Lokakuun löpinät

Sattuu aivan saakelisti kun purraan. Meidän pieni sälli tekee samalla lailla, että vetää samalla päätä pois. Huutohan siinä itseltä pääsee ja vastaukseksi tulee yleensä kovin iloinen hymy. :joyful:
Muoks. Tänään näkyy toinen alahammas tulleen läpi. Pitäähän se päästä testaamaan uusia teräviä hampaita..
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ollu ihan järkky lyhyitä unipätkiä öisin kun kääntyminen opittu.. plus yks yösyöttö tullu lisää, aikasemmin selvis kahdell, joskus harvoin yhdellä kerralla. Nyt syödään kolme kertaa.. meinaa olla väsy
 
Voih. Meillä ei edes käännytään, mutta nyt syödään yleensä 4 kertaa yön aikana, ja lähestulkoon joka välissä herätään vielä ekstrakerta. Kääntyminen on jo lähellä, mitäköhän öille sitten tapahtuu..
 
Joo, yöt on tosi huonoja mutta päivällä nukkunut 4h vaunuissa. Jaksaa sitten paremmin vimmata yöllä.

Äiti on vähän väsynyt. Mutta sentään tukka on hoidossa. Ostin kampaajalta satasella shampoota ja hoitoainetta. Laitetaan päänahka kuntoon, josko uudet hiukset kasvaisi terveenä. Silmäpussit hoidetaan sitten vuonna 2018...
 
Tuli päivystyksessä käytyä. Eilen alkoi 38,5 (pepusta) kuume, tänään 5 tuntia supon jälkeen 39,3. Puhelimessa sanoivat että buranaa ja jos tunnin päästä ei laske niin lääkäriin. Vähän vajaa tunti - 39,4. Otettiin verinäyte ja pissat, molemmat ok. Nielu, keuhkot ja korvat kunnossa. Vähän huonosti juonut maitoa. Nyt vaan ohjeena että suppoa ja buranaa vuorotellen ja kotona. Toivotaan että menisi pian ohi, ite mietin että oisko vauvarokko, muu perhe terveenä. Äsken onneksi joi hyvin tissiltä ja pullosta päälle. Iltapuurot nyt jäi välistä kun kotiuduttiin niin myöhään. Lääkäri sanoi että joillekin lapsille nousee herkästi korkea kuume, oireita ei kyllä muita ole kuin vähän yskää, sanoi että mitään vakavaa ei kyllä ole. Syysflunssa ehkä..
 
Hih, juuri eilen kirjoitin, kuinka meillä ei käännytä, mutta yöt on silti hulinaa. No ehkäpä enteili tätä: tänään opittiin kääntymään! Ja vähän niin kuin kerrasta, tätä ennen vain kerran pedissä (pehmeällä) viikko sitten ja silloinkin ihan unenpöpperössä vahingossa. Ja nyt lattialla pitkään pungeten toisen kerran, ja sen jälkeen tunnin sisään varmaan kymmenen :D Ja sen jälkeen joka kerta kun selälleen laskin, oltiin hetkessä ympäri. Tuijotettiin sitä toista kertaa yhdessä miehen kanssa kuin mitäkin ihmettä! Meidän lapsi on nero! Kun oppi jotain minkä jokainen lapsi oppii enemmin tai myöhemmin.. Mutta on se nero! Ikää tänään on 4kk ja kuusi päivää.
 
Suvitus, hyvä kun levottomuuden syy selvisi, ja onnea! Kohta ne jo kävelee... Jokainen uusi taito, minkä oma lapsi oppii tuntuu olevan aina yhtä ihmeellistä ja ihastuttavaa. :)
 
Meillä keksittiin jo istuminen, aina kun antaa vauvalle peukalot niin hän vetää itsensä istumaan mikä on joka kerta yhtä riemastuttavaa :D myöskään sitterissä ei enää jakseta makoilla vaan siitäkin pungetaan jo pystympään asentoon, enää ei uskalla jättää valvomatta kun ei tuo ihan pystyssä vielä osaa pysyä vaan aika huojuvaa menoa niin pelkään että kupsahtaa siitä.. mutta mihin se mun vauva on nyt jo kadonnut? :/
 
Bitterfly, kuulostaa tutulta! Oon laittanut sitterin lelukaareen semmosen kovamuovisen avainnipun, ja nyt Emma on keksinyt, että siitä voi pitää kiinni ja vetää itsensä käsivoimin pystympään asentoon. :D

Anime, joko teillä ollaan paranemaan päin?
 
Meillä tyttö valuu sitteristä pois tai menee mahalleen jos ei ole kiinni vöissä :grin Koko aika punkautuu istumaan, jopa lattialla selällään ollessa nostelee päätään ja katselee että jäiköhän nyt jotakin huomaamatta :wink
Meidän ikiliikkuja, varmaan tulee aika menevä tapaus tästä :grin
 
Joopa joo.. "esikoinen menee päiväkotiin sit mulla on aikaa istua koneellakin" hatunvatut sanon minä :D Mulla mitään aikaa ole ollut. En ymmärrä et mihin tää kaikki aika kuluu :D Toki pojan päikkärit aamupäivällä on yleensä lyhkäset niin siin ehtii just koneen avaamaan tai syömään vähän lounasta kun pitää olla taas leikittämässä hänen ylhäisyyttään :wink

Poika oppi kääntymään tuossa syyskuun puolenvälin jälkeen ja kauhee kiire olis päästä eteenpäin, mut sitä hän ei oo viel hokannut. Yöt on välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän hulinaa. Hampaita tekee kovin, kun ikenet kutiaa ihan pirusti. Kaikkee pitää jäystää ja oikeen riipiä niillä ikenillään, tekee muuten kipeää kun sormi joutuu uhriksi.

Mulla oli joku punainen lanka, mut nyt katkes ihan kokonaan. KOitan päästä vähän paremmalla ajatuksen juoksulla osallistumaan väöhän aktiivisemmin tänne foorumille. Ärsyttää oikeen kun ei oo ehtinyt ja aina mietiskelen et mitähän teille kaikille kuuluu :)
 
Oon ollut pari päivää vähän flunssanen. Pojalla on jäänyt toistaiseksi vaan aivastelun tasolle, toivotaan että pysytään edes jompikumpi terveenä. Mies menee huomenna kokeilemaan duuniin josko käsi ois vähän parempana.

Muutto reilun viikon päästä - iik. Huomenna soittelen uuden paikkakunnan neuvolaan ja sovin ensimmäiset ajat. Odotan että tää muuttohässäkkä ois ohitse, hirveesti pitää soitella ja hoitaa asioita.

Tulee jo itkuja kun Eetu on kasvanut niin isoksi ja muutenkin oon pari viikkoa ollut TOSI kiinni vauvassa, hyvä etten istu vieressä kyttäämässä kun toinen nukkuu päikkäreitä. Takasin perhepetiinkin piti siirtyä kun tuntuu ettei toinen ole tarpeeksi lähellä vaikka mun sylissä suurimmanosan päivästä viettääkin. Imetyksen epäonnistuminen ja sen harmittelu on pyörinyt viime aikoina vahvana päässä, ehkä kompensoin tällä sitä tai jotain..
 
Mitä olette ajatelleet antaa isänpäivälahjaksi? Vai annatteko mitään? Vauva kun ei vielä osaa itse tehdä lahjaa, niin voisin teetättää vauvasta valokuvan kehystettynä. Herkkuaamiainen on myös must!
 
Ajattelin ifolorilta tilata kahvikupin kuvan kera, sellaiset on jo pojista :) Niistä se isi sitten juo aamukahvia :wink
 
Takaisin
Top