Marraskuun makeat

Jostain täysin käsittämättömästä syystä nukun paremmin! [:-] En oo nyt kahtena yönä peräkkäin noussut KERTAAKAAN pissalle yöllä. Toki oon heräillyt, mutta ihan vaan pöpperössä kääntänyt kylkeä ja jatkanut unia, en edes muista kaikkia noita heräämisiä. Pitäs ihan mielenkiinnosta vetästä viiva paperille joka kerta ku kääntää kylkeä [:D] Yhteensä nukun aika tarkkaan 8 tuntia, jonka jälkeen ei toivoakaan uudelleen nukahtamisesta. Mun veikkaus olisi, että nukun neljä kunnollista unisykliä, joiden välissä sitten aina havahdun kääntämään kylkeä. Eli päivisin olen ihan suht pirteä, perusväsymys on, mutta ei päiväunitarvetta eikä sellasta koomaamistakaan esiinny.

Mutta voitteko kuvitella, että olen kehittänyt tästä ongelman. Aloin miettiä, että jos mun ei tarvi öisin käydä enää pissalla, onko vauva mennyt jotenkin "huonosti", koska ei paina enää mun rakkoa koko ajan. Ja tarkoittaako se, että ei toivoakaan synnyttämään pääsystä [:D] Hohhoijaa... Mitä jos vaikka nauttisin siitä, että nukun olosuhteisiin nähden hyvin pitkästä aikaa??

En oo tähän asti koskaan ollut mikään jouluihminen. Kun perhe on mitä on, niin joulut on ollut mun kokemuksena aika hirveitä. Mutta nyt kun meistä tulee ihan oikea perhe, olen alkanut innostua koko touhusta. Ihan säädyllisesti kuitenkin [:D] En edelleenkään ole krääsän perään, mutta piparien tuoksu, jouluvalot yms. Ah. Ja tänä jouluna voidaan hävyttömästi käyttää vauvaa hyväksi, eikä meidän tarvitse mennä tuskailemaan minun perheen luokse. Ihan hirveää, mutta ah niin ihanaa mulle [:)] Haaveena olisi hetikohtapian viettää joulut kotona ja että muut tulisivat meille. Olisi kiva itse ruveta tekemään joulua, mutta ei siinä tähän asti ole ollut mitään järkeä kun kaikki joulupyhät on vietetty aina jossain muualla.

Niin joo muuten. Olen alkanut itkeä ihan päivittäin. Ilman mitään syytä siis. Tai että kun tähän mennessä olen itkenyt aina kun näen pieniä vauvoja tai jos on tapahtunut jotain hirveää, kuten ne pienet possut jotka paloivat [:(] Mutta nyt siis itken joka päivä ihan yhtäkkiä kun istuskelen vaan sohvalla ja möllötän. Kai se on jotain turhautumisen purkautumista sitten. Vauvan syntymän jälkeenkin varmaan itkeä vollotan koko ajan, kun se on niin söpö pallero [:)]
 
^ Sinulle iski Babyblues etuajassa. Niin siitä Babybluesista... En tuota muistanutkaan, tuli vain Pääskysen viestistä mieleeni, että ihan oikeasti minulle on JOKA kerta pari päivää vauvan syntymän jälkeen iskenyt se mieletön vollotus. Jotain hormonitoiminnan muuttumista se merkitsee ja menee aika äkkiä ohi, mutta siis silloin itken ihan koko ajan ja joka juttua.

Nyt keittiön siivoukseen ja taatelikakun paistoon!
 
meemi: Siis itse asiassahan mulla on se sarvikuono olemassa, kun viime keväänä ostin sen kesän allergioita ajatellen. En sit oo vieläkään kuitenkaan sitä kokeillu... Jotenki kauhee kynnys siihen, en ees tiijä miks. Täytyy nyt varmaan jo viimeistään sit kokeilla et miten se toimii. [:-]

Ja kiitti tsempeistä kaikille, niitä tässä kyllä tarvitaankin! Tänään on ihan HIMPUN verran parempi olo kuin eilen, mutta edelleen nokka vuotaa, silmät vuotaa, yskittää niin että sattuu ja nyt uutena on sit toinen korvakin lukossa... [:D][:(] Great! Jos sit tämänkin päivän vielä ottais ihan pelkän levon kannalta... Vähän kyllä ärsyttää, kun oikeasti haluaisin laittaa joulua meille, mutta kun sitä varten pitäis ensin järjestää toi kirjahylly kuntoon ja toisen hyllyn päällinen... Ja sit tein toissapäivänä piparitaikinankin, joka nyt sit vaan oottaa tuolla jääkaapissa leipojaansa. Haluaisin leipoa, mutta en kyllä jaksa seistä enkä kaulita taikinaa, eli ei tuu mittään siitä ainakaan vielä tänään.

tättärä: Joo, uskon että niillä on varmaan kaikki tropit siellä synnärillä, että synnytys sit onnistuis vähän hankalammissaki olosuhteissa. [:)] Mut ois vaan niin paljon kivempi, jos ei tarttis olla ainakaan ihan näin kipee, kun siinä on varmaan muutenki kaikkea nähtävää ja koettavaa...[;)] Ja mä siis mietiskelin muuten jo aiemmin sillon, ku sä olit siellä TAYSissä, että kun ne anto sulle sitä Bricanyliä supistusten hillitsemiseksi, että aika jännä juttu... Mulla on nimittäin mun hoitavassa lääkkeessä (Symbicort) mukana sitä Bricanyliä ja sitä mä normaalistikin käytän koko ajan joka päivä aamuin illoin kaks inhalaatiota. Ja nyt ku oon kipee, niin ohjeena on, että saa ja täytyy ottaa maks 4 kertaa päivässä se kaks inhalaatiota. Ja sit lisäks vielä avaavana lääkkeenähän mulla on just Bricanyl, eli nytkin oon kahtena yönä joutunu ottamaan sitä yöllä, kun ei henki kulje... Että siirränkö mä tässä omatoimisesti nyt sitä laskettua aikaa sit eteenpäin?? [:D][:D]

Ja siis teijän tontut kuulostaa just ihanilta! [:D][:D]

Meillä on täällä kerrostaloasunnossa keskuslämmityssysteemi, joka kyllä mua on ainaki ottanu nyt päähän. Täällä on koko ajan 23-24 astetta lämmintä, ja mullehan se on tän oman henkilökohtaisen lämpöpatterini kanssa ihan liikaa. Eli hiippailen t-paidassa ja ilman sukkia täällä, kun on niin kuuma. Ikkunaa tai parvekkeen ovea pidän auki aina välillä, että saan edes hetkellisesti laskettua lämpötilan 22 asteeseen. Ja huoltoyhtiön mukaan pattereiden termostaatteja on turha vääntää, kun koko talo on samoilla lämpötiloilla no matter what. [>:]

Eli mielelläni antaisin täältä meidän lämmöstä vähän teille muillekin! [:)] Katotaan sit kun vauva on ulos mahasta mua lämmittämästä, että kuinka mulle sit sopii tää lämpötila.[;)]
 
Voihan hiivatti tätä lobotomiaa. Mulla on lukenu meidän ilmotustaululla jo pari viikkoo Hyvin Isolla että synnytysvalmennukset 30.11 ja 7.12 nla:ssa jne. Noh tänään sit puol neljän aikaan tajusin tuon tekstin, ja päästelin ärräpäitä pitkän litanian. Tunti aikaa joo, ei siin muuten mitään mutta leivinuunissa tulet, just laittanu perunat kiehuun ja kastikkeen tuleen. Onneks oli suht pieniä pottuja ja jauheliha kastike kyseessä, kerittiin jopa syödä ennen valmennusta, ja kotiin kun äsken tultiin ni uunista löyty vielä hiillosta tuhkan alta. [&:][:@][:D][8|]

Tättärän joulutonttu-kuva oli munkin mielestä aivan ihana. Kyllä itekin varmaan tekisin siitä kortit ainakin sukulaisille [;)] ja tosiaan, kyllähän niitä aina voi koneella muokata niitä kuvia, ainakin jonkun verran [:)]
Mulla korttipohjat oottaa yhä edelleen laatikossa tekijäänsä... Meinasin kyl tänä vuonna mahd vähällä vaivalla ne näprätä, ite joka tapauksessa teen mutta on ehkä hieman vähemmän koristeelliset ja taiteelliset tällä kertaa. Mut eikös se ajatus o tärkein [:D]
 
Eve78: Hassua, meillä on ihan sama lääkitys astman suhteen. Symbicort + Bricanyl. Itsekin mietin tuota samaa juttua bricanylista kun tättärä siitä kertoi... Noh, ehkä noi inhalaatiot ei aja kuitenkaan ihan samaa asiaa? Kokeile ihmeessä sitä sarvikuonoa. Itse käytin sitä todella ahkeraan viime keväänä siitepölyaikaan. Se oli ihan uskomaton apu kun nenän limakalvot oli niin ärtyneet. Kyllä olin itsekin eka kerralla vähän epävarma, että kaataa nyt vettä nenästä sisään... [8|] Mutta uskomatonta kyllä - ei tunnu yhtään pahalle kun siinä on sitä merisuolaa joukossa. Täytyy vaan pysyä rauhallisena ja saada oikea asento.

Voi että mä jännitän huomista neuvolalääkäriä. Odotan ihan malttamattomana, että mitä kohdunsuulla on tapahtunut. Samalla saan tiedon mikä tilanne on vti:n suhteen. Tulis jo huominen... Nyt mä tietysti mietin sitä koko yön ja en saa sen takia nukuttua. [:D]
 
Takaisin
Top