Maaliskuu !

Heippa kaikille!!

Pitkästä aikaa olen täällä linjoilla! Minulla on siis kaksi lasta, Miro 2,5 vee ja marrasmurunen Mandi 4kk :) ihan näin alkuun voin kertoa jos vaikka jotain kiinnostaa että meillä synnytys meni nopeasti, ainakin minun mielestäni, olinhan ns. ensisynnyttäjä koska esikoinen syntyi sektiolla :) Mutta neidillä alku alkoi kehnosti, hän syntyi elottomana, mutta virkosi siitä nopeasti, 4 ensimmäistä päivää vietti lastentehopuolella ja 2 päivää seurantahuoneessa. Ihana tyttö! <3

Muutama päivä sitten käytiin kontrollikäynnillä synnytyssairaalassa (porissa), hyvin kehittyy :) ei ongelmia!
Tän hetkiset mitat ovat 58,5cm ja 5580g <3

Täysimetyksellä vielä ollaan, esikoista imetin 5kuukautta ja kyllä siinä sitten vähän maisteltiinkin jo pöperöitä, joten pyrin samaan myös neidin kanssa.
Meillä neiti nukkuu päivällä 3-5 tunnin päiväunet!!! Mutta yöllä tuntuu olevan jatkuvasti hereillä, noin parin tunnin välein eikä muu auta kun heittää tissi suuhun :D

Toivottavasti täältä löytyisi juttuseuraa!

Aurinkoista kevään alkua kaikille!
 

Taas olis ihan hirveesti asiaa... mulla käy vähän niin että kun en heti kirjota niin mulle tulee kynnys alottaa kun ne asiat kasaantuu :D Olis kommentoitavaa ja omia kuulumisia ja ajatuksia enemmänkin..... 

Aurinkolaseista oli puhetta, kyllä ne pitäs olla jos vauva on auringossa. Juuri kuulin asiasta kuinka tärkeetä on suojata pienenkin lapsen silmät. Meillä on hankittuna lasit mutta ei oo vielä käytetty kun vaunuihin ei paista ja autossa laitan yleensä edelleen harson suojaksi kun sinna kuitenkin nukkuu. 

Taruselle kiitos päiväkirjavinkistä! Mun oli tarkoitus pitää päiväkirjaa mutta en oo ehtinyt ja jaksanut. Mitä nyt kalenteriin tulee välillä laitettua jotain juttuja ylös.

Fjanskulle tsemppiä matkaan, kurjaa kun pieni joutuu kokemaan kovia, mutta toisaalta voi olla että ottaa kovemmille äitille. Vauvat on sitkeitä :) 

Vaatekoot, joo on kyllä todella vaihtelevia! Piti laittaa yks 70cm body tytölle mutta eipäs mahtunutkaan...just, tytöllä mittaa 62cm! Tosi vaikeeta kyllä ostaa mitään kun ei niistä ees tiedä kuin paljon ne kutistuu pesussa. Musta tuntuu että varsinkin Name It:stä ostetut vaatteet kutistuu ihan tosi paljon! Harmittaa kun just sieltä ostin neljä isohkoa yöpukua ja pesun jälkeen ne on just ja just sopivia eli kohta pieniä! Yhtään en osaa aatella minkä kokoisia vauvat on esim 8kk-12kk ikäisenä.. 

_K_atariina eiköhän täältä juttuseuraa löydy :) Teillä on pikkuinen tyttö! On se jännä miten ne kasvaa näin eri tahtiin. Oliko teillä mikä syynä siihen että hän syntyi elottomana? 

Tästä päästäänkin sitten omiin ajatuksiin... Mä olen alusta asti pelännyt kätkytkuolemaa, tai ylipäätään että vauvalle sattuu jotain. Mulla on monesti ollut päässä mielikuva pienestä arkusta ja että oikeesti menetän tytön... Tää on ollu ihan hirveetä mutta hetkeksi se jo vähän unohtui. Kunnes nyt taas pelkään ihan älyttömästi! :( Meillä on tuttavapiirissä sattunut tosi paljon kaikkea vauvoille ja yksi vauva kuoli.. . :( Sen jälkeen en oo päivääkään ollut niin etteikö se asia olisi mielessä. Mä oon alkanu iltaisin nukkuun mennessä tarkistaan useasti että vauva hengittää, ja jos hän saa vähänkin hysteerisemmän itkukohtauksen niin olen ihan varma että nyt on joku todella pahasti vialla, on joku kasvain tai jotai... :( Yhtenä iltana kun tyttö vain itki, aloin itekkin itkeä hysteerisenä ja kun mies otti vauvan niin mä jäin vaan istuun sängylle ja tärisin.. Mua pelottaa että mullekkin sattuu jotain vastaavaa mitä mun tutuille... Mä en pääse tästä ajatuksesta yli vaikka kuinka yritän selittää itelleni ja oikeesti tiedän että olen vaan hysteerinen... 

Ajattelin ottaa asian puheeksi keskiviikon neuvolassa.. Toivottavasti tää on vaan joku ohimenevä vaihe.. En tiedä..iloisempia ajatuksia kiitos..  

 
Iines:Kiitti tsempeistä.Voin kyllä sanoa että itellä ottaa tosi koville toi Ninnin munuais homma. Koko aika kauhea epätietoisuus.Toissa kerralla sairaalassa lastenlääkäri sanoi että seuraillaan vaan ja että tuskin mihinkään toimenpiteisiin ruvetaan.Viime kerralla taas sanottiin että luultavammin leikkaukseen.Ja ihmetteli ku Ninnil on estolääkitys ja kun määrät ovat aika korkeita kuulemma.Oli vielä sitä mieltä että välttämättä ei tarttis koko lääkettä,mutta kun on jo niin kauan lääkettä saanut niin ei kuulemma kesken kannata jättää : / Koko aika on sellainen fiilis että tekis miel kunnol ärähtää niille lääkäreille.laskuja tulvii tutkimuksista minkä kerkiää mutta mitään kunnollista diagnoosia ei saada.Mulla oli kans joskus samanlainen kätkykuolema pelko että ennen nukkumaa menoa tarkistin että hengittääkö muksu ym..mutta onneksi se meni ohi.Nykyää vaan katson ettei ole peittoa vetänyt naamalleen ym.
 
Mä oon pitkän harkinnan jälkee päätyn siihe tulokseen,että neiti saattaa jäädä ainoaks lapseks. Ite en kestä sitä ku niin paljo pitää puuttuu meiän lapsen asioihi..ja että en osais hoitaa/pukee lasta oikein.Mun mielest jokainen äiti tietää itte paremmin,mikä omalle lapselle on hyväks.
 
Heipsan kaikille!

Aivan ihana kevät tulossa, tänään oli mielettömän lämmin! Ihana vaunutella auringon paisteessa ja kun tiet sulaa niin ei tarvi enää rämpiä tuolla lumen keskellä :) 

Täällä oltiin toista kertaa vauvauinnissa ja puolet ajasta meni oikein hyvin :) Eli hyvä saavutus oli. Leevi kävi myös äitin kanssa saunassa ihan pikaisesti, joten nyt on ekassa saunassakin päästy käymään kolme kuukautisena :) 

Meillä on myös maisteltu pari viikkoa nyt kiinteitä ja Leevi tykkää ihan hirmuisesti. Ollaan syöty peruna, porkkana, omena ja persikkasosetta. Kaikki menee hirmuisen hyvin, mutta Leevi ei tykkää oikein lämpimästä soseesta, tykkää jos ovat vähän viileämpiä. Aluksi se oli sellaista maistelua, että joka päivä koitettiin lusikalla hiukan maistella miltä maistuu ja miltä lusikka tuntuu. Nyt taas kun äiti ja iskä syö, niin Leevi alkaa vaatia myös ruokaa. Suuhun pitäisi saada lusikalla jotain :D Syökin jo hirmuisen hyvin. 1/3 purkkia häviää aina yhdellä syöttökerralla ja syödään nyt kiinteitä 2 kertaa päivässä :) Yöuniin ei ole vielä vaikuttanut, eli Leevi herää 2-3 kertaa yössä syömään, mutta muuten poika on hirmuisen iloinen eikä krätyinen ollenkaan. Eli hyvää tekee saada kunnon ruokaakin :) 
Muuten mennään imetyksellä, mutta pumpata ei enää pysty, sen verran on poika alannu syömään enemmän ja maidon tulo on osaksi hiipunutkin.

Täällä alkoi myös menkat viikonloppuna. Eipä nekään kauaa poissa pysyny, mutta eipä tuon väliksikään :) 

Fjansku, älä anna muiden puheiden ärsyttää. Olen itse pohtinut myös tuota samaa, että kyllä neuvojia piisaa. Sano niille vain, että kyllä oma äiti parhaiten tietää. Minä olen ainakin Leevin suhteen tehny omat päätökseni ja kyllä niitä neuvojia tahtoo piisata niin että ärsyttämään alkaa. Ei saisi viel syöttää soseita, ei saisi nukuttaa meidän välissä jne. Mutta en minä ainakaa ole antamatta pojalle ruokaa, jos se itse haluaa ja nukutan taatusti vieressä ihan niin kauan kuin haluan! Vieressä nukkumallahan Leevi vain saa läheisyyttä ja voiko lapsi saada läheisyyttä liikaa?? EI VOI :) Joten fjansku, pidä vain pääsi ja nauti lapsista :)  Ja huh huh, mikä hulabaloo noiden sairaaloiden kanssa on!! Voisin kertoa muutaman hiukan verran mua ärsyttäneen asian! Siellä ei kyllä pikkuihmeset saa oikein kunnolla hoitoa. Koko ajan pitäisi itse olla vaatimalla vaatimassa.

Iines* voimia ja toivottavasti pääset peloista yli. Itse pelkäsin jossain vaiheessa kans kaikkea omituista, mutta nyt alan olla ihan normaali. Tosin vieläkin välillä herättelen Leeviä, jos se nukkuu liian sikeää (kiva mutsi :D)

Mutta kaikille kaikkea hyvää, nauttikaa auringosta ja lämmöstä! Meillä myös ostettiin Leeville aurinkolasit, hauskalta näyttää :) 
 
Nukkumisongelmia meilläkin, tai siis mulla. Vauva nukkuu hyvin, kiinteät aloitettu ja uni sen myötä maistuu. Mutta, mulle tuli jokakeväinen unettomuus. Sain nukahtamislääkkeet, ja otan tarvittaessa. Silloin mies syöttää vauvan yöllä. Eli Aurora et ole yksin. Tää on kait aika yleistä äideille.

Miimi, hurja tilanne. Oletko miettinyt imetyksen lopettamista? Jos A:lla on allergiaa jostain. Allergiaahan voi tulla melkein mistä tahansa... Tosi ikävä homma, mutta muista, että sun jaksaminen on kaikista tärkeintä. Toisaalta, meillä oli tollaista viikon verran hampaiden takia. Annoin parina yönä pojalle vauvan buranaa, niin johan nukkui! Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista....

Ihanaa että kevät tulee ja kohta siirrytään kesäaikaan! Sittenhän vauvat tavallaan nukkuvat tunnin pitempään, heeh!
 
Iines, kannattaa jutella tosta sun pelosta tosiaan neuvolassa ja äitiystävillekin. Hormoonit tekee sen, että on ylivalpas ja pelkää tollasia ns. "turhaa pelkoa", mut jos tosiaan se saa sut ihan hysteeriseksi, niin se on jo itselleen rasittavaa henkisesti. Puhumalla pelko voi hälvetä. Juttele myös miehesi kanssa aina kun pelottaa, sano se ääneen.

Mulla alkoi tänään kuukautiset, tai siltä vaikuttais. Oon ihan järkyttny, et miten ne viel alkaa. Imetän 2h välein yölläkin max. 3h välissä. Sanoin vielä, et meille saa tulla toinen lapsi kun on tullakseen, mut koska päätin täysimettää 6kk niin ajattelin, et ei ne viel ala. No tällä rakkauselämällä saa olla aika bingo, että raskaaksi tulee ;D
 
Tarunen; meillä mennään kiinteissä just samassa kohtaa ku teilläkin :) Menee kans kolmasosa purkkia kerralla. Porkkana, banaani, luumu ja maissisose maistuvat. Yleensä oon antanut vaan aamupäivällä ku illalla annetaan velliä. Sitä poika juo 200 ml ja nukkuu 5-6 tuntia. Loppuyö sit rintamaidolla. Musta kans tuntuu, että maidontuotanto on alkanut hiipumaan. Voi olla, että on hiipunut vähitellen jo yli kuukauden, koska poika tosiaan söi niin pitkään 2 h välein ennen kiinteitä ja tuntui silti kärttyiseltä. Nyt imetysvälit päivälläkin pidempiä, 3 h yleensä.
Aurora ja Naadja; mulla on ollu kans uniongelmia. Rikkinäisiä öitä oli niin kauan ja aloin aamuöisin stressaamaan nukahtamista. Väsymys pääsi kerääntymään, ku en pystynyt päivälläkään yhtään nukkumaan. Kaks viikkoa sit olin yhtäkkiä yks päivä niin väsynyt, että mua vaan itketti...Lihaksiin koski ihan ku ois jyrän alle jääny. Tuntui, etten jaksa edes nostaa poikaa :( Halusin vaan olla silmät kii ja maata. Onneks oli viikonloppu tulosillaan, niin mies hoiti pojan. Sit menin mummilaan muutamaks päiväks. Mies vannotti mua, että alan tosissaan treenata päivällä nukkumista. Olin kuulemma ollu pari viikkoa ihan hirvee, tiuskinu vaan :( . Ekoina päivinä kesti tooosi kauan rentoutua ja päästä uneen, onneks oli vauvalle hoitaja. Mut sen jälkeen oonkin nukkunut joka päivä vähintään puol tuntia. Ja se on rentouttanut niin, etten oo valvonut aamuöisin. Oon ihan eri ihminen taas :) Mut tosiaan kannattaa katkaista kierre tavalla tai toisella mahdollisimman pian!
 
 Mulla on kans aika kova kätkytkuoleman pelko. Välillä ihan pimee olo kun pitää käydä kyttäämässä että vauva varmasti hengittää. Meidän poika nukkuu yleensä päikkärit ja yöunista ekat 5h tosi sikeesti ja siksi on semmonen olo että pitää ravata yläkerrassa kyyläämässä.

Raskausaikanakin oli jotenkin semmonen kyyninen olo ensimmäiset 25 viikkoa. Ajattelin vaan kokoajan että ei sieltä kumminkaan mitään vauvaa tule että ihan varmasti menee kesken. Sittenkun viimein tajusin että meille tulee ihan oikeesti lapsi niin tuli hirvee paniikki hommata kaikkia tarvikkeita :) Mulla oli tosin todella vaikea raskaus, olin vuodelevossa 10 viikkoa ja jäin pois töistä jo viikolla 19. Sairaalassakin jouduin yöpymään muutamaan otteeseen kun lääkärit pelkäsi että vauva pukkaa ulos liian aikaisin.

Mä en oo vielä alotellu kiinteitä (tai maissivelliä ollaan annettu iltaisin..) mutta nyt viikonloppuna ajattelin aloittaa porkkanalla. Vähän jännittää että miten se vaikuttaa mahan toimintaan, toivottavasti ei tuu mitään isompia vaivoja.

Meillä poika keksi viime viikolla oman äänensä ja möykkä on ollut siitä lähtien valtaisa. Jäätävää kirkumista, oli sitten hyvä taikka huono fiilis :D Miten voi noin pienestä miehestä lähteä niin kova ääni ??

Tuli syömisestä mieleen vielä semmonen homma että nyt huomaa ihan selvästi että ruokinta kerrat on vähentyneet mutta ruokamäärät on kasvaneet. Meillä menee esim. iltaisin viimisellä ruoalla 160ml maissivelliä ja siihen päälle 120ml vastiketta, jouduin ostamaan muutaman semmosen ihan kipeen kokosen pullon ja nyt noi alkuaikojen 120ml pullot näyttää ihan kääpiöiltä :)
Ens viikolla onkin 4kk lääkäri, hauska taas nähdä että kuinka paljon on tullut painoa ja pituutta minimieheen. 3kk neuvolassa pituutta oli 63cm ja painoa 6,798 kg
 
Kyllä tosiaan on ihanaa, kun aurinko paistaa! Siitä saa ihan ekstraenergiaa päivään. Meillä edelleen yöt ovat erittäin vaihtelevia, mutta nyt aloin sitten syöttämään kellon kanssa. Aleksi piti siis mua ihan tuttina, joten nyt sitten yritän pitää syöttövälin 2-3 tuntina. Ja aamuyöt kun meillä on pahimpia, niin mies on onneksi ottanut Aleksin toiseen huoneeseen. Oon myös siirtänyt Aleksin mölyämään omaan sänkyynsä. Nyt yöt ovat ihan siedettäviä.

Aleksille tuli myös jo toinen hammas alas ja nyt saa onneksi mun rinnatkin rauhan. Ilmeisesti hän vain kalvas niitä, kun ikeniä kutitti ja sain näin mun rinnat rikki. Nyt taas imetys sujuu. Pulloa Aleksi ei huoli ollenkaan, ei sitten vaikka mitä tekis. Joten me siirryttiin nyt sitten soseisiin. Vähän kyllä jännitti tuleeko vatsavaivoja, kun Aleksi on niin herkkä, mutta ei tullut yhtään mitään. Mä annoin vielä heti kätellyssä sille 1/3 purkkia kerralla ja poika availi suuta kuin vanha tekijä :). Kerrankin joku homma sujuu meiltä helposti. Nyt sitten on neljäs päivä soseita ja siirrän tuon kerta-annoksen iltaruuaksi. Ajattelin tänään antaa puoli purkkia, joten saa nähdä vaikuttaako mitenkään yöuniin. Imetyksellä olis tarkoitus jaktaa muut syöttökerrat ja vasta sitten kuukauden päästä lisätä annoskertoja. Haluaisin kuitenkin imettää mahdollisimman paljon ja pitkään.

Mä kanssa oon pelkänyt tota kätkytkuolemaa tosi paljon. Mun serkun lapsi kuoli 5kk iässä kätkytkuolemaan. Nyt tosin pelkään enemmän sitä, mitä tuo esikoinen tekee, kun kolmevuotias ei aina ihan ymmärrä omia voimiaan vauvaa kohtaan. En yleensä jätä niitä samaan tilaan kahdestaan, mutta välillä tuo kolmevuotias hiipii vaunujen viereen tai sähgyn viereen yksikseen. Pelkään vain, että jos intoutuu esim peittelee vauvaa tai kantamaan... Huh, ei pysty edes ajattelemaa...

Mulla on huomenna eka työpäivä. Tosin jouduin lyhentämään sen muutamaan tuntiin, kun Aleksi ei sitä pulloa huoli. Toisaalta on kiva mennä töihin, toisaalta ei... Voi kun voittais lotossa, niin ei tarvis tehdä töitä kuin silloin kun huvittaa. Illalla pitäis myös mennä zumbaa! En oo kyseistä lajia vielä kokeillutkaan.

Jokos teillä on kesäksi suunnitelmiä?
 
Mä suunnittelin että lähdetään Ninninkaa katsomaan orivarsalaidunt,kun varsat päästetään laitumelle.Raveissakin saatetaan käydä ja mökkeilemään ainakin lähdetään :) Onko muille tullut synnytyksestä raporttia postitse.?Ihmettelin eilen että mikä ihmeen kirje sairaalasta tuli,niin siinä oli raportoitu kaik käynnistämis systeemit ja tulehdusarvot ym..
 
Mä sain oman synnytys "raporttini" neuvolasta ja laitoin lapun visusti talteen. On sitten joskus kiva lukea ja muistella :)

Meidän kesän vietot on lähes aina aika samanlaisia. Maatilallisia kun ollaan niin kesät menee työn merkeissä aika vahvasti, mä kuulun siis siihen onnelliseen vähemmistöön jonka ei tarvi lähetä kodin ulkopuolelle töihin vaan on jobi ihan omassa pihassa. On siinäkin silti varjopuolensa, esim. viikonloput ei eroa muista päivistä millään lailla. Elukat pitää aina hoitaa vaikka muita töitä ei oliskaan. Mä olenkin aina sanonut että mä oon 50 % yksinhuoltaja kun miestä ei paljon kotona näy kesäaikaan :D Onneksi on super ihana anoppi joka auttaa lastenhoidossa enemmän kuin mielellään.
Tänä kesänä tehdään normi hommien lisäksi taloon uus ulkolaudoitus eli aika sirkusta tulee olemaan meikäläisen arki varmaan tonne syyskuuhun asti. Kummasti sitä silti aina jaksaa. Mä hoidan pääasiassa ruokahuollon miehelle ja työntekijöille. Tänäänkin oli 6 työntekijää+ minä ja mies makkarasopalla...se perunoitten kuoriminen välillä vähän riipii mutta aina siitäkin on selvitty :) Eli siis mun kesä menee hellan ääressä, pellolla, kanalassa ja maalatessa :D

Pojan kanssa varmaankin mökkeillään ja sukuloidaan ja tehdään muitakin kesäjuttuja. Syksymmällä ajateltiin lähteä koko perhe lappiin ruskaa katsomaan ja vähän patikoimaan, hyvä käydä vähän muissakin maisemissa ennen talvea.
On tää silti aika luksusta olla pojan kanssa ihan vaan kotona. Tuskimpa laitetaan ikinä mihkään hoitoon, isompana sitten seurakunnan tms. kerhoon muutaman kerran viikossa niin on hänelläkin vaihtelua. Kavereita meillä on onneks tässä viiden kilometrin säteellä ihan riittämiin niin ei lapsi raukka tylsisty kuoliaaksi kouluikään mennessä :)
 

Fjansku ihan hyvin voit alkaa vaatimalla vaatimalla jotain järkevää selvyyttä ninnin tilanteeseen! Ei oo kiva kun joutuu tavallaan kumminkin oleen epätietoisuudessa kun yks sanoo toista ja toinen toista! 

Mä oon ihan samaa mieltä että noita neuvojia kyllä riittää ihan liiankin paljon!! Se on niin ärsyttävää, ihme että lapsia ylipäätään enää syntyy kun koskaan kukaan äiti ei osaa niitä kerta hoitaa....voi huokaus... Ja sit nää ihmiset jotka ei sano suoraan vaan sitten tietyllä äänensävyllä tai jossain sivulauseessa vaan antaa ymmärtää että nyt teen ihan väärin. Esim juurikin tosta nukkumisesta oon kans kuullut. Meillä myös tyttö edelleen nukkuu mun kainalossa ja siitä on muutamakin tyyppi sitten voivotellut kuinka vaikeeta se on saada enää vauvaa nukkuun ikinä omassa sängyssä! No, ihan sama, meillä nukutaan näin ja se on meillä kaikille paras ratkaisu. Sitäpaitsi just oli lehdessä juttu siitä että vauvalle paras paikka on nukkua imettävän ja selvän äidin vieressä =P  No, mä oon edelleen sitä mieltä että jokainen tietää ite parhaiten mikä on itselle ja omalle vauvalle paras :)

Mistä ihmeen synnytysraportista te puhutte??? Mä en ainakaan oo saanu postissa mitään... Tosin mä sain sellasen jonkulaisen raportin sillon laitokselta heti mukaan.. Kyllä siinä lukee että synnytyskertomus ja siinä on kivunlievitykset ja lääkkeet yms.. On kyllä tallessa ja oon lukenutkin sen moneen kertaan :) Melkoset lääkkeet tuli siinä lueteltua ja ihan karmeelta tuntuu kun siinä lukee verenvuodon kohdalla se 1900g !! Kiitos verenluovuttajille, hengissä ollaan.... 

Tänään oli ihanan aurinkoinen päivä ja aurinkolaseille olis ollu käyttöä mutta unohdin ne kotiin.. No, ens kerralla sitten. On muuten jotenkin hankalaa nyt pukea vauvaa kun tuntuu että se on aina kuumissaan. Vaunut on tosi suojaisat mikä on tietty hyvä asia, mutta noi kaikki haalarit tuntuu olevan jo liikaa, mutta ilmankaan ei voi olla.. 

Meillä on vauva "puhunut" jo kauan ja ääni senkun kovenee :) Ja päristellään :) Jos mulle joku olis aikasemmin sanonu että näin pieni vauva osaa ilmaista niin selvästi mielipiteensä, en olis uskonut! Mutta toi meidän tempperamenttinen typy on kyllä semmonen että jos joku ei miellytä niin äänessä huomaa :D Tulee semmonen komentaminen ja oikein vaativa sävy ääneen ja samalla hirveä selitys :D Ei siinä voi muuta kun nauraa :D 

Ai niin, minkä ikäisenä voi istua rattaissa???? 

 
Tänää tuli Ninnille sairaalast uudet ajat munuaisten varjoainekuvauksee.Se piti olla ens viikol mut siirtyykii huhtikuun puolelle :s piti viel soittaa lastenpolille ja varmistaa että onk ajat siirretty varmast ettei ne vanhat ajat pidä paikkaasa ja meille tuu jotai laskui peruuttamattomist ajoist.
 
Nii mulle tuli sairaalast sellanen raportti postis eilee mist näky kaik käynnistys yritykset ja tulehdus arvohommat yms...sairaalas mua ei raportoitu koko synnytyksest eikä kerrottu tulehdus arvoist mitää :s Täälläkin neiti on niin puhelias että juttuu riittää kaikelle mitä näkee ja kauhea päristely.Iltasatuu tykkää lukee omalle nyrkille ja siin sitte on naurus pitelemist :)
 
Iines, mun käsityksen mukaan rattaissa voi istuttaa silloin kun vauva osaa istua. Näin olen olettanut. Mulle ei myöskään tullu postissa mitään vaan sain käteen synnytyskertomuksen, jossa kuvataan synnytyksen kulku. Ei mitään veriarvoja kyllä. Niin ja tosta pukemisesta.. meidän vauvalla on päällä +7 asteessa sisävaatteet, tumput, villasukat, pipo ja makuupussi. Sitten riippuen tuulesta tai parin asteen heitosta, päällä voi olla lisäks peitto. Ei haalaria, muuten hikoillaan! Tiedän et kaverin vauval on viel toppahaalari, makuupussi, lampaantalja ja huopa.. sen verran meillä oli kun mittari näytti -17. Ei sitä vauvaa hikisenäkään kannata ulos tyrkätä, eihän se nuku muuten...

Muoks. Ja ei ne eiliset tainnukaan olla menkat :( Mikä lie pieni verenvuoto.. outoo. Mistähän vois johtua.. joku haamumenkka?
 
Heipsan! Tää olis ehkä pitäny kirjottaa tonne neuvolakuulumisiin, mutta antoko ne 4kk neuvolassa joitain rokotteita? Meillä on huomenna 4kk neuvola ja mietin että tarviiko isäntä ottaa mukaan kun itellä on piikkikammo niin en pysty pitää typyä sylissä!

Joo on se vaan ihana että aurinko paistaa ja kevät tulee! Mieli virkistyy! Höh, nyt ei kerkeekkään enempää! Tyttö suttuu!
 
Meil on huomen 3kk neuvola missä saadaa ainaki yhdistelmärokote..pneumokokkii en suostun muksulle annettavaks.
 

Ei oo rokotusta 4kk neuvolassa. 

Tänään käytiin ja mitat on nyt 7090g ja 63cm :) Hyvin kasvaa eikä ole vieläkään tarvetta aloitella soseita tai muuta. Muutenkin kaikki oli ok, saatiin nyt kuivaan ihoon kosteuttavaa voidetta pari kertaa päivässä levitetäväks. Kuulemma vähän atooppisen näköinen iho? 

Istumisesta kysyin niin saa sylissä jo istuskella tuettuna mutten tietenkään vielä tuolilla :) Meillä oli tuossa yks päivä vaunujen ratasosa jo käytössä niin että laitoin tytsyn silleen et on hieman koholla, ei siis istuvassa asennossa, mutta niin että näkee. Toisaalta jäin kumminki vielä miettiin tota istumista ku kaverin muksusta sanottiin 4kk ikäsenä että ei vielä saa istua...?? 

Säde, valemenkat :D Jos se oli sellasen et sulla olis nyt menkat jos ne ois alkanu..? Musta tuntuu et mullaki tulee säännöllisesti sellanen pikkutuhru kerran kuussa... tai jotain :D

 
Meillä oli eilen kans 4 kk neuvola. Poju kasvanu taas hirveesti, 69 cm ja 8,8 kg. Tuntuu hurjalta toi paino, mut ihan sopusuhtainen patukka :) Sain "luvan" antaa soseita kahdesti päivässä, jos vaan maistuu. Ja lisäks vielä iltavelli. Ja kyllä maistuu...eilen alkuillasta imetin ja tuntui, että poika ei jäänyt ihan tyytyväiseksi vaikkei enää rintaa halunnut. Annoin vähän sosetta päälle ja söikin halukkaasti puoli banaania! Yritän pitää maidontuloa yllä tarjoamalla aina rintaa ruokajuomaks ja illalla pumppaan, kun annan vellin. Toivottavasti ei hyydy.
Mä oon kans välillä kohottanut ratasosaa vaunuissa, jos poju on hereillä. Kaupoissa tykkää pällistellä ja nyt lämpimämmillä säillä voinut pitää kaupungillakin vähän esillä. 
 
Takaisin
Top