Masennus ja ahdistuneisuus

Halaus

Jostain jotain jo tietävä
Elomammat 2017
En löytänyt tällaista toista ketjua ja paikoitellen eri otsikoiden alla on käytyä keskustelua tästä.

Eli mites te muut, oletteko olleet nyt raskauden aikana tai jo ennen sitä masentuneita tai ahdistuneita. Tai löytyykö kenties jokin muu psyykkinen sairaus joka on elämässä mukana.

Itse olen sairastanut parikymppisenä paniikkihäiriön ja siinä mukana tullut paljon ahdistuneisuutta ja masennusta. Näistä selvitty ja lääkkeet olen jättänyt monta vuotta sitten. Nyt paikoitellen raskauden aikana on tullut todella masentunut fiilis ja on noussutkin pelko siitä, että selviänhän tästä raskaudesta ja ennen kaikkea äitiydestä.

Tämä saattaa olla arka aihe, mutta kiitollisena otan vastaan kommentteja ja kokemuksia :)

Halaus 14+1
 
Minä olen sairastanut masennuksen kahdesti. Ensin lukiossa ja sitten kuopuksen vauvavuotena. Ensimmäisellä kerralla oli lääkitys, toisella ei. Minuakin pelottaa, josko se masennus taas uusii synnytyksen jälkeen. 

En ajattele asiaa päivittäin, mutta välillä käy tosiaan mielessä, että miten sitten käy. Monta muutakin muutosta on sitten vauvan kanssa tulossa. Meillä ainakin on niin mahtava lastenneuvolan th, että jo hänelle soittaminen auttaa. Tukiverkkoja ei juurikaan meillä täällä ole, joka oli yksi merkittävä miinus edellisen masennuksen aikana. Joten jos on niitä mummeja ja kummeja tai muita sukulaisia/ystäviä lähellä niin rohkeasti vaan apua pyytämään!

Jaksamista!
 
Täällä kans viime raskaudessa kärsin masennuksesta, mutta vauvan synnyttyä se kaikkoni, nyt on taas alkanut nostamaan päätään. Jotenkin tuntuu ettei millään jaksaisi edes nousta sängystä, mutta pakkohan se vain on tuon pienen kanssa. Täytyy ottaa taas puheeksi neuvolassa, viimeksi sain todella hyvin apua ja pääsin juttelemaan raskauden aikaiseen ja jälkeiseen masennukseen erikoistuneen psykiatrin kanssa. :) Itsellä masennus tuo masentuneisuus juontaa juurensa jo tuolta varhaisnuoruudesta, jolloin koin paljon ikäviä asioita. Ottakaa muutkin vain rohkeasti puheeksi neuvolassa tuntemuksistanne, kyllä sieltä pitäisi apua saada <3 ps.https: www.vastaamo.fi masennus ?gclid=CLqpqZa2-bICFUV2cAodTUYAEg tuolla voi tehdä masennustestin, saman lomakkeen minkä neuvolastakin saa.>
 
Oon kärsinyt masennuksesta 15-16 vuotiaana, toisen kerran joskus 19-20 vuotiaana, Mä oon ollu joskus iha ala aste ikäsenki masentunut ja toivonut vaa et kuolen :O Olin adan raskauden jälkee masentunut mut enää ei oo mtn, ahdistun kyl helposti asioista ja stressaa, en oo syönyt ikinä mitään lääkkeitä näihin. Hyvin menee nykyään kutienki, ei masenna, ahdistaa kyl edelleen tosi helposti koska stressaan kaikkee mahdollista :o
 
Mä sain eilen työterveydestä 10 päivän sairasloman ja maanantaina pitäis varata aikaa
jollekkin työterveyden omalle lääkärille.
Kun tää ahdistus ja henkinen paha olo vain jatkuu ja jatkuu ja unet on jossain muualla kun minun luona.
 
Takaisin
Top