Lokakuun jutut

Laitoin taas ensin vain otsikon ja jatkan tästä. Miten olenkin sattunut olemaan nyt se joka aloittaa uuden kuukauden, noh, mitäpä sillä väliä.
Aamulla mieheni kanssa tuumailtiin, että kahdeksas kuukausi aluillaan... Joo o. Aika rientää.

Ninoska, kiva kuulla että on joku muukin kaiken-varalta-valmistautuja [:)] Tänään valitsin vaatteita kassiin ja yllättävän vähän on noita 56 senttisiä vaatteita, joskin niitä ei kauaa taida tarvitakaan. Keltaisisissa tulee meidän muksu sairaalasta kotiin.

Eilinen oli aktiivinen päivä. Laitoimme pihaa ja kasvihuonetta ja muita talvea varten teloille. Enää ei tule satoa sitten, ellei viitsi viimeisiä tyrnejä poimia pois. Niitäkin on kyllä jo, että jos ei ehdi/viitsi niin ei haittaa. Haimme äidiltäni kauheasti suppilovahveroita ja niitä olisi nyt kiireesti siivottava ja säilöttävä. Ihanaa herkkua paistettuna sipulin kanssa. Mutta tuosta eilisestä vielä, että kyllä otti koville jo lopuksi, enkä hölmö osaa pyytää miestäni auttamaan. Hän se katsoi vierestä, että jo on hankalan näköistä touhua, kun en enää oikein taipunut. Loppupäivä ja ilta meni sitten kankeasti liikkuen ja tänään onkin lepopäivä.
Uunin lämmitys on alkanut ja mies just kouhii hiilet alas. Suloista lämpöä<3 Veli perheineen kävi eilen tuomassa turvakaukaloita kaksin kappalein ja niitä on nyt ihmetelty kissankin kanssa. Enää hoitopöytä ja pinnasanäky on matkalla.

Aamulla vauva päätti ilahduttaa isiä kunnon muljahduksilla, kun usein se rauhoittuu just kun isä ehtii laittaa käden masulle. Hyvä jos vaikutus jatkuu syntymän jälkeenkin! Miestäni hiukan hirvitti tuollainen "alien" mahassa [:D] Ne on jo aika voimallisia nuo liikkeet. Kävin lukemassa raskaus yli puolenvälin palstaa ja sieltä oli just lähtenyt yksi synnyttämään, kun vedet lopulta tuli pihalle. Ja vaikutti siltä, että kun noin lopussa muutenkin olivat, niin synnytystä oikein odottivat jo, että tulis jo.
Saimme muuten neuvolasta mukaan lapun, joka pitäisi täyttää ja säilyttää äityskortin kanssa mukana. Siihen pitäisi laittaa toiveita synnytyksen suhteen jne. Minä mietin, että enhän voi tietää mikä tuntuu hyvältä, koska en ole ennen synnyttänyt [8|] Kai siihen jotain keksii..

Ja sitten erikoinen juttu, mitä veljeni morsian kertoi ekan pojan syntymästä. Äitiyskorttiin oli merkattu ihan mitä sattuu! Lapsen väitettiin syntyneen viikolla 40 vaikka se meni viikolle 41 ja ponnistusvaihe kestänyt muka 15 h, vaikka tuo oli se koko aika mitä synnytys oli kestänyt. Jotain muutakin  virheellistä siinä oli ollut, mutta en enää muista.


Dizako se oli jonka lääkäri ei osannut mitata kohdun kokoa? Huhhuh...

On kiva lukea näin aktiivista palstaa, nyt vain en muista enää mihin piti kommentoida.

Äitiysrahapäätöstä ei ole tullut, vaikka pakkaus tulikin nopeasti.Päivä on alkanut kauniina kuuraisena aamuna ja auringonnousu oli upea.
Nautitaan näistä ihanista päivistä ja jaksamista teille jotka seuraatte syksyä ikkunan takaa!
 
Hienoa pranametri ku alotit uuden ketjun, oisin vanhasta muistista menny vielä syyskuisiin [:D]
 
Täytyy nyt jakaa teidän kans tää suunnaton vit**us mikä jyllää mun päässä!
On se jumalauta vaikeeta päästä täällä hoitoon!
 
Eli menin eilen yksityiselle puolelle maksamaan itteni kippeeksi et mikä tuolla sattuu.
Noh täti oli tosi pätevä joku synnytyslääkäri ja tutki sisältä ja ei oikeen löytäny mitään.
Itkin suoraa huutoa apua ku se paino vasemmalta puolelta kohdun ulkoreunaa, siis sormet mun syvyyksissä.
Sitten vaan tokas et pitäis ultrata et näkis mitä siellä on. No lähetti mut sairaalaan tutkimuksiin ultraan
ku heillä kuulemma niin huonot laitteet yksityisellä puolella.
Noh, soitin aamulla sairaalaan et joko sinne on tullu lähete et millon saan ajan.
Siellä hyvin ylimielinen kätilö sanoi vaan et lekuri kattoo kuin kiire päästä ultraan ja otetaan yhteyttä millon pääsee.
Jos ei oo kiireinen lekurin mielestä niin tulee postitse kotiin lappu.
Miksi hemmetissä muuten lekuri laittaa lähetteen polille jos ei pidä asiaa kiireisenä!!
 
Eli nyt sitten oottelen kuuluuko polilta mitää ja jos ei niin sitten terveyskeskukseen päivystyksen kautta.
Ja maksoin sitten turhaan 70e eilen yksityiselle jos sen lekurin sana ei paina mitään sairaalassa.
Yöllä heräsin miljoona kertaa kipuun ja kävely edelleen tosi tuskaa.
Yöllä kans tuntu et kipu heijastu koko jalkaan...
 
[&o][&o][&o] tuossa kaikki mitä ajattelen....
 
Hyvää huomenta!

Tästä se sitten lähtee, tosiaan! Enää yhden palstakuukauden päässä ja sitten aletaan jännäämään synnyttäjiä tässä porukassa. Hui, meni kylmiä väreitä. Eikä varmaan johdu yöpakkaista!

Outoa olla hereillä tähän aikaan aamusta. Kuunnella pakkasen puristeleman metsän ääniä, kun se heräilee syysaurinkoon. Puurokin on jo valmiina hautumassa kannen alla. Sovittiin, että lähdetään torille aamukahville!
Meinattiin vielä syysvesille veneen kanssa, mutta saa nyt nähdä sen kanssa.

Eilinen täys lepo tuotti tulosta. Ei supistuksen aavistustakaan, ennen kuin illalla nukkumaan mennessä. Turpoileva, kesällä rikottu jalka tuntuu ainakin tähän aikaan aamusta paremmalta. Eilen sillä ei oikein raaskinut astella vessaa pidemälle.

Hoh hoijaa.. nämä ajatukset haukotusten lomassa. Ehkä ip. ajatus kulkee.

Mutta, kiitos Pranametri kun hoksasit vaihtaa ja aloittaa tämän kuukauden!

Meen nyt tökkimään tuon hyväunisen siippani hereille lunastamaan torireissu lupauksensa....
 
Täällä taas vilkasta heti aamusta [:)]

Empä ois ite hoksannu että on jo lokakuu!
Oivoi. Joulukuu se sieltä lähestyy Mukavaa.

Kirpsakka sumuilma ulkona. Tekis taas miel lähtee johokii käpsyttelee [>:]
Taitaa lähtee aamu kuiteki käyntii omenoiden kuorimisella, hilloa pitäs ruveta tekemään.

Ihanaiset päivän alut kaikille!
 
jahas...se ois sitte lokakuu...näin se vaan jouluntaika lähestyy..
 
Mulle oli tänään kelan sivuille ilmestynyt päätökset äippäpakkauksesta, lapsilisistä ja rahoista...enpä ymmärtänyt niistä äitysrahajutuista mitään, mutta ihan ok summat sieltä näyttää tulevan...VIHDOINKIN!!!! On tätä odotettu!! Ja nyt pitäs vielä vähän aikaa jaksaa äippäpakkausta odotella..helpottaa kuitenkin tietää, että nyt on päätökset tehty..
 
Mullakin on öisin vessassa käynnin jälkeen alkanut tulla niitä hetkiä kun ei enää väsytäkään..viime yönä neljän aikaan kirjoittelin kauppalappua ja pesin vessanpönttöä..hmm..mies taas nukkuisi vaikka sänky sortuisi alta...
 
Eipä mulla tällä erää muuta..oli vaan tultava raportoimaan tuota kelan päätöstä jota olen odotellut ko NIIIN kauan..
 
Nyt päiväunille...
 
Hoopoli, olen joo Helsingistä..mä jätin hakemukseni kelaan muitaakseni 19.8. Ei mullakaan lappuja kotiin vielä tullut, mutta eiköhän ne huomiseksi tule kun kelan sivuilla se päätös näkyi tänä aamuna. Kiva kun siellä oli ilmoitettu jokaisen maksuerän summa ja maksupvä tuonne seuraavalle lokakakuulle. Ja äityspakkauksen pitäisi tulla postiin kahden viikon sissään. Eiköhän sullakin päätökset tule muutamien päivien sisään. Odottavan aika on tosiaan pitkä..
 
Terve, taas!
Tästä on tullut näköjään tämmöinen interaktiivinen päiväkirja! Aina pitää ohimennen kurkistaa.JA nytte kun jätin uloskirjautumisenkin väliin, niin pääsin heti linjoille. Eileisen vaikeudet kirjautumisessa koetteli mun jo ennestää lyhyttä pinnaa.

Aamuinen torireissu oli IHANA! Syksy on NIIN ihanaa aikaa. Kaikki se hymyilevä valo, värit ja erilaiselta kuulostavat äänetkin! JA nämä paksut villapaidat ja sukat. Talvivaelluskengaät ekaa kertaa jalassa! Ja kauppoihin oli alettu laittaa jo joulutavaraa esille! Tuliaisena tuotiin lämminsavukampelaa, paksukuorista ruisleipää ja luomupunajuuria. Ja valmiiksi kerättyjä puolukoita. Olen siis syönyt tuota omaa pakastinta tyhjäksi pelottavan nopeasti, juuri noista puolukoista!

Ei lähdetty sitten enää veneelle. Mies meni tervaamaan terassilautaa ja minä vatäisin itseni pitkälleen tuvan puusohvalle. JA nukuin ja nukuin ja nukuin. Radio posmotti täysillä eikä häirinnyt ollenkan! Paitsi, alitajuntaani tunkeutui KAUHEA KOIRAN HAUKKU ja pakotti heräämään. Hiki pinnassa ja sydän kurkussa:
Eihän meillä vaan ole sisällä koiraa! Mulla on nääs OIKEASTI TODELLA PAHA KOIRAPELKO.Se pahenee vielä näin raskauden lopussa... No, ei hätää. Radiossa oli meneillä riehakas juttu poliisikoirista ja sieltähän se haukku tuli kiinni mun uniini!

Hoopoli, suppilovahveroita on aika hyvin. Sinne vaan metsään hipsimään. Minäkin olen jo muutaman litran saanut kerätyksi pakkaseen. Ne on sienista melkeinpä parhaita, sellaisia lihaisia!

Terhituuli. Hups! Kurkistin minäkin taas aamutuimaan kelan sivuille. Ei vielä merkintää. Ainoastaan se, että hakemukseni on otettu vastaan. Eilen purkauduin tänne turhautumistani Helsingin kelan hitaudesta. Näköjään siellä kuitenkin joku tekee töitä, jos edes yksi meistä on saanut päätöksen! Ja kohta sen pakkauksen. Mulla ainakin on kova hinku päästä pesemään niitä vauvan vermeitä. JA näkemään, että mitä muuta sen lisäksi vielä haluaaa hankkia.

Ai niin, hei! MITENKÄS teillä jotka hankitte sen BOLA-KORUN kesällä? Onko kertynyt kokemusta sen kilkuttelusta ja vaikutuksista? Kertokaahan, kun kiinnostaa kovasti!

Jaahah. Sitten tiskaaman ja laittamaan takkaan tulta. Alkaa talo kaipaamaan lämmitystä. Kuulosti kovin tutulta ja kodikkaalta Pranametrin miehen puuhailu hiililapioiden kimpussa! Kyllä maalla on mukavaa!
 
Hyvää lokakuuta, ihanaiset mammat!

Minäkin pitkästä aikaa päätin tulla päivittelemään tilannetta (ei täällä kyllä oikeasti mitään tilannetta ole päällä). Mies lähti tänä aamuna kuukauden loman jälkeen taas töihin, ja voi, kun täällä kotona on nyt hiljaista. Toisaalta on kyllä mukavaa nautiskella omasta olosta välillä yksinäänkin. Minä se täällä seurailen meidän olohuoneen ikkunoista kuinka autot suhistelevat vesilätäköissä. Huoh, syksy on siis vihdoin saapunut tänne Hollantiinkin. Vesisade on jo jokapäiväistä, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tätä sitten jatkuu ensivuoden helmi-maaliskuun paikkeille. Ja silloin kevät taas jo kurkkiikin nurkan takana. Vähän harmittaa, että täällä ei oikein koskaan ole kunnon talvea, tosin elättelen vielä toivoa, kun viime talvenakin päästiin kanaaleihin luistelemaan. Tai oltaisiin päästy, jos omistettaisiin luistimet. [:)]

Mä kävin tänään kaupungilla köpöttelemässä. Todellakin köpöttelemässä. Kyllä tämän masun jo tuntee, ja huomaa että kävelemiseen menee normaalia huomattavasti enemmän aikaa. Ja pissatauoilla joutuu käymään useasti. Tänään joku mummeli pysäytti mut ostosten lomassa ja tuli kyselemään että koskas se vauva syntyy. [:)] Hassua, kun en ole tottunut siihen, että tuntemattomat tulee juttelemaan. Onneksi se ei alkanut taputtelemaan mun masua, sellainen mua ahdistaisi. Oli oikein ystävällinen mummeli, ei siinä mitään. Toivotteli vielä paljon onnea loppuviikoille. [:D]

Niin, olen unohtanut päivitellä meidän ultra-kuulumisia. Siellähän me käytiin viime viikon perjantaina. Kaveri piilotteli koko sen ajan käsivartensa takana, eikä suostunut näyttämään kasvojaan lainkaan. Muuten oli kaikki kyllä onneksi kunnossa, ja nyt se on sitten 100% varmaa, että poikahan se sieltä tulee. Pikkuruinen pippeli näkyi oikein hienosti ruudulla. [:D] Vauveli myös liikui siellä hurjasti. No mutta, koska perjantaina ei saatu hyviä kuvia mukaan lainkaan, me saatiin sitten maanantaille uusi aika. Ja maanantaina saatiin sitten oikein kivoja nassukuviakin. Se on ihan kuin miniatyyriversio tuosta mun ukkelista! Sama nenä, suu ja kulmatkin. Ja raukka on saanut lisäksi vielä mun palleroposket! :) Oli mukavaa nähdä, että minkänäköinen pikku ukko siellä masussa lymyää. Saatiin siis kotiintuomisiksi 2 värikuvaa, 6 mustavalkokuvaa ja DVD. Kiva muisto jää pojalle siitä.

Ja eilen oli taas synnytysvalmennus. Saatiin taas lisää infoa synnytyksestä ja sen eri vaiheista. Ja harjoiteltiin eri kivunlievitysasentoja jumppapallon kanssa, ja isille opetettiin hyviä (taivaallisia!) hierontakikkoja tennispallojen avulla. Mutta siis tuo jumppapallo on kyllä todella kätevä kapine! Suosittelen ehdottomasti kaikille! Sopii kuulemma myös Braxton-Hicks-suppareiden kanssa, ja muutenkin auttaa esim. lonkkakipuihin. Ja myöhemminhän sillä voi sitten treenata vatsalihaksiaan, esim.

No, kylläpä tuli paljon omaa napaa! (No muttakun en ole aikoihin kirjoitellut...) Toivottavasti jaksoitte lukea. Sitten vielä pari kommenttia:

Dizalle tsemppiä kipujen ja tympeiden lekureiden kanssa! Aika shokeeraavaa, että edes lähetteellä ei pääse kunnon tutkimuksiin! Missäpäin Suomea sä majailetkaan?

Ja kaikille äippäpakkausta ja äitysrahapäätöstä odottaville myös jaksuja. Jännää, miten eri aikatauluilla ne niitä paketteja ja päätöksiä jakelee ympäri Suomea. Minäkin tosiaan odottelen sitä pakettia, mutta ei ole kyllä aavistustakaan koska sellainen olisi tulossa. Saisi kyllä tulla jo, niin täälläkin päästäisiin vaavin vaatteiden pesuun.

maarinen, sun torireissusi sai veden mun kielelleni! Lämminsavukampelaa, nam! Ja Bola-korusta sen verran, että välillä sitä tulee pidettyä, mutten minä sitä joka päivä ole jaksanut pitää. Kaunishan se kyllä on, mutta välillä ärsyttää kun se hakkaa masua vasten. Mutta minä en ainakaan ole huomannut, että vauva siihen ainakaan masussa kauheasti reagoisi. (Meidän poika reagoi ruokaan [:D])

Mutta nyt mä rupean valmistautumaan (taas) kaupungille lähtöön, mennään miehen kanssa pizzalle!!! Nami!
 
Diza, täällä kans kiukuttaa sun puolesta!! Nyt vaan raivosta kerää voimaa ja kato, että ne tyypit ottaa sut vakavasti ja kaikki tutkitaan kunnolla. On se prkl kumma, kun ei yksityisellekään puolelle haluta maksavia asiakkaita, eikä edes osata kohdella heitä kunnolla!! Ja mikä ihme tollanen nuiva ja torjuva asenne oikein on? Asiakaspalvelussahan ne lääkäritkin tavallaan on, eikä varsinkaan mitään muiden kohtalosta päättäviä ylijumalia. Ugh.
 
Maarisen ja Pranametrin takkatuli, lankun lakkuu, puunhakkuu, villasukka sun muut ihanat fiilistelyjutut saa aina kaipaamaan lähemmäs luontoa. Ite asun kaupungissa, kerrostalossa ja vielä aika kovasti liikennöidyn tien lähellä. Tosiaan välillä iskee oikein kunnon kaipuu maalle ja rauhaan, takkatulen ääreen, hiljaisuuteen, luonnon keskelle. Näin välillä käy, vaikka oon koko elämäni asunu toinen toistaan suuremmissa kaupungeissa ja rakastan myös kaupunkielämää, aamuun heräävä suurkaupunki on mun mielestä yks maailman kauniimpia asioita! Molemmissa omat mahtavat puolensa.
 
Sitten näitä kropan toimintoja. Onko kukaan muu kokenut TISSIPOTKUA? Mulle on muutaman kerran käyny näin, tänään viimeksi. Kun nimittäin istun selkä suorana (mut ok, hartiat lysyssä) lepäävät nykyisin normaalista +2 kokoa isommat tissit tuossa vatsan päällä mukavasti. Ja kun poika sitten päättää potkaista ylöspäin niin tissiin osuu niin että heilahtaa!! Voi mikä mummo-olo tästä välillä tulee, sillä aina ajttelin nuorempana, että tällaset tissit ois sitte ku oon mummo, pehmeät ja isot ja sopisivat hyvin niiden alta taakse solmitun essun kanssa. Ja nyt oon vasta kuitenkin tulossa äidiks!! No, ehkä ne siitä vielä vähän palautuu nuorekkaamman muotoisiks [:D]
 
Jipi, huomenna minirantalomalle viikonlopuksi! Näytän varmasti mahtavalta bikineissä...
 
Viikonloppuja jo nyt siis toivotan kaikille!
 
Heips piiiiitkästä aikaa!![:)]
Mä voin kyllä sanoa tosta Helsingin Kelan toiminnasta sen verran, että olin oikein yllättyny kuinka nopeesti sain äippäpakkauksen kotiin. Hakemuksen viemisen jälkeen tuli kahden viikon sisällä postitse päätös, ja siitä viikon sisällä paketti postiin! Eli tosi nopeesti!!! Mut muista päätöksistä ei oo sitten mitään kuulunutkaan. Olishan se ihan kiva tietää paljonko sitä rahaa sitten oikein tilille tulee kun vanhempainvapaa alkaa. Äippäloman ajalta onneks saa palkan työnantajan maksamana. Mutta kyllä sitä varmaan aika tiukille joutuu lainojen ja luottokorttilaskujen kanssa[:@]
Mut varmaan raskauskilot karisee nopeesti kun ei ole enää herkkuihin varaa[;)] vaikka ei mulle kiloja oo tullu vasta kun 4,5kg koko aikana. Tällä syömisellä odotin kyllä aika paljon suurempaa painon nousua. Mut vielähän tässä ehtii kunnon loppukirin ottamaan! Tietysti toi fyysisen työn tekeminen vaikuttaa.. jos toimistohommissa vaan istuisin niin lopputulos olis varmasti ihan toinen.
Viis viikkoa olis vielä töitä ja sit parin viikon loma ennen virallisen äippäloman alkua. Odotan niin kovasti että saa jäädä kotiin!!! Pääsee sit vihdoinkin laittamaan kaiken valmiiksi ja tekemään vielä loput hankinnat.
Aurinkoista syyspäivää kaikille!!!
 
Moro!

Mulla tais mennä kolmisen viikkoa, että äippäpaketti saapui, mutta vieläkään en ole saanut päätöstä rahoista. Tosin sen kyllä ymmärrän kun ne voi laskea päivärahan vasta kun mun työpaikasta on toimitettu tieto ansaituista tuloista. Keskiviikkona oli vika työpäivä joten eiköhän sieltä kohta jotain päätöksiä rupea tulemaan.

Voi Diza! Ärsyttävää kun asia ei etene ja tietenkin huolestuttaa mikä siellä sattuu. Toivottavasti saat ajan pian ja asia selviää. Se on jännä kun ajattelee, että menee yksityiselle niin saisi nopeasti tietoa ja apua, vaikka se vähän enempi maksaakin, mutta sitten joutuu kuitenkin odottamaan ja pompoteltavaksi. Tsemppiä sinne!

Kävin työkkärissä ja mukava virkailija sanoi ihan suoraan, että ei ne rupee mulle mitään työpaikkaa pariksi viikoksi etsimään. Että jos jotain haluan tehdä niin omasta aktiivisuudesta on kiinni. Aika pienen peruspäivärahan saan, mutta onneksi se on vain tämä kuukausi ja sitten pääsen tulojen mukaiselle äitiyspäivärahalle!

Näin hirveetä painajaista yöllä, että kohdunkaula oli jo ihan lyhentynyt ja auki ja musta vuoti verta ja synnytys ilmeisesti käynnistymässä. Ilmeisesti nämä supistukset vaikuttaa alitajuntaan sen verran, että tulee uniin asti. Onneksi kuitenkin olleet ihan kivuttomia tähän asti. Käytiin eilen suppilovahveroita etsimässä ja litran verran suunnilleen löytyikin. Minä istuin kannon nokassa työnjohtajana ja mies kyykki pusikoissa. Hyvä työnjako! [:D] Supisteli jo se rämpiminen metikössä, että en viitsinyt heittää vettä kiukaalle ja ruveta vielä kyykistelemään. Sama juttu mammajumpassa, ihan puolella teholla pystyi vain tekemään kun tuntui, että heti enempi huhkiessa kiristyy maha. Ja mä kun luulin pystyväni liikkumaan ihan loppuun asti. Näin jo sieluni silmin itseni hikisenä sauvojen kanssa painamassa pururadalla ja pienellä puntilla sen jälkeen maha pystyssä ähkimässä. No ei auta ku tyytyä tilanteeseen. Meen ens viikolla testaamaan sopiiko uinti mulle vai rupeeko sekin supistamaan. Jotain liikunnallista nimittäin ois pakko päästä tekemään, ihan jo mielenterveydenkin kannalta... :)

Niin ja unohdin kertoa, että mullakin on tissit ruvenneet toimimaan! Sunnuntaina saunoessa huomasin kun oikeesta rinnasta tuli pari tippaa maitoa ja sitten kun innostuin niitä puristelemaan niin sieltä tuli vähän runsaamminkin! Ja nyt on usein yöpuvun rintamuksessa pienet läntit yön jäljiltä ja puristamalla saa myös maitoa tulemaan. Kivaa, että ne toimii!

Jeps, mukavaa lokakuuta kaikille!
 
Heippa!

Taas se kuukaus vaihtu ja viikkoja meni. Eipä tuu käytyy täällä enää kovin useesti. Tulimpa ilmottamaa et oon hengissä vielä.

Täällä on taas yks joka on alottanu sairausloman.. Oliko se Pranametri jolla kans? Onko muilla?

Tosiaa alkoi tuossa joku aika sitte supistella kovasti. Yks päivä jopa 7 kertaa tunnissa.. Aika tiheetä. Lääkärissä kävin ja oli edenny tilanne (kohdunkaula lyhentyny paljon, mutta ei vielä ole auennu--> onneks), joten en saa tehä mitää. Eilen en pystyny edes istuu ko alko heti supistaa. Antoivat neuvon, et heti pitää lähtee synnärille jos alkaa supistaa samallai, nii ne pystyy pysäyttää synnytyksen. Toivottavasti tuo vauveli pysyy viel muutaman viikon sisällä ennenkö alkaa syntyy..:) Meill on nyt viikonloppuna tiedossa yks leiri kavereiden kanssa.. Saa nähhä mite menee, joudunko makaa koko leirin jossai yksikseni..:S

Saatii eile aamulla vaunut. Aivan huiput emmaljungan mustat.. Oli se hienoa alkaa leikkii niillä..:P Nyt on sit vissii kaikki pakollinen hommattu, joten ootellaa enää sitä isointa ja odotetuinta ylläriä..:) Ei vieläkää tiedetä onko tyttö vai poika ko mei haluta..:D Tai halutaan pitää yllärinä..

Diza, toivottavasti toi kivun aiheuttaja selvii ja saat hoitoo siihen.  mulla ei ihan noin kovaa kipua oo ollu, mutta vasemmalla puolella on semmonen kohta mihin vauvan potkut käy kipeetä.. vauva on laskeutunu nii paljo, että alkaa nuo nivusliitoksetkin olla tosi kipeenä..


Tsemppiä porukalle! Pitäs tulla useemmi lukee juttuja nii jaksas kaikki lukeekki..:D
 
Päivää!

Voihan naiset, ootte te kyl kanssa nopeita naputtelijoita! Mä jaksoin just lukea viimeset tuolta syyskuun osuudesta, ja nyt avattuani tän lokakuisen keskustelun, niin ajattelin vain naputella suoraan vastausta. Pitää tässä kuitenkin lähteä tekemään keikkatyövuoro 25min päästä, ja sitä ennen pitäisi pyykkien päästä narulle, vaatteiden päälle ja meikin nassuun.

Mäkin kovasti täällä hehkuttelin omaa vastustuskykyäni, mutta niin se tossa todettiin, että puutteellinenhan se jo on. Pedin pohjalla vietin pari edellistä päivää, keuhkoputki ja kurkku kipeänä. Kuume ei taaskaan noussut, mutta limaa senkin edestä... Kyllä siät jo pohti, että oisko vaan helpompi, että nousis se jumalaton kuume, niin tietäis tän taudin olevan ohimenevää! Vaan ei niin ei... eilen taas oli lämmöt illalla nukkumaan mennessä 35.2c, että ilmeisesti pienikin lämmön nousu riitti vetää mut ihan sipiks.

Sokerirasituksen tuloksia en (vieläkään!) saanut soitettua, kun on mennyt tämä aamu ja päivä tässä koneella KAHDEN PÄIVÄN aikana tapahtuneiden asioiden setvimiseen. Ilmeisen huono hetki oli olla kipeänä, kun tuntuu, että joka paikkaan olisi kaipailtu. Hittolainen, alkaa näemmä syksyn kiireet opiskelijakunnan puheenjohtajana vaan jo nyt, vaikka olin toivonut, että vasta parin vkon päästä olisi nämä asiat kohdattu.

Mä palailen nettimaille taas myöhemmin, josko muistaisin sitten ihan teidänkin juttuja kommentoida. Ainakin Ninoskan muistan olleen myös pipinä, joten paranemisia! Myös kaikille muille, flunssaantuneille tai raskauskipuileville... jaan myös jonkun (Ampun?) ilot siitä, että telkusta tulee nykyään jo jotain muutakin, kuin pelkästään chatteja. Onneksi on myös taloudessa 2kpl tallentavia digiboxeja, jotka on tyhjennystä vailla olleet...

Mutta nyt menen, vartin päästä pitäisi jo olla junaan kiiruhtamassa!
 
Moikka!

Ja mukavaa alkanutta lokakuuta kaikille! Tänne on taas tullut hirmu paljon tekstiä ja kiva niin :) Mukava käydä lueskelemassa teidän kuulumisia. Olen vaan ollut melko laiska tuon kirjoittamisen ja kommentoimisen suhteen.. :( No nyt pikaisesti kuulumisia täältäkin suunnalta.

Saatiin sitten kuiteskin se vauvavakuutus, vaikka pelkäsin ettei varmasti saada. No onpahan yksi huoli vähempänä. Kelaankin sain viimein vietyä tarvittavat paperit äitiyspäivärahaa ja sairauspäivärahaa varten. Äitiyspäivärahahakemuksesta kun puuttui vielä syyskuun tilinauha. Toivottavasti tekevät päätökset nopeasti. Äitiyspakkaus tuli jo jokin aika sitten ja kohta puoliin alkaa olla kaikki vauvan vaatteet yms. pestynä. Onpa sitä saanut "muutaman" koneellisen pikkuisia vaateita pestäkin :) Mietin vaan et mitenkähän paljon sitä pyykkiä sitten on, kunhan se vauva on syntynyt?!? :D Alkaa onneksi olla muutkin vauvan tavarat koossa, kun saatiin vihdoin haettua pinnasänky, amme ja jalat kaveripariskunnalta. Tietty joitakin pieniä juttuja vielä puuttuu, mut ei onneksi mitään isompaa.

Vauvan suhteen kaikki on hyvin, onneksi. Kipuja on jos jonkinlaista ja eipä ole tuo oksentaminenkaan vähentynyt yhtään :( Noo, onneksi kuitenkin saan olla kotosalla ja lepäillä sillon kun siltä tuntuu. Eihän tästä mitään tulis, jos töissä pitäisi tällaisessa kunnossa olla. Kohdunsuu on hieman pehmentynyt, mutta tiukasti kiinni vielä eikä ollut lyhentynyt elikkä vuodelepoon en ole kokonaan joutunut. Hb on pysynyt aikalailla samassa kuin viimeksikin, nyt siis 119. Eikä ole tarvinnut aloittaa rautakuuria. Sf-mitta oli 32 elikkä hieman käyrien yläpäässä. Vauvan liikkeet tuntuu todella selvästi ja nyt viime aikoina olen myös havainnut jonkinlaista rytmitystäkin nukkumisen ja valvomisen suhteen. Eilen käytiin synnytysvalmennuksessa synnytyssairaalassa ja oli ihan mukavaa. Oli kiva tutustua paikkoihin ja tietoakin tuli paljon liittyen synnytykseen. Hassua, kun aiemmin olen kuvitellut että synntyssali on kolkko paikka, mutta todella viihtyisiä ne olivatkin kun päästiin niitä katsomaan. Hyvä niin :)

Nyt mä en enää sitten muista mitä mun piti kommentoida ja kenelle.. :( Noo ainakin Dizalle tsemppiä ja voimia, toivottavasti pääset pikaisesti tutkimuksiin. Haleja <3 Tsemppiä ja jaksamista myös teille kaikille sairaslomalaisille! Ottakaahan ihan iisisti nyt!

Ensi viikolla meillä onkin sitten taas perhevalmennusta. Mukana on äiti vauvansa kanssa kertomassa omia kokemuksiaan. Ja ensi viikolla menen käymään myös synnytyssairaalassa äitiyspolilla, niin sitten tietää taas minkä verran vauva on kasvanut <3

Mutta nyt toivottelen teille kaikille ihanille mammoille mukavaa ja aurinkoista viikonloppua! :)
 
Mies lähti lenkille ja minä jäin lämmittämään saunaa.
Mietittiin jaksettaisko huomenna mennä synnytysvalmennukseen ja samalla katsomaan paikat sairaalassa. Katsotaan aamulla miltä tuntuu.

Diza , minä neuvoisin menemään suoraan päivystykseen. Siellä eivät voi jättää noteeraamatta ja luulisin että katsovat ultralla heti. Edes siellä otetaan odottavat vakavasti, olettaisin, näin omalla kokemuksella alkuraskaudesta. Suotta nyt ehkä joudut stressaamaan, jos vaikka se onkin ihan tavallinen juttu, mutta jos ei olekaan niin ikävästi pääsee siirtymään. Voimia sinne!

Minusta on tullut tarkempi nyt olojeni kanssa ja yritän levätä heti kun alkaa tuntua masussa. Neuvolalääkäriin on vielä aikaa ja olisi kiva tietää se kohdunsuun tilanne omalla kohdalla. Toisaalta, luotan siihen, että jos se ei ole ennenkään muuttunut vaikka jännityksiä on ollut, niin miksi se nyt niin yhtäkkiä. Tulee mietittyä kaikkea kun meidänkin porukassa alkaa olla jo vaikka mitä, loppua kohti kun mennään vauhdilla [:)]

Mieheni näkee nykyään paljon unia. Viime yönä hän tyhjensi jatkuvasti pottaa [:D] Oli unessa miettinyt, että onneksi tulee poika eikä tyttö, sen kanssa ei pärjäisi mitenkään. Joku logiikka tuossakin varmaan unessa oli.. Jonain toisena yönä hän ajoi auton ojaan toistuvasti. Oli liukas tai ei ja vauhti matelua. Jännitti varmaan synnytykseen lähtemistä.

Iloista odotusta kaikille ja sympatiaa Amppu ja muut kotipotilaat! Parempi purkaa vain paha olo pois. Huoli pienestä ja oma turhautuminen on ristiriitainen paketti. Ei tämä onneksi mahdottoman kauan enää kestä.

Valoisia syyspäiviä ja tervetuloa Paulamaija, olen jo kaksi kertaa unohtanut toivottaa sinut tervetulleeksi!

Jatkamme odottamista...

Piti tulla saunan jälkeen lisäilemään tunnelmia. Mieheni olisi kuunnellut vaikka kuinka kauan vauvan sydänääniä vatsan läpi, kuulemma oli hyvin rauhoittavaa. Ja sitten tuumailtiin, että sehän aivan lähellä. Kuin olisi vauvalla vain vaatteet päällä, niin yhtä lähellä se oli nytkin isin poskea<3

Ja SannaKoolle toipumista ja maltahan kiireidesi keskellä [;)]
 
Iltoja, rakkaat naiset!

No niin, nyt se taitaa olla sitten sillätavalla, että on pakko hyväksyä ja hiljentää tahtia. Vähän jokaisen, varmaan. Ihan niinkuin Pranametrikin totesi, levolle heti kun tuntuu tukalalle. Pitäis tajuta tämän ikäisen aikuisen ihmisen, että raskaus rasittaa ja väsyttää tässä vaiheessa. Vaikka olisi miten elämänsä kunnossa muuten. Minulla tuo mies (joka siis on se "kävelevä raskausasiantuntija") yrittää kovasti hillitä  mun vauhtia. Ajattelin tässä iltapäivällä ääneen ylimääräisen rehkimisen jälkeen, että voi vits, jos nyt joutuis lähteä synnyttää, niin olisin kyllä ihan valmiiksi kuollut. Ukkoni tarttui hihaan ja talutti mamman päiväunille. Kaksi tuntia peiton alla kuola poskella teki hyvää!!!

Ja sinne tytöt: Amppu, Hoopoli, Zenna. Hirmusti voimia ja mielikuvitusta pötköttelyyn. Tiedän miten ärsyttävää se on maata, maata, maata. Sitten kun tulee ne ajatukset, että on täys paska ja ruma ja hyödytön. Peilistä katsoo ripsiväritön tylsä lumppu, joka vessareissulla sama ilme. Päivän kulumisen erottaa sillä, että valo vaihtuu ulkona ja jossain vaiheessa pitää sytyttää lamput. Pitäis kyetä ajattelemaan että JUURI SILLOIN OLEN ENITEN, EHKÄ KOKO ELÄMÄNI AIKAN, TUOTTAVA, TARPEELLINEN, TÄYNNÄ MAAILMANKAIKKEUDEN ALKUVOIMAISTA KAUNEUTTA! (lue tuo itsellesi ensin kuiskaten, ääneen, huutaen ja taas kuiskaten) Typerän mantran parantava voima! Suosittelen muillekin, siis: olen tuottava, tarpeellinen...
 jne. Toimii, vaikka ei olisi mitenkään hörhöilyyn taipuvainen!! Ja itkuhan siitä yleensä taas seuraa!

Perinteinen Jumppa-pallo, josta Ailimekin Upea laitos! Pallon päällä on kuulkaas mukava bebaa pyöritellä... Mieheni näkee siinäkin touhussa seksikkyyttä! Löysin tuolta  www.bebesinfo.fi  paljon tärkeää asiaa myös tän pallon hyödyllisyydestä. Käykää kattoo! Siellä oli myös VILPITTÖMÄT ohjeet välilihan hieronnasta! Hyvät sivut kaiken kaikkiaan. Ihmetyttää, että mitenköhän löysin ne vasta nyt! Ehkä ajankohtaisuus avaa silmiä uusille asioille!

Allright. Telkkarista alkaa taas se TOTUUS ohjelma. Sinne siis. Ihanaa kun mies asensi minulle ikioman telkkarin tänne alakertaan! Se ei enää uskalla antaa minun kiivetä tuonne ylös tv-parvekkeellee parin
onnistuneen lipsahduksen jälkeen.

Tunnustus: söin kolme palaa suklaata.....
 
Takaisin
Top