Maalismammojen käsityöt

joanmarie

Puuhakas puhuja
Täällä kun oli muitakin käsityöharrastajia niin olisi hirmu kiva nähdä ja kuulla teidän muiden aikaansaannoksista. :)

Itse siis ompelen, neulon ja virkkaan aika paljon, tosin välillä tulee taukoja ettei ole työn alla mitään.
Ja usein taas samanaikaisesti montakin työtä kesken kun haluaisi tehdä kaikki samaan aikaan.
Vaatteita teen itselle ja pojalle, joskus myös lahjaksi lähipiirin pikkuisille. :)
 
Mä ompelen paljon, lähinnä esikoiselle ja itselleni. Ompelen paljon vaatteita mut myös muitakin tarpeellisia juttuja. Muut käsityöt on vähän jääneet parin vuoden aikana vähemmälle, ennen neuloin enemmän mut varmaan täytyy tulevallekin neuloa vauvapeitto jos ei muuta.
Kädet syyhyis ompelemaan vauvajuttuja mut en vielä uskalla. Kunhan viikot on paremmat niin uskallan julkaista bloginkin täällä. ☺

Mä yritän nykyisin välttää ettei ois montaa työtä kesken kun tuppaa jäämään aina joku kesken kun tulee uus hyvä idea. Mut aina teen jotain, se on hirveen tärkeää mulle et pääsen tekemään käsilläni. ☺
 
Mä ainakin odottelen linkkiä blogiin, sitten kun haluat sen laittaa :) toisten töistä saa niin kivasti ideoita.

Mulla oli esikoisen raskaus/vauva-aikaan ompelusta vähän pidempi tauko kun ei ollut koneitakaan silloin käytössä enkä hänelle ole ihan pienimpiä vaatteita tehnyt niin nyt syyhyis jo kädet ompelee pikkuisia bodyja ja oloasuja :)
Ja sain myös hullun idean että ompelisin uudelle tulokkaalle ulkohaalarin. :)

Esikoisen vauva-aikana neuloin muutaman haalarin, myssyjä, sukkia ja tumppuja. Ja nyt on suunnitelmissa samoja juttuja.

Mutta nyt alkuraskauden aion vielä käyttää omien ja pojan juttuihin, sitten vähän varmemmilla viikoilla vasta vauva juttuja :)
 
Oooo mikä aihe.. tykkään kovasti.. oon tehnyt tdella paljon lasten vaatteita ja itellekin joskus.. en viitti niin isoa määrää kuvia edes laittaa.. koitan valikoida parhaita..
 
Oi kiva alotus! Nyt ollaan reissussa niin kuvia ei saa laitettua, mutta parit myssyt ja tumput oon neulonu. Vauvalle aivan ihana villaviltti on tehtynä ja yhtä villapaitaa luonnostelin, mutta se ei oo vielä valmis. Kauheesti tekis mieli jo ommella bodyja ja muita ihania :)

Ootteko nähneet fb:ssä tai muualla sitä ihanaa pätkis-neule-jumpsuittia? Tais novitan ja dropsin ohjeesta olla muunnelma:) ajattelin sellaisen myös tehdä, jos vain ultrassa varmistuu että kaikki hyvin ❤
 
Junibea, aivan ihanan näköisiä vaatteita oot tehny! :) teetkö aina ohjeen mukaan vai onko osa täysin omia luomuksia? :)
 
Aika usein kaavan mukaan, silloin tällöin muokkaan kaavoja oman maun mukaan. :)
 
Mulla on blogi ollut vähän hiljaiselolla tän vuoden. Ommellut oon mut sinne en oo ehtinyt tallentaa.
Se pätkis jumppis on kyllä ihana! Mulla loppu neulomiset esikoisen syntymään. Tuntui ettei pysty enää sellasiin pidempiin projekteihin. Yhden peiton oon virkannut ja parit villasukat. Mut ompelu on kyllä vienyt senkin edestä. :) ja kaikki kankaat! Niin ihania!

Ekaks varmaan meinaan tehdä vauvalle baby nestin, päällystää makuupussin ja sitterin ja tehdä tilkkupeiton/alustan. Sit vaatteita ku tietää sukupuolen, jos siis saa tietää. ☺ mut tosiaan, paremmilla viikoilla vasta.
 
Valmistuin vuonna 2003 pukuompelijaksi ja yhtään vaatetta en oo sen jälkeen ommellut :D en vaan osaa kotikoneella ommella.. ja nyt en varmaan enää osaiskaan :sad001
 
Aivan ihania nuo sun luomukset Junibea! Itekki tullu tehtyä kaikenmoista, mutta ei ne noin hienoja ole :D
 
Junibea, sulla oli tosi samantapaiset haalarit tuolla mitä oon miettinyt että voisi tehdä :) tosi kivoja sun ompelukset :)

Niitä pätkishaalareita oon aika monta nähnyt ja hauska idea. Saa nähdä tuleeko itekin tehtyä.
 
Mä oon neulonut jonkun verran itelleni juttuja ja parille kaverin lapselle pipon yms. Ompelukoneen sain tänä keväänä ja housut tein ekaksi. Jotain kummallista vaan tapahtu ja niistä tuli semmoset neljä numeroa liian isot :D Mies sano silloin että siinä on sitten raskaushousut :D

Yritän opetella tekemään kaikenlaista jossain vaiheessa pienelle mutta vielä en ala edes mitään kamalasti ideoimaan. Vähän myöhemmin sitten. Kyllä sitä varmaan jossain välissä jotain kerkee tekemään.

Junibea tosi hienoja oot tehnyt! Toivottavasti jossain vaiheessa itsekkin oppii paremmaksi ja onnistuu kaikenlaisten vaatteiden teko :)
 
Nyt mä pääsin kattoon sun kansion Junibea, tosi hienoja! Mä oon tehnyt melkein samanlaisen kallohaalarin esikolle mut vihreestä käpysen kallosta. :D Pyöritäänköhän me samalla foorumilla, tuli tosta Hukan perinnöstä vaan mieleen..
 
Voi ku mä en osaa kutoa edes villasukkia :sad001 yiritin pari talvea sitten tehä miehelle sukat, mutta kantapäähän jo tyssäs ku en osaa niitä tehä. :D
 
Ninni oisko sulla ketään kuka vois opettaa? Heti kun sen saa pari kertaa tehtyä helpottaa. Silloin kun ite opettelin tekeen villasukkia niin tein kolme kertaa samaan sukkaan kantapäätä ja lopulta heitin koko roskan menemään kun meni hermot ja päätin että en enää ikinä edes yritä sukkaa. Menihän siinä aika monta vuotta mutta kyllä mä sen sukan sain vihdoin tehtyä ja nyt menee jo helposti :)

Eli siis harjottelemaan vaan. Maaliskuuhun on vielä pitkä aika niin ehdit vaikka mitä oppia tekemään :)
 
Mä oon kans kyllä ihan tumpelo tekemään ite mitään.. Olis ihana ku osais !
Junibea tosi ihania ja hienoja oot kyllä tehny :)
 
Kivoja juttuja oot Junibea tehnyt! :)

Mullakaan ei oo mitään käsityötaitoja, ei toivoakaan että osaisin neuloa tai ommella jotain. Tarvii varmaan käydä seurailemassa tätä ketjua ja ihastella teidän luomuksia! Onneksi edes äiti pitää meikäläisen villasukissa ja toivottavasti sit tulevan muksunkin :grin
 
Serewade: voihan se olla :grin Olen facebookissa kahdessa paikallisessa ompeluryhmässä ja sen lisäkis kahdessa joissa ei ole aluetta rajattu, en vaan kovinkaan aktiivisena.
 
Tällainen virkattu afrikankukka-kirahvi valmistui juuri äsken. Korkeutta melkein 60cm joten melko iso painikaveri esikoiselle :)
242eaffdb81c2c7a7f7d3b2afd5fe944


Aikaisemmin oon tehnyt myös tämän elefantin.
1e92733f7fbdb39c0188ea2e9d5317da


Ja vielä muutaman virtahevon ja hevosen samalla tekniikalla mutta niistä ei tähän hätään löytynyt kuvia.
 
Takaisin
Top