Marraskuun mietiskelyt

Morjensta taas täältä kylmästä lapista, Aamusella -20 nyt enää 15 niin sain tytönki ulos nukkumaan.

Eilen käytiin taas päivystyksessä, neiti sai lataukset avaavaa lääkettä ja myös kortisonia nesteenä, ei tarttenu tälläkertaa jäädä osastolle ja nukkui rauhattoman alkuillan jälkeen yön tosi hyvin. Vielä on aamulla annettu kotona ventoline mutta nyt täytyy vaan tarkkaillaja tuola pihallakin käyn joka viiden minuutti tarkistamassa että miltä tyttö kuulostaa. Jospa ne nyt seuraavalla kerralla sitten määräävät hoitavaa lääkettäkin tuohon babyhaleriin... Oli se taas niin tiukalla se henki ja kokoajan vaan tiukkeni, siinä ootellessa mullakin pääsi jo itku oli se raukka niin kauhean huonon kuuloinen, sitten vaan mietin että milloha se on sen kuulonen että pitää ambulanssi tilata, hoh sitä ku ei oikeen tiä, paree tietty liian aikasin ku... noh jospa se ei kuitekaa ihan niin pahaks menis ikinä...

Amppunen: meillä on ollu sitä puklaushommaa aikalailla, tosin se liittynee tod näk. nyt tähän hengenahistukseen ja oikeastaan se onkin enemmän sellasta poltergeistryönää kuin mitää pikkupulauttelua. Kuulemma oksentelulla ja infektioastmalla vois olla yhteys toisiinsa... no en tiedä kun ei lääkäritkää muka tiedä...

SannaK: mie oon kans paska mami oon unohdellut antaa d-tippoja mutta nyt oon koittanut kovasti ja olenkin ryhdistäytynyt kun on kovasti huolettanut tuo neitin kunto... koitan siis jatkossakin pitää itseni ryhdissä vitamiiniasiankin kanssa.

Ite aloin syömään Vitamore totalia kun tuntui ettei koskaan haluta yhtään... siis mitä...? no sitä justiinsa X). Lisäksi oon suunnitellut että pitäs myös alkaa syömään magnesiumia kun tuntuu että menkkojen aikana joutuu syömään aina paketillisen buranaa. Saas nähdä, miten vitamore vaikuttaa vai vaikuttaako, ainakin oon parina yönä nyt hikoillut kuin maratoonari saunassa vaikka makkarikaan ei ole ollut edes kuuma.

Iskäpäivä meni meillä triplana, siskonperhe ja me oltiin meidän vanhempien luona joten oli 3 isää juhlittavana, alotettiin kakkukin syömään jo lauantaina kun sunnuntaina piti lähteä niin aikaisin palailemaan koteihin jameillä on aina ihan liian iso kakku... iskäpväviikonloppuna tuli syötyä hyvin äitin pöperöillä, karaokea laulettiin ja saunottiin ja muuta sellaista lasten leikkiä unohtamassa...

Nyt on kouluviikko ja kun tuo tyttö nukkuu niin mietin tässä alanko kirjottaan esseetä vai tekiskö vaikka yhden joulukortin...=) korujakin oon tuossa kokeillut ja uusia helmiä odottaa pari rasiallista kaapissa... tosiaan 2 pvää pitää tästäkin kouluviikosta lintsata kun ei tuota neitiä voi viedä vieraalle kun henki ei kule kunnolla, nyt häntä hoisi ensin ti:na anoppi ja aamulla iskä ja perjantaina sitten mun äiti... siinä ne taitaa mun läsnäolot sitten ollakin tän koulun saralta... tämmöstä tälläkertaa. Aika paljon omaa napaa ...
 
Heips!

Hui, johan on Pohjoisessa kylmä, hrr... hrr. Täälä mittari näytti aamulla vaan 5 astetta ja aivan ihana ulkoiluilma, jos sinne vaan ehtii.

On tosiaan samanlainen olo kuin Rinkulla, että ei tahdo ehtiä koneelle ja meneekin päiviä ettei tule koko konetta avattua. Vaikka eipä se taida täälä olla siitä kiinni, ettei tosissaan ehtisi vaan ajan mitä on kotona haluaa omistaa perheelle ja pakollisille kotitöille. Oliskohan mulla huono omatunto, että olen mennyt töihin vaikka Jussi on niin pieni. Saattaa olla sitäkin, vaikka ei pitäisi sellaista tuntea. Jussilla on hoidossa mennyt ihan hyvin. On ollut yöhoidossakin kerran ja oli nukkunut hyvin, eikä ongelmia nukahamisessakaan. Eilen aamulla, kun vein Jussin hoitoon niin meni samantien hoitotädin syliin ja vilkutti äidille, että voit mennä nukkumaan. Olin siis ollut yön töissä.

Töissä on mukavaa ja olen Amppu ihan pihalla :), niinkuin toimenkuvaan kuuluu... On mukavaa viettää aikaa aikuisessa seurassa ja puhua aikuisten juttuja. Ehkäpä kuitenkaan ei mene kovin kauaa, kun olisi valmis taas jäämään kotiin. Yritin saada joulunajaksi lomaa, mutta ei ollut enää mahdollista sillä lomalista oli jo täynnä. No napsahtaa sitten yövuoro jouluyöksi. Aattoiltana seiskalta alkaa vuoro, joten meille pukki tulee iltapäivällä. Eihän sitä Siiri ainakaan jaksaisi edes myöhälle odottaa. Jussi ei onneksi vielä ymmärrä koko hommasta mitään.

Palstalaisilla on ollut ihania hetkiä ja niitä vähemmän ihania hetkiä, joille voi myöhemmin sitten nauraakin oikein kunnolla, kuten se kun Venla oli todennut, että olis aika laittaa lakanat pyykkiin :) Ja Halipossu, vau tosiaan HOTMAMA! Huippua.

Jotain oli mielessä, mutta minne se taas katosi. Eikö nämä dementiat koskaan helpota ;)
 
Rinkulle kovasti voimia! Kyllä se oma olo on tuollaisissa tilanteissa, joissa itse ei voi tehdä oikein mitään, todella avuton. [&o][:(]

Tiihuli, kuulosti jotenkin NIIIIIN tutulta tuo Jussin vilkuttaminen hoitotädin sylistä. Ihan kuin haluaisi kertoa, että ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa hoitoon viemisestä... [;)]
 
Moi!

Ompas siellä Lapissa kylmä! En tiijä mitä miejän mittari on tänään näyttäny, mutta kuura pysyi maassa koko päivän. Aika nättiä! Joulu tullooo....

MANGNESIUMIA menee tämän mamman "ilta lääkkeenä". Auttoi sillon raskausaikanan levottomiin jalkoihin ja auttaa näköjään vieläki, että antaa mennä vaan. Samoin kalkki+deetä napsin säännöllisesti yhä. Pysyy tukka kunnossa, eikä vanhana kinttut napsahtele vahingossa poikki.

HARMITTAA. Olin koko päivän odottanu, että meen näillä iltapäivän unilla Venlan kaveriksi torkkumaan. Joo. Sain ihanasti unenpäästä kiinni, niin eikös perhana puhelin ala soimaan. Ja se soi, soi, soi.... keittiössä ja värinä murisutti pöytää. Mä niin ärsyynnyn tuommosesta! Vaikka ite jätinkin vahingossa äänet päälle...... ja kun nyt tiesin soittajan ja asiankin ja ärsyynnyin vielä lisääää...tiedättehän...kun joku alkaa tosissaan ärsyttämään.... Onko siihen vaivaan mitää pilleriä?


d-TIPAT. Yritän muistaa antaa."pulkkamäki-vitamiinia" vahvoille luille.. Ja tuo onneton  ipana vielä tykkää niistä jekovitin kauheen makuisista tipoista. Näkee purkin kaapissa, niin alkaa hosumman "mam mam mam". Sitten lasketaan yhdessä yy-kaa-koo...viis tippaa ja nuollaan lusikka perusteellisesti!


Mitenkäs Elegian taloudessa on toivuttu leivän syönnistä? Kuulosti topakalta tuo leivän anto hetki. :) Mukavaa jos sen leivänkin vois pitää ruokavaliossa. Hyvä.

Tiihulin poikanen onkin sitten käsittänyt ihan oikein tuo hoitoon meno homman! Hus hus vaan äidille:) Että elä sinäkään siellä turhaan pode huonoa omaatuntoa töihin paluusta. Niiin ja jos....täräytät vielä yhen pika plussan ja oot jo ens kesänä lomalla..... piiiitkään;)

JOULU MAMMAKAHVITELUT HELSINGISSÄ. hm... voi kun tekis mieli mukaan. Se jouluviikon maanantai on meillä ne laulatukset, muuten "vapaat" päivät... Mutta taas tapaatte, niinkuin kaikille parhaiten sopii, meistä kun ei oikeesti koskaan tiedä... MUtta otatte sitten jotakin ryhmäkuvaa ja paatte tonttulakit päähän ja tänne näytille..pliis.

Jep jep . mulla ajatukset hukassa... enkä näköjään enää muista, mitä tärkeää mun olis pitäny eilenkin tulla vielä kirjottamaan...... Paitsi, että jooo:

MUKSAHDUKSET sehän se asia oli. Meillä on huomena perhekerhossa valokuvaus! Kivaa! Ja kivaa... Olen koittanu pitää Venlaa kauniisti kuin kukkaa kämmenellä. Varjella pienokaista kolhuilta ja mustelmilta. Nythän on juttu tietysti niin, että sillä loistaa keskellä otsaa muhkea sinivihreä pautti! Oikeen sillai pullotta päästä. silmien välissä , nenän jatkeena. Tosi hienoo. Tyttö pokkasi suoraan heiluvan kammarin oven kulmaan... ja huuto oli mahtava! Eikä siinä tietenkään kaikki. Käytiin naapurissa iltakahvilla ja tuo karkasi eteiseen ja tottumattomana putosi portaat aulan lattialle. Uusi kuhmu samaan paikkaan, hiukan leveämpi versio. Kyllä nyt tulee nätti kerhokuva!

Semmosta.
 
Voi pieniä kuhmupäitä! [:o] Meilläkin neiti kolisuttaa päätään milloin mihinkin reunaan. Välillä tulee itku, mutta yleensä vaan kädellä hieroo päätään. Josta tulikin mieleen... Pinja oli oppinut eilen hoidossa leikkimään piilosta! Laittaa kädet KORVILLE, huutaa "säi säi" ja ottaa kädet pois korvilta. [:D] Yritettiin illalla opettaa, että laittaa ne kädet silmien eteen, mutta korville ne vaan menee.

Viime yö oli kyllä todella levoton. Ensimmäinen itku alkoi jo 15 minuuttia nukahtamisesta. Toinen heti perään. Noin tunnin välein ynähteli, mutta nukahti aina itsekseen. Aamulla heräsi viiden aikaan huutamaan. Huusi puolisen tuntia, eikä mikään auttanut. Nukahti sitten uudestaan ja nukkui seitsemään. Hiukan tuntui lämpimältä, mutta kuumetta ei ollut. Paljonko teidän mielestä lapsella pitää olla lämpöä, että se on kuumetta?

Ihanaa, kun saat Maarinen kerhossa valokuvan! Minä ajattelin, että käytän neidin valokuvassa vähän ennen joulua. Saa sitten kummitkin tytöstä 1-vuotis kuvan.
 
Kännykkäpäivittelyä, eli putkitekstiä tiedossa... Pakko oli irrottaa pöytäkoneen johto seinästä, kun pikku tuhmuri rämpyttää on/off nappia koko ajan. Ei vissiin oo ihan hyväksi tuolle laitteelle. Täällä ollaan eilisestä illasta saakka harjoiteltu kävelemistä oikeen innolla! Kolme askelta otti tuo rakas äsken tuossa! :) konttaus on kuitenkin vielä selkeästi mukavampaa, eli en usko, että täällä ihan heti kunnolla kävellään. Hennas, mä laskisin kuumeeksi 38 asteesta eteenpäin. Nyt kahvia, ja sityen koitan asentaa läppärin johonkin kulmaan, johon pikkukädet ei yllä...
 
Terve!

Kuvat otettu. Hirmuisen mukava täti oli meidän kuvaaja. Oikeen mun makuun! Touhotti ja rallatti muksujen kanssa taukoamatta sen koko kaksi tuntisen, mikä sessioon kului. Sai hijaisemmaltakin jöröjukalta humyn irtoamaan. Tuli varmasti kivoja kuvia. Nyt vaan odotellaan nelisen viikkoa ja sitten maksetaan! Niin ja hauskaa oli, että otettiin lopuksi ryhmäkuva koko sakista!!!!!!!!!!!! Eipä tuo meijän pikapiipertäjä meinannu millään pysyä aloillaan.... Sai sen pikkuisen nimettömän tyttövauvan siihen jalkoihinsa valkoiselle lampaantaljalle köllimään. Ja heeeeee..sitähän sitten kovalla kädellä hellimään! Vauvan äiti joutui lopulta kääntämään pienokaisen pois päin Venlasta, että saatiin homma toimimaan....

Täällä on kanssa nuo pikkukädet kyllä kovin sukkelat jokaiseen johtoon, nappulaan ja kaukosäätimeen... Televisoin ääniä tää säätää kuin vanha dj konsanaan. Kiva kattoo jotain "obladiita", kun tyttö pyörittää volaa holtittomasti!!!! Ja mies on keraan, huom, vain kerran antanu tän näpytellä läppärin näppäimiä... niin arvatkaa vaan mkä tappelu on nykyään päästä ite koneelle jotain tekemään....

Ahaa... tuolla kopsutellaan taas niitä tyhjiä vauvanruoka-purkkeja, jotaka olis menossa
lasinkeräykseen... Miten se aina kerkiikin ne löytämään???

ps. joku taikavoima muuten valvottaa tätä tapausta täälläkin. Just tollain nukahtaa hienosti. No broblem! Sitten kuluu tunti tai puoltoista ja alkaa itku! En ymmärrä? Kaipa se maailma on taas uusi ja kummallinen!


 
 
VOI PERKELE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä oon niin täynnä noita hulluja naapureita. Nuo on aivan pimeitä. Kuulisitte kuinka ne nytkin tuolla karjuu. Vanhemmat ja lapset, kaikki yhdessä. Taitaa isä olla töissä kun kovin ääni/kiroilu puuttuu. Tuo on niin alkeellisen kuuloista touhua, säälittävää. Jokapäivästä riitelyä ja huutamista ja pahenee vain. Muistinvirkistykseksi: toka-, viides- ja seiskaluokkalaiset pojat asuu samassa huoneessa. Ja ne ottaa niin kovaa yhteen. Eilen siellä jopa vähän soviteltiin illalla, olisko ollut se seiskaluokkalainen joka huusi, että nyt **** rauhoittuu ja äiti lopettaa ton vittuilun!!! [:-] Ja täällä ei tosiaan olla mitenkään korvat höröllä, mutta hyvin kuuluu meille kaikki. Ja kukaan lapsista ei harrasta mitään ja mitään niiden kanssa ei tehdä. Äiti hyppää ratsastamassa. Sehän on pääasia että äiti saa harrastaa... Kun oli oikein POKAALIPALKINTOKIN joskus jossain kilpailuissa. Mä voin ostaa sille sen pokaalin jos se sais vähä satsaamaan tuohon touhuun.
 
PUUUUUUUUH. Nyt voi rauhoittua.
 
Ailimen talouteen taputuksia ensiaskeleista. Hellunen näky varmasti <3 Toivottavasti ei tule haavereita.
 
Sitten vielä minun päivän ilonaiheita: Selkä on kunnossa! En olisi ikinä uskonut, että asiassa pääsee taaksepäin ja arki tuntuu taas paremmalta kun jaksaa. Huippujuttu! Miehen pomputtelussa ja nostoasentojen huomioimisessa kiitos.
Ja kävin työpaikalla nuuhkimassa ihanaa ilmapiiriä. Rauhallinen päivä ja työkaverista oli tullut paappa, tarjosi omppupiirakkaa, jädeä, kaffia.... Ja skoolattiin alkoholittomalla shamppanjalla. Osuttiin siis pojan kanssa paikalle juuri oikealla hetkellä! Oli ihanaa nähdä sitä jengiä.
 
Mies yövuorossa ja minä meen kohta nukkumaan. Yhdeksältä viimeistään, ihanaa.
 
Perjantaita!

Aloitin eilen näpertelyn sen bonakampanjasta palkinnoksi valitsemani kuvakirjan kanssa. Huh ja blääh! Kyllä siinä saakin tehdä hommaa. Sen sata kuvaa, rajausta, säätöä, kääntöä, pohjaa, tekstiä... [8|][X(][;)]

Maariselle taputukset hyvin menneestä kuvauksesta! Minulla on täällä meidän seudulla yksi suosikki valokuvaaja, joka on AIVAN IHANA! Yritän saada hänelle ajan Pinjan kuvausta varten. Nainen tämäkin ja melkoinen räpätäti. [:D]

Tänään tai huomenna mennään miehen kanssa jouluostoksille! Ehdotin eilen, että ei ostettaisi ollenkaan lahjoja toisillemme, mutta mies ei siihen suostunut. Tai siis suostui siihen, että ei ITSE osteta, mutta minulle JOULUPUKKI kuulemma saattaa niitä tuoda... [&:] Tytölle olisi tarkoitus ostaa muutama lahja: pulkka ja Reinot. [:D]
 
No jo on naapurit Ampulla. Tosi ikävää kuunneltavaa ja kuinka ikävää olisi olla yksi perheen pojista[:(] Jostainhan se esimerkki heille on tullut, eikä tarvi kaukaa hakea näköjään. Oliko tuon perheen nuorimmainen sama poika, joka kävi teillä seurustelemassa ja keksiä syömässä?
No, kohta olette muualla!

Kuvat ne vaan on kivoja ja vielä kivempaa kun joku muu ottaisi ne[:D] Meillä on se joulukuva edelleen ottamatta. Tänään käyn Valon kanssa kangaskaupassa tonttulakkitarpeita hakemassa ja sitten viritellään joulukuvaa. Harmaa villahuopa ja jotain jouluista. Mies on saanut joskus lahjaksi ulkomaantuliaisina psykedeelisen joulukuusen. Noin 40 cm korkea keinokuusi, joka vaihtaa himmeästi väriä ja valot oksien päissä tuikkivat. Aika levotonta katseltavaa jos olohuoneessa olisi. Viime talvena se oli käyttävättömässä huoneessa ikkunalla. Yleensä en tykkää tuollaisista riemunkirjavista värivaloista ollenkaan, mutta tämä menee jo niin yli. Hauskin se oli navetan ikkunalla edellisessä kodissa. Nyt siis saa tulla ehkä joulukorttikuvaa somistamaan, luulisi pojankin malttavan istua katselemassa kuusta sen verran saa räpsittyä sopivan otoksen.

Huomenna on minulla taas "vapaapäivä". Menen ystävän kanssa kaupungille luuhaamaan joulua silmällä pitäen. Mikäs sen mukavampaa!

Hei Benji, pikkukävelijä! Ei meillä vaan vielä. AMaailma avartuu kertaheitolla ja saa äiti ja isä juosta yhtä nopeasti kohta perässä, kun poitsu ehtii ihan kaikkialle. Ja joo, kaikki nappulat, pistokkeet, kaukosäätimet, kännykät ja muut ihanat ne kiinnostaa ihan liikaa.
 
Hyvää huomenta! Perjantai. Miten se on taas?

Voi hysseröt tätä mun huumorin tajua.... Ampun viestin kirosana aloitus räväytti meikäläisen nauruhermot... Vaan itse sadattelun aihe kyllä hiljensi! Tuo on niin tyhmää ja turhaa tuommonen jatkuva tappelu. Toisissa perheissä kun se tuntuu olevan ainut kanssakäymisen muoto. Niimpä niin... aikoinani kun muutin yksin omilleni, heräsin ensimmäisenä kerrostalo-aamunani seinän takaa kuuluvaan perheriitaan! Itku tuli itelle silmään, kun luulin muuttaneeni johonkin kolhoosiin..köyhälistö kortteliin, slummiin..... Tuli äitiä ikävä! Mun uuden elämäni eka aamu!!!!!!!! Vaan sepä osottautu kans tollaseksi jokapäiväiseksi "kuulumisten" kyselyksi... Plääh...

Täällä on LUNTA! Eilen illalla lähettiin oikeen perheenä iltakävelylle. Tyttö pulkkaan ja sinisen hämärää tietä metsän ja pellon rajassa porkkaamaan. Venla huokaili ihmeissään ja töllötti meidän tummia hahmoja.
Isi välillä vilautti taskulampulla, niinkuin taikuri.... ho-hoooo... ja sai pikkuihmisen kikattamaan! Nyt se aika on koittanut, mistä viime talvena haaveiltiin: pulkka-ajelut peltotiellä!!! Lampaantaljakin tuli kaivettua.... jos sinne pulkkan, kun vaunuihin se ei taida enää mahtua tytön kanssa..

JOULUOSTOKSET!!! Meillä ei olla moneen vuoteen harrastettu kyseistä lajia. Vaan, mikälie hulluus iskenyt
tähän äitiin... Nyt mulla olis oikeen INTO lähteä hipistelemään KAIKKEA kivaa! Kääriä kauniita kiiltäviä papereita lahjojen peitoksi. Soittaa joululauluja ja kihartaa saksenkärjellä lastunauhaa kippuralle paketin päälle! Voi että! Ja sen lisäksi, että kaupoille tekisi  mieli, niin ajattelin alkaa kutomaan ILOLAPASIA kaikille kakaroille. (ilosanomaa kaikille kansoille... heh) ILOLAPASET on sellasia riemunkirjavia kudelmia, mihin neulotaan mahollisimman paljon eriväristä... Kaikki seitsämän veljeksen viime-edellis-ja tämän vuoden lankakerien jämät käy loistavasti!!!!

ou ou... BENJILLE täältä hämeestä fanfaareja ensiaskeleista!!!!!!!

Nyt nää olis semmosia, jotaka lähtis ulos! Moi!

ps. talitinttien, hömötiaisten ja töyhtöhyyppien lisäksi linnunruokapaikalle on ilmestynyt valtava närhi. Vaaleanpunaisen ruosteen värinen löysäposki siniraitaiseinen sivusulkineen..... Vaikka komea onkin, niin millä hitolla sen pois häätäää? Se syö kaikki pikkulintujen murkinat. Kuus talipalloo roikkuu tuolla tyhjänä!
 
Hehe, no joo, Benjin askeleet on kyllä edelleenkin kovin huteria, ja luulen, että aika pitkään menee vielä, ennenkuin kävelystä tulee se tärkein etenemistapa. ;)

Mä täällä miehen kotiinpaluun (se oli TAAS reissussa) kunniaksi oon vähän yrittänyt siivota täällä. En kyllä paljoa. Haha. Makkarissa on hirveä kaaos, kun likaiset ja puhtaat pyykit iloisissa kasoissa seilailevat ympäri nurkkia. Ärh. No mutta, ainakin olohuone on nyt vähän edes siistimpi. Tuulettelen tässä samalla. Tuli kyllä tuuletellessa mieleen, että mikähän sen hyötysuhdekaan sitten oikein on, me kun asutaan oikeasti vilkkaasti liikennöidyn tien vieressä, ja vielä bussipysäkkikin tököttää tosiaan tuossa Benjin ikkunan alla.

Eilen oli niin kipeä pää illalla, että painuin itse pehkuihin vain vähän yli tunti sen jälkeen, kun olin laittanut Benjin unille. Eli nukkumassa olin jo varttia vaille yhdeksältä! Milloinkohan olen viimeksi mennyt noin aikaisin nukkumaan? Aamulla oli kyllä mahtavaa herätä, kun ei väsyttänyt! Taidan ottaa tämän tavaksi. Yleensähän menen nukkumaan vasta joskus yhden aikaa yöllä...

Tosi ikävä tilanne siellä Ampulla. Tai siis naapureilla. Tiedä sitten, että kuinka ongelmalliseksi he itse tilanteensa kokevat. Hienoa, että selkä alkaa olemaan kunnossa! Nyt toivotaan, että pysyy hyvänä vastaisuudessakin. :)

Hennas, mun mies ei myöskään ole tuon ei lahjoja-idean kannattaja. Mä taidan pyytää tänä vuonna lahjaksi luomukosmetiikkaa ja kestävän kulutuksen tuotteita.

Mä vielä arvon, että tehdäänkö me Benji-aiheiset joulukortit vai ei... Kameran laturikin on hukuksissa...

Oijoi, Maarinen, ihanaa pulkkaretkitunnelmointia! Voi, kun jouluna olisi lunta! Pääsisi Benjaminkin pulkkailemaan! Sormet ristiin kaikki!

Mä heitän kledjut päälle, ja lähden synttärilahjaostoksille (päättänyt ostaa ekoleluja), synnytysvalmennuskurssilla tavatun ekan kaverin vauva täyttää viikonloppuna vuoden. :)
 
moi

mä palailen tätä foorumia seuraamaan, olin täällä kakkosen odotuksen ja vauva-aikaa mutta jäi sitten. Hengissä ollaan mutta rankkaa elämä, mies paljon poissa kun rakennetaan omakotitaloa, mä hoidan lapsia kotona. ehkä alkuvuodesta pääsee muuttamaan. Lisää myöhemmin tarttee mennä laittaa pikkulikkoja maate.
 
No, moi! Ja moi Taku! Tervetuloa palstailemaan! Taidan sinut muistaakin. Ja nimimerkin oon hoksannu tuolta yltä toisinaan. Täällä me muutkin "rankan" elämän uuvuttamat pakerretaan!!!!!!! Minnekä päin te sitä omaakotia olette rakentamassa?

Rankasta elämästä... viuh.. mua taas vaihteeksi ottaa päähän nämä yksinäiset illat! Luulen, että seuraan Ailin eilistä esimerkkiä ja koitan suorittaa itteni höyhensaarille ennen keskiyötä. On se sen verran ihanaa herätä aamulla nukkuneena puuron keittoon.

LAIHDUTTAAko täällä enää kukaan? Minä löysin itsestäni taas sen saman läskimahan... Nyt oo jopa parina iltana koittanu tehä jotakin jumpan tapasta... Venlaa se huvittaa kovasti! VAAN nuo maha makkarat haittaa vatsalihasliikkeiden tekemistä! JOOO! Koita siinä reippaasti nostoja, kun ihraa puskee väliin ja pistää puuskuttamaan. Hitto. Nyt on kyllä saatava tuloksia! Kun en siis pysty ees sovittaa farkkuja. Viimeks ostin semmoset neljän euron halvat pitkikset, itku kurkussa, farkkujen sijasta. (kävin siis jo toistamiseen sen nappiepisodin jälkeen sovituskopissa..) Mies sano, että hulluko siinä jouluksi laihdutat! No hullupa hyvinnii, hullu!

Mitähän sitä piti??? RUOKA-ASIAA. KYSYMYSTÄ. Niin, joko te olette päässeet kiinni perheen yhteisiin ruokiin "vauvan" kanssa? Huomasin tänään, että meillä ei ole aikoihin porissu pata pelkästään Venlan eväille. Vissiin kaurapuuron jos erikseen keitän valmiiksi, niin se on ainoo! Mies teki tänäänkin riisiä ja kanaa ja sitä samaa evästä tuo söi ihan tohkeissaan. Isäntä oli keittäny ne kanat kevyesti maustettuna ja otti sitten tytölle vähän filettä ja kippasi meidän satsin vokkiin chlien ym.mitälie-mausteiden kanssa.

Mites ne hernekeitot, pavut, kaakaot... joko niitä saa antaa? Kait niistä oli puhetta, mutta mä en kyllä muista! Ja liittyen aiheeseen, me hoksattiin kaupasta vanha kunnon cuscus! Ja tuolle maistuu! Ja kalapuikot ilman niitä "kuoria" on lähes hitti-tuote tytön lautasella! (pakotin tuon kulinaristi miehen kerran ostaa niitä..se kun ei ole ikinä kuulema laittanu mokomaa roskaruokaa... ja hyväähän tuo oli)

Nonniin. Mulla pää sekaisin omista hiljaisista ajatuksista. Meen ajattelemaan ne loppuun...
 
Maarinen, täällä ei vielä laihdutella, vaikka tarvetta alkais vissiin ollakin. n. 3 kertaa päivässä imettäminen ei näköjään vie kiloja ihan yhtä paljoa, kuin se aikaisempi 6-9 kertaa päivässä... Huomaan, että maharöllöä alkaa tosiaan kertymään. Ja kaksoisleuka! Oivoi! Mies sanoi, että en viikonlopun jälkeen enää saa herkutella niin paljoa kuin tähän mennessä, auts. Ja liikkumaankin vissiin pitäis alkaa, ois ehkä selällekin hyvä. Tuossa meidän kulman takana olis yksi kiva sali, haluaisin sinne mennä... Siinäpä muuten joulupukille oiva vinkki, salijäsenyys! Joo!

Ja ruokajutuista: vielä saatan joskus keitellä Benjille erikseen ruokaa, mutta tosi usein syödään samaa. Eilen me herkuteltiin hutspotilla (hutspot=peruna-porkkana-sipulimuusia), lohella ja höyrytetyillä parsa- ja kukkakaaleilla, sekä herneillä. Mä en edes lisäile omaan annokseeni enää suolaakaan usein, on alkanut taas vähäsuolainenkin ruoka maistumaan. :) Cuscusista Benji tuntuu tykkäävän kanssa, joku aika sitten tarjoilin sitä. Prismasta ainakin saa muuten täysjyvänä tuota myös, tykkään siitä itse henk. koht. enemmän. Ja itsetehtyä hernekeittoakin tarjoilin toissaviikolla, vaikkei sitä ehkä vielä saisikaan muka antaa? Oli Benjin mielestä ihan hyvää, eikä ees pierettänyt. ;) Sama muuten sipuleiden kanssa, ei tuo niistä sen kummemmin piereskele. Ja eikö se niin ollut, että 1-vuotiaina nuo lapsoset jo periaatteessa sais syödä ihan samaa ruokaa kuin mekin? Eihän Benjilläkään ole enää kuin 1 kk siihen!

Edit: Taku, tervetuloa takaisin!
 
Huomenet!
 
Juu, pahoittelen hieman tuota räväkkää kirjoitustani viimeksi [:D] Tässä vaan aivan sivussakin turhautuu tuohon naapureiden hommaan. Ja oli se juuri tämän perheen juniori joka meinasi kesällä muuttaa meille.
Ostin lapsille joulukalenterit ja annetaan ne kun muutetaan. Vähän jotakin positiivista lapsille.
 
Pikkuvauva on saanut hirveästi energiaa ja voimaa, massu jo hypähtelee iltaisin ja saa jo katsella sen touhuja.
Mahasta päästäänkin tuohon laihduttamiseen, otetaan sellainen kesäkampanja huhtikuun alusta niin mä oon FÖLJYSSÄ! [:)] En mitenkään rajusti, mutta vaunulenkein ja herkuttomuudella voisin osallistua. Itse en kaipaa laihduttamista niinkään, mutta lihaksia ja voimaa ja kiinteytymistä VOI KYLLÄ! Pyöreiden kankkujen metsästys alkaa.
 
Vaunulenkit on muuten surkastuneet ainakin täällä, liikkuvainen poika ei enää kovin pitkälti nauti vaunuissa istuskelusta vaan alkaa helposti vääntelehtiä. Kyllä sellainen tunti menee, mutta ei pidempään.... Ja kyllä tuntiin on marssimista jos meinaa vaunuilla kauppaan. Takaisin tullessa, tuossa lähikoulun kohdalla alkaa se vääntelehtiminen ja kitinä. Kesällä se vaan makasi siellä pelkissä vaipoissa niinkuin makkara. [:)] En ole ihan varma hyödyttääkö hankkia kaksosrattaita keväällä.... Ehkä on pakko kuitenkin!?!
Päätin muuten, että esikoinen saa pitää pinniksen vielä jonkun aikaa ja ostetaan vauvalle sellainen kattoon tuleva kangaskehto, kengurupussi. Löysin kuitenkin ihanat sängyt lapsille ja pitihän ne ostaa kun kävi flaksi ja löysin antiikkimyyjältä kaksi samanlaista yli satavuotta vanhaa päästävedettävää talonpoikaissänkyä isoilla tassujaloilla ja hieman koristelluilla päädyillä. UPEAT!! Pitää vaan hioa ja maalata, niistä tulee valkoiset ja on tosiaan huippua kun ne on samikset ja tulevat samaan huoneeseen. Lyhyimmillään ovat 103cm ja pisimmillään 203cm, mutta melko kapeita ja viimeistään teineille saa sitten hankkia leveämmät. Haetaan ne huomenna kotiin KUN TÄTÄ TAVARAA EI VIELÄ TARPEEKSI OLE muuttoa varten. Silloin pitää ostaa kun löytää hyvät/halvat/ihanat.
 
Hyvää viikonloppua kaikille!!! <3 Täällä katsoo peilistä sen näköinen Pepita että pitää painella suihkuun. Pepitasta tuli mieleeni se, että kertokaa ihania tyttöjen nimiä mitä jäi käyttämättä viimeksi... Naisellinen ja lyhyehkö nimi tilattu. Harvinaisempi mutta ei väkisin väännetty. [:)]
 
Hei vaan lauantain tekijät!

Hyvin alkaa laihdutus. Suklaakakku uunissa. Lihasoppa kattilassa ja mies kaupassa ostamassa VOITA! Mutta sain eilen rehkittyä 60 vatsalihasta ja samanverran selkää ja takapuolta..... Ja sitäpatsi me ollaan menossa ulkoiluretkelle ja tuo kakku tulee evääksi termospullokahvin kanssa.....

Amppu: Aada.... siis nimi joka jäi käyttämättä... ja Liina (sieltä Vaahteramäen Eeemelistä) Ja meillä pyöri myös mielessä Vieno, Vilma, Viima, Viola.... ps. viimeyönä unessani hoitelein Venlan pikkuveljeä, jonka nimi oli Viljo! Niinkuin oma isäni ja mieheni isä.... Voikun ne olis enteitä!!!!

Minä hypin riemusta täällä noista AMPUN ostoksista! Vitsi mikä tuuri sulla käy! Tulee IHAN SAIRAAN MAKEET sängyt!!!!!!!!! Ja hei, meidän piti kans ensin hankkia Venlalle se katosta roikkuva kehto! En vaan saanu enää mitään henkilökunta etuja, niin jäi tilaamatta! Se on niin paras, se kehto! Että jos se pikkuViljo vielä tulee tähän taloon asumaan meidän lapseksi, niin sinne kehtoon heilumaan HÄNET haluaisin!!!

JOULU muuten on ihan kohta! Tänään jo 20 päivä marraskuuta!!!! Voi veljet! Eilen katselin vuoden takaisia valokuvia haikeana ja pääsin Venlan syntymä-kuviin!!! Kyllä on aika menny nopeasti. Todella!
Ja meidän silloinen palstahan komeili nimellä: "Joulukuun täystäpinät ja tosi toimet!" HIENOA! Sitä ei kyllä unoha ikinä!

SYÖMISISTÄ. Niin, nytte kun tuo syö samasta padasta, niin täytyy vissiin alkaa itekin kiinnittämään huomiota enempi sen ruoan terveellisyyteen. Ja monipuolisuuteen. Että ois sitä vihreetä, keltasta ja punasta.... sopivasti! Mummo, se viisas, sanoi että jos olet päivän aikana syöny kaikkia värejä, niin kyllä tullee reippaita lapsia! Miten se ihminen olikaan niin kekseliäs? Eikä me penskat edes ajateltu väriliityja tai vesiväri nappeja!!! Alettiin miettimään, että keltasta vois olla: kala, peruna, makarooni, puuro....jne.
Nyt tuntuu että, kun ei ole erikseen tytölle keitelly, niin on menty vähän riman ali... hyi hyi.... Mutta punasena se sai eilen punaherukoita!!!!!! ja tänään saa tota lihasoppaa. ( Liha=punasta!)

Oiiiii, nyt se suklaakakku tuoksuu......
 
Moi mammat,

Täällä ilmottautuu nolo-laihduttaja...tulos siis ihan nolla. Ei onnistu ei. Pitäis kyllä...Mites Elegialla oli tulokset siitä goElegiago-projektista? Mietin vaan että pitäsköhän itekkin rueta siihen projektiin...Vähän samoja ongelmia kuin Maarisellakin, eli tulee ne makkarat eteen kun yrittää vatsoja rutistaa[:D]

Hihittelin taas täällä yksikseni kakkasille raktorin renkaille...teillä kyllä sattuu ja tapahtuu.[:D]

Onnea Valolle, eka yksivuotias[:D] Huoh...meilläkin jo 2 viikon päästä. On aika kyllä menny äkkiä.

Täällä otettiin ekat askeleet reilu viikko siten uimahallissa, kotona ei sitten viikkoon tapahtunu mittään. Nyt on jo vähän pidempiäkin pätkiä tepastellu. Mutta joo, niin kuin Benjikin niin pääasiassa edetään konttaamalla.

Sannalle ja Ailimelle tsempit kellarin suhteen. On  kyllä tosi ikävää. Sannalle kanssa suositan ehdottomasti yksityistä gyneä vielä. Voin kuvitella mikä paine tilanteesta tulee. Tuntuu itellä että vasta nyt melkein vuoden jälkeen ne hommat alkaa luistaa.Ja mulla ei siis ollu mitään pahoja repeämiä, ja muutenkin toipuminen oli nopeaa. Tsemppiä sinne siis!

Halipossulla oli ihana isänpäiväylläri ja matkakin kuulosti ihanalle. Harmi jos sulla hormonit vetää mieltä matalaksi. Voimahaleja ja tsemppiä täältä pohjoisesta. Täälläkin välillä tosi kova ahdistus rinnassa, mutta onneksi on vielä ainakin helpottanu...

Mulle sattui aikamoisen kummallinen tapaus torstaina. Kävelin lähiapteekkiin sisään asiakkaana ja tulin sieltä ulos työntekijänä...huh huh. Olin siis vaunulenkillä ja piipahdin apteekissa niin avasin sitten vähän suurta suutani ja huomasin kohta istuvani apteekkarin huoneessa tukka märkänä ja pipo silmillä. No niillä sattu olemaan hirmu pula työntekijöistä, niin ihan huomaamatta lupauduin sinne töihin. Mutta siis vaan keikkatöihin. Aloitan maanantaina...vitsi kun jännittää ihan sairaasti. Ensi viikolla oon siis 12 tuntia yhteensä töissä, mutta jatkossa ajattelin että jos sais tehdä vaikka 20-30 tuntia kuussa niin ei kävis liian raskaaksi...[:D]

Mukavaa viikonloppua teille mammat ja vauvat ja yksi taapero[:D]

ps. noita tyttöjen nimiä niin meillä oli vaihtoehtoina Silja, Neela ja itse tykkäsin Kerttu-nimestä mutta mies ei lämmenny yhtään...
 
Elegia elä masennu, kyllä varmasti kun lääkitys saadaan kohilleen niin kilotkin lähtee. Tuo sairaus on onneksi helppohoitoinen heti kun oikea annostus vaan löytyy, ja niin kun tiedätkin niin kilot johtuvat varmasti ainakin osittain siitä että kilpirauhanen ei kunnolla toimi. Tsemppiä ja voimahaleja sinulle myös!
 
Takaisin
Top