Lokakuun rupattelut

Me päästiin tänään ensimmäistä kertaa kattoon uutta asuntoa,joka alkaa olla pikkuhiljaa valmis :) Loppukuusta saadaan avaimet ja päästään muuttaan!
Huonosti nukutun yön jälkeen tirautin pari kyyneltäkin rakennusmestarin edessä, kun tajusin,että vaunuja mahtuu säilyttämään kunnolla eteisessä ilman, että ne tukkii koko eteisen :grin
 
:smiley-bounce015Suunnilleen kuukausi äitiyslomaan!!!!
Jihuu!
Siis odotan toki vauvan syntymää, mutta sitä ennen ihan töiden loppumista. Miettikää ny, ei tarvi mennä töihin! Saa olla kotona, leipoa, tehdä kotihommia, katsoa huonoja telkkuohjelmia, mennä vaikka päiväsaunaan... Voi vitsit!
 
minä aloin opiskeleen kotona tänään miten korjataan vespan starttinapin, valojen ja varotussummerin sähköt ku ne ei toimi ja korjaamos sanottii ukolle että vespan ei pitäs ees toimia. no minä aattelin että ku on tullu auteltua ukkoa ni kysäsenpä jos saan kokeilla onnistunko korjaamaa ne ja samalla kysyin liian vaikean kysymyksen...onko vespan akku tyhjä vai ladattu. :) alotin taas tänää neulomaankin :)
 
Ihanaa, jo lokakuu! Mä fiilistelen mun 4 vuoden takaista odotusta, la oli 26.9 ja rakas palleroni syntyi 2.10 :Heartblue huomenna siis mun iso poika jo 4 vuotta! Hän niin kovasti jo odottelee pikkusiskoaan syntyväksi,eikä oikein tahdo ymmärtää miksi se vauva ei nyt vaan voi syntyä! :grin
Ensi kuussa alkaa sitten jo äitiysloma ja synnytys se kun lähenee ja kaikki tuntuu jotenkin todellisemmalta,mä jään oikeesti pois töistä! Mieskin ihan innoissaan siitä kun mä olen sit kotona ja suree nyt jo tulevaa aikaa kun joudun palaamaan töihin :)
 
eevis ihana miten sun poika on innoissaan ja mieskin. meilläki esikko välillä on et syntyykö se ens viikolla jo siis ni sanon aina että ei vielä ku joulukuussa eli pari kuukautta vielä pitää odottaa. tosin mun esikko ei ol kokoajan innoissaa siskosta välil päinvastoin.
 
:):) Joo siis ei se munkaan poika Aina innoissaan ole, välillä sanoo et on vihainen vauvalle ...iso juttu tulee olemaan kun se vauva onkin sit kokoajan siinä.
 
Miulla vauva laskeutu viime yönä. Vatsa muutti muotoaan ja helpompi hengittää. :) Huomenna OYSin käynti. Hiukkasen jäntskättää mitä sanovat. Ja toivon niiiiin kovasti, että ultraisivat ja näkis minkälaine poitsu siel kehittymässä.
 
Citrus, varmasti on aivan erilaista, ku kaks masussa. Jaksamisia!
Laskeutuminen auttaa hengittämisee ja ei oo nii tukala olo het tuos rintojen alla, mut nyt taas hankaloituu entisestää kävely. Alapää ja nivuset koetuksella.
 
Miettiikö täällä kukaan joululahjoja etukäteen ? Mä oon jo alottanut ja tarkoitus olisi saada nämä pois alta ettei sitten vastasyntyneen kanssa tartte, täällä häntä kun odotetaan saapuneeksi säkällä jo marraskuun puolella!
Myös ajattelin ruveta jouluvaloja huseeraamaan nyt kun olo on vielä siedettävä.. :)
Meneeköhän muut vauvamasu valokuvaukseen? Me käytiin esikosta, tuli upeat kuvat, tässä kuussa olis tarkoitus ottaa perhepotretti masun kanssa! :)
 
Mä oon ilmoittanut jo hyvissä ajoin kaikille, että tänä vuonna en aio ostaa lahjoja eikä myöskään meille niitä tarvitse hankkia. Sisarusten lapsille aion hankkia jotakin pientä ja tarpeellista, varsinkin kummitytölleni, joka taitaa jo ymmärtää keneltä lahjat tulevat vaikka vielä uskookin joulupukkiin.
Tänä jouluna mulle merkkaa entistä enemmän läheisten läsnäolo ja rauhoittuminen. Paras joululahja itselle on se, että saan olla nyt ensimmäistä kertaa ihan omassa kodissa vaimona ja luultavasti myös äitinä :Heartred

Masukuvaus on käynyt monta kertaa mielessä ja olisi ihana, mutta ne ovat niin kovin kalliita varsinkin nyt, kun uuteen asuntoon uppoaa kaikki ylimääräiset :sad001 Toisaalta aion kyllä viedä vauvan sitten kuvattavaksi mahdollisimman pian syntymän jälkeen ja samalla voitaisiin ottaa parit perhekuvatkin meistä. Hääkuvaakaan meistä ei otettu kesällä niin olisi mukava saada sitten kunnon perhekuva:)
 
Tämä oli yks mun lemppareista viime kerralla. Tämän lisäksi on perinteikkäämpää poseerausta mutta tuo on jotenkin niin ihana, se pääsee paraati paikalle sitten kun saadaan tämä toinen perhepotretti&vauvamasu kuva rinnalle :Heartred
Mä oon ihan hurahtanut näihin, teetin esikoisestakin fantasia metsäpeikko kuvan ym ym .. :)
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    841.2 KB · Katsottu: 45
Näin lokakuun alun kunniaksi (ja enää vain 1 kk äitiysloman alkuun!) uskaltauduin vihdoinkin liittymään foorumille. Keskusteluja olen seurannut aina välillä jo plussauksen jälkeen eli huhtikuusta, mutta nyt sitten vihdoinkin liityin itsekin joukkoon mukaan :) Tulossa oleva "joulukuun ihme" on meille ensimmäinen, joten on mukava kuulla muiden samassa (onnellisessa) tilanteessa olevien kokemuksia!
 
Mä oon aloittanut joululahjojen miettimisen kesäkuussa ja ostelun/valmistelut tuossa hyvän aikaa sitten. Ajattelin, että sais kulutettua rahaa pikkuhiljaa, eikä marras-joulukussa pommina ja ei sit tuntuis niin suurelta summalta, kun joka kuussa ostelee jotakin. Ens viikolla pitäis kunnostautua sellaisten lahjojen kanssa, joissa saattaa olla pitkähkö toimitusaika. Ajattelin kans, että voipi olla, ettei marras-joulukuussa kovin herkkua olisi lahjaostosten teko ja kaupoissa kiertely, joten siksi näin. :)
Ja sit jos kaupoissa kiertely loppuvuonna innostaa, niin meidän lähelle, noin kilsan päähän, aukeaa tämän kuun vaihteessa iso ostoskeskus. Siellä voi sit vielä kierrellä, jos huvittaa.
 
Meillä on todennäköisesti lähes nollatoleranssi joululahjojen suhteen tänä vuonna. LA kun osuu tapaninpäivälle niin oon päättäny että vietän joulun sohvannurkassa telkkaria kattoen ja mätileipiä syöden. En halua yhtään vierasta enkä käydä missään. Ollaan miehen kanssa mietitty josko joulukuun alussa pidettäs sukulaisille pikkujoulut jossa niitä syötettäs ja vietettäs sitä laatuaikaa joka normisti on jouluna. Lahjat vaan miehen sisarusten lapsille ja minun siskopuolelle.

Onko muuten kellään mitään helppoja vinkkejä mitä vois kutoa tai virkata ekaluokkalaiselle?
 
Voi joululahjat sentään... en ole yhtään ajatellut moisia ennen kuin teidän kirjoiuksia luin. Viime jouluna jo tilasin kätevästi netistä suurimman osan lahjoista, niin täytyy nytkin tehdä. En jaksa kiertää kaupoissa. Ja jos mun saikku jatkuu äitiyslomaan asti niin en kyllä pystyisikään menemään ostoksille. Kukahan meidän jouluruuat tekee..Saarioisten äidit ehkä? :grin

Mikka: ekaluokkaliselle voisi neuloa tumput. Meidän ekaluokkalainen ainakin kadottaa aina omansa... Tai helpompi onneuloa pipo tai kaulaliina. Nekin kyllä hukkuu helposti :wink ja kannattaa nimikoida sisäpuolelta, tai miksei ulkopuoleltakin.
 
Vaikka mun laskettuaika on jo joulukuun 1. päivä, stressasin jo joululahjoista. Mies sanoi samantien, että ja ton stressaamisen lopetat! Hän kantaa kuvastoja mun eteen, netti on keksitty, tilaat postimyynnistä ja hän kantaa ne kotiin :grin On se vaan ihana :Heartred Lähinnä sitä stressasin, ettei ihan pienen kanssa voi mennä jouluostoksille ja loppuvaiheessa raskautta ei edes marraskuun puolella välttämäti huvita ruuhkat. Muuten mä kyllä odotan joulun aikaa. Tykkään ihan hirveesti laittaa joulua ja siitä tunnelmasta. Ja nyt on sitten vielä pikkuinenkin tonttu meidän mukana juhlassa :Heartred
 
Takaisin
Top