Loppuvuoden ketju 2015

Moikka tännekkin! En oo käyny kirjottelemassa, kun tunnukset oli hukassa.

Kuulumisia sen verran, et flunssa kylässä siihen se hiihtoloma sitten hupeni.
Pikkumies sairastu viikko sitten ja edelleen hirmunen yskä, lisäks korvatulehdus ja antibioottikuuri.

Pikkunen kasvaa kohisten 6kk parin päivän päästä jo ikää, kampee jo sylissä istumaan,
pyörii kun hyrrä lattialla napansa ympäri. Saa nähdä milloin ponkaisee liikkeelle.
Joulun aikaan puhkesi atooppinen ihottuma ja nyt kun aletaan kiinteitä syömään niin eka satsina maisteli perunaa korvikkeeseen soseutettuna.
Vartin päästä oli kasvot ja kaula punasena ja paukamilla. Nyt on hirmunen flunssa ja yskä neitilläkin niin ootellaan et paranee ja jatketaan sitten kiinteitä. Äitiä vähän hirvittää, nuo allergiset reaktiot. Eilen käytiin flunssan takia lääkärissä ja onneks ei tarvinnu sairaalaan lähtee. Onneks neiti ei tarvinnu antibioottiakaan.. lääkäri meinas et eka satsi pitäs antaa siellä, kun voi saada allergisen reaktion. :/

Semmosta meille. Mitäs Orvokille kuuluu? :)
 
Meillä aikanaan, kun perunaa aloitettiin maistelemaan satuin yhden kerran jatkamaan perunaäidinmaitososetta korvikkeella ja tuli voimakas reaktio, kasvot muuttuivat voimakkaan punaiseksi hetkeksi ja vähän säikähdinkin. Onneksi sai vain lusikallisen ja reaktio meni aika nopeasti ohi. Oli eka kerta, kun sai korviketta. Myöhemmin selvisi maitoallergia. Toivottavasti teillä on jostain muusta kyse.
 
Niin se meiänki pojalle iski nuha, ikää tulee perjantaina 2kk joten ei nyt kovin kauan selvitty ilman. Tytöt ei ihme kyllä oo viel tullu kipeeks, vaik esikko ehti pari viikkoa hoidossa olla ennen viime viikon hiihtolomaa. Luulen et poika sai ton nuhan viime viikon neuvolasta. Silloin sai myös rota-rokotteen ja onkii sit ollu enemmän myös vatsavaivaa sen jäljiltä. Mulla oli tosiaa kahdesti se ärhäkkä rintatulhdus ja toisel kerral sit lääkäri ihan vain varmuuden vuoksi laitto mulle lähetteen mammografiaan ja se ois nyt perjantaina myös. Saas nähä miten se onnistuu, toivon et ne pelkästään ultraa, ku se varsinainen mammografia kuulemma sattuu muutenkin niin saati sitte imettäessä :woot: Ja vaikka se ei kuulemma haittaa imetystä, niin silti mietityttää et vaikuttaako se säteily jotenkin maidon koostumukseen tms. Tekis mieli perua koko homma :sad001
 
En muista koska viimeks olisin kirjoitellut, mutta laitan taas vähän meidänkin kuulumisia. :)

Meillä on nyt kuopus tyttö 6,5 kk ja tuo esikoinen on tietysti elokuinen 2013. :) Meillä oli aika rankkaa vauvan syntymän jälkeen, kun esikoinen oli tosi levoton ja mustasukkainen. Mulla taas oli tosi huono omatunto, kun en pystynyt riittävästi huomioimaan molempia. Onneksi vauva oli aluksi tosi helppo! Nyt siskokset ovat toisilleen jo tosi tärkeät. Esikoinen lohduttaa, viihdyttää ja leikkii vauvan kanssa. Vauva tykkää kyllä siskostaan tosi paljon. :)

Esikoinen alkaa olla jo kovin iso tyttö. Nyt ollaan oltu ilman vaippoja päivät, paitsi että unille vielä laitetaan. Päiväunet olen onnistunut pitämään ohjelmassa, vaikka välillä tulee sellaisia jaksoja, jolloin niitä vastaan on taisteltu jopa 2 tuntia. Mutta kyllä ne vielä tarvitaan ja unta riittää hyvin yöksikin. Tyttö on siis ollut koko ajan kotona hoidossa, mutta syksyllä alettiin käymään kerhossa kerran viikossa. Se on ollut ihan mahtava juttu tytölle, kun hän on kuitenkin aika sosiaalinen. Käydään toki myös muskarissa jne., ei olla onneksi jumiuduttu kotiin vauvan kanssa. :D

Ihanaa kun tulee kevät ja kesä! Kohta ulos lähteminen on helpompaa, kun ei tarvitse niin montaa kerrosta vaatetta. Odotan että päästään esim. pyöräilemään. Hankinnassa on siis pyörän peräkärry kahdelle lapselle. Ja nyt vauvakin alkaa istua rattaissa, joten kaikki meneminen alkaa olla entistä helpompaa, kun hänkin viihtyy paremmin. Nyt ollaan vielä Lapissa lomalla ja täällä on noin 90 cm lunta, mutta kotona etelässä alkaa olla kevät jo pitkällä. Ihanaa!

Aurinkoista kevättä kaikille!!
 
Eloveena kiva kuulla teidänkin kuulumisia :)

Meiän poitsun nimiäiset pidetään 10.4. Vähän venähti niiden järjestäminen, mut jotenkin ei ole jaksanu aiemmin edes ajatella niitä ja sit tuli pääsiäiset yms. sotkemaan kuvioita. Kaikilla on kyllä eka nimi tiedossa, mutta loput kaksi paljastaa täytekakku sit sunnuntaina :)

11.3. mul oli se mammografia-tutkimus, mut onneksi vain ultrasivat. Päättivät etteivät halua turhaan säteilyttää, ku oon niin nuori :grin Mitään ei löytyny eli kudokset olivat hyvät.

Meiän elotaapero kanssa on kova hoivaamaa poikaa, ja lohduttamaankin jos toinen kovin itkee. Esikoisella on ehkä uutuuden viehätys vauvaa kohtaa lopahtanu, ei oo siis koskaan ollu mikään hoivaajatyyppinen tyttö (siitä tuleeki luultavasti joku uraohjus :wink luonteenpiirteiden perusteella).
 
Takaisin
Top