LOKAKUU keskustelu

Mie vitsailin miehelle jo ihan alkuun että tää menee kuitenkin sinne tammikuun puolelle kun la 23.12. Toivottavasti ei mene vaan syntyisi jo aiemmin..

Katoin eilen mahaani suihkussa ja huomasin että noi vanhat venymäarvet ovat ihan kauheasti ns levinnyt :sad001 eli kyllä tuo poju aika kovin venyttää ja en ihmettele että tekee kipeää.
 
Eilen ekaluokkalainen ja eskarilainen menivät mummolaan/tädin hoiviin hoitoon päiväksi, kun me muut suuntasimme Kuopioon. Kävin hakemassa Lastentarvikkeesta vain BabyBoxin ja matkuksesta haimme laseja ja sieltä suuntasimme sitten miehen veljen luokse. Kummipoika (4kk) oli kyllä kasvanut :Heartred. Suloinen pakkaus. Ja talon emäntä tunnusteli minun vatsan :). Raivotarjonnassa oli sillä hetkellä.

Masuasukki kyllä villiintyy heti, kun lähtee autolla ajelemaan. Sellainen rummutus alkaa, kun jonkin matkaa on ajettu.
Kotipuoleen, kun saavuttiin, niin pääsin ensimmäistä kertaa isännän lelun rattiin. Kylläpäs oli ikävä kutoskonetta. :D

Tänään tiedossa lenkkeilyä ja makkaranpaistoa.. Jos tässä hetken lepäilisi.
 
Mun mielestä tuo artikkeli oli hyvä. Kun synnytys millään tavalla ei ole täysin riskitön.
Tietysti jos pelottaa valmiiksi niin ei ehkä kannata lukea.
Tykkäsin että selvästi painotettiin kuitenkin alatiesynnytyksen olevan niin äidille kuin lapselle parempi vaihtoehto jos ei ole selvää lääketieteellistä syytä tehdä sektio.

Ja olen siis oman sektion jälkeen lukenut aiheesta paljon!
 
Oli kyllä hyvä artikkeli! Toivon kyllä kovin alatiesynnytyksen onnistumista ja tämä artikkeli vaan vahvisti oloa.
 
Joo sillä mie vähän ajattelin kun luotettava lähde kuitenkin on kyseessä niin ei tarvitse erikseen faktojen tarkastusta tehdä.
Itse yllätyin jopa siitä miten hyvin tuossa tuli ilmi nuo ja olen ehdottomasti sitä mieltä että ei sektiota ellei sitten oikeasti ole ihan pakko.. Aion kyllä ite tehdä kaiken minkä pystyy että alatiesynnytys onnistuu. Toki tuossa oli myös hyvin siitä että elektiivinen sektio on parempi kuin esim kiireellinen jne :)

Ja tosiaan synnytys ei ole koskaan täysin riskitön kuitenkaan eli se on syytä pitää mielessä :)
 
Hyyh. Pihalla melkeen -3... Pikkuneiti halusi pyörällä kouluun, mullon kylmä hänen puolestaan. Esikoisen kanssa istuimme eilen päivystyksessä ja korvatulehdus löytyi... Kyllä pojua nyt riepotellaan taudista toiseen :sad001 vauva tullut sujuvasti mukana masussa. Kyllä on mun kädet täynnä kun syntyy... Kun nytkin tuntuu jo olevan.

Miten te joilla on tunnustus neuvola edessä tai mennyt teitte huoltajuuden kanssa? Mä kovasti epäröin antaa huoltajuutta, mutta luulen että pääsimme sopimukseen siitä että jos ero tulee ja se kummalle lapsi jää, saa ottaa yksinhuoltajuuden. Yhteishuoltajuus ei vain toimi. Erossa lapsi todennäköisesti jäisi minulle. Lohdutin kyl miestä sillä että en vielä ole käynyt läpi 30 kriisiä ja voihan se olla että vauvan synnyttyä lähden jonkun norjalaisen jonglöörin matkaan ja jätän vauvan ja entisen elämäni ja muutan merille sirkukseen... :P


Kadun esikoisen kohdalla kun annoin isälle huoltajuuden. Nyt mies asuu toisella puolella suomea eikä suostu antamaan huoltajuutta ja hänelle pitäisi ilmoittaa ihan kaikesta ja kysyä kaikesta mutta silti ei halua tavata lapsia kuin kaksi kertaa vuodessa. Toisesta lapsesta en antanut huoltajuutta ja hänen asioistaan ei ole kiinnostunut.
 
Muokattu viimeksi:
Ei jeesus.. Tajusin just, et jään TÄSSÄ KUUSSA äippälomalle :O 28.päivä viiminen työpäivä :P Nelisen viikkoo siis jäljellä.
Oli viime yönä pelottava kokemus, ku kävin vessassa, eikä mun vasen jalka kestänyt yhtään painoa :/ Oikeen jalan olisin ymmärtänyt, ku tuli nivuset kipeeks, mut vasen on ollut ihan kunnossa. Ja pystyn nyt kävelemään, onneks. En vaan haluais enää "viimisen puristuksen" aikana ottaa saikkee. Muutenkin kauhee häslinki,ku pitää kirjottaa muille ohjeita, miten mun hommat tehdään. Eikä oo paras ajankohta olla pois, ku vuodenvaihde saa koneen makrot sekaisin :D
 
Sama täällä, pari viikkoa oltu saikella ja pari viikkoa vielä jäljellä.. siitä sitten alkaa äippäloma :) aika käy pitkäksi kun paljon ei pysty tehdä kun sattuu.. on huono-äiti/vaimo olo... :/ mutta juu, siis tää aika menee niiiin hurjan nopeesti.. just muistan kun toivottiin että tärppäis (ja heti tulinkin raskaaksi) ja miten odoteltiin että vatsa alkaa kasvaa... (no mulla se kyllä pullahti melko nopeesti).. niinku edellisistäkin.. ja pian tää on jo ohi.. muutama kuukausi...
 
Fb:n puolella huomasin että yksi joulukuinen on jo syntynyt! :O Kaikki hyvin mutta kyl sitä ainakin omalla kohdalla toivois ettei ny ihan vielä tarttis lähteä synnyttämään, tuntuu etten itekään olis valmis siihen vielä että Pikkane oliskin sylissä jo..
 
Mua hirvitti lukea tuota artikkelia, kun tiedän että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sektio. Ja varsinki kun esikoisen kohdalla sain viikko sen sektion jälkeen keuhkokuumeen, sydämenpysähdyksen ja aivoinfratkin. Vaikka sitä ei laskettukaan lapsivuode kombikaatioksi, niin noi synnytyslääkärit ovat sanoneet että luultavasti se kuitenkin oli sairaalasta tullut keuhkokuume, kuin se kehitty niin nopeaan ja tosiaan aiheutti sydämmenpysähdyksen jonka aikana kehitty tuo aivoinfrakti kun aivot ei saanut tarpeeksi happea. Nyt jotenkin vaan on taas alkanut pelottaan tuo tilanne ja keisarinleikkaukseen liittyvät riskit, vaikka mulle aina on ollut lääketieteellinen syy niihin.
 
Ei jeesus.. Tajusin just, et jään TÄSSÄ KUUSSA äippälomalle :O 28.päivä viiminen työpäivä :P Nelisen viikkoo siis jäljellä.
Oli viime yönä pelottava kokemus, ku kävin vessassa, eikä mun vasen jalka kestänyt yhtään painoa :/ Oikeen jalan olisin ymmärtänyt, ku tuli nivuset kipeeks, mut vasen on ollut ihan kunnossa. Ja pystyn nyt kävelemään, onneks. En vaan haluais enää "viimisen puristuksen" aikana ottaa saikkee. Muutenkin kauhee häslinki,ku pitää kirjottaa muille ohjeita, miten mun hommat tehdään. Eikä oo paras ajankohta olla pois, ku vuodenvaihde saa koneen makrot sekaisin :D
Pistän päivällä paremmaksi, viimeinen virallinen työpäivä 27.10.! :D
 
Mä en odota älomaa, kun putoan työttömyystuelta ärahalle joka on pienempi... Eikä asiat mihinkään muutu kuitenkaan, koska olen kotona jokatapauksessa. Kun vielä suostuin ottaa miehen tähän asumaan kanssani (näin 7 vuoden seurustelun jälkeen 1.10 olimme eka kertaa virallisesti avopari. Vihkimistä saa odottaa vielä 20 vuotta jos mun hitaudella mennään) mun tulot romahti huomattavasti... "loma" alkaa 12.11.
 
Sä histam-iini- saat jäädä nukkuu, ku mä painan viimistä työpäivää :grin
Mulle kyl sopii hyvin, et viiminen päivä on perjantai. Hoidan tääl siivoomisen (yllätys, porukan ainut nainen siivoo), ni voi hyvillä mielin jäädä maanantaina kotiin makaamaan :) + Ei tartte murehtii, muistiko siirtää herätyskelloa, ku ei oo mistään myöhässä, vaik oliskin jäänyt :P

Hmm.. Tänään vakuutusyhtiössä käymään. Oon varmaan edustavan näkönen, ku naama ihan veressä nenäverenvuodon takia :smiley-angelic006
 
Mulla alkaa äippäloma 7.11 vähän varhennettuna, mutta toisin kuin Caarinalla, mun tuet nousee! :D mutta kotihoidontuki jää pois. Tosin lokakuusta en varmaan saa yhtään työttömyystukea, koska sain sen verran töitä. :) Sehän ei haittaa, mielummin palkkatuloja, kuin tukia!
 
Mulla alkaa varhennettuna äippäloma 18.10. Eli ei enään montaa päivää. N.3 kuuksi kasvaa tulot kun nyt oon kelan sairaspäivärahoilla kun meillä ei makseta kuin 9+1 päivää sairasloma palkkaa. Muuten ne on juuri samat kummassakin tapauksessa.
 
Mulla alkaa 1.11, hain varhennettua 9 päivää aiemmin :D Mut saa nähä jaksaako siihen asti, sen verran rankkaa tuntuu jo olevan. "Helppo" pestä lattiaviemäreitä ku ei pääse kyykistyyn ja muutenki paljon nostelua jne.
 
Takaisin
Top