Liikkeet

odecca

Kommentoinnin ninja
Kesäkuunmammat 2014
Syysmammat 2016
Tiedän olevani aikaisessa tällä ketjulla, mutta aloitan sen silti, idea tuli tuolta toisesta ketjusta.

Monella on entuudestaan jo lapsia joten kysynkin koska olette edellisessä raskaudessa tunteneet ensimmäiset liikkeet ja kuinka niitä kuvailisitte?
 
Itse tunsin ekat esikoisesta 15+ joitakin päiviä ja ekat tuntui hipaisulta. Ekojen jälkeen meni useita päivi ennen kuin tunsin uudelleen.
Tokasta tunsin 12+3 tai 12+4 ollessani sokerirasituskokeessa, samanlailla tuntui hipaisulta tosin tuli useampi, vauva selkeästi villiintyi sokeriliemestä :) Myös tokalla kerralla kävi niin et meni viikon verran ennen kuin tuntui seuraavan kerran.
 
Mie tunsin viimeeks rv12+3 ja semmosia pieniä hipasuja just tuntu :) heti alko tuntuu melkein päivittäin..

Nyt oon miettiny et miten aikasin voi alkaa tuntee liikkeitä, 9+0 alkaa sikiö liikkuu eli periaatteessa millon vaan sen jälkeen ? Mut ei varmaan voi ainakaan enne 11+0 sanoa varmaks..
 
Mulle on kerrottu ettei sikiö ole vielä riittävän iso, jotta liikkeet vois tuntua. eli kun kohdussa on vielä niin paljon tyhjää ympärillä niin ei oikein ole saumaa että osuisi minnekään joten ei voi liikkeitäkään tuntea Lisäks sikiön koko on niin pieni ettei liikkeessä ole voimaa niin että se vielä tuntuisi. :D

Mitenköhän silloin kun sikiöitä on useampi, silloin liikkeet varmaan voi tuntua jos suht aikasin koska kohdussa on "enemmän vauvaa"
 
Mä tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 16 ja selälleen maatessa ne myös näkyivät selvästi pieninä sormenpään kokoisina painaumina toisella puolella alavatsassa. Olin silloin niin hoikassa kunnossa, että ehkä siksi näkyivät niin selvästi. Sellaisia pieniä hipaisuja ne olivat.
 
Juu kaksosista varmaan tuntuu aiemmin :)

Noo jos vaikka taas tuntus 12+ ni ei tarviis kun kolmisen viikkoo ootella liikkeitä :p
 
mä elättelen kans toiveita et alkas ajoissa tuntumaan, nyt on 10+3 :)
Mulla mahan päältä liikkeet alko näkyä vasta joskus 24->
 
Mies tuns viimeeks ekat potkut rv19+, mut ei kyllä varmaan missään vaiheessa näkyny päälle.. Myöhemmin neiti lähinnä möyri ja kun oli vielä perätilassakin ni ei päässyt potkimaan kunnolla..
 
Esikoisesta tunsin ekan kerran pienet liikkeet 14+ viikolla joku ilta kun olin käymässä nukkumaan. Muistiinpanoissani on merkintä "eka hipaisu: kuin pillillä puhaltelisi kuplia" :joyful: Sitä en muista milloin mies tunsi liikkeet vatsan päältä, mutta jostain 33 viikolta pystyi erottamaan selvästi vatsan päältä mm. pienen jalan kun potkut tulivat niin voimakkaina :grin Siihen asti olin luullut, että vatsan päällä näkyvät potkut on jtn legendaa, mutta kyllä ne välillä tekivät kipeääkin..... Et sitä odotellessa:happy:
 
Mä tunsin esikoisesta joskus vk 15, ja sitten kun ne tunnisti, tajusin, että niitä oli ollut ehkä vähän aiemminkin. Mulla oli istukka ihan takana, selkärangan lähellä ja molemmissa ultrissa sanottiin, että se vaikuttaa paljon. Hyvin pian liikkeet tuntuivat myös omaan käteen. Nyt on viikko 10 alkamassa, ja ajattelin, että pikkuhiljaa voi varmaan alkaa odottelemaan liikkeitä, kun alkio kasvaa ja alkaa liikkua. Esikoiselta ekat liikkeet tuntuivat pieneltä "rummutukselta", sellaisia lyhyitä tykyksenomaisia sarjoja. Ehkä 3-5 "potkua" kerrallaan.
 
Esikoisesta liikkeet näkyvät ulos päin jo viikolla 15 just samalla tavalla kuin Heiniksellä. Silloin vasta ekaa kertaa tajusin, että mähän tosiaan tunnen liikkeet :rolleyes:Nyt kun osaa kuulostella niitä, niin varmaan tuntuu jo aiemmin. Silloin oli istukka takana, joten sekin varmasti vaikuttaa.
 
Pitääkin kaivaa ne videot joita tuli sillon kuvattua. Näytti niin ufolta, kun joku tökki mahaa sisäpuolelta! :grin Muistan itkeneeni onnesta, oli sen verran liikuttavaa.
 
Mä oon tuntenut molemmista vasta tyyliin rv 20. En tiedä vaikuttaako se kun molemmissa istukka etuseinassä. Ja sit sekin etten kauheen tarkkaan itseäni kuulostellut. Tahdoin olla varma liikkeistä etten sekoita jotain eksynyttä pierua vauvan potkuihin :D En ehkä ole niin "tietoinen" kropastani kuin moni muu. Muistan olleen kauheen pettynyt kun sanottiin että uudelleen synnyttäjät tuntee liikkeet herkemmin, enkä mä mitään tuntenut kuopuksesta.... :D
 
Minä tunsin esikoisesta liikkeet vasta 20+ viikolla rakenneultran jälkeen. Toisaalta vasta rakenneultran jälkeen uskoin mahassa olevan elävän vauvan ja aloin uskoa, että liikkeitä voi tuntea. Aiemmin olin jo tuntenut kevyttä kutittelua, mutta en ollut tajunnut niiden olevan liikeitä, vaan luulin olevan vatsan kuplintaa. Viimeksi taisin tuntea jotain pientä viikolla 15->, mutta vaikean tilanteen takia silloin, en halunnut ajatella tuntemusten olevan vauvan liikkeitä.
 
Esikoisesta joskus 17+ alkoi tuntumaan iihan pikkiriikkisen pieniä hipsuja, justiin ensin mietti että ilmaa suolessa muljuu :biggrin
 
En nyt tiiä mitä aatella tästä.. Kuuntelin äsken taas dopplerilla josko saisin sydänäänet kuuluviin, niin hirmunen huitominen ja mylläys vaan kuuluu mahasta :D mut yhen kovemman muksauksen kyllä miusta myös tunsin :eek: en tiiä vetäiskö tääkin pieni kuperkeikkaa seinämistä niinkuin isosiskonsa aikanaan..
 
Mul on muutaman kerran ollu itellä kansd semmosia samanmoisia tuntemuksia kuin liikkeet on, mutta en vaan usko et ne oikeesti niitä olis :D vaikka oon varhaina aina tuntenut niin en usko et voi mitenkään niitä olla ellen ole pidemmällä kuin mitä luulen.
 
Vaikee miunki uskoo.. Mut en tiiä kyl. Ei tää toisaalta ois kun pari viikkoo aiemmin ku viimeeks. Katoin et pikkupapu ois nyt reilu 3 cm.
 
Mä tunsin viimeksi liikkeet rv 18 ja ne oli sitten jo kunnon potkuja. Vatsalihakset jännittyi joka potkasusta :) Itselläni oli istukka etuseinämässä.
 
Mul on tänään 10+5, mutta mä en ole käynyt ultrassa vielä ollenkaan ja laskettuaika on veikkaus siitä kun mulla ehkä oli viimeks menkat kun en muista koska ne oli :D eli mahis on et olen pidemmällä
 
Takaisin
Top