Luteaalivaihe

Niu

Oman äänensä löytänyt
Hei

Osaisiko kukaan vastata kysymykseeni? Olen miettinyt tätä vaikka kuinka kauan ja yrittänyt etsiä tietoa.

Elikkäs kuinka pitkä on normaali luteaalivaihe? ja milloin katsotaan että luteaalivaihe on päättynyt, onko se kun eka pikkutuhru tulee paperiin vai sitten kun alkaa vuotamaan kunnolla?
Olen miettinyt tätä kun Kp1 lasketaan vasta kun kunnon menkat alkaa mut mites tämä luteaalivaihe, jos vaikka 1-2 päivää ennen kunnon vuotoa tulee minituhrua joka ei edes vältämättä ylety housuihin saakka.

Mites on löytyykö asiasta tietoviisaita tai ihmisiä joita lääkäri/gyne on asiasta valaissut.. Olisin erittäin iloinen jos edes jotain selvennystä asiaan saisin[:)]
 
Mun ymmärtääkseni se 14 pva on ns. Kirjojen mukainen luteaalivaiheen kesto. Mulle gyne sanoi, että kierron eka päivä alkaa siitä kun vuoto on verta ja sitä tulee selvästi siteeseen asti.
Mulla on esim aika usein ruskeaa vuotoa 1-3pva ennen kun menkat kunnolla alkaa ja lasken vuodon ensimmäiseksi päiväksi vasta sen veren joka on normaalin punaista ja kun tarvitsen kuukautissiteen siihen vuotoon. Mutta kaikkien vuotohan on yksilöllistä, joten täytyy itse määritellä se normaali vuoto.
 
ALKUPERÄINEN: hh83

Mun ymmärtääkseni se 14 pva on ns. Kirjojen mukainen luteaalivaiheen kesto. Mulle gyne sanoi, että kierron eka päivä alkaa siitä kun vuoto on verta ja sitä tulee selvästi siteeseen asti.
Mulla on esim aika usein ruskeaa vuotoa 1-3pva ennen kun menkat kunnolla alkaa ja lasken vuodon ensimmäiseksi päiväksi vasta sen veren joka on normaalin punaista ja kun tarvitsen kuukautissiteen siihen vuotoon. Mutta kaikkien vuotohan on yksilöllistä, joten täytyy itse määritellä se normaali vuoto.



Lähinnä siksi kyselen kun itsellä toi luteaalivaihe olisi siihen itse kunnon vuotoon mennessä tasan 14 vrk, mutta ennen vuotoa saattaa tulla 1-2 pvä tuhrua sellasta vähäistä pyyhkäistäessä. Eli siis tota pikkutuhrua ei lasketa luteaalivaiheen paattymiseksi vaan vasta kun alkaa kunnolla vuotamaan. Ymmarsinko nyt oiken [:D]

Ja kiitos kun olette jaksaneet vastata !
 
Niu, juuri noin olen itse ymmärtänyt. Eli kuulostaa siltä että sulla on luteaalivaihe ihan ok. Ja vaikka se olisikin pari päivää lyhyempi, niin ei sekään välttämättä olisi vielä kovin paha juttu. Nämä on kuitenkin kehon omia asioita, eikä niitä voi ihan minuutilleen koskaan laskea tai ajoittaa.[;)]
Tsemppiä sinulla jatkoon!
 
Olikos huomenna pätkis testaamassa jo :eek: ?

Mä vaan niin toivon, että saataisiin paljon plussaa jouluksi :Heartred

Munki luteaalivaihe pitäisi olla sen 14pv. Juuri tuo, että kun kaikki pitäs olla hyvin. Lääkäri sanoi aika hyviä juttuja, että ihminen on niin jännä olento, että se ajattelee asiat niin hassusti. Kun kerroin kuinka tuntuu, että nyt kostetaan edelliset keskeytykset ym. Kuka mulle haluaisi kostaa? :S

Meillä oli anoppikin sanonu, että jos nyt aiotte toista on KORKEA AIKA. JEP. Mähän Oon 26 ja 2,5v pojan äiti kaikella järjellä mulla on vielä korkeaa aikaa jäljellä vaikka kuinka.
 
Takaisin
Top