Masukuvat

Olen kuullut, että tuo viiva liittyisi poikavauvaan..? Mulla ei ollut esikoisesta (tyttö), eikä tästäkään (tyttö pitäisi olla) :). Myöskään raskausarpia ei ole tullut kummastakaan vaikka maha on kasvanut ihan valtavaksi...
 
Olen kuullut, että tuo viiva liittyisi poikavauvaan..? Mulla ei ollut esikoisesta (tyttö), eikä tästäkään (tyttö pitäisi olla) :). Myöskään raskausarpia ei ole tullut kummastakaan vaikka maha on kasvanut ihan valtavaksi...
Eri puolilla Suomea eri versio, jossain lupaa poikaa, jossain taas tyttöä.
 
Mä oon kuullut tuon poikajutun kanssa, mutta mä kyllä luulen, että se on vaan äidin oma ominaisuus kelle tulee ja kelle ei. Mulla on poika + tyttö + enkelipoika + tyttö ja nyt en tiedä kuka on tulossa, mutta yhdessäkään raskaudessa ei ole ollut viivaa.
 
Täällä puuttuu viivat ja raskausarvet... tyttö tulossa. Viikkoja 31.
Sama täällä, mutta eiköhän ne kerkiä vielä tulla (ei sillä, että en kyllä mitenkään odota kuumeisesti varsinkaan niitä arpia):)
 
Mulla on esikoinen tyttö ja nyt poika mahassa, eikä kummastakaan ainakaan tähän mennessä viivaa. :)
 
Meillä esikoinen on tyttö ja siitä tuli viiva. Jossain oli et jos se viiva on navan alla niin ois tyttö ja jos jatkuu myös navan yli ois poika. Tiedä siitä sitten kun se vähän riippuu äidistä ja samaan kastiin menee kuin mahan muodosta ennustaminen ja purppura viivan(pyllyvakoon ilmestyy purppura viiva kun synnytys on lähellä/käynnissä, mulla se oli esikoisesta jo rv 30 lähtien ja neiti synty 41+6 eli ei sekään ihan paikkaansa pidä) kertominen synnytyksestä.
 
Laitetaanpa nyt taas masukuva, kun edellisestä onkin jo aikaa.. Tää tosin taitaa olla se toinen ja viimeinen. Toivottavasti ei kauheasti enää kokoa tulisi. Alkaa jo riittämään, ainakin minulle. Vauva on tosiaan viikoilla 31+1 ja viime viikolla hällä oli painoa 1500g.
 

Liitteet

  • Raskaus31+1.jpg
    Raskaus31+1.jpg
    235.8 KB · Katsottu: 99
Mulla ei vielä oo tullu sitä viivaa myöskään. Kahessa edellisessä raskaudessa tuli ja kummatkin poikia. Tääkin pitäis poika olla mut saa nähä sitten :grin
 
Täällä viiva molemmista, esikoinen tyttö, tämä tuleva poika, että ei siitä sukupuolta voi sanoa. Mulla muuten tuo viiva ollut teini-iästä lähtien vaikka en ole ollut siis raskaana 15 vuotta :). Molemmissa raskauksissa vaan siis tummunut ja tullut näkyviin näin ollen selvemmin.
 
a3c662747fcb99b83f05b3f3ac37fb5a
Täs ois ny kuva sit. Eka joka on otettu :) kolmekymppisten johdosta :) eli rv 30+3
 
Ei oo nyt tullut otettua kuvaa, mutta tänään sain ihmettelyjä siitä, että oon niin pieni :,D No ihan jo se, et tämmöistä "sadan kilon keijukaista" joku sanoo pieneksi ja sitten kun itestä ei kyllä yhtään pieneltä tunnu :D Rv 31+6 tänään. Huippua tässä on se, että joskus rv 20 kyseltiin jo, et "sulla ei taida enää pitkä aika olla". Kai se on katsojan silmissä se mahan kokokin.

(Ja kai tuo mahan kasvu on vähän tasaantunutkin kun siinä yhteenväliin kasvoi ihan silmissä, tosin sf mitta kasvaa kyllä tasaisesti ja vähän keskikäyrän yläpuolella, mut ulospäin sitä kasvua ei enää jostain syystä niin huomaa).
 
Joo siis toi mahan koon kommentoiminen. Jotkut ihmiset osaa myös tehdä sen tahdikkaammin kuin toiset. Musta on ihan mukavaa, jos joku läheinen kommentoi, että onpa sulla söpö vauvamasu tms. Sitten taas en pidä yhtään, jos joku tuttu, puolituttu, kaukainen ja vieras sukulainen tms. täräyttää, että onpa sun maha jo valtava, kohta varmaan jo syntyy. Vastikään yks tämmönen puolituttu innostui Fb:ssä kommentoimaan vatsani kokoa kuvassa, jossa maha näytti omaan silmääni oikein söötiltä, oli nätit vaatteet ja vieläpä kiva pieni rusetti kummun päällä. Ärsytti, millä oikeudella vieraammat ihmiset oikeastaan arvioi toisten vartaloa? Ihan yhtälailla vois alkaa arvostelemaan takas, että no sullapa se vasta ruipelo/treenaamaton/alipainoinen/läskimaha onkin - mutta eihän kukaan normaali ihminen sellasta kommenttia heitä. Miks siis ihmisiltä katoaa jotenkin täysin käytöstavat, kun ne näkee raskaana olevan naisen?? Ärh...
 
Mulla on ollut alkuraskaudesta asti viiva, joskin melko hentoinen, navan alla. Nyt jatkanut kasvuaan ylös asti ja tyttö masussa pitäisi olla. Raskausarpia ei (vielä) ole vatsalla, mutta rintoihin on pari tullut lisää. Jo murrosiästä rinnoissa ja lantiolla vaaleat hennot arvet.

Vatsan kommentointiin, niin paras kommentti on, että onpa sulla kaunis/suloinen vauvamasu. Se kommentti riittää. Isoksi tai pieneksi määrittely ei tunnu oikein hyvältä. Mielestäni on myös turhaa kommentoida, et kasvua ei ole tullut muualle kehoon/kasvoihin, vaikka hyvää kai sillä tarkoitetaan. (Pitää pitää itsekin mielessä nämä kokemukset jatkoa ajatellen, kuinka raskaana oleville tutuille kommentoi) :happy:
 
Takaisin
Top