Liikkeitä??

Koivupuu

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa mammat! 

Oletteko tunteneet minkäänlaista liikettä vielä? Minä ehkä yhden kerran, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista eloa. Olen aikaisemminssa raskauksissa tuntenut jo hyvinkin näillä viikoilla. Nyt taitaa olla rauhallinen lapsukainen.. Ja kylläkin istukka etuseinämässä, joten sekin vaikuttaa. 

-koivupuu H 15+6
 
Juu :)
Muutaman kerran on illalla tuntunut pieni tönäisy häpyluun yläpuolella.
Mulla raskaus ultran mukaan muutama päivä pidemmällä mitä neuvola sanoo ja mun mielestä ultrakuvaa kun katsoo niin otti tosi naftin pääperä mitan. On pään piste selkeesti kallon sisäpuolella, eli veikkaan että on vielä pari päivää pidemällä mitä lääkäri arvioi, Neuvolan mukaan mulla on nyt 12+4, ultran mukaan 13.Itse veikkaan 13+4, sopis mun tuntemaan ovulaation ajankohtaankin :)
Odotan niin innoissani sitä kun liikkeet tuntuu oikeen kunnolla <3
 
Moikka!

Mitään selkeetä ei ainakaan oo viel tuntunu, mut muutaman kerran illalla nukkumaan mennessä ku oon ollu selällään, ni ihan ku ois jotain myörintää tuntunu...toki voi olla vaan ilmavaivojakin tai jotain muuta, mut kovin toivon et ne olis vauvasta lähtösin! :)

Rv 14+3
 
Itse ehdin jo tuonne maaliskuun höpinöihinkin tästä kirjoittaa. Minulla siis ollut alavatsassa varsinkin iltaiain sellainen tunne, kuin siellä olisi joku paisuva kupla. Ei mitään kipua, vaan ihan vain välillä kovakin paineen tunne, kuin olisi ilmapallo kohdun paikkeilla. Myös pieniä ilmakuplan liikkeitä on tuntunut, kun olen oikein asiaa miettinyt, liekö tuntenut ne vain omassa päässäni tai jonkun ilmavaivan liikkuvan vai ovatko tosiaan jo vauvan liikkeitä!? Vaikea sanoa, kun ei ole aiempaa kokemusta.. :) Vatsa on ollut myös turvonnut ja aika "pinkeä", kun sitä on painellut. Mies myös sanoi, että olisi jonkunlainen haalea viiva ilmestynyt jo navasta alaspäin, kun pyysin katsomaan!
 
Itse olen tuntenut noita ilmakuplia, mutta ovat varmasti vain ilmaa mahassa.. Koska näitä samoja tuntui synnytyksen jälkeenkin.. Mitenhän sitä osaa taas tunnistaa ne aidot liikkeet :)
 
Mä oon jonkun aikaa miettinyt että voisko olla tonne kohdun sivulle tuntuva "kupla" tai minituuppaus kun oon kyljelläni. En oo ollu yhtään varma. Nyt äsken oli eka varma kerta. Olin selälläni sängyllä ja en tuntenut potkintaa mutta sellasta muljuamista ja punkeamista. <3 Mies myös väitti toissapäivänä pitäessään korvaa mahalla, että kuulee sellasta "lillunta ääntä" että varmasti vauva liikkuu.. :) Mulla on tänään 16+0.
 
Täällä pieniä töytäisyjä tuntuu silloin tällöin :) ja välillä pientä kuplivaa tunnetta. Varsinkin illalla nukkumaan mennessä tuntuu silloin tällöin pieni töytäisy alavatsasta. Onkohan jonkun sortin hyvän yön toivotus töytäisyjä :) rv 15+2 menossa :)
 
Minä tunsin liikkeitä jo kun rv 14 alkoi :) tuntui siltä että joku näpyttelisi sormenpäällä alavatsassa. Ja kun rv 15 alkoi niin tunsin ne jo vatsan ulkopuolella kun laittoi käden alavatsalle :) nyt alkaa kohta rv 17 ja pikkuinen potkii siellä joka päivä, varsinkin kun syön jotain ja kun menen makaamaan... :) outoa että tunsin liikkeet näin aikaisin, koska tämä on minun ensimmäinen raskaus... mutta se on maailman ihanin tunne <3
 
Tällä viikolla, nyt rv 16+6 olen tuntenut jo melko selkeästi pientä kuplintaa ja töytäisyjä ja olen varma, että ne ovat "Iivosta" lähtöisin! :) Varsinkin eilen pikkunen oli todella aktiivinen! :)
 
Täälläkin on tunnettu selkeesti potkut ja muut myllerrykset jo rv 16 lähtien :) Ja oma mies tunsi mahan päältä potkun rv 17+3 <3 Pikkunen on jopa kahtena aamuna pystynyt minut herättämään menoillaan kun olen nukkunut selälläni :) Se tunne kun potkuja tulee on aina yhtä ihana ja itku meinaa päästä onnesta <3
Nyt menossa rv 18
 
Täällä ei tunnu vielä mitään. Ensimmäinen lapsi ja istukka etuseinässä, joten neuvolan mukaan odotusta voi vielä olla edessä muutama viikko. Kovasti olisi mukavaa kyllä tuntea jo jotakin.
 
Muljahtelua aina silloin tällöin keskellä alavatsaa... Tekisi kovasti mieli uskoa että siellä pikkunen pyörii, mutta oisko kuitenkin vaan jotain muuta :) Viikkoja on kuitenkin vasta 15+1. Tosin neuvolassa sanoivat että liikkeet saattaa tuntua aika aikasin, ehkä jo viikolla 17. En malta oottaa!!
 
Minusta tuntuu että nyt parina päivänä on tuntunut jotakin...? Liikkeiksi olen ne tulkinnut :) Sellaista muljahtelua ja muutenkin kummallisia ja erilaisia tuntemuksia. Esikoista kun odotan niin mene ja tiedä mitä ovat sitten loppujen lopuksi :)
 
En tunne minäkään mitään. :(

Kovasti olen yrittänyt kuullostella ja koska muutenkin teen keholla töitä, niin tunnen sen hyvin. Välillä kohtua vain kiristää ja se vähän kovenee. Vauvasta vain ei kuulu mitään. Tänään 18+1 menossa. Olen kateellinen teille, joilla jo jotain tuntuu.
 
Minäkin olen kerran tuntenut selkeästi kuplintaa masussa, tosin vaan hetkellisesti.
Tuleva iskä kuuntelee vatsaa omasta halustaan lähes joka ilta, "lorinaa" kuulemma kuuluu että mitähän se oikein aina muka kuuntelee?? :D

Nyt rv 14+6. Pian ne ihan oikeasti alkaa tuntua <3
 
Hyvin voit tuntea jo liikkeet Pikku-Tikru
Mua on aina ahdistanut lääkärit jotka sanoo että ei niitä liikkeitä voi tuntea ennen sitä ja sitä viikkoa ja hoitajat jotka uskoo sen :) (Toivottavasti en loukannut ketään, se ei ollut tarkoitus)
Ihmiset on yksilöitä ja jotkut tuntee aiemmin .
Istukka voi tosiaan olla etuseinässä ja sillon potkuja ei tunne samalla tavalla, tai jos on kaksoset, niin ne voi potkia toisiaan, silloinkaan äiti ei tunne niitä samalla tavalla.
 
Täälläkään ei ole tietoa mistään liikkeistä. Enkä jaksa huolehtia tai murehtia asiasta, tuntuvat sitten kuin tuntuvat. Ja vaikka kuten Kuudes sanoi, ollaan kaikki erilaisia, niin en edes odota tuntevani mitään muutamaan viikkoon. =)
 
Mulla oli viime Ultrassa istukka kohdun suulla ja laakari sanoi etta toivottavasti nousee sielta kohdun kasvaessa. Aijemmissa raskauksista pojat on oleet tosi ajoissa liikkeella ja tosi Villeja mahaasukkeja. Tasta tunsin liikeita myös tosi aikaisin Tai ei liikeita mutta sellasta pyorimista ja moyrintaa. Nyt on ollut Reilun viikon vain yksi liike /pv. Muutenkin kaikki raskaus tunteet on kaikonneet kokonaan. 14vk:lla loppu pahoinvointi ja oikeesti, voiko olla etta keskitaskaudeasa voi vaan Nauttia raskaudesta ilman mitaan tuntemuksia vai onko kaikki pahasti vialla ja pitas lahtee laakariin?? Ahdistaa... Poikien Kanssa oli suppareita ja huonoavointia ja LIIKKEITA....olen ajatellut etta ehka se istukka on nyt alkanut nousemaan myös tuohon etupuolelle kun maha on kasvanut myös ja siksi vaimentaa liikkeita..
 
Täällä kans pikkuhiljaa jonkinmoisia liikkeitä tuntuu, pientä kuplivaa tunnetta ja möyrimistä.. mutta välillä sitten miettii jotta ne on jotaki muuta varmaan. Ei kumminkaan varmaksi osaa sanoa, mutta eiköhän pikkuhiljaa noitakin rupee tunnistelemaan :) Nyt menossa 15+5.
 
Mä oon tuntenut liikkeitä tosi aikaisin! Ensimmäisen kerran tunsin viikolla 11 ja siitä lähtien n joka päivä vähintään kerran, muutamana pvnä saattanut olla ettei oo tuntunut. Nyt vajaan 2 viikon ajan tuntunut useamman kerran päivässä aivan selviä liikkeitä mahassa. Vauva tykkää lähteä liikkeelle heti kun minä hidastan esim istun. Aikaisemmin vauva oli enimmäkseen iltaisin aktiivinen mutta nyt on kyllä ihan koko päivän ajan usein aktiivinen. Oon huomannu myös, että jos kohtua painelee vauva lähtee liikkeelle. Esim viime viikolla neuvolassa terkkari sai todenteolla jahdata vauvaa, että sai riittävän ajan kuunneltua sydänääniä. Terkkari kun erehtyi ensin painelemaan kohtua :D

Niin ja ensiodottaja olen :)
 
Takaisin
Top