Loppuraskaus ja flunssa

jokihuoko

Silmät suurina ihmettelijä
Millä ootte helpottanu oloanne? Entä mitä kannattaisi syödä, kun ei oikein mikään maistu. Olen viimeksi ollut kipeenä vuosia vuosia sitten ja tietysti juuri nyt kun muutenkin olo on jo aika pökkelö niin iski kammottava räkätauti, päänsärky, yskä, kurkkukipu, maha sekasin... Kuumetta ei kummiskaan ole ollut. Tätä kestänyt nyt 3 vuorokautta, millonka pitäs lääkäriin mennä? Oon ihan suorastaan avuton, kun en ikuna muuten sairastele  onneks tuo ukkokulta jaksaa minuu hoivaa emoticon
 
Hei jokihuoko!

Tässä itseasiassa parhaillaan juon Panadoli Hot-juomaa, kun tuntuu että kurkussa asuu kaktus poikineen! Loppuraskaudessa ainoa mahdollinen särkylääke on Parasetamoli (kauppanimi: Panadol, Para-tabs..) Alkuraskaudessa minulle lääkäri määräsi Ibuprofeenia, mutta loppuraskaudessa sen käyttö on kielletty, koska voi kuulemma aiheuttaa sikiölle sydämen toiminnan ongelmia. Kyllä minä sinuna lääkäriin menisin jos nuo oireet nyt pitkittyvät/pahentuvat. Lämpöä sinulla ei vissiin ollut? Paranemisia ja koita syödä edes vähän jotain energiapitoista, että saat voimia itsellesi ja lapsellesi rakennusaineita! :)
 
Tuo PanadolHotti auttoi aikas hyvin :) ollaan parhaillaan mökillä, missä ei ole sähkön lisäksi muita mukavuuksia, juokseva vesi=mies :D Pakkasta yli 20C ja käytössä ulkohuussi... ei ehkä se paras paikka parannella flunssaa, noh tänään lähdetään kotiin :)
Ai niin eilen uskaltauduin saunaan ja mies teki semmosen kuuman"juoman" missä oli hirveesti valkosipulia ja sitruunaa niin sitä kun saunassa hengittelin aukesi kaikki röörit ja nukuinkin paljon paremmmin kuin aikaisempina öinä eli ehkäpä pahin alkaa taittua.
Pikaista paranemista sullekkin :)
Ja eikös suklaa oo just sitä mistä sitä energiaa saa hyvin ;) hih
 
Mulla flunssa jatkuu edelleen onneksi ei ole noussut kuumetta. Olin eilen neuvolassa ja tietysti kysyin miten tämä flunssa vaikuttaa masuasukkiin. Neuvolan terveydenhoitajan mukaan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään jos ei ole kuumetta! Eli huomiona kaikille raskaana oleville: Jos kuume nousee, niin Panadol peliin. Jos se ei auta, niin sitten ottaisin mahd. pian yhteyttä neuvolaan/äitiyspolille. Mä täällä jatka flunssan potemista ja Panadolin popsimista.
 
Takaisin
Top