Marraskuun juttelut

Mä itkin toissapäivänä PALOAUTOVIDEOILLE :rolling:
Pahin itkupotkuherkkyys on väistynyt, mutta edelleen vollotan kyllä herkästi.
Mun iho voi aika huonosti, ihotaudeille jälleen käy tieni siis ja kahden viikon sairasloma nyt kärkeen. Päänahka tuntuu kutisevan irti ja naama on kun hiekkapaperi. Kädet kuitenkin pahimmat.
Meillä on nuorimmainen ollut viikon kuumessa ja on huudettu (no ei oikeasti :tears:) yhdessä täällä kilpaa kun pikkumiehellä on niin kurja olo ja kieltämättä minullakin välillä ihan järkyttävä. Viime viikonlopulla iski vielä päänsäryn ja ajattelin, että miten voi olla näin huonoa 😁🥴

Tänään ilmeisesti rv10+2 :red-heart:
 
Mä itkin toissapäivänä PALOAUTOVIDEOILLE :rolling:
Pahin itkupotkuherkkyys on väistynyt, mutta edelleen vollotan kyllä herkästi.
Mun iho voi aika huonosti, ihotaudeille jälleen käy tieni siis ja kahden viikon sairasloma nyt kärkeen. Päänahka tuntuu kutisevan irti ja naama on kun hiekkapaperi. Kädet kuitenkin pahimmat.
Meillä on nuorimmainen ollut viikon kuumessa ja on huudettu (no ei oikeasti :tears:) yhdessä täällä kilpaa kun pikkumiehellä on niin kurja olo ja kieltämättä minullakin välillä ihan järkyttävä. Viime viikonlopulla iski vielä päänsäryn ja ajattelin, että miten voi olla näin huonoa 😁🥴

Tänään ilmeisesti rv10+2 :red-heart:
Paloautovideo 😂

Itsehän itken suunnilleen kaikelle vähänkään koskettavalle asialle joita telkkarista tulee tai lehdestä lukee. Pari päivää sitten oli äänikirjassa sellainen kohtaus että silmät kyynelissä kävelin koiran kans lenkillä ja kiroilin itseäni 😅Ja normaalisti en itke juuri koskaan…

Tsemppiä ihon kans taisteluun ja sen nuorimmaisen ☺️ Pari viikkoa niin sit pitäs helpottaa 🤞🏼
 
Hajusteet ja hajuvedet yöks. En käytä, puoliso ei käytä. Dödö on, mut ei mikään voimakas. Kuntosalin pukkarissa yks aamu oli joku oli vähän ennen mua käyttänyt runsaasti voimakasta hiuslakkaa. Teki pahaa.

Voihan paloautovideo. 🤣 Jonkin verran normaalia enempi herkistymistä myös täällä, eilen viimeksi Ensitreffit alttarilla päätösjaksoa katsoessa.

@vauvakuume ♡ kipeältä kuulostaa? Tuleeko sulle ihottumaa tai rikkoutuuko iho jotenkin? Mulla kuivaa myös, mut voi kuitenkin normaalia talvesta johtuvaa.
 
@Apilainen Kiitos kysymästä, mulla on aika paha atopia, olen siis kuiva muutenkin aina (hehe, kuiva-akka), mutta siis joskus iho rehahataa ihan mahdottomaksi. Nyt kämmenselissä on erikoista ihottumaa joka on vähän sellainen vesikellomainen, vuotaa kudosnestettä. Sain kortisonilla vähän pahinta vuotoa kuriin ja on nyt sitten kuiva ja hilseilee oudosti. KUTISEE niin kauheasti ja vuotaa ihan verta. Vuosia jo taistellut näiden kanssa, joskus pahenee enemmän ja kaikki talvet on muutoinkin tosi hankalia. 😥

Onneksi on yhteys tarvittaessa suoraan sinne ihotaudeille.
 
Mulla on hiusraja ihan täynnä sellaisia pieniä näppylöitä - edellisessä raskaudessa oli ihan sama. Yleensä mulla on todella hyvä iho, mutta raskaana ollessani en todellakaan hehku.
 
@Apilainen Kiitos kysymästä, mulla on aika paha atopia, olen siis kuiva muutenkin aina (hehe, kuiva-akka), mutta siis joskus iho rehahataa ihan mahdottomaksi. Nyt kämmenselissä on erikoista ihottumaa joka on vähän sellainen vesikellomainen, vuotaa kudosnestettä. Sain kortisonilla vähän pahinta vuotoa kuriin ja on nyt sitten kuiva ja hilseilee oudosti. KUTISEE niin kauheasti ja vuotaa ihan verta. Vuosia jo taistellut näiden kanssa, joskus pahenee enemmän ja kaikki talvet on muutoinkin tosi hankalia. 😥

Onneksi on yhteys tarvittaessa suoraan sinne ihotaudeille.
Auts, kuulostaa kipeältä ja jossain määrin tutulta. Mulle tulee joskus kellukoita sormiin. Mitään kortisonia tms en käytä, se menee ajan kanssa ohi. Mut kutiaa ihan kauheesti!

@rosalia mä oottelen kanssa sitä raskaushehkua! Milloin sen pitäisi alkaa? 😂
 
Heippa. Myöhäinen mukaanliittyjä tähän joukkoon. Ihana lukea muiden kommentteja samasta tilasta. Ystäväpiiristä ei ihan vastaavaa tilannetta ole kenelläkään niin kiva että pystyn samaistumaan tänne. ^^

Minulla vielä eka lapsi (1 keskenmeno alla) tulossa ja ei ihan helpointa reittiä. Tosi paljon jännittää tilanne. Mutta yritetään jaksaa marraskuun pimeydessä tarpoa eteenpäin.

Rv 11+6
 
Heippa. Myöhäinen mukaanliittyjä tähän joukkoon. Ihana lukea muiden kommentteja samasta tilasta. Ystäväpiiristä ei ihan vastaavaa tilannetta ole kenelläkään niin kiva että pystyn samaistumaan tänne. ^^

Minulla vielä eka lapsi (1 keskenmeno alla) tulossa ja ei ihan helpointa reittiä. Tosi paljon jännittää tilanne. Mutta yritetään jaksaa marraskuun pimeydessä tarpoa eteenpäin.

Rv 11+6
tervetuloa mukaan ja tsemppiä tulevaan!
 
Heippa. Myöhäinen mukaanliittyjä tähän joukkoon. Ihana lukea muiden kommentteja samasta tilasta. Ystäväpiiristä ei ihan vastaavaa tilannetta ole kenelläkään niin kiva että pystyn samaistumaan tänne. ^^

Minulla vielä eka lapsi (1 keskenmeno alla) tulossa ja ei ihan helpointa reittiä. Tosi paljon jännittää tilanne. Mutta yritetään jaksaa marraskuun pimeydessä tarpoa eteenpäin.

Rv 11+6
Onnea ja tervetuloa mukaan! Miten olet voinut?
 
Ajattelin aloittaa raskauden ajaksi uimisharrastuksen. Kävin tänään pulikoimassa, just ja just mahduin kokouikkariin, kun en kehdannut bikiniyläosaa laittaa päälle, se on varmaan just puoli kuppikokoa liian pieni 😂 menis kyllä päälle, mutta vähän liian semmonen povipommi-olo tulee sen kanssa 😂😂🙈 pitänee lähteä biksuostoksille...
 
@Kunu tervetuloa mukaan!

@vauvakuume ♡ mä kuulun talviatooppisiin. Onneks pääsee ite sen verran helpolla, että kunhan pesee happamalla pesunesteellä, niin yleensä pärjää. Muuten housujen riisuminen tuottaa aina sellaisen ihanan lumisateen 🙈

Täällä itketään kans vaikka mille. Ei sillä, itken muutenkin ties mille ohjelmille ja elokuville (Pokemon 1 elokuva on pahin ikinä!), mutta nyt myös mainoksiin osattu tuoda kyllä oikeat välineet mun hanojen avaamiseen 🙃

Rv10+1
 
Otettiin yksityisellä niin lääkäri ihan soitti ja paperiversio tulee etanapostilla. En tiiä yhtään miten julkisella puolella tulokset tulee.
Ai niin, niinhän se neuvolassa taisikin sanoa, että postitse tulee tulokset. Ja kuulemma soittelevat, jos niissä olisi jotain häikkää, mutta jos sieltä ei kuulu, niin pitäisi olla kaikki ok.
 
Mä en nyt siis yhtään ole varma, mutta eikö joskus ole voinut pyytää sitä sellaista kanyylimaista neulaa, jos suonia on vaikea löytää? Että siitä samasta saadaan kaikki... Mutta en kyllä vanno!
Ok, hyvä tietää! Täytyy ainakin kysäistä tästä vaihtoehdosta.
 
Onnea ja tervetuloa mukaan! Miten olet voinut?
Ihan ok kiitos kysymästä. Verensokerien kanssa on haasteita (Diabetes 1) ja jatkuva huono olo tekee töihin keskittymisen äärimmäisen vaikeaksi. Mutta eka kolmannes räpiköity läpi ja maanantain ultra/kötilö/lekuri selvittää varmasti jos kaikki on vielä kunnossa.

@typescript aloin kanssa tauon jälkeen viime viikolla uimaan. Ei siellä onneksi kukaan katsellut kun kaikenlaista vartalon kirjoa ja uimapukua löytyy ihmisiltä. Sinne vaan polskimaan.
 
@Kunu toivotaan, että vointi helpottaa hiljalleen ja saat myös sokerit tasapainoon. Ja mikä tärkeintä seuraavan ultran kuulumiset olisi hyviä. ❤

Mullakin on kaksi keskenmenoa taustalla, niin ultrat on tosi jänniä ja vähän pelottaviakin.

Näin unta, että sain neuvolasta kaksi tussia haisteltavaksi. Toista kuuluu käyttää maanantaisin ja toista perjantaisin, vartti kerrallaan. Ne auttaa, kun nenä on niin tukkoinen. 🤣 Viime yö oli taas katkonainen, valvoin joskus 2-3 aikaan ja tukossa oleva nenä ärsytti. En onneksi oo sairas, vaan se on ihan vaan tää raskaus.
 
@Apilainen voi apua! 😄 Raskausajanimppaus, vähintäänkin mielenkiintoista! 😄

Eilinen oli sellaista sumua, että tänään kävin apteekista hakemassa seaband-rannekkeet. Ihan sama onko oikeaa apua vai lumetta, mutta kunhan joku helpottaa. Huomenna ois seulan labrat ja kahden viikon päästä sit nt-ultra. Puoliso lähtee tänään työreissuun loppuviikoksi ja appiukko saapuu huomenna Bavan serkun kanssa meille, niin toivon, että saa olon pysymään jotenkin inhimillisenä 😊

Rv10+2
 
@Kunu toivotaan, että vointi helpottaa hiljalleen ja saat myös sokerit tasapainoon. Ja mikä tärkeintä seuraavan ultran kuulumiset olisi hyviä. ❤

Mullakin on kaksi keskenmenoa taustalla, niin ultrat on tosi jänniä ja vähän pelottaviakin.

Näin unta, että sain neuvolasta kaksi tussia haisteltavaksi. Toista kuuluu käyttää maanantaisin ja toista perjantaisin, vartti kerrallaan. Ne auttaa, kun nenä on niin tukkoinen. 🤣 Viime yö oli taas katkonainen, valvoin joskus 2-3 aikaan ja tukossa oleva nenä ärsytti. En onneksi oo sairas, vaan se on ihan vaan tää raskaus.
Mulla on myös nenä tukossa, vissiin kuuluu oireiden kirjoon 🤨 Varsinkin yöllä ja varsin ärsyttävää kun se herättää vessataukojen lisäksi 👌🏼
 
@Kunu toivotaan, että vointi helpottaa hiljalleen ja saat myös sokerit tasapainoon. Ja mikä tärkeintä seuraavan ultran kuulumiset olisi hyviä. ❤

Mullakin on kaksi keskenmenoa taustalla, niin ultrat on tosi jänniä ja vähän pelottaviakin.

Näin unta, että sain neuvolasta kaksi tussia haisteltavaksi. Toista kuuluu käyttää maanantaisin ja toista perjantaisin, vartti kerrallaan. Ne auttaa, kun nenä on niin tukkoinen. 🤣 Viime yö oli taas katkonainen, valvoin joskus 2-3 aikaan ja tukossa oleva nenä ärsytti. En onneksi oo sairas, vaan se on ihan vaan tää raskaus.
Mullakin on yks keskenmeno takana ja odotan myös ekaa. Eka ultra olis vasta 12.12, ja jaan kyllä täysin sun fiilikset @Kunu.
 
Tervetuloa vaan uusille (oliko teitä useampi) täältäkin 😊
Täällä tasaisen "vähäisesti" oireita, ei edelleenkään mitään massiivista pahoinvointia, mutta etovaa tunnetta. Enemmän harmittaa itsellä se, että suolistosairauden vuoksi ilmeisesti tässä on nyt turvotusta enemmänkin, ja mun vaatteet ei mahdu enää päälle (hameet, housut painaa) ja takki, joka meni vielä hetki sitten mukavasti, sekin puristaa. Joudun ilmeisesti jo siis lähtemään äitiysvaateostoksille 🙃 olin jo neuvolaankin yhteydessä, että eikö tälle voi tehdä mitään, kun tuntuu ettei mitenkään päin voi olla, kun on jo semmoinen 5 kuukautta raskautta takanapäin -turvotusvatsa. 🥲 Katotaan mitä huomenna soittavat.
Ekaa ultraa täällä jännätään, se on 9.12. Siinä tarkentuu viikot vielä.
 
Tervetuloa vaan uusille (oliko teitä useampi) täältäkin 😊
Täällä tasaisen "vähäisesti" oireita, ei edelleenkään mitään massiivista pahoinvointia, mutta etovaa tunnetta. Enemmän harmittaa itsellä se, että suolistosairauden vuoksi ilmeisesti tässä on nyt turvotusta enemmänkin, ja mun vaatteet ei mahdu enää päälle (hameet, housut painaa) ja takki, joka meni vielä hetki sitten mukavasti, sekin puristaa. Joudun ilmeisesti jo siis lähtemään äitiysvaateostoksille 🙃 olin jo neuvolaankin yhteydessä, että eikö tälle voi tehdä mitään, kun tuntuu ettei mitenkään päin voi olla, kun on jo semmoinen 5 kuukautta raskautta takanapäin -turvotusvatsa. 🥲 Katotaan mitä huomenna soittavat.
Ekaa ultraa täällä jännätään, se on 9.12. Siinä tarkentuu viikot vielä.
Mä haluan myös kuulla voiko turvotukselle tehdä jotain 🙋🏼‍♀️
Tää on tosiaan aika kamlaa, vaatteet ahdistaa ja pömpön piilotus toimistopäivinä hankala, viimeiset kaksi kertaa oon mennyt pari numeroa liian suuressa neulemekossa 😅 ja mulla turvotus on pahinta kyl illalla.
Saat vielä hetken jännää ultraa, ootko käynyt verikokeissa jo?
 
Takaisin
Top