Mammajooga

Ananaskuu

Näppärä viestien naputtelija
Syysmammat 2017
Oon alottamassa mammajoogan keskiviikkona (tai maanantaina jos aikataulut sallii). Onko teillä kokemuksia?

Joogaa oon harrastanut ja nyt raskausaikana kevyttä sellainata ihan liian vähän. Keho huutaa joogaa! Modifikaatioita oon jossain liikkeissä käyttänyt ja osan jättänyt pois, kuten taaksetaivukset (back bends , lieneekö noita suomeksi).

Ootteko käyneet tunneilla Ja mitä mieltä ootte olleet? :)

Hmm.. Tuli mieleen et kuuluisiko tämä kuitenkin tuonne liikuntakeskustelun alle eikâ omaksi aiheekseen..
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ole ikinä joogannut, mutta nyt alkanut kiinnostamaan. Mun työpaikan viereen avattiin juuri joogakeskus joten olisi helppo käydä ennen tai jälkeen töiden.
 
Ja sitä toki voi käydä ns. normaaleilla tunneilla (ei kuitenkaan hot joogan lämmitetyissä huoneissa)! Opettajat sitten kertovat just niitä modifikaatioita, kunhan tietävät joogaajan olevan raskaana :)
Itse pääsen sittenkin huomenna aloittamaan mammajoogan, kerron fiiliksiä sitten jälkeen päin! Kuulemma kun hengitysharjoituksiakin tehdään, niin auttaa myös synnytykseen. Toki joogassa muutenkin keskitytään liikkumaan hengityksen mukaan. Ah, ihanaa, en malta odottaa!!
 
Mä olen tehnyt mammajoogaa YouTube-videoiden mukana. Mahdollisuutta osallistua "oikeille" tunneille ei harmikseni ole ollut. Olen kyllä tykännyt noista videoista tosi paljon :)

Kerro Ananaskuu sitten kokemuksiasi! Hengitysharjoitukset tosiaan auttavat synnytyksessä (ja muutenkin ovat hyväksi ihan kenelle tahansa), joten jooga on ehdottomasti mainio laji siinäkin mielessä.
 
Onko ne youtube videot ollu hyviä? Fysioterapeutti ehdotti mulle niitä kun mulla on alkanu alaselkä vaivata jo nyt (13+6) töissä seisoessa.. pitäis jotain helpotusta saada..
 
Tuo tunnilla mammajoogaaminen oli myös ihanaa! Hengittelyyn keskityimme paljon Ja kevyisiin venytyksiin. Joka tunti myös joku synnytykseen ns valmentava hengitysharjoitus, mikä soveltuu myös synnytyksen jälkeiseen palautumiseen!
10xkorttiin tuli investoitua Ja sen ilolla käytän. Koin kuitenkin, että tarvitsen itse myös fyysisempää joogaa, mutta itsellä vasta nyt 17rv alkanut. Paikalla oli siis myös kohta synnyttäviä Eli voin hyvin kuvitella ettei kovempi treeni ole enää mahdollista sillä itsekin olin aika kovilla niin sanotusti :'D
 
Onko joku kokeillu tuota aerial joogaa raskaana? Oon ens viikolla menossa kokeilemaan. Kai sitä ainakin osan liikkeistä voi tehdä ja pitäisi kuulemma olla enemmän rentoutumista tunnilla.
 
Hui, ilmajooga tuntui itsellä, kun en ollut raskaana, tosi epämukavalta kun painoi se liina lonkkaluihin. Onhan siinä varmaan liikkeitä mitä voi tehdä Ja ohjaajat osaavat neuvoa mitä voi tehdä jonkin sijasta. Ainakin savasana, se viimeinen liike, oli ihana kun tuntui kuin kohdussa olisi turvassa rentoutumassa :Heartred mutta onhan se toki vapauttavaa roikkua siellä muutenkin :)
 
Ajattelin mennä ihan Astangajoogaan, kun ei ole vielä mahaa. Eikö mammajooga ole tarkoitettu raskauden loppuväliin kun maha on niin iso että se estää normaalien liikkeiden tekemisen?
 
Mammajoogaan voi mennä rv 14 -> Ja sehän keskittyy vähän enemmän hengittelyyn Ja musta se tuntuu venyttelevältä synnytysvalmennukselta :) mut tosiaan itestä tuntuu et sitä tosiaan tarvii jotain enemmän fyysistä treeniä. Joku opettaja joskus sanoi tosiaan, että varsinkin Jos on harrastanut joogaa, mitään uutta ei kannata lisätä harjoitukseensa. Oon nähnyt upeita käsillä- Ja päälläseisontakuvia jopa aika viimeisillään raskaanaolevilta. Itsekin pidän vielä omassa treenissä päälläseinonnan mukana, niin kauan kun tuntuu hyvältä :) ite siis power flow (vinyasa) joogaa oon enemmän Ja vähemmän harrastanu Ja saanut vinkkejä raskauden aikaan
 
Kyllä tuo aerial jooga vielä onnistui :) ohjaaja aina sanoi jos oli sellainen liike mitä en saanut tehdä ollenkaan ja silloin otin vaan aikaa itselleni ja rentouduin. ylösalaisin olevissa liikkeissä olin aina vähän aikaa ja sitten nousin välillä ylös :) Oli oikein mukavaa :)
 
Ihana kun onnistui! Huomenna menossa itse yin-joogatunnille vähän itsekin hakemaan lisärentoutusta :)
 
Takaisin
Top