MARRASKUU keskustelu

Mä joskus kirjoitin tänne siitä streptosta. Aktiivisen synnytyksen facebook ryhmässä ja yhdessä toisessa vauvaryhmässä ollut puhetta. Kun ei tuo aikainen seulonta ole vähentänyt ollenkaan niitä hoidettavia vauvojen infektioita (sairaalakätilön mukaan).
HUS on käytössä pikatestit, täällä ei. Multa otettiin vasta rv37, vitkuttelin tahallaan et on mahdollisimman lähellä synnytystä otettu.
 
Mä olen ihan kammottavalla tuulella. Oon niin kiikkunen että itken. Esikoinen vaan kiukutellut mulle eilen ja tänään. Kohta mies tulee töistä ja samalla ovenavauksella aion lähteä kauppaan YKSIN. Ihan pelottaa kun yleensä olen hyvin kärsivällinen. Nyt eikestä mitään. Kipuja ei ole, ehkä tulen muuten vaanhulluksi.
Mä olen ihan kammottavalla tuulella. Oon niin kiikkunen että itken. Esikoinen vaan kiukutellut mulle eilen ja tänään. Kohta mies tulee töistä ja samalla ovenavauksella aion lähteä kauppaan YKSIN. Ihan pelottaa kun yleensä olen hyvin kärsivällinen. Nyt eikestä mitään. Kipuja ei ole, ehkä tulen muuten vaanhulluksi.
Sama... Odotin miestä kotiin avuksi. Vittuilee vaan. Lapset tekee jo neljättä tuntia läksyjään, kauhee huuto ja meuhke. Mä en voi ku maata ja saada itkupotkuraivareita... Mä toivoisin ettei mun tarvisi enää rv37+ selittää läheisilleni että mua väsyttää ja miksi ja ruikuttaa lepoa... Kun sen pitäis tulla läheisiltä itsestään...
 
En sitten ehtiny päikkäreille tänään, kun meni niin kauan siellä ostoksilla aikaa. Nyt kyllä väsyttää aivan kamalasti. Aion silti katsoa Criminal mindsin vielä. Jos menisin nyt yöunille, heräisin varmasti jo kolmen aikoihin eikä sekään ole hyvä juttu. Jos saisi venytettyä edes siihen asti kun mies lähtee töihin, niin hyvä olis. Lupailin lähteä siskon kanssa huomenna uudestaan kaupoille, ellei tässä jotain radikaalia tapahdu ennen sitä.
 
Mä joskus kirjoitin tänne siitä streptosta. Aktiivisen synnytyksen facebook ryhmässä ja yhdessä toisessa vauvaryhmässä ollut puhetta. Kun ei tuo aikainen seulonta ole vähentänyt ollenkaan niitä hoidettavia vauvojen infektioita (sairaalakätilön mukaan).
HUS on käytössä pikatestit, täällä ei. Multa otettiin vasta rv37, vitkuttelin tahallaan et on mahdollisimman lähellä synnytystä otettu.

Multa otetaan vasta ens viikolla. Nyt rv 37+3.
 
Eilen vein esikoisen bussilla iltapäiväkerhoon ja yritin kaupungilla kierrellä kaupoissa kuluttaen aikaa. No eipä siitä tullut mitään, kun alapäässä oli koko ajan sellainen tunne että vauva tulee sieltä kohta läpi. :sad001 Kävely oli yhtä tuskaa. Niinpä istuin kahvilassa ja kaupan ulkopuolella tuolilla mummojen ja vaarien seurana. Lopulta sain hakea esikoisen pois kerhosta.
Totesin ettei musta olisi enää näillä rvo:lla tekemään kunnon shoppailureissua. Muutenkin esikoisen roudaaminen bussilla kerhoon tuntui raskaalta. Mies oli vain jättänyt auton päiväksi yhden huoltsikan pihaan, josta meni kimppakyydillä töihin. Ketutti, ettei mies voinut mennä bussilla huoltsikalle ja jättää autoa mulle.
 
Terkka sano tänään, et streptonäyte ois 4 vkoo voimassa, tiedä häntä sitten. Mulla otettiin se tänään rv 37+2.
Meille sanottiin et tasan sen hetken kun otetaan, että yön aikana saattaa tilanne muuttua ja siksi ottavat sen mahd myöhään.

Tänään sai laitettua jouluverhot ja huomenna pöytäliinaa jne. Kävin ostamassa vähän joulukamaa samalla ja postissa oli tullu yks taulu. Mä oon niin taivaissa kun saa vaan pynttäillä kotia :)
 
Taas koko yö meni ihan harakoille.. Koko lantio oli ihan kipeä läpi yön ja heräsin jossain välissä siihen kipuun melkein itkien.. En koe taaskaan että olis mitenkään nukkunut hyvin mut No eiköhän päikkärit taas hieman korjaa tilannetta sit..

Tänään on tarkoituksena pelata tota uutta peliä minkä hain, pestä pyykkiä ja askarrella joulukortteja.
Meillä ei oo eikä tuu jouluverhoja vaikka olis kivat ku mies on ainoa joka saa ne nostettua ylös ja en tykkää pyytää sitä nostamaan ellei ole pakko.. Sen äiti siis käyttänyt työvoimana raukkaa ja ei ole koskaan pyytänyt vaan aina käskenyt (nosta nää nyt ja tee sitä tee tätä jne)..
 
Täällä herättiin ennen viittä... Tytöllä masu kipeä. Nyt alkoi vesiripuli. Voi yök... En taida tänään päästä neuvolaan.

Hitto ku väsyttää...
 
Suskii mäkin yritin eilen shoppailla veronpalautusrahojen kunniaksi mutta kyllä jäi kans lyhyeen, ei vaan pystynyt kun rupesi lonkkia ja alaselkää vihlomaan. Säästypähän rahat! Onneks on nettikaupat niin saa joululahjat ostettua.
 
Nyt se ykäs lattialle... Voi yöks. Toivottavasti mä en saa tota mahatautia. Hain kaupasta sipsiä, vichyä ja gefilus mehua jos helpottais reppanan olo.

Kiva yrittää perua neuvola aikaa kun täti vaan heittää luuria korvaan...
 
Minä voin kerrankin ilmoittaa nukkuneeni oikein hyvin! Tai niin hyvin kuin se tässä tilanteessa on mahdollista. Pari vessaherätystä joo, mutta särky alkoi vasta aamulla enkä edes muista pyörineeni sängyssä kovin paljon. Ihana olo!
Luultavasti tää johtuu siitä, että olin illalla päättäny, että särkylääkkeen otan yöllä jos yhtään alkaa siltä tuntua. Olen siis ehkä 2 pilleriä koko raskausaikana syönyt. Eipä tarvinnu panadoliin turvautua :)
 
Täällä ihan ok aamu. Nopeastihan tämä on mennyt.. Klo 8.10 kuopus hoitoon, klo 8.30 piti eskarilaisen olla koulussa, kun liikuntahallilla liikuntatapahtuma, ja itsellä oli koululla palaveri klo 8.30 eskarilaisen asioista. Paikalla olivat pute, toimintaterapeutti, opettaja ja kelto. Tunti meni palaverissa ja sitten kävin kampaajalle viemässä pienen joulumuistamisen, teejoulukalenterin.
Tässä olen nyt vain katsellut ohjelmia ja ollut vaan.. Rupean hetkeksi neulomaan pätkis-haalarin hihaa ennen kuin pitää lähteä kuopus ja eskarilainen hakemaan.
 
Täti soitti takasi ja viikon siirty neuvola. Otin ny ajan varman päälle jos muutkin sairastuu ja kun viimeviikolla olin siel mammapolilla ja kaikki ok.

Alotin klooraamaan taloa. Huh mikä homma! Ei jaksais yhtään mitää extraa näin viimesillään. No välillä tossa keitin rintakumeja jne ja totesin että koko L on liian iso kun sovitin. Hitto pitää hakee varmaan M ja varooks se S kokokin :P
 
Tämän päivän neuvola siirtyki perjantaille tädin sairastumisen vuoksi.
Aamupäivä mennyt pyykätessä ja siivoillessa, nyt hetki lepoa ruuan päälle ja sit jos vaan jaksan niin pihalle hetkeksi.
Ärsyttää kun mies on nyt parin viikon ajan lähes päivittäin käyny kaverillaan ja salilla ja kaupungilla. joo mies on työtön ja kaipaa tekemistä. tosin oon sanonuki sille että senkus luuhaa muualla vielä ku vapaasti voi kun saa sit olla kotona mun apuna lapsen synnyttyä. se joka täs lähinnä ärsyttää on se että mulla ei oo semmosta kaveria joka vois tulla vaikka tänne pitää seuraa tai et mä voisin hirveesti lähtee mihinkää näitten kipujen ja ajottaisen huonon olon takia...
 
Neiti rupee olemaan paremassa kunnossa... Toivottavasti. Söi puol pussia sipsiä, litran vichyä ja lasin gefilus mehua. Muutaman kerran tuli sellanen että takapuoli pöntöllä ja oksennus lensi kaaressa pitkin vessan kaakeleita, mut nyt ei oo tullu enää mitää. Äsken pyysi jopa ruokaa ja söi hyvällä ruokahalulla nakkikeittoa. Toivottavasti toipumaan päin.

Mua rupes etomaan kun söin kaks leipää ja vettä. Mä en todellakaan halua sairastua nyt. Olis aika vänkää synnyttää oksennus ja ripulitaudissa :P ollaan lotrattu käsidesillä ja kloorilla koko päivä.
 
Nythän on noroa liikkeellä taas! Mut kiva kuulla että parempaan suuntaan menossa :)

Siis mikä hitto siinä on että ku alan pelaamaan niin joku häiritsee mua!? Kaveri ruotsista päätti että nyt on hyvä aika kertoa siitä miten hän etsii suomenlippua päiväkotiin vietäväksi.. Kyl tää pelaaminen on mulle tärkeämpää ku toi... :banghead:
 
Jotenki rupee oleen jo ahistava olo, vaik mul ei kipuja ookka. Oon vaan niin rättipoikki vaik mitään ees tee. Tekis mieli siivota, mut en yksinkertasesti jaksa :sad001 plaah!
 
Takaisin
Top