Maaliskuun höpöttelyketju

Tänne rantautu joku mahahauti :sad001 lapsi alko oksentaa sunnuntaina, minä eilen ja mies tänään. Edelleen maha ihan sekaisin ja kipeänä itsellä ja lapsella. Saa nähdä alkaako tästä nyt sitten pahoinvointi, kun viimeraskaudessa olin myös oksennustaudissa rv7 ja siitä alkoi pahoinvointi joka kesti rv17 asti.
 
Meilläkin oli vasta oksutauti, se on kyllä inhottava. Täällä oli tosin yllättävän armollinen, meni ihan muutamalla oksulla ja muutamaan tuntiin ohi. Normaalisti oon aina ihan taju kankaalla jo parin tunnin jälkeen.
 
Mymlan; minkä merkkinen doppler on käytössä? Vakavasti harkitsen sellaisen ostamista jatkoa varten jos ensi viikon ultrassa kuullaan sydänääniä. Ihanaa varmasti saada jumpsutus kuuluviin :)
 
Mymlan; minkä merkkinen doppler on käytössä? Vakavasti harkitsen sellaisen ostamista jatkoa varten jos ensi viikon ultrassa kuullaan sydänääniä. Ihanaa varmasti saada jumpsutus kuuluviin :)

Jumper JPD-100B :) Raskauskeijun sivuilta esikoinen aikaan tilasin.
cd75fab53e8d383206a8d3136a42b682
 
Hereillä taas eikä uni tule. Ja tiedän et kohta alkaa pahoinvointi :hungover:
 
Illalla tuli paperiin pyyhkiessä hailan vaaleenpunertavaa/vaaleenrusehtavaa vuotoo. Yöllä ei mitää eikä heti aamullakaa, mut ny taas jää paperiin hailakkaa vuotoo:sad001 Ei pikkareihin/siteeseen asti tuu ny ainakaa. Pelottaa ja itkettää :sad001 Samalla oksettaa aivan järkyttävästi.... Viime yö meni iha päin puuta. Heräilin koko ajan ja en meinannu saada nukuttua, oli kylmä ja kuuma ja oksetti.. ainii kipuja ei onneks oo, mut silti pelottaa
 
Illalla tuli paperiin pyyhkiessä hailan vaaleenpunertavaa/vaaleenrusehtavaa vuotoo. Yöllä ei mitää eikä heti aamullakaa, mut ny taas jää paperiin hailakkaa vuotoo:sad001 Ei pikkareihin/siteeseen asti tuu ny ainakaa. Pelottaa ja itkettää :sad001 Samalla oksettaa aivan järkyttävästi.... Viime yö meni iha päin puuta. Heräilin koko ajan ja en meinannu saada nukuttua, oli kylmä ja kuuma ja oksetti.. ainii kipuja ei onneks oo, mut silti pelottaa

Voi ei. Soittele neuvolaan jos ne ottaisi sinut ultraan? Vuodot on todella yleisiä alkuraskaudessa ja usein ihan vaarattomia. Tsemppiä!
 
Täällä kanssa yksi kukkuja. Ekan kerran taisin katsoa kelloa n. 3.40. Tein ihan kardinaalimunauksen kun hain eilen subin..spicy italian tulisella soosilla. Maha oli ihan sairaan kipeä ja olin varma että vauvalla ei ole kaikki hyvin kun juili niin pirullisesti. Syynä olikin se saakelin subi joka piti tietty syödä kokonaan kertaistumalta. Istuin vessassa varmaan viisi kertaa eilisen illan aikana. Mutta minkäs sille voi kun teki mieli ruokaa :joyful:
 
Voi ei. Soittele neuvolaan jos ne ottaisi sinut ultraan? Vuodot on todella yleisiä alkuraskaudessa ja usein ihan vaarattomia. Tsemppiä!

Viikkoja vasta 4+6 nii eipä ne mitää voi tehä, ku ei ultrassakaa viel mitää näkyis :sad001

Odotellaan vaa. Kipuja ei oo. Tai jos oikeen itteensä tarkkailee niin jotain pientä voi tuntua eli ei mitää oikeeita kipua siis :) Joka kerta sitä vuotoo ei onneks tuu. Ja on toisinaan niiiiiin haaleeta et joutuu syynään et onks se kirkasta vv:a vai ei. No joo, aika näyttää.
Mää en voi asialle mitää tehä. Ja juu luin, että on yleensä vaaratonta, mut silti se aina tietty säikäytää :/ Pahoinvointi on kyl tänä aamuna ollu kovempaa ku aiemmi... Tissien kipu tosin on laantunu.
 
Miten teillä on miehet suhtautuneet raskauteen? Meillä tuli ihan ensimmäisenä pieni paniikki et miten hän pärjää ja mitä jos jotain tapahtuu. Nyt kyselee noita neuvolajuttuja ja ultrakäyntejä ja miettii jo miten järjestää sen et pääsee paikalle. Eilen juteltiin siitä selvitetäänkö sukupuoli ja vastaus oli et ilman muuta, ku muuten ei pysty hankkimaan mitään. Ennen raskautta mies katseli jo vaatteita ja puhuttiin nimistä. Nyt suurin huoli on, et lepäänkö ja syönkö kunnolla. Ihan uusia puolia on ilmestynyt. :Heartblue
 
Meillä mies stressaa, tosiaan kun tämä alkoi yllätyksenä niin hänellä sulattelu vaihe kesken. En oikein tiedä miten häntä siinä auttaa ja rauhoitella? Oon koittanut kysellä tunteita ja kuunnella.
 
Meillä mies stressaa, tosiaan kun tämä alkoi yllätyksenä niin hänellä sulattelu vaihe kesken. En oikein tiedä miten häntä siinä auttaa ja rauhoitella? Oon koittanut kysellä tunteita ja kuunnella.

Meillä raskaus on todella odotettu ja toivottu, joten en sen suhteen osaa antaa neuvoja, mutta suosittelisin ratkaisukeskeistä lähestymistapaa, joka yleensä toimii miehiin. Istutte alas, kirjaatte mieltä painavat asiat ja mietitte niihin ratkaisuehdotuksia, liittyvät ne sitten talouteen, käytännön asioiden järjestelemiseen tai mihin tahansa. Ainakin yleensä mun mies rauhoittuu huomattavasti sen jälkeen, kun on jonkinlainen toimintasuunnitelma. :)
 
Meillä mies stressaa, tosiaan kun tämä alkoi yllätyksenä niin hänellä sulattelu vaihe kesken. En oikein tiedä miten häntä siinä auttaa ja rauhoitella? Oon koittanut kysellä tunteita ja kuunnella.
Onko miehen kaveriporukassa ketään, joka olisi viime aikoina saanut lapsen? Tai löytyykö joku miespuolinen sun kaveripiiristä, jonka kanssa mies vois keskustella? Meillä mies jännitti hirveesti kun mietittiin lapsen hankintaa, mut hänellä auttoi juttelu omien kavereiden kanssa, joilla oli kokemusta aiheesta. Rauhoitti kuulemma tosi hyvin.
 
Onko miehen kaveriporukassa ketään, joka olisi viime aikoina saanut lapsen? Tai löytyykö joku miespuolinen sun kaveripiiristä, jonka kanssa mies vois keskustella? Meillä mies jännitti hirveesti kun mietittiin lapsen hankintaa, mut hänellä auttoi juttelu omien kavereiden kanssa, joilla oli kokemusta aiheesta. Rauhoitti kuulemma tosi hyvin.

Tää on todella hyvä neuvo, jos jo tässä vaiheessa on päättänyt kertoa jo muille raskaudesta. :) Meillä mies palaa ihan hirveästi halusta kertoa sukulaisille ja jutella veljensä kanssa, koska hänelle ja hänen vaimolleen syntyi vauva tammikuussa, mutta ollaan sovittu, että kerrotaan vasta seuraavan ultran jälkeen.
 
Tää on todella hyvä neuvo, jos jo tässä vaiheessa on päättänyt kertoa jo muille raskaudesta. :) Meillä mies palaa ihan hirveästi halusta kertoa sukulaisille ja jutella veljensä kanssa, koska hänelle ja hänen vaimolleen syntyi vauva tammikuussa, mutta ollaan sovittu, että kerrotaan vasta seuraavan ultran jälkeen.
Toisaalta jos oma olo paranee, stressi vähenee ja epäilyksistä pääsee eroon, ei mun mielestä haittaa, jos jollekin asiasta jo kertoo. Pahempi mun mielestä on stressata ja paisutella murheita oman pään sisällä ja salailla vielä lisäksi lapsiuutista.
 
Toisaalta jos oma olo paranee, stressi vähenee ja epäilyksistä pääsee eroon, ei mun mielestä haittaa, jos jollekin asiasta jo kertoo. Pahempi mun mielestä on stressata ja paisutella murheita oman pään sisällä ja salailla vielä lisäksi lapsiuutista.

Tottahan toki. Mutta nämä on siis tietysti tapauskohtaisia asioita, ja ihan miltä Mymmelistä ja hänen miehestään tuntuu, että on parasta tehdä.

Mun mies on vaan todella innoissaan ja sen takia haluaisi huudella jo kaikille. :) Mä itse olen niin pessimisti ei pety -linjalainen, että mieluummin odotan seuraavaan ultraan ja toivon, että alkio on kehittynyt viikkoihinsa nähdä hyvin mieluummin kuin kerron nyt kaikille ja selittelen myöhemmin.
 
Takaisin
Top