Marraskuun pölinät :)

Musu: Mulla on myös ollut NYT JO ajoittaisia supistuksia, välillä alavatsa menee ihan kivikovaksi ja helpottaa parissa minuutissa. Esikoisesta alkoi varmaan raskauden puolivälissä samanlaiset supistukset. Mä oon aikaisemmin ajatellut että kuvittelen vaan, mut nyt kun luin että sullakin on ollut niin kai se on pakko uskoa. Ja varmaan yleisempää uudelleen synnyttäjällä. Mä uskoisin ettei niistä tarvi olla huolissaan, luultavasti harjoitus supistuksia vaan.

Paino on myös noussut. Ekalla neuvolakäynnillä oli tullut 1.6kg lisää lähtötilanteeseen, nyt en tiedä kun en oo kotonakaan käyny puntarilla.
 
Mä vastaan nopeesti vaan tohon painokyselyyn että mulla on paino pudonnu 2kg lähtöpisteestä. [8|]
 
^^ Täällä on myös paino laskenut, joku 4kg ehkä lähtötilanteesta [>:] Toivon mukaan tuo pahoinvointi pian loppuu niin alkaa ruokakin pysyä sisällä! Hunajapomelot tykkää musta, kun eivät mitään pahoinvointia aiheuta [:D]

Tänään pelästyin, kun en meinannutkaan aamulla saada sydänääniä kuuluviin, en ollut pariin päivään kuunnellut..
Mutta löytyivätkin pikkaisen ylempää kuin ennen ja enemmän vasemmalta etsintöjen jälkeen [;)]
Syke oli nyt 155, kun rv 9+ oli 170-180 tienoilla.

Ja varasin eilen äkkilähdön aurinkoon! Oli niin kolea päivä ja löytyi todella halpa matka niin pakkohan sitä oli [;)]
Ensi viikon alussa lähtö reiluksi viikoksi kaverin kanssa [:)] Saattaa olla viimeinen viikko vähään aikaan, kun on rantakunnossa [:D]

Hurjan nopeasti muuten mennyt aika, monella meistä jo toinen kolmannes käynnistynyt! [:)]
 
Mä vielä kidun tällä palstalla tämän ja huomisen päivän. (joku pikkiriikkinen osa minusta haluaa uskoa, että kaikki kääntyy vielä hyväksi) Eilen ja tänään varsinkin on tullut jo aika runsaasti ihan puhdasta kirkasta verta, jonka seassa on ollut paljon hyytymiä. Pelkäänpä pahoin, että tämä homma oli nyt tässä. Huomenna menemme kuuntelemaan tuomion ja aloitamme sitten koko rumban uudelleen alusta asti, toivottavasti paremmalla onnella.

Toivon teille kaikille ihanaa ja huoletonta raskausaikaa!

Kiitos paljon kaikille tuesta, se on tullut todella tarpeeseen. Kiitos!

Tulen vielä huomenna kertomaan, mikä oli lopullinen tuomio ja jatkan sitten palstailua sillä osastolla, jonne kuulun.
 
Paino on varmaan noussut, mutta johtunee suoleen kasaantuneesta ruoasta [:'(]. Vointi kyllä muuten erinomainen ja ruoka maistuisi, mutta nyt on jatkuvasti maha täynnä p...aa. Onhan se hyvä, että vitamiinit etc. imeytyy, mutta housut ei mene enää kiinni ja siirryinkin jo äitiysfarkkuihin ko pömpöttelee niin kovasti. Jos tämä vatsa räjähtää, niin saa toiletissa istua useamman tunnin [:D]
 
Pitää tänne tulla marmattamaan lääkäristä, kun käytiin esikoisen kanssa pitkittyneen ripulin kanssa. Ripuli siis alkoi lauantaina ja sunnuntaina käytiin yksityisellä lääkärillä, koska poika valitteli korvia ja sieltä korvatulehdus löytyikin, johon saatiin antibioottikuuri. No tänään kävin sitten pojan kanssa ripulin takia lääkärissä, joka ihan kauhuissaan, että ette kai ole sitä antibioottia antanut, että sehän on hengenvaarallista ripulipotilaalle ja käski heti lopettamaan kuurin. Pojalla on ennenkin korvatulehdus oireillut ripulilla ja antibiootit silti saanut eikä ole vielä tähän päivään mennessä mitään pahaa siitä tullut. Kysyin sitten, entäs kun ripuli on ohi, että pitäisikö sitten kuuria jatkaa, että korvatulehdus saataisiin pois. Lääkäri totesi siihen, että se korvatulehdus ei parane ennen kun ne putkitetaan (ollaan myös putkitusjonossa). On ne kyllä ennen auttanut....Ja kaiken huippu oli, että ei meinannu kirjottaa todistusta lapsen hoidosta työnantajalle, koska olen saanu 3 päivää jo terveydenhoitajalta ja lain mukaan seuraavat päivät palkattomia. Sanoinkin, että saa ollakin palkattomia, mutta otan jokatapauksessa sen todistuksen! [:@] että olin pahalla päällä tuon lääkärikäynnin jälkeen mut päikkärit onneks helpotti vähän asiaa [:D] Mies soitti sitten yksityiselle ja olisi kysynyt sunnuntaiselta lääkäriltä neuvoja vähän enemmän, mut on vasta maanantaina seuraavan kerran paikalla, joten lopetetaan nyt tällä erää antibioottikuuri ja kysytään maanantaina pitäisikö sitä vielä jatkaa! Eipä oo ennen tuollasia lääkäreitä vastaantullut enkä kyllä tuolle enää mene! Huh!
 
Jee viikkoja 13!!!
Keväisen km:n jälkeen tätä on syytä liputtaa isolla lipulla [:D]
JIHUUU!
Muuten...olen melko varma, että tunnen jo vauvan pyörimistä. Toki ymmärrän miten pieni ja painoton se vielä on, mutta esikoista odottaessa tunsin tosi aikaisin eli noin vkolla 15...joten kaipa se mahdollista on, kun tietää miltä ekat liikkeet tuntuu...ja ultrassa kuitenkin pyöri kuin häkkyrä eli ei liene niitä rauhallisimpia yksilöitä (kuten ei isovelikään ollut).
Isoveljestä sen verran, että kaikki ultraajat raskausaikana kiinnittivät huomiota siihen kuinka virkeä ja liikkuvainen kaveri oli mahassa ja "pelottelivat" miten sama meno jatkunee mahan ulkopuolella. En ole koskaan tavannut lasta jolla on niin pitkät hermot kuin pojallani on [:)]. On tarkkailija tyyppiä ja ei koskaan ole suunapäänä mennyt mihkään vaan on siis hyvinkin "rauhallinen".
 
Minulla olisi tarjolla tarvitsevalle muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.
 
Wii: Jos vain tietäisin kumpi meille on tulossa, niin tänne ehdottomasti kelpaisi kassi! [:)]

Tulenpa tännekin kertomaan, että täällä alkaa vauvavatsa vähän jo näkyä - jopa näiden 20kg ylipainon alta. Tosin toivon, että itse sen huomaa eniten ja muut (ainakin töissä) vain luulisivat, että olen vain lihonnut! [:D] En varmaan ikinä muutoin toivoisi tuollaista!! [:D] Minulla on töissä hieman hankala tilanne (sopimustani uusitaan ja pomon kanssa vähän erimielisyyksiä sen suhteen), ja olin toivonut voivani odottaa ensi vuoden puolelle, kunnes tulen ulos kaapista töissä. Nyt vähän epäilyttää, voinko venyttää sinne asti, jos vatsa alkaa tosiaan näkyä...

Oletteko te muut jo tulleet ulos kaapista töissä? Itselläni tulee 12+0 täyteen keskiviikkona, eli sen puoleen kai voisi jo kertoa, mutta en vain haluaisi... [:o]

Painokyselyyn: Huomasin yllätyksekseni viikonloppuna, että painoni on tippunut noin kilon (tai kaksi). Johtunee kyllä vain siitä, että tuota lähtöpainoa on tosiaan ollut liikaa, joten olen vain tyytyväinen tähän tilanteeseen. Olen kuitenkin syönyt normaalisti ja aina kun on ollut nälkä, eli en tarkoituksella ole painoa pudottanut. Ja silti vatsa on tosiaan työntynyt enemmän esiin, vaikka kilot muka olisivatkin hieman vähentyneet. Hassu tilanne. [:)]
 
Nyt on verta ja pissaa jätetty labraan, oli vähän penseä labratäti, mutta asiallinen kuitenkin. Osui jopa suoneen kerralla (multa on kerran otettu hauiksesta verikoetta, ja siitä seurasi tulehdus) eli kaikki ok. Nyt voisi alkaa väsäilemään vaikka voitaikinaa niin saan tehtyä ekat joulutortut! Ulkona on vielä niin hullun kylmä ettei tee mieli lähteä koiran kanssa ulkoilemaan, sekin ensimmäistä kertaa nostelee jalkojaan pihalla kylmyyden takia =D
Reilu kaksi viikkoa ekaan ultraan, tulis jo!
 
Huomenna ultra, huomenna ultra! 

Äni mulla kanssa alkaa maha näkyä jo aika selvästi, kiloista huolimatta, ja paino ei ollut noussut kuin 1,5 kg joten kyllä se sitä vauvaa on. (mää täällä toistan itseäni keskustelusta toiseen...sorry!) Huomenna ajattelin sen ultran jälkeen kertoa pomolle. Mulla on tosin vakkaripaikka että sitä ei onneksi tarvitse pelätä.

Onnea musulle viikoista!
 
Tuntuu että täälläkin vatsalle jo pienen pieni kumpu ilmestynyt, vaikka paino muutamia kiloja tippunutkin. Eihän ulkopuoliset mitään huomaa vielä, saa nähdä koska sitä tulee ekat kyselyt.

Huomenna ultra, ja oma äiti tulee käymään kaupungissa. Pääsee kertomishommiin [;)] Jänskättää kyllä, kukaan tuskin vauvauutisia osaa odottaa. Luulen, että muille kerrotaan vasta joulun tienoilla.
Aloitin uudessa duunipaikassa tänään, joten siellä kerron vasta kun pakko. Toisessakaan työpaikassa en ole ajatellut vielä kertoa,
Nyt siis teen kahta duunia ja kahdet opiskelut siihen oheen, jostain kai pitäis luopua et jaksaa [8|]

Keskiviikkona onneksi pääsee arjesta irti aurinkoa moikkaamaan [:)]
 
kannattaa muistaa et näillä viikoilla suurin osa masusta on vielä sitä turvotusta [:)] myös alavatsa turpoaa kun verenkierto siellä lisääntyy. kohtu kuitenkin on vielä suht alhaalla eli verrattuna masupömpötykseen. mut toisaalta raskaudestahan se pömpötyskin johtuu [:D] itseä tänään varsinkin töissä huvitti kun työkaveri taputteli mun masua et jopas jo pömpöttää ja teki niin mieli tokasta et kai se pömpöttää kun p***a ei kulje [:D]
 
Mulla kanssa maha pömpöttää etenkin iltaa kohti [:)] turvotusta on tosi paljon!

Tänään piti olla eka neuvolalääkäri, mutta aamulla kun olin viemässä esikoista hoitoon niin puhelin soi ja aika peruuntui. Onneks sain uuden ajan heti perjantai-aamulle.

Onkos kenelläkään tuntunut vielä liikkeitä? Mulla esikoisesta ekat potkut tuntui rv 16 ja tästä tuntuu jo nyt jotain vääntyilyä ja iskuja jos on jotain makeeta syöny. Ei ole vielä jokapäiväisiä mutta aina joskus tuntuu. [:)]
 
Takaisin
Top