Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Siis mun esikoinen täyttää 12v ja mä en muista kuulleenikaan mitään mistään erkaantumisista hänen raskautensa kohdalla. Tai sen jälkeen. Todennäköisesti oon nyt ihan erkaantunut ja surkastunut koko muikkeli. :sad010

Raskauden aikana se suoria vatsalihaksia yhdessä pitävä jännemäinen kalvo venyy et vauva mahtuu kasvamaan ja tavallisesti se sit palautuu kyllä ku lapsi on syntyny. Heti synnytyksen jälkeen ei sais treenata suoria jotta ei erkauma ala pahentua, syvien treenaaminen on hyvä. Mulla se kalvo venähti jotenki pysyvästi ja ne suorat lihakset jäi jonnekki kylkiin joten vatsa on semmonen pallomaha, syviä oon treenaillut liian laiskasti.
 
Nykyään aiheesta puhutaan ja mm. fysioterapiaa on saatavilla synnyttäneille jne. Todella hyvä! Mulla vielä jotenkin repesi vatsalihas rv29 kohdalla ja lääkäri totesi vain, että ommellaan sitten jos sektioon menee, muuten saa olla. Ja on sit ollut. Aina olen vaan jotenkin ajatellut pömppikseni johtuvan siitä. :think005 Treenattu on kyllä ihan normisti, mutta raskausreppuseni on vain ollut ja pysynyt. Toisaalta tossahan se on hyvin mukana kulkenut. :laughing002

Itse ajattelin kyllä käydä synnytyksen jälkeen esim. yksityisellä fyssarilla palautumiseen liittyvät kommervenkit läpi, koska tämä on nyt viimeinen raskaus ja tässä iässä palautuminen tulee erityisesti ottaa huomioon esim. lantionpohjanlihasten suhteen. Ihan vielä ei Tenat houkuttele. :help
 
Vanhat vaatteet mahtuu edelleen. Miulle jäi hirvee pömppis ekasta raskaudesta ja vaikkei mitään erkaumaa olekaan, niin ylmääräistä nahkaa ja huono poikittaisen vatsalihaksen tuki vielä korostaa tuota keskivartalon pömpötystä.
 
Mulle tosiaan selvisi, että johtuen myoomasta, mun kohtu kasvaa nopeammin kuin raskauden mukaan pitäisi. Täytynee lähteä vaateostoksille, kun alkaa nuo housut käydä ahtaiksi ja pitäisi kuitenkin olla siistiä vaatetta töihin.

Vapaa-aika kuluukin kollareissa tai urheilutrikoissa. :)
 
Nykyään aiheesta puhutaan ja mm. fysioterapiaa on saatavilla synnyttäneille jne. Todella hyvä! Mulla vielä jotenkin repesi vatsalihas rv29 kohdalla ja lääkäri totesi vain, että ommellaan sitten jos sektioon menee, muuten saa olla. Ja on sit ollut. Aina olen vaan jotenkin ajatellut pömppikseni johtuvan siitä. :think005 Treenattu on kyllä ihan normisti, mutta raskausreppuseni on vain ollut ja pysynyt. Toisaalta tossahan se on hyvin mukana kulkenut. :laughing002

Itse ajattelin kyllä käydä synnytyksen jälkeen esim. yksityisellä fyssarilla palautumiseen liittyvät kommervenkit läpi, koska tämä on nyt viimeinen raskaus ja tässä iässä palautuminen tulee erityisesti ottaa huomioon esim. lantionpohjanlihasten suhteen. Ihan vielä ei Tenat houkuttele. :help


Joo mulle sanottiin jo jt:ssa että nää ei tuu palautuun, pitää leikata jos aiheutuu jotain vaivaa. Mutta sitten ei saa enää tulla raskaaks. Mun koko fyysinen olemus on kyllä muuttunu niin paljon täs raskauksien ym myötä että tommonen on ihan pisara meressä.. Toivon kyllä että monelle asialle pystyis jotain vielä tekeen mutta toistaiseks ei oo full forcella ehtinyt kun täs raskaus ja imetys/pikkulapsihärdelli vuorotellu nyt muutaman vuoden. Meni vähän offtopiciks paitsi että mamafarkut on jees :P
 
Menee vielä omat vaatteet, toistaiseksi on paino tippunut monen asian yhteissummana, mutta pahoinvointi tekee osansa. Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvoinnin takia olen joutunut siirtymään äitiysvaatteisiin enkä niinkään mahtumisen takia kun kaikki kiristys pahensi oloa. Katsotaan kauanko nyt menee.
 
Turvottaa älyttömästi, luulin olevani jotenkin omituinen. Nyt siis 7+0. Kollarit on hyvät ja parit joustavammat farkut menee, mutta mietin jo että onko tää esikoisvouhotusta vai luulotautia mut kattelin jo mammahousuja itselleni:grin eipä sitä toisaalta muut tiedä vaikka sellaiset vetäisikin jalkaansa, mitä se siis muille kuuluu. Vähän neuroosiin taipuvaisena sitä vaan miettii että päättyykö tää sitten huonosti jos alkaa nyt jo vouhkaamaan, menee kesken tai paljastuu tuulimunaksi...
 
Mulla periaatteessa menee vielä normifarkut jalkaan, mutta vyötärö alkaa päivän aikana kiristää niin paljon, että alkaa sattua mahaan. Nyt olen vaihtanut mekkoihin, mutta viime viikolla esimies huomautti, että pieni raskausmaha on jo nähtävissä (tietää siis raskaudestani). Viikko on 10+1 ja on vaikea uskoa että parin sentin kokoinen vauvanalku voisi vielä mahaa noin nostattaa eli onko tämä sitten vai jotain muuta turvotusta? :D Olen myös toki aika pienikokoinen eli muutos aikaisempaan voi näkyä helposti, mutta silti vähän kammottaa kun nyt jo näin pömpöttää. Voiko kohdun sijainti/asento myös vaikuttaa tähän?
 
Pöö! Täällä pieni ahdistus että mistä löytyisi sopivia raskausvaatteita kun raskauspahoinvointia on vielä muutama viikko jäljellä (9vko menossa).. mikään ei saa kiristää eikä hiertää. Ulos pitää lähteä kaula paljaana kun huivi tuntuu 20kg ketjulta kaulassa (flunssan saan viä tähän päälle). Sitten vielä koon suhteen haasteita.. myydäänkö jossain jotain villatoogaa johon voi kääriytyä toukokuuhun asti.. pientä ahdistusta täällä
 
Pöö! Täällä pieni ahdistus että mistä löytyisi sopivia raskausvaatteita kun raskauspahoinvointia on vielä muutama viikko jäljellä (9vko menossa).. mikään ei saa kiristää eikä hiertää. Ulos pitää lähteä kaula paljaana kun huivi tuntuu 20kg ketjulta kaulassa (flunssan saan viä tähän päälle). Sitten vielä koon suhteen haasteita.. myydäänkö jossain jotain villatoogaa johon voi kääriytyä toukokuuhun asti.. pientä ahdistusta täällä

Ei ehkä villatooga, mutta Ommellisella on sellanen ihanuus kuin pancho, se on kuin poncho mutta hihoilla ja niitä saa merinovillaisena. Tosin siinä on kaulus, joka saattaa sua häiritä, mutta se on väljä eikä sellanen tiukka.

Mullakin on vähän vaikea löytää esim. farkkuja odotusaikaan. Tuntuu et kaikissa koot loppuu 44 tai 46. Harmittaa et ehdin edelliset heittää pois. Heitin ne silloin siinä kuvitelmassa että meille seuraava tulee vasta muutaman vuoden päästä.

Vinkkejä sais heittää et mistä löytyy isoja äitiysvaatteita liikuntaankin.
 
Nextillä on aika hyvin kokoja ja äitiysjuttujakin ollut. Suomessa taitaa olla ihan kauppakin nykyään mut verkosta oon itse tilannut, miinusta vaan siitä et maksullinen palautus tulis niin kalliiksi ettei kannata.
 
Ei ehkä villatooga, mutta Ommellisella on sellanen ihanuus kuin pancho, se on kuin poncho mutta hihoilla ja niitä saa merinovillaisena. Tosin siinä on kaulus, joka saattaa sua häiritä, mutta se on väljä eikä sellanen tiukka.

Mullakin on vähän vaikea löytää esim. farkkuja odotusaikaan. Tuntuu et kaikissa koot loppuu 44 tai 46. Harmittaa et ehdin edelliset heittää pois. Heitin ne silloin siinä kuvitelmassa että meille seuraava tulee vasta muutaman vuoden päästä.

Vinkkejä sais heittää et mistä löytyy isoja äitiysvaatteita liikuntaankin.

Mä luovutin farkkujen suhteen. Äiti ompeli viime raskauden kohdalla vähän korkeamman eikä niin tiukan resoorin HenkkaMaukkojen pillifarkkuihin. Pointti on just ettei saisi kiristää mitenkään. Eli isot V malliset housut - voin sanoa ettei ollut kiva junamatka viime viikolla kotipuoleen kun oli iso urheilukassi ja reppu sekä putoavat housut ‍♀️ ne housut taitaa jäädä odotteleen henkseleitä tai jotain..!

Veikkaan että legginsit on sitte mun asuste niin töihin ja liikuntaan jahka olotila paranee! Tokmannin leggareista sai kuminauhan purettua kunnon kokoiset! Suosittelen! Jos viä noilla tokmannin leggareilla kehtaa jumppaan, tai ylipäätänsä minnekään. (Täytyy viä keskustella itseni kanssa asiasta). Ostin kyl Löytötexistä miesten 56 koon tuulihousut ja ne on toiminut tässä ihmisten ilmoilla housuina toimivat muutenkin tässä röllipeikko-vaiheessa!
 
Kellään vinkkejä mistä hyviä (tukevia) rintaliivejä odotusajalle? Tokihan voivat olla jo äitiysliivejä. Jouduin viime raskaudessa ja imettäessä käyttämään vähän liian pieniä, kun kokoja löytyi huonosti. Enkä oo ikinä tykännyt kaarituettomista ja toppaamattomista (tuntuu rimpuloilta) mutta tuolloin oli pakko pitää. Eritoten en tykkää ostaa alusvaatteita netistä, mutta kai tässä ollaan siihen joutumassa, kun H&M:ltäkään en löytänyt kokoja. Mun koko siis tällä hetkellä normiliiveissä on 70E, kuppi tursuilee nyt jo yli ja aivan varmasti maidon noustua on jo kahta kuppia isompi :sorry: Ympärysmitaltaan sentään vielä liivit menee ihan hyvin, mutta tarttis löytää uusia ennen kun on liian tukalaa.
 
Kellään vinkkejä mistä hyviä (tukevia) rintaliivejä odotusajalle? Tokihan voivat olla jo äitiysliivejä. Jouduin viime raskaudessa ja imettäessä käyttämään vähän liian pieniä, kun kokoja löytyi huonosti. Enkä oo ikinä tykännyt kaarituettomista ja toppaamattomista (tuntuu rimpuloilta) mutta tuolloin oli pakko pitää. Eritoten en tykkää ostaa alusvaatteita netistä, mutta kai tässä ollaan siihen joutumassa, kun H&M:ltäkään en löytänyt kokoja. Mun koko siis tällä hetkellä normiliiveissä on 70E, kuppi tursuilee nyt jo yli ja aivan varmasti maidon noustua on jo kahta kuppia isompi :sorry: Ympärysmitaltaan sentään vielä liivit menee ihan hyvin, mutta tarttis löytää uusia ennen kun on liian tukalaa.

Ite tilasin esikoisen aikana imetysliivit lumingerielta. Hyvin toimi asiakaspalvelu, vastasivat kysymyksiin ja ohjeistivat oikean koon valinnassa. Myös toimitus, vaihto ja palautus meni moitteettomasti. Sieltä tilaan kyllä uudestaanki, jos tarve tulee.
 
Puristaa kaikki housut, jäätävä turvotus ja erehdyin käymään puntarilla niin näytti pari kiloa enemmän mitä aiemmin.:arghh:
Työhousut oon laittanut kiinni pompulalla niin ei vielä tarvi tilailla isompia housuja.
Testasin yks päivä mun vanhoja mammahousuja ja olihan ne mukavan tuntuiset, mutta vielä ei oo sellaista oikeaa raskausvatsaa minkä kans niitä voisin käyttää.
 
Kellään vinkkejä mistä hyviä (tukevia) rintaliivejä odotusajalle? Tokihan voivat olla jo äitiysliivejä. Jouduin viime raskaudessa ja imettäessä käyttämään vähän liian pieniä, kun kokoja löytyi huonosti. Enkä oo ikinä tykännyt kaarituettomista ja toppaamattomista (tuntuu rimpuloilta) mutta tuolloin oli pakko pitää. Eritoten en tykkää ostaa alusvaatteita netistä, mutta kai tässä ollaan siihen joutumassa, kun H&M:ltäkään en löytänyt kokoja. Mun koko siis tällä hetkellä normiliiveissä on 70E, kuppi tursuilee nyt jo yli ja aivan varmasti maidon noustua on jo kahta kuppia isompi :sorry: Ympärysmitaltaan sentään vielä liivit menee ihan hyvin, mutta tarttis löytää uusia ennen kun on liian tukalaa.

Suosittelen kanssa lumingerieta. Ja jos Oulun seudulla asuu tai sinne päin eksyy, niin sieltä löytyy kivijalkaliikekin :)
 
Mua ahdistaa kaikki housut, vaikka ihan sopivat ovat edelleen. Mutta olen jotenkin tosi herkkä jos edes vähän puristaa. Mieluiten kulkisin housuitta. :grin Ihmisten ilmoilla kuitenkin housut jalasssa. Mulla taitaa olla parit äitiyshousut tallessa, mutta en oikein tykännyt malleista edellisessa raskaudessa. Valuivat tyhmästi alaspäin haaroista. Niin koitan pärjätä tavallisilla mahdollisimman pitkään.
 
Multa myös lämmin suositus Lumignerielle! Tosi hyvä palvelu. Mä tilasin laskulla kasan sovitukseen ja pidin sopivat. Siellä on myös semmosia välikappaleita, mitä voi käyttää jos rintakehän ympärysmitta lopussa väliaikaisesti kasvaa mutta kuppikoko on sopiva. Tykkäsin Freyjan Pure imetysliivimallista kun niitä ei juuri oo topattuina mut se Pure on semmosta vähän paksumpaa matskua ja saumaton.
 
Mua ahdistaa kaikki housut, vaikka ihan sopivat ovat edelleen. Mutta olen jotenkin tosi herkkä jos edes vähän puristaa. Mieluiten kulkisin housuitta. :grin Ihmisten ilmoilla kuitenkin housut jalasssa. Mulla taitaa olla parit äitiyshousut tallessa, mutta en oikein tykännyt malleista edellisessa raskaudessa. Valuivat tyhmästi alaspäin haaroista. Niin koitan pärjätä tavallisilla mahdollisimman pitkään.

Sama juttu, tuntuu tosi herkästi pahalta jos housut puristaa vähänkään jostain kohtaa vatsaa. Pitääki kokeilla miten sopii ku mulla ois kaapissa yhet äitiyshousut, joissa ei ole sitä mahan päälle tulevaa kangasta, vaan vyötäröllä molemmilla puolilla on semmoset joustokaistaleet.
 
Takaisin
Top