Masu kuvia

Pikkulintu: Meillä on huomenna häät ja ajateltiin kyllä siinä hääkuvauksen yhteydessä otattaa myös parit ammattilaistasoiset masukuvat. Menee vähän niinku siinä samalla ja jää kiva muisto. :)
 
kyllä teillä on ihania kunnon mahoja jo! :) mä pystyisin ihan täysin löysillä vaatteilla vielä huijaamaan, mutta kyllähän sen ilman vaatteita jo näkee. ihmettelen, että jos vauva on jo lähemmäs 30 cm pitkä ja painaa puoli kiloa, niin missä mahassa se meikäläisellä oikein on...??
 
poodle; kerran jo meinasinkin tilata grouponista sellasen lahjakortin, mutta luin siitä valokuvaamosta jotain kokemuksia ja monikaan ei ollut pitänyt niin vähän mietityttää sellanen sitten.. saatiin vähän kihlajaislahjaksi rahaa niin jos sitten sen käyttäisi siihen, ollaan vähän kahden vaiheilla tuon 4D ultran ja valokuvauksen välillä, molemmat on kumminkin melko arvokkaita ja kun ultrassa oli kaikki kunnossa niin josko sitten tuohon valokuvaukseen päädyttäisiin:)

suffeli80; ihana jos sulla on suvussa tuollainen taituri, joka osaa teistä perhekuvia ottaa, ainakin sitten saa rentoja, kotosia kuvia, ja siskolle ainakin osaa sanoa suoraan millasia kuvia tahtoo:) mulla ei oo noin hyvää tuuria käynyt, isälläni on kyllä hyvä kamera ja kuvailee paljon luontoaiheisia kuvia harrastuksensa parissa, muttei ehkä kuitenkaan meistä osais ottaa sellasta kuvaa kun haluan:D

Varpunen78; onnea naimisiin menon johdosta! Tosiaan siinä teillä olikin hyvä tilanne ottaa mukavia kuvia muistoksi toki hääpäivästä, mutta myös tästä ihanasta tilanteesta:) Miten teillä kuvat onnistui? Itseä vähän jännittää aina, kun ei ne omat kuvat ikinä oikeen niin ihanilta näytä, mitenkähän osaisin olla niin rennosti että olisin tyytyväinen lopputulokseen..

Muikkis; ikävä kuulla, että susta tuntuu noin kurjalle:( Tosiaan raskaus on niin kaunis asia, että täytyy koittaa muistaa ees vähän iloita mahastaan vaikkei se olisikaan ihan "täydellinen" omasta mielestä! Kyllä muakin vähän painaa se valokuvaus, just kun ei itseensä oo ihan tyytyväinen ja raskaana ollessa mulla ainakin vähän tuntuu rupsahtaneen yks jos toinenkin paikka, yritän vaan leukapystyssä ajatella, että minä olen raskaanan tämän näköinen, jos joku ei tajua että mulla on masussa vauva, vaan luulee, että oon herkutellu, niin harmi, minä ja mun lähipiiri tietää mistä todella on kyse ja iloitsee siitä mun kanssa:)

k_repolainen; nauti vielä pienuudestasi, vaikka itse ainakin odotin masua jo heti elokuussa, niin ehtii siitä vielä ihan hyvin nauttimaan myöhemminkin, itse ainakin olisin ollut tyytyväinen jos oisin selvinny omilla talvitakeilla ihan kunnolla tonne joulun jälkeisiin alennusmyynteihin, mutta aika epätoivoselta tuntunu jo muutaman viikon, ja mahtuu enää yks rumimmista takeista päälle! Ehdit vielä tuntea nämäkin tunteet varmasti:)
 
Kiitokset onnitteluista Pikkulintu! Omien kokemusteni perusteella suosittelen ehdottomasti tuota valokuvausta 4D-ultran sijaan etenkin, jos teillä oli rakenneultrassa kaikki kunnossa. Kirjoittelinkin jo tuonne joulukuun jorinoihin tuosta 4D:stä, mutta mainittakoon nyt tässäkin, että mulle ko. tutkimuksesta jäi päällimmäiseksi tunteeksi lähinnä ahdistus, ei helpotus, vaikka kaikki olikin lääkärin mukaan ihan kunnossa. Sen sijaan valokuvat onnistuivat hienosti, niin hääkuvat kuin masukuvatkin! Vähänhän muakin alkuun jännitti, kun en oo koskaan ollu mikään kovin kuvauksellinen tyyppi, mutta aika äkkiä siinä sitten rentoutu, kun oli ammattilainen ohjeistamassa, minne katsoa, miten pitää käsiä jne. Lopputulos yllätti positiivisesti, suosittelen! :)
 
Varpunen78; luinkin sun ikävistä tuntemuksista tosta ultrasta, ja oon just kyllä samanlainen sun kanssa! Oon jo alusta saakka ajatellu että se ois jotenkin liikaa nähdä niin selvästi tuonne sisälle, varsinkin kun ei siellä oo ihan valmista, reagoisin varmasti juuri niin kuin säkin, jo normiultrasta jäi ihan vauhko olo, että kattoikohan se nyt sieltä ja täältä ja oikeesti kaikki.. Sitä vaan on niin pikkusesta huolissaan ettei ees enää osaa luottaa ammattinsa osaaviin lääkäreihin! Ehkä vaan koitan luottaa että kaikki on kunnossa ja kuvautan minut ja mieheni, vauvelin sitten kun se on selvinnyt sisältäni ulos:) voimia sulle, oon kyllä ihan varma, että teillä kaikki kunnossa kerta niin on sanottu, tiedän vaan ettei sen uskominen oo niin helppoa. Koitetaan kumminkin nauttia tästä raskaudesta, pian se jo loppuu!:)
 
Mä en oo nähny omassa mahassani ollenkaan mitään kivaa kuvattavaa. Näytän oikeestaan vaan siltä, että oon syönyt raakaa pullataikinaa joka on turvonnu mun mahassa. Tai että oisin sellane elämäntapajuoppo jolla on sellane kamala maha.

Mulla oli siis ylipainoa jo ennen raskautta, ja oon aina ollut isoa kokoa (40+) ja kun noi tissitkin on luonnostaan tosi isot, niin en vaan nää itteäni/mahaani ollenkaan kuvauksellisena.

Kattellaan sit loppuraskaudesta, jos vihdoin näyttäisin oikeesti raskaana olevalta, enkä vaan ekassa kappaleessa mainituilta.

Mut kivoja ja selkeitä mahoja teillä muilla on. :)
 
ihania masuja täällä kyllä, ihan kateellisena katselen kun tuntuu et oon ite ihan muodoton möykky vaan :/
 
Kuinkas moni aikoi otattaa masukuvia ihan valokuvauksen ammattilaisella? Onko joku jo käynyt? Missä kävitte/kuka otti kuvat ja paljonko maksoi?

Mä oon miettinyt, että jonkinmoisen parisuhdekuvan vois käydä otattamassa, kunhan vatsa vielä jonkin verran kasvanut. Olin ensin ajatellut Niki Strbiania, mutta myös toinen ammattikuvaaja olisi mielessä - tosin hänen en tiedä ihan tällaisia kuvia ottavan, joten en ole varma mitä hän itse olisi asiasta mieltä (kyseessä on kaverini, mutta ei hän edes vielä tiedä raskaudesta ja en tosiaan oo varma, lähtisikö hän sellaiseen mahaan keskittyvään kuvaukseen). No, täytyypä miettiä vielä. Mutta joku tuollainen "liikkuva" valokuvaaja olisi mielessä, ei mikään sellainen rekvisiittavalokuvaamo.

Voi olla, että Nikiin kuitenkin päädytään :P
 
Mä mietein kans tuota ammattikuvaajaa ihan, mut on ne niin kamalan kalliita :D
Aatelin kysellä josko joku kaveri vaivautuisi, monet kavereistamme kuitenkin on harrastevalokuvaajia ja heillä vermeet ja välineet kunnossa, et josko he innostuisivat jonku ruokapalkion voimin tulemaan kuvaamaan =D
Mut eka kyl viel odottelen, et tulee kunnon ja selkeä vauvamasu. Vaikka kyllähän tästä jo huomaa että olen raskaana, vaikei mikään iso maha olekaan vielä. Ihmiset vaan tietää, etten osaisi olla tämmöseen mahan kanssa, mikäli sielä ei olis joku ^^
 
Mä laitan kaverini kuvaushommiin,  paremmin uskaltaa olla oma itsensä kameran edessä kun kuvaaja on tuttu eikä tuntematon. :)
 
Huuhkaja; mä oon kans pitemmän aikaa pitänyt Nikin kuvista! Ois kyllä niin unelma päästä sen kuvattavaksi, on vaan aika arvokas!
Mun mies on melko ujo, luulen että hänelle mukavampi tilanne olisi ihan studiokuvaus, tietääkö kukaan hyvää ja kuitenkin suht edullista kuvaamoa pk-seudulta, esim ootteko jossain ottaneet lapsistanne kuvia? 
Kiva jos sattuu olee taitavia kavereita, mulla ei oo kyllä tuolla saralla taitavia, ja maksun ottavalle kuvaajalle kehtaan sanoa jos on huonoja kuvia, että tuosta en maksa, mut jos on joku kaveri niin ei sitä kehtais loukata:)
 
Määki haluaisin ottaa kuvat mahasta, mutta tosiaan tuntuu aikaa tyyriiltä mennä johonkin liikkeeseen, niin todennäköisesti miheni saa ottaa koska en tunne edes ketään kuvaustaitoista :( Saas nähdä mitä siitä sit tulee, koskaolen kaikessa älyttömän tarkka ja mieheni taas on aikalailla vastakohtani, Oisniin kiva vaan saada jokin kaunis muisto tästä ajasta.
 
Toki jokainen oman rahatilanteensa mukaan, mutta itse en taas oikein osaa ajatella sitä hintaa niin ratkaisevana perusteena. Ajattelen sen mukaan, että kyse on kuitenkin ainutlaatuisesta tilanteesta, ammattilaisen ottama valokuva on sellainen josta harvemmin ei pidä, kavereiden kuvista ei tosiaan aina kehtaa jotain sanoa jos joku pieni asia häiritsee.. ja sitten se vaihtuu isoksi ja on siinä kuvassa aina. Lisäksi ajattelen sitä enemmän panostuksena taiteeseen/sisustukseen, joka on kuitenkin uniikki teos. Toki edullisesti saa ihan kivoja tauluja esim Ikeasta, mutta se onkin sit sellainen "ai teilläkin on toi" tai "ai te ootte kans käyny Ikeassa".
Meillä siis kuvasta tulis ihan joko Canvas-taulu tai muuten vaan nätteihin kehyksiin menisi ja seinälle.
 
Meillä samoin kuvasta tulisi osa kotia, oonkin ajatellut että ottaisin vaan ihan pari onnistuneinta kuvaa niistä kuvaajan ottamista, laittaisin just yhden suurennoksen seinälle ja sitten pari pienempää esim pöytäkehyksiin. Nikin kuvaus on mun ymmärtääkseni hinnaltaan vielä  ihan ok, jopa minun työttömään, opiskelija-arkeen, mutta jotenkin harmittaa jos se ois miehelle ikävä tilanne, kun mä siis haluisin sellasen mukavan yhteiskuvan. Jotenkin n 400euroa on aika kova hinta jos se ois miehelle sitten inhottava tilanne.. Ja joo itse pidän erityisesti tollasesta taiteellisemmasta kuvauksesta, mut ääh en tiiä miten mun mies sitten suhtautuisi, luulen et meille sopivampi ois semmonen studiokuvaus, varsin kun en sattunut kesä/syysvauvaa saamaan:)
Ja mä tiiän useemman sellasen ammattikuvaajalla käyneen ja niihin pettyneen, huonon valotuksen tms takia, en haluis että mulle käy niin juurikin kun pidän tätä niin ihanan ainutlaatuisena hetkenä meidän perheessä, kerranhan me vaan esikoinen miehen kanssa saadaan:)
 
Mä päätin tänään, et päädytään siihen mun kaveriin, joka kuitenkin ammatikseen kuvaa. Tiedustelin tänään, ottaisko hän meistä+mahasta söpistelykuvaa, niin hän kertoi että niitäkin tekee. Excellent! Sai taas yhden asian rullaamaan eteenpäin. :)
 
Teillä on kyl niin kauniita vauvamasuja! Täytyy myöntää et kateellisena katson teidän kuvia, kun itsellä vatsaa oli jo ennen raskautta niin eihän se samalta näytä. Elättelen toivoa et kyl tää vatsa muuttuu vielä selvemmäksi vauvamasuksi, mutta saa nähdä. Itse tietysti huomaan valtavan eron ja mieskin tossa yks päivä totes et onpas maha pyöristynyt ja kasvanut, mut esim. työkaverit ei liikoja uskalla kommentoida :D
 
Takaisin
Top