimii :) Suo anteeksi ehkä hieman miestäsi puoltava teksti, mutta tässä lähinnä vertaan siihen mitä voisi olla ja painotan rehellisyyttä. No, tämä vain yksi näkökulma.

Ja jos epäilet muuta, kysy suoraan. Kyllä elekieli kertoo.
 
Mua niin naurattaa, että joku muukin käyttää tupakka hanskaa. Mun isä on ihan samanlainen. Jopa tupakka takki löytyy. Sitten vielä supsutellaan raikastinta päälle. Se on naurettavaa, silti jotenkin hupsun suloista.
Ymmärrän turhautumisesi. Jonku toisen mielestä kuulostaa pieneltä, mitättömältä asialta.. mutta se ei sitä ole sulle. Ja pointti tässä asiassa on juurikin se valehtelu.
Keskustelkaa ja älä kiellä ja naputa asiasta. Anna miehellesi pieni nautinto. Sitten kun se ei enää ole kiellettyä, voi olla ettei sitä enää niin teekään mieli. Se jääköön nähtäväksi. Hienoa on, että hän on välillä kertonut että on ostanu askin. Se on sitä rehellisyyttä. Aina ei varmastikaan uskalla olla rehellinen.
Hienoa kun olette käyneet ammattilaisella, sillähän ei ole väliä onko se syy tupakointi, pettäminen tms. aihehan on nimenomaan valehtelu.
Avoimuus ja luottamus on tärkeä juttu.
 
Takaisin
Top