Lokakuun löpinät

Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Kuuluu naksumisia ja napsahduksia. Tosi kummallisen kuuloisia ääniä :D Niitä on kuulunut myös kahdessa aiemmassa raskaudessa, joten ihan normaaleita varmaan ovat. En kyllä tiedä, mistä johtuvat. :)

Mä jo näin viime yönä unta, että synnytin, enkä ehtinyt sairaalaan ollenkaan. Alkaa ilmeisesti pyörimään alitajunnassa jo melko vahvasti tuo synnytys, kun se jo tulee uniinkin. Sais kyllä jo alkaa pikkuhiljaa, ettei tarttis käynnistellä; siihen kun ei ole enää pitkää aikaa, että käynnistetään, jos se pitää tehdä mun kohdalla jo ennen laskettua aikaa..
 
Meillä Ecoverin pesuaineita käytössä, on hyviä ja ihoystävällisiä varsinkin tällaselle atoopikolle ja ite oon laittanut ruokasoodaa pyykin sekaan jos on siis hajusteeton pesuaine, vie sen tunkkasen hajun pois kun kippaa täyteen 5kg koneeseen vähä alle puol desiä :)


Esikoista kun odotin niin masusta kuulu tota napsu ääntä paljon jostain viikolta 36 alkaen, ja nyt eilen huomasin ekan kerran tän masukin pitävän samaa ääntä :D Mistä lie tulee :) :Heartred
 
Täällähän saa hyviä vinkkejä :D Täytyykin kokeilla kans tuota ruokasoodaa kun pesen miehen ulkovaatteita. Niihin jää aina sellainen ummehtunut haju ja voi jösses jos on erehtynyt laittamaan muuta pyykkiä yhtäaikaa koneeseen pesuun... kaikki haisee sit todella maan läheiselle xD
 
Joo, toi ruokasooda toimii hyvin hajujen hävittämisessä! Käytän kanssa samaa kikkaa. Ja yks, mikä on tärkeää, on se että muistaa pitää sen pyykkikoneen puhtaana. Aina silloin tällöin pesu 90-95 asteessa ja tarvittaessa pyykkikoneelle sitruunahappopesu + tietysti muut putsaukset. Meillä ainakin näillä keinoin hävinnyt kaikki ylimääräiset tuoksut pyykeistä ja myös hajusteettomilla pestyt vaatteet on raikkaita :)
 
Osaa kyllä olla uskomattoman tylsää yksin kotona päivät pitkät. Ei oikein ole mitään tekemistä eikä oikein pääse lähtemään minnekään myöskään.

Mitäs te muut puuhailette kotosalla (varsinkin jos ei vielä ole ennestään lapsia kaitsittavana)? :)
 
Leivon ja teen ruokaa. Hysteerisesti. Vienyt ja hakenut päiväkodista. Esikoinen on tänään viimeistä päivää päiväkodissa kokoaikaisena, tästä lähtien tulee olemaan 2 tai 3 pv/viikko. Näin pkodissa ihan itse suosittelivat, ja uskonkin että tarhassa niin hyvin viihtyvä poika ei ole tästä pahoillaan ollenkaan.

Joten tähän asti on ollut aikaa tehdä vaikka mitä. Meillä on tosiaankin kylppäri/putkiremppa päällä, joten tänään päivä on mennyt ruoanlaittoon, siivoamiseen, pyykkituvassa laukkaamiseen ja ihmettelyyn. Huomenna pääsee luojan kiitos Tallinnaan päiväristeilylle, jotain vaihtelua. Muuten tuntuu että aika menee nopeammin kuin kuvittelin, joka päivä on ollut jotain ohjelmaa ja asioita joita täytyy hoitaa. Vauvaa varten en ole edelleenkään hoitanut oikein mitään. Sänky on palasina kellarissa ja vaatteet edelleen sikin sokin laatikoissa. Sairaalakassi pakkaamatta. Auts. Tulisi nyt kylppäri ja koti kuntoon niin pääsisin vauhtiin. Tosin edessä taitaa vielä olla monta hyvää viikkoa:wink
 
Minäkin mietin, miten se aika vaan kuluu, vaikka onkin yksin kotona. Aika paljon kudon.:) Niin ja samalla istun koneella ja luen tätä ja kaikkea muuta. Väliä innostun leipomaan tai muuten touhuamaan.
 
Tämä keskustelupalsta on kyllä ollut monen tylsän päivän pelastus... ja tosi hyviä ideoita yms saa täältä. Ja tietysti sitä vertaistukea :)

Täälläkin vietetään yleensä aikaa koneella notkuen, pakollisten kotitöiden parissa ja fiiliksen mukaan telkkaria katsellen tai jotain käsityötä näpräten (vaikka en olekaan niissä kovin hyvä, mut harjoittelemalla oppii) :D Joskus myös innostun maalaamaan/piirtämään tai tekemään kuvamanipulaatioita yms :)

Leipominen on kans kivaa välillä mutta sokerinhimo on liian kova. Nyt on tullut kyllä liiankin kanssa taas herkuteltua enemmän tai vähemmän päivittäin. Hyi hyi minua joten paras olla tekemättä mitään hyvää xD
 
Alkaa h-hetki olemaan varmaan todella lähellä! :)

....Eilen illalla n. klo 17.30-18 alkoi tuskalliset supistukset jotka kesti 1 min ja tuli n.3-4 min välein. Soitin synnärille joskus klo 20. Ohjeeksi sain ottaa 1g panadolia. Otin eikä helpottanut. Odotin 2 h ja kävin kuumassa suihkussa ja yritin helpottaa oloani. Mieskin yritti hieroa ja pitää kainalossa jne. mutta olo ei helpottanut. Lopulta soitin klo 22 synnärille että tulen käymään näytillä.

Synnärillä oli tarkastus. Kohdunsuu oli kiinni mutta tosi pehmeä ja pikkuinen tosi alhaalla sitä painamassa. Voisi kuulema alkaa synnytys milloin vain kunnolla. Pientä käyrättiin kahteen otteeseen. Ekoilla käyrillä ei kätilö aikonut päästää kuulema takaisin kotia lähtemään. Toisen käyräämisen aikana kysyi että josko jäisin yöksi sairaalaan että saisin nukuttua kunnolla. Tarvitsisin voimia piakkoin. Empyilin aikani mutta jäin lopulta yöksi.

Miehen piti lähteä kotia nukkumaan kun ei ollut sellaista huonetta vapaana mihin kaksi sänkyä mahtuisi. Minulle tuikattiin sellainen kipulääke kankkuun että se vei supistuksilta pahimman kärjen ja sai pään hieman höntiksi. Nukuin sit kohtuullisen hyvin yön. Heräilin vain 1h välein mutta kuitenkin uni oli ihan hyvää.

Aamulla pientä taas käyrättiin ja minut tutkittiin. Ilmeisesti tihkuttaa lapsivettä (testi oli niikun naakun rajoilla että onko vai ei) ja kohdunsuu on n. 1 cm auki. Sain lähteä kotiin odottamaan että synnytys lähtee kunnolla käyntiin.

Elikkä tässä nyt jännätään että saanko sen kekrivauvan niinkuin olen arvannut :)
 
Tata87 sullapa menee todella jännäksi! Toivottavasti synnytyksesi nyt käynnistyisi kunnolla, että ei ainakaan tuommoisia kivuliaita, mutta ei vielä kunnolla aikaan saavia öitä tulisi lisää. Ihanaa jännitystä, mutta uskon että nyt se vasta aika pitkäksi käykin, kun odottelee,että joko..... :wink

Majkku: Hauskaa, sama LA! :grin Minä tosin toivon,että lapsi tulisi nyt piakkoin tai sitten vasta isänpäivän jälkeen, jotta saisin kerrankin (monta vuotta työt häirinneet) käydä rauhassa yhdessä serkkujen ja sisarusten kanssa pappojen luona juomassa isänpäiväkahvit. :) Ja minun tuurilla tämä omapäinen skorpioni alkaa ilmoitella saapumisestaan pe-iltana ja vietetään sitten tämän vuoden isänpäivä laitoksella.. :p

Minä olen päivällä käynyt lenkittämässä koiria, siivoillut, leiponut, lukenut ja kyläillyt kaikkien mahdollisten kavereiden luona. Välillä myös istunut koneella, lukenut ja katsonut telkkua, mutta koska illalla tulee katseltua telkkua, niin päivällä ei jaksa/viitsi istuksia paikoillaan niin paljon. Käsitöissä olen todella huono. Raskauden puolivälin tienoilla aloin virkata vauvalle torkkuvilttiä ja se ei ole vieläkään valmis. :sad001 En vain oikein malta keskittyä sen tekemiseen. Taitaa olla lapsi kasvanut ulos torkkuviltti iästä siinä vaiheessa kun oikeasti saan sen valmiiksi. :laughing001 Äippäloman alku meni jouhevasti kun olin jättänyt kaikki vauvanvaatteiden pesut, pinnasängyn maalauksen yms. siiheksi. Mutta nyt nuo on jo kaikki tehty, joten alkaa olla tekemisen puute. Eilen keräilin kuitenkin metsästä sammaleita ja jäkälää. Jos vaikka päällystäisi tuon yhden vanhan ovikranssi pohjan uusiksi syyskuntoon. Ajattelin tehdä siitä sellaisen,että se on ennen joulua helppo muuttaa jouluiseksi punaisella nauhalla tms. niin saa jotain piristystä jo nyt portinpieleen, mutta ei vielä liian jouluista. :greet008

Aamulla käytiin neuvolassa. Neuvolantäti melkein säikäytti kun kokeili onko lapsi jo kiinnittynyt ja sanoikin pään liikkuvan vielä kohtuullisesti. Kun totesin pään olleen viimeviikolla jo tukevasti kiinni tutki hän lisää ja totesi,että ei kyllä tosiaankaan kauheasti liiku, mutta on niin kauhean alhaalla,että taisi ensin heilutella lähempää niskoja eikä kunnolla pään sivuilta. Huh, ajattelin jo että älä nyt enää takapakkia tässä lähtövalmisteluissa ota! o_O Muuten vauvalla kaikki ok. Paineita minun pitää mittailla kotona koska ne ovat viimeaikoina olleet neuvolassa aina todella korkealla ensimmäisellä mittauksella. Laskeneet sitten kyllä seuraavaan mittaukseen, mutta parempi kun saa muutamat "realistiset" lukemat rauhallisessa ympäristössä mitattuna, jotta näkee että niissä ei varmasti ole mitään ihmeellistä. Painoa oli tullut viime viikosta järkyttävät +1.5kg! Edellisellä viikolla tosin vain +80g, mutta silti! :eek: Ja sf-mittaa 1cm lisää, eli nyt 37cm.

Onko teillä tullut paljon painoa lisää raskauden aikana? Minulle on tullut nyt n.20-22kg lisää kaikkiaan. Kuulostaa hurjalta. :oops: Alkaa jo itseä hirvittää raskaudenjälkeinen urakka. En tosin aio ottaa asiasta mitään paniikki stressiä,että 4kk synnytyksen jälkeen pitäisi olla taas alkuperäismitoissa, mutta joskus se urakka tulee eteen kuitenkin. Uh...

Mitään tuntemuksia ei viimeaikoina ole ollut sen ihmeemmin,että mitään olisi tapahtumassa. Välillä on ristiselässä menkkamaista kipuilua ja aika paljon ollut kivuttomia harkkasupistuksia, mutta muuten isoa mahaa lukuun ottamatta olo kuin ei raskaana ollessa. Jospa kaikki sitten alkaisikin ihan yks kaks vaan.... :rolleyes:
 
Toivottavasti saat pikkuisen pian syliin Tata87! :)

Itse en oo tänne kirjoitellut, sivustasauraajana enneminkin ollut :D nyt ajattelin tänne kirjoitella ja kysellä teiltä vähän kokemuksia! Tosiaan eka lapsi tulossa ja rv 38 menossa. Melkein kaks vuorokautta sitten alkoi kamalat 'menkkajomutkset' alamahaan ja alaselkään. Eilen käyty synnärillä tarkistuttaa tilanne ja käyrille piirtyi supistuksia, mikä oli ihme koska aivan erilaisia kun harkkasupistukset! Paikatkin oli kypsyneet jokusenverran. Nyt kivut jatkuneet samanlaisina, ei voimistuneet, jatkuvaa jomotusta ilman taukoja, välillä säteilee reiteen. Onko kennelläkään ollut vastaavia kokemuksia nyt tai aikaisemmista raskauksista :)?
 
... Pitkät päiväunet tuli vielä otettua. Kroppa kaipasi oikein kunnolla vielä lepoa. Ei supistele lähes ollenkaan nyt, mutta kun muuttaa asentoa tai kävelee niin melkoinen paine ja kipu tuntuu alhaalla. Lisäksi vuotaa vähän jotain veren sekaista (jotain "kiinteää" väliinsä). Oisko sitä limatulppaa...? :eek: Synnärillä vuoti haaleanpinkkiä nestettä/limaa mut nyt se on enemmän rusehtavaa.

Täytynee tässä syödä vaikka pakolla jotain kun ruokahalua ei oikein ole. Sit alan jotakin puuhailla että jospa se jouduttaisi tätä maratonia vähäsen :wink

Molemmat tulevat mummut on ihan täpinöissään ja kyselee tilanne katsauksia. Ihan kiva sinänsä kun ovat kiinnostuneita mutta mutta.... vähempikin huomio riittäisi. Seuraava päivitys vois olla vain että nyt synnärille ja nyt on pikkanen syntynyt x)

Bellla: Minulla on ollut tässä ehkäpä vajaan viikon vähän sellaisia menkkamaisia kipuja (ennen nyt noita kunnon suppareita) ja mielialakin on ollut vähän kuin menkat ois alkamassa. Välillä ollut sellaisia päiviä että kokoajan jomottanut alavatsaa. Ja ne harkkasupistukset ovat säteilleet juurikin molempiin reisiin sekä eteen että sisäreidelle Vetänyt aina kropan ihan kippuraan kivusta. Selkäkin on ollut alhaalta kauheassa tuskassa nyt muutaman päivän. Siis tavallista enemmän eikä hierominen tai kuumavesipullo ole auttanut ollenkaan siihen.

.... Jännittävää kun ei tiedä että mitä tapahtuu kun esikoinen tulossa ja kauanko asioilla menee =) Toivon kyllä että synnytys lähtisi käyntiin nyt eikä tarvisi kärvistellä kauheiden suppareiden kanssa vain kotona joka yö. Saisin mennä synnärille joka yö piikille että saisin nukuttua jos viime öinen toistuisi toistumistaan xD
 
... Pieni antaa yhä odottaa itseään. Supistelua on tuntunut, mutta ei vielä niin että tuntuisi synnytyksen alkaneen =) Kävimme saunassa ja olemme muuten ottaneet päivän rauhallisesti, minulle meinaa nimittäin tulla nyt flunssa. Kurkku on karhea ja nenä vuotaa.. jee x/
 
Eipä sulla Tata87 nyt kivalta kuulosta, jos meinaa vielä flunssa puskea päälle. Toivottavasti ei ainakaan kauheaksi räkätaudiksi tai kuumeeksi puske juuri synnytyksen tienoille. :sad001

weathervane: Minua jännittää myös jonkun verran lapsen koko. Neuvolantäti yrittä perjantaina hieman kokoa kopeloida ja muutenkin rauhoittaa mieltäni,että vaikka yläkäyrällä on kokoajan menty,ei se silti välttämättä tarkoita,että lapsi olisi todella iso. =/ Kokeilemalla hän ei kuitenkaan osannut sanoa muuta kuin että ihan "normaalilta" vaikuttaa. Minä olen myös aika perso herkuille ja etenkin nyt lopussa on tullut himo kaikkeen hyvään. Etenkin leivoksiin.... Mutta jospa ne kertyisivät ennemmin omille lanteille kun suoraan lapseen! :D

Bellla: Siellähän menee myös tilanne mielenkiintoiseksi. :)

ON: Kävin lainaamassa vanhemmiltani verenpainemittarin. Olen tänään mitannut paineet 2 kertaa ja lukemat olleet 124-130/65-76. Selkeesti matalammat siis kotona mitattuna. Ihan rauhoittava tieto tuo. :)
 
Täällä eilen illalla tehty turha käynti synnytyssairaalaan, soitin kun oli kipeitä supistuksia ja kirkasta veristä vuotoa; neuvoivat tulemaan näytille. Sen että synnärille päästiin niin supistukset loppuivat :/ Lähettivät sitte käyrän kattelun ja sisätutkimuksen jälkeen takasin kotiin ja pyysivät palaamaan jos jotain alkaa tapahtua.. Tuli kyllä niin idiootti olo :sad001
 
Ihan turhaan murehdit tuommoista Minel, ihan oikein olet vain toiminut ja tuskin oisivat kuttuneet näytille jos ei olisi ollut aihetta tarkastaa tilanne :) Paras vain käydä aina näytillä. Minäkin yhä täällä kotona sitä synnytyksen käyntiin lähtöä odottelen :D

...Nyt lienee aika siirtyä lopussaan sinne marraskuun keskustelun puolelle, hihii ^^
 
Takaisin
Top