Maaliskuun höpinät

Angel sound on täälläkin. Ei paras mahdollinen näytötön kapistus. Olen kuitenkin luottavainen sen suhteen että kyllä mä vielä joskus sen pikkuisen kiusantekijän sieltä löydän. :D viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan lasketun ajan paikkeilla. You can run but you can not hide!!! :D
 
Ihana uni, vauva uni:Heartred eka synnytysuni nähty :) nyt synnytin pojan, hän oli niin kaunis ja täydellinen... olen kyllä unissa synnyttänyt vaikka ja mitä, virtahevosta apinaan, kolmosista yksöseen, tyttöjä ja poikia:D
Ei olis enää kun 194 päivää synnytykseen :p
 
Täälläkin nähty tässä raskaudessa vauvaan liittyvä eka uni! Oltiin unessa rakenneultrassa ja siellä vauva osoittautui pojaksi :Heartred voihan se olla enneuni. Mutta nyt on niin ihana nimi sovittu tytölle että mahtaako tulla poika nimeltä "päivi" :')
 
Heii osaako kukaan neuvoa. Kun äitiysloma alkaa 30-50 pv ennen laskettua aikaa niin onko se joko 30 tai sitten 50 pv? Vai voiko itse päättää vaikka 35 tai 40 pv ennen laskettua?
 
Meinaako täällä väki jaksaa tappiin asti töissä? Itse teen hoitajana vuorotyötä, mutta kakkosesta yllätyin kuin hyvältä tuntui olla töissä loppuun asti.
 
Ekasta olin loppuun asti ja jaksoin tosi hyvin. Tästä tokasta aion jäädä pois 48 päivää aiemmin, koska en halua viedä esikoista vain pariksi viikoksi hoitoon, kunnes lapsi jää sieltä pois oman mammikseni virallisesti alkaessa.

Juuri laskeskelin, että jos kaikki menee hyvin, niin tässä on reilu kolme kuukautta töitä, sitten toivottavasti neljä viikkoa lomaa. Sen jälkeen menen pariksi viikoksi töihin, jonka jälkeen jään mammalomalle. Ihan hurjaa!
 
Mäkin tässä kovasti pohdin miten jäisin. Voi olla että jään 40 pv aikasempaa. Kun en oikee haluu ajatella niinkää et sit saikuttasin lopussa. Täytyy miettiä vielä miten teen kun onhan tässä vielä hetki aikaa harkita.
 
Mä pidän aika todennäkösesti vaan pari viikkoa kesälomaa heinäkuun puolen välin jälkeen ja siitä sitte elokuun alussa jään mammalomille. Säästän lomia mahdollisimman paljon sinne töihin paluun lähettyville ni saan sielä päässä sitten vielä useemman viikon lomailla. Saman tein myös esikoisen aikana että olin säästellyt lomia töihin paluun alkuun ja pidin pois sitten ennen sitä paluuta.
 
Minä käytän ensin kuukauden kesälomani alta pois ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle. Sen verran fyysistä hommaa, että epäilen vahvasti omaa jaksamistani loppuraskaudesta. Näin ei kenenkään pään päälle jää roikkumaan saikuttamisen epävarmuutta. :)
 
Mä pidän aika todennäkösesti vaan pari viikkoa kesälomaa heinäkuun puolen välin jälkeen ja siitä sitte elokuun alussa jään mammalomille. Säästän lomia mahdollisimman paljon sinne töihin paluun lähettyville ni saan sielä päässä sitten vielä useemman viikon lomailla. Saman tein myös esikoisen aikana että olin säästellyt lomia töihin paluun alkuun ja pidin pois sitten ennen sitä paluuta.

Sama suunnitelma, haluan säästellä lomia, etenkin kun nykyään kertyy vain 6kk ajalta lomat vanhempainvapaalta...
 
Minä pidän kesäloman 24 päivää pois ja siitä suoraan äippälomalle. Voi vaan olla ettei sinne asti edes pysty olemaan kun nyt jo töissä vaikeaa selkä ja vatsakipujen vuoksi. Nytkin kahden aamuvuoron jälkeen olo on kuin ois jyrän alle jääny ja vielä pitäis kolme iltaa jaksaa..
 
Minulla alkaa heinäkuun puolessa välissä 5 viikon loma ja siitä jäänkin suoraan äitiyslomalle. Säästäisin nuo lomat mieluusti sinne töihin paluuta varten, jos olisi järkevää. Mutta kuitenkin isommille lapsille kivempi, että vietän kesän viimeiset viikot ennen koulun alkua lomalla heidän kanssaan.

Jos tämä ei sattuisi juuri tuohon kesäloma-aikaan niin olisin varmasti loppuun asti töissä kun työni on hyvin kevyttä toimistohommaa.
 
Meillä sovittiin suoraan töissä selkeyden vuoksi, että heinäkuu lomalla ja siitä suoraan äitiyslomalle. On muutenkin työntekijäpulaa varsinkin kesäisin, niin eipähän tule sitten pomolle yllärinä mikään. Jos sattuukin olo olemaan väsynyt ja työnteko ei tee hyvää enää silloin, niin sitten ollaan saikulla. Mutta että tiedossa on kuitenkin jo lähtökohtaisesti, että heinäkuun alusta oo jollain lomalla ja siitä eteenpäin pois :D
 
Mäkin sain nyt sitten heinäkuun kesälomaksi, joten jospa sinne asti sais mennä ilman saikkuja :)
 
Mulla suunnitelmissa pitää juhannuksen aikoihin viikko lomaa ja sit heinäkuussa pari viikkoa töitä ja sit siitä kesälomalle ja äippälomalle ☀ Miehen loma ajoittuu vasta heinäkuun lopulle ja elokuulle niin kiva vähän yhdessäkin lomailla ❤
 
Tilasin just Gender Maker testin :D Se on siis sellanen joka kertoo et onko tulossa tyttä vai poika. En kyl uskalla luottaa testin tulokseen mutta huvikseen oli pakko laittaa testi tilaukseen ja katsoa mitä se sanoo. Ku on tässä kaks ultraa tiedossa (27.3 ja 18.4) ni voi si katsoa että osuiko testin arvaus kohdilleen :)
 
Mä tilasin jonkun odotukseen aikaan sen kans, näytti selkeesti että poika tulee mutta tyttöhän siltä sitten tupsahti:D mut hupituotehan se onkin:wink
 
Juu en mä kans jaksa uskoa et se kertoo oikeasti kumpi tulee mut ikinä sellasta kokeillu ni ajattelin huvikseni sellaista kokeilla :hilarious:
 
Takaisin
Top